*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Xbox 360:een tehokkaampi prosessori 2007

Kirjoittaja Ilkka Ketola @ 25.4.2006 18:43 Kommentteja (31)

Xbox 360:een tehokkaampi prosessori 2007 Microsoftin Xbox 360 -pelikonsoli saa ensi vuonna tehokkaamman ja säästeliäämmän prosessorin. Yhtiö on tehnyt sopimuksen singaporilaisen prosessorivalmistaja Chartered Semiconductorin kanssa Xboxin varustamisesta 65nmn Xenon-prosessoreilla. Vaihdoksella Microsoft pyrkii ratkaisemaan Xbox 360:ssa ilmenneen kuumenemisongelman sekä valmistautumaan Sonyn PS3-konsolin markkinoille tuloon.
Xbox-konsolin kehitystiimin päävetäjä Larry Yang kertoo odottavansa innolla yhteistyötä Charteredin kanssa Xboxin kannalta keskeisen komponentin kehittämisessä. Yang sanoo Microsoftin jatkavan komponenttitilauksissa aiempaa linjaa, eli tilaukset jaetaan Charteredin ja IBM:n tehtaiden välillä. Hänen mukaansa tehtaiden tuotannot ovat toiminnoiltaan yhteneviä sekä yhteensopivia, mikä takaa Microsoftille tärkeiden kriteerien täyttymisen: osien jatkuvan korkean laadun ja tuotannon joustavuuden.

Lähde:
Techspot

Edellinen Seuraava  

31 kommenttia

125.4.2006 19:14

Tästä oonki lukenu jo muualta. No tosiaan kai tämä uusi voi olla hieman tehokkaampi, mutta se ei kai ole varmaa? Normaalia konsolin kehitystoimintaahan tämä on. Itse odottan/kuulisin mielellään uutisen jossa X360 pitäisi sisällään HD-DVD aseman, jonka johdosta myös pelejä alkaisi tulemaan HD levyillä. Microsoft on tosin sanonut ettei tule tapahtumaan, mutta enpä ottaisi tätäkään 100% faktana. Sanomiset kun tuppaa muuttumaan lähes kaikilla ajan myötä...

225.4.2006 20:02

Omasta mielestäni on hieman kummallista kehittää samaa konsolia tehokkaammaksi. Vakaammaksi ja muuten paremmaksi tietenkin on hyvä parantaa, mutta kun jokaisen XBOX360 -pelin pitäisi (minun mielestäni) pyöriä täydellisesti myös vanhemmissa boxeissa, eli mitä hyötyä oikeastaan tehokkaammasta prosessorista on?

326.4.2006 5:54

Microsoft on tunnettu siitä että se pistää kesken eräisiä tavaroita markinoille niillä tuli kiire koska sony PS3 piti tulla nyt keväällä kauppoihin joten he halusivat X-360 ensin ulos kauppoihin

Quote:
eli mitä hyötyä oikeastaan tehokkaammasta prosessorista on
saada lisää rahaa asiakkailta pois ehkä olihan vanhan x-boxin kanssa perus,sininen,musta ja crystal PS2 perus, perus netti boxilla, slim malli netilllä, ultra slim malli netillä ja kaikkilla herkuilla tällä saadaan lisää rahaa ihmisiltä kun muuten consolia ei ostettaisi kuin kerran per ihminen itelläni on perus ps2 netillä ja kaikki toimii huvin Xboxille melkein kaikki tulevat pelit tulee pc:eelle
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 26.4.2006 @ 07:07

426.4.2006 6:25

Eipä tuo suurta eroa tehoon voi tuoda, tulisi aika paljon yhteensopivuusongelmia nimittäin.

526.4.2006 7:01

Tässä linkissä varmaan suurin syy että X-360 ruvetaan kehittämään vielä paremaksi PS3 OS to use more than one CPU core http://www.bit-tech.net/news/2006/04/13/ps3_os_rumours/ TOSSA KAIKKI PS3:sesta http://home.btconnect.com/hgi/ps3/ the Cell Processor for their OS. This, we have discovered, is just the tip of the iceberg. Sony is planning to have an Operating System running constantly in the background, just like one witnesses when using the Xbox 360 OS (aka Dashboard). They plan to have a "Blade" like pane that can appear out of the right hand side of the screen for viewing and participating in activities that the OS enables. http://www.ps3portal.com/?view=article&article=352&p=2

626.4.2006 10:26

Jaahas, pelikonsolin tunnistaa kohta siitä että siinä on mahdollisuus: vaihtaa prosessori lisätä 8 kovalevyä asentaa kaksi CD/DVD/HD-DVD/Blu-Ray_+R-R+RW-RW asemaa lisätä muistia 4 Gigaa laajentaa yhdellä AGP korttilla ja viidellä PCI-E kortilla vaihtaa virtalähde lisäksi siihen saa myös 1.44M/2.8M diskettiaseman firewire400/800 ja usb1.1/2.0 portit 10/100/1000 Mb ethernet/wlan/bluetooth/3G/jne.. yhteydet ja tietenkin siihen saa ikkunan koteloon, vesijäähyn ja neonvalot Kyllä isi (Bill Gates) osaa!

726.4.2006 10:58

Tehokkaamman? Eikös kyseessä ollut vain valmistuskustannuksien, lämpöjen ja virrankulutuksen laskeminen? Tosin voihan sen tehokkuuden noinkin ajatella.. :)

826.4.2006 13:00

Eikös tehokkaampi prosessori tarkoita myös enemmän tehoa vaativia pelejä? Mitenkähän vanhoilla konsolin omistajilla sitten pannaan.

926.4.2006 13:01

Yleempään viestiini viitaten ''suu pannaan''.

1026.4.2006 15:30

Nyt on uutisen kirjoittaja aika pahasti kuutamolla. Ei prosessorin tehokkuus muutu mihinkään jos sitä valmistetaan 65nm-prosessilla.

1126.4.2006 17:04

Quote:
Mitenkähän vanhoilla konsolin omistajilla sitten pannaan.
Pitäähän Nört... tieto tekniikka ihmisekin saada
Quote:
Nyt on uutisen kirjoittaja aika pahasti kuutamolla
itse asiassa vain otsikko on pielessä kun tekstissä mainitaan vain että kuumenemisongelman takia vaihtaa 65mm tekniikkaan Larry Yang sanoi tyhmästi haastattelussa töllössä että "pitää keksiä uusia rahastus keinoja koska muuten ihmiset eivät osta kuin 1 kpl consolia joten pitää aina lisätä jotain kiinostavaa että menisi uusi versio samasta konsolista kaupakksi

1226.4.2006 17:20
AfterDawn Addict

Tästä päivittelystä niin eikös ps2 "slim" malli ollut jo #12 ps2 veriso? eli päivittelee muutkin =) eriasia kehuskellaanko niillä.

1326.4.2006 17:57

Quote:
Tehokkaamman? Eikös kyseessä ollut vain valmistuskustannuksien, lämpöjen ja virrankulutuksen laskeminen? Tosin voihan sen tehokkuuden noinkin ajatella.. :)
Näinhän se menee. Ja ihan normaalia liiketoimintaa on parantaa ns. vanhoja tuotteitaan. Typeräähään olisi lopettaa kehitystyö kokonaan kun saadaan uusi tuote markkinoille!

1426.4.2006 18:18
Predah
Inactive

vaikuttaa aika paskamaiselta niille jotka on jo xbox360 ostanu...

1526.4.2006 18:33

Quote:
Tästä päivittelystä niin eikös ps2 "slim" malli ollut jo *12 PS2 veriso? eli päivittelee muutkin =) eriasia kehuskellaanko niillä.
no jos laskee kaikki versiot mukaan luettuna eri väri tai mukana tuleva peli\tilpehööri niin vaihto ehdot kasvaa varmaan esim PS2 slim ja GRAN TURISMO 4 olis varmaan joku 20 http://www.cinemasf.net/resource/ps2/gt4/gt4_05.jpg

1626.4.2006 18:36

Quote:
vaikuttaa aika paskamaiselta niille jotka on jo xbox360 ostanu...
joo, mutta tietokoneitakin kehitetään samalla tavalla, jos sillä tapaa ajattellaan. Mutta saman mallisten konsolien pitäs olla samantehosia, koska ne on konsoleita. Jos se nopeuttaa vaan latausaikoja, niin sillon ei haittaa kovin paljoo.

1726.4.2006 19:42
AfterDawn Addict

"no jos laskee kaikki versiot mukaan luettuna eri väri tai mukana tuleva peli\tilpehööri niin vaihto ehdot kasvaa varmaan esim PS2 slim ja GRAN TURISMO 4 olis varmaan joku 20" Lähinnä tarkoitin sisäisiä "rautapuolen" muutoksia.

1826.4.2006 19:43

Quote:
Mutta saman mallisten konsolien pitäs olla samantehosia, koska ne on konsoleita. Jos se nopeuttaa vaan latausaikoja, niin sillon ei haittaa kovin paljoo.
Ei muutu latausajat.
Quote:
vaikuttaa aika paskamaiselta niille jotka on jo xbox360 ostanu...
Perustele. Muuten ihan turha kommentti.

1926.4.2006 21:13

Quote:
olihan vanhan x-boxin kanssa perus,sininen,musta ja crystal
Ja limited green edition... Hei te jotka huutelette että kyllä nyt varmaan vituttttaa niitä jotka on jo ostanu X360:n kun tulee tehokkaampi prossu...ja parhaimmat jo miettii mitenkähän pelit pyörii "vanhalla" X360:llä :DDDDDD ei muutakun LOL! Se voi olla teoriassa hieman nopeampi, mutta ne erot on marginaalisia uskokaa pois. Ainoa todellinen hyöty voi olla siitä lämpöjen laskusta, joka sekään ei ole ongelma kuin murto-osalla käyttäjistä.

2027.4.2006 4:09

Niin eipä tuo vaihdos tehoja lisääkään. Tänään tiedote microsoftilta:

Quote:
"The move to 65 nm technology will lower our manufacturing costs. It’s standard practice in the semiconductor industry to reduce transistor sizes every few years to be able to place more CPUs on a wafer. Doing so results in higher CPU yields and higher yields lead to lower manufacturing costs. We anticipate system performance will stay the same. The primary reason for moving to 65nm over time is not to reduce heat, but to reduce manufacturing costs"

2127.4.2006 9:30

Tuosta prosessorin päivittämisestä sen verta, että Sony on tehnyt Pleikkariinsa ihan samoja ratkaisuja, joista ei vain ole mainittu mitään. Prosessorit on niin sisäisesti kuin ulkoisesti kehittyneet ensimmäisestä PS2:sta huomattavasti. Esimerkkinä voitas vetästä, että joissakin slimmeissä on EE ja GS sulautettu yhteen ja toisissa taas ei. Uusissa slimmeissä on välimuistiakin lisätty. Ainakin uusista V14 lankuista löytyy Hynixin muistipiiri, jota ei ole aiemmissa koneissa.

2228.4.2006 18:18
Predah
Inactive

no siis mua ainaki häiritsis jos konsolini ois se "huonompi" versio...mutta sitten se vanha jököttäis jo telkkarin vieressä eikä toista raaskis ostaa...ja varsinki jos näitten kahen eri version välillä ei ois hinnallisesti mitään eroa...eli vähän ajan päästä sais päivitetyn version samaan hintaan ku vanhan...

2328.4.2006 18:21

Pleikkari on ainakin todistanut useaan otteeseen, ettei uusien valmistussarjojen tuotoksia tarvitse ainakaan aina haikailla. Joissakin tapauksissa uudistukset on tuonut vain enempi huonoa, kuin hyvää.

2428.4.2006 19:00

Quote:
no siis mua ainaki häiritsis jos konsolini ois se "huonompi" versio...mutta sitten se vanha jököttäis jo telkkarin vieressä eikä toista raaskis ostaa...ja varsinki jos näitten kahen eri version välillä ei ois hinnallisesti mitään eroa...eli vähän ajan päästä sais päivitetyn version samaan hintaan ku vanhan...
Helppo ratkaisu. Älä sitten osta mitään konsolia. Kaikkia niitä parannellaan jälkikäteen ja hintojakin yleensä vielä kehdataan laskea...

2529.4.2006 8:50
Predah
Inactive

no eihä ps2:ssa mitään uutta ole tullut...ulkosesti vaan muunneltu. Mut jos ois teholtaan erilainen ni johan harmittais.

2629.4.2006 8:56

Ensinnäkin Xbox ei ole nyt tehokkaampi ja toisekseen pleikkari on suurestikkin muuttunut jopa prosessoreistaa, kuin myös piirisarjoistaan. Asiaa voi jotenkin selittää se, että ykkösen pelit toimivat uudemmissa huonoiten ja Sony jopa suoraan kertoo ongelmista sivuillaan. Myöskin ensimmäisissä pleikkareissa DVD-leffojen tuki oli huonoin ja osa leffoista ei edes toimi. Asiaa tiedotti monet filmivuokraamot. Pikku vinkkinä voitas sanoa, että minä olen sentää tuhansia pleikkoja aukassut ja niin ees päin.

2729.4.2006 9:33

Quote:
no eihä ps2:ssa mitään uutta ole tullut...ulkosesti vaan muunneltu.
Siinä tapauksessahan sää pystyt laittamaan ns. vanhan ps2:sen sisällön uuteen slim malliin...

2815.5.2006 13:00

No eihän se kauan kestänyt kun Bill keksi että päivitetään myös konsolia et ihmiset ostais uusia versioita. Taas yksi syy olla ostamatta Xpaahdinta

2915.5.2006 13:10

Quote:
No eihän se kauan kestänyt kun Bill keksi että päivitetään myös konsolia et ihmiset ostais uusia versioita. Taas yksi syy olla ostamatta Xpaahdinta
Luetaan niitä viestejä!!!

3024.5.2006 18:59

joo no onhan tuo päivittäminen aika yleistä mut uusia konsoleita en osta ennen kuin hinnat laskevat roimasti. vanhoihin konsoleihin liittyen vähän vertailua. http://www.tdubel.com/xbxgcps2.html Ei tommosta sattus uusista konsoleista olemaan?

3124.5.2006 20:45

Quote:
mut uusia konsoleita en osta ennen kuin hinnat laskevat roimasti
Pitäisikö uuden tekniikan maksaa saman kuin vanhan
Quote:
Ei tommosta sattus uusista konsoleista olemaan
vaikka nyt nää uudet konsolit on kehittynyt roimasti niin Nintendon johtaja Satoru Iwata sanoi että tää on peli consoli mitä lapsetkin osaa laitaa viran päälle ei tekstin käsittely tai multi media laite ja kaikein tärkeitä on että peleissä on sisältöä eikä vain erikois efekti toisen jälkeen Microsoftin Shane Kim, yhtiön pelistudioiden johtaja sanoi että For those gamers that might not be familiar with your Big M background and your current duties, bring us up to speed. whit X-box in future Shane Kim: Total freedom. We have a portfolio strategy that has been developed to support and drive our overall platform strategies for Xbox and Windows gaming. My job is to pick those teams and titles that we believe can deliver on our strategy and then give them the resources they need to win. aika itese varma toi X-Box peli talon johtaja eipä kunnian himoton johtaja tulosta saisikaan

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset (9.12.2016 16:51)
Uutisvahtipalvelu HIGH.FI:hin on tänään lisätty uusi sisältökategoria. Vaikka päivitys on periaatteessa pieni, saattaa siitä olla keskimääräistä enemmän iloa palvelun käyttäjille. Palvelun ....
Näin estät henkilöitä WhatsAppissa Näin estät henkilöitä WhatsAppissa (9.12.2016 14:01)
Mikäli et halua enää vastaanottaa puheluita tai tekstiviestejä WhatsApp-kontaktiltasi, voit estää yhteystiedon erittäin helposti. Kun asetat henkilölle eston WhatsAppissa, hän ei enää näe viimeksi ....
Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa (9.12.2016 11:58)
Jos WhatsAppissa estämältäsi henkilöltä alkaa tulla häirikköpuheluita ja -tekstiviestejä tai olet joutunut esimerkiksi aggressiivisen telemarkkinoinnin maalitauluksi, voi omaa arkea helpottaa ....
Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle (9.12.2016 10:08)
Suomalaisen Fingersoftin kehittämä Hill Climb Racing 2 -mobiilipeli on julkaistu iPhonelle ja iPadille. Peli julkaistiin Andridille jo viime viikolla. Androidilla Hill Climb Racing 2 on menestynyt ....