*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

download.fi avattu

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 12.4.2006 09:13 Kommentteja (66)

download.fi avattu Pitkällisen kehitystyön päätteeksi olemme vihdoinkin saaneet valmiiksi uusimman sivustomme, download.fi:n. Sivusto keskittyy ilmaisohjelmien ja shareware -ohjelmien kokeiluversioiden jakeluun, laajentaen AfterDawnin omaa ohjelmavalikoimaa myös muille kuin audio- ja video-alueille.
Sivusto on tunnettu aiemmin nimellä fin.dawnload.net, mutta jo viime vuonna dawnload.net:n englanninkielinen sivusto siirtyi uuden domainin alle ja nyt tehty siirtyminen uuteen ulkoasuun ja domainiin tarkoittaa käytännössä Dawnload.net -nimen siirtymistä historiaan.

Osoitteen lisäksi sivuston ulkoasu on uudistettu ja sivusto tulee jatkossa tarjoamaan myös toimintoja, joita AfterDawnin nykyinen ohjelmistoaluekaan ei tarjoa. Kaikki AfterDawniin rekisteröityneet käyttäjät voivat käyttää tunnuksiaan myös download.fi:ssä, jossa sisäänkirjautuminen vaaditaan tällä hetkellä ainoastaan ohjelmien arvosteluja kirjoitettaessa.

Toivomme, että uusi nimi ja uusi ulkoasu tekevät download.fi:stä miellyttävän ja helppokäyttöisen sivuston.

-AfterDawnin ylläpito

Edellinen Seuraava  

66 kommenttia

112.4.2006 9:26

nonniin tätä ollaan jo odotettu.

212.4.2006 9:38

näyttää hyvältä ja yksinkertaiseltä.

312.4.2006 9:40
KrimReape
Inactive

erittäin tervetullut sivusto!

412.4.2006 9:41

Hieno homma pojat, kiitos kovasti ja tätä sivua varmasti tullaan käyttämään paljon.

512.4.2006 9:45

Hienoa ja helppokäyttöinen..

612.4.2006 9:47

Loistavaa. Englanninkieliset vastineet ovatkin sen verran sekavia ja epäluotettavia, että tämä on positiivinen lisäys.

712.4.2006 10:11

Vaikuttaa hyvältä kun pikaisesti kurkkasin.. Pitänee tarkemmin tutustua kun kerkiää..

812.4.2006 10:29

hienoa, selkeä ulkoasu ja hyvä lisä ad:n muutenkin jo hyvälle ohjelma tarjonnalle.

912.4.2006 10:52

Miellyttää silmää...

1012.4.2006 11:01

hyvältä näytti sivusto, sitä voisi alkaa käyttää useammin, kysymys herää että millaista vauhtia lähtee laajenemaan tuo sivusto?

1112.4.2006 11:04

Hyvähyvähyvä :)

1212.4.2006 11:11

Pakkohan sitä oli heti kokeilla. Ja löytyhän sieltä jo lyhyellä etsimisellä hyödyllisiä ohjelmia. Ainut vika että ainakin minulla alkoi joidenkin(Hassu sana?) ohjelmien kohdalla itkuttamaan että "There was a problem with your download Please keep reading to find a solution!" Vika voi tietenkin olla minussakin :)

1312.4.2006 11:12

Todella hyvä! :-)

1412.4.2006 12:02
Kalzu90
Inactive

On kyllä hienot sivut jatkakaa samaan malliin.

1512.4.2006 13:40

Näyttäisi oikein hyvältä. Ulkoasu on siisti ja selvä. Innolla odotan tuon sivuston laajenemista, jolloin tulee aivan varmasti itsekin käytettyä. En oikein tiedä pitäisikö sanoa kiitos vai onneksi olkoon, joten sanon kummatki.

1612.4.2006 13:49
Camee
Inactive

Vaikuttaa ihan hyvältä. Pitänee alkaa käymään, niin oppii käyttämään sujuvasti.

1712.4.2006 13:52

Hyvä ja yksinkertaisen näköinen :)

1812.4.2006 13:58

Vielä kuin lataus toimis niin olis hieno. Testasin ilman palomuuria ja palomuurilla, mutta ei mitään apua. Testasin myös ie:llä ja firellä ei mitään apua menee vaan afterdawnin englanti sivulle. Afterdawnista lataus toimii.

1912.4.2006 14:20

Joo tossa on parempi ulkoasu kuin siinä edellisessä! Loistavaa työtä..

2012.4.2006 14:49

Kyllä vanhan pierun silmä lepää selkeässä ulkoasussa.

2112.4.2006 14:54

ei toimi mullakaan valittaa samaa There was a problem with your download Please keep reading to find a solution!"

2212.4.2006 14:56

Quote:
Vielä kuin lataus toimis niin olis hieno. Testasin ilman palomuuria ja palomuurilla, mutta ei mitään apua. Testasin myös ie:llä ja firellä ei mitään apua menee vaan afterdawnin englanti sivulle. Afterdawnista lataus toimii.
Englanninkieliseltä puolelta minäkin sain vasta latauksen toimimaan.

2312.4.2006 15:05

Todella selkeät ja kattavat sivut,mutta ei lataukset aina toimi.

2412.4.2006 15:20

Toihan on mahtavaa.

2512.4.2006 16:05

Ja tuolta ylhäältä olevasta linkistä: Ohjelmat Voisi siirtyä suoraan tuonne download.fi sivustolle..

2612.4.2006 16:14

Hienoa. Taas pätevää toimintaa ihmisten iloksi :)

2712.4.2006 16:23

Aika hieno ulkoasu sivustolla. Tulee varmasti ladattua tuolta jotain pientä aina välillä. :D

2812.4.2006 17:05

samaa sanoo mullekin: There was a problem with your download... olen kirjautunut kyllä, mut eipä auttanu... ei kovin hyvä alku, kun heti tulee kiukkua...

2912.4.2006 17:28

Hyvä, hyvä!

3012.4.2006 17:49

Mahtava juttu! Afterdawn on kyllä yksi Internetin aarteista. Kiitos!

3112.4.2006 17:55

Hyvä juttu, oli myös selkeän näköinen

3212.4.2006 18:00

Latauksissa ollut ongelma on nyt korjattu. Pahoittelen mokaani! Ei muuta kuin imuroimaan. Softaa siis. Tähän aikaan illasta ei ainakaan kerrostaloissa ole kauhean suotavaa imuroida.

3312.4.2006 18:02

Linux softat kuinka hyvin edustettuna? En sinäänsä ne saa imuroitua aika monesta paikkaa, mutta arvostelut, yms. mielipiteet olisivat ihan kiinnostavia.

3412.4.2006 18:10

Itseäkin rupesi kiinnostamaan tuo Linux alue, kun kiinnostaa tuo linux muutenkin, vaikka en sitä ole vielä päässyt kokeilemaan... Ku saisi jonkun turhan koneen, niin voisi siinä testailla kaikennäköistä, ilman riskejä menettää mitään tärkeää (osaan välillä olla aika tohelo kun innostuu... eikä innostaisi idea, että koko kovo tyhjenisi...)

3512.4.2006 18:34

Ihan hyvä uudistus :), vaikka tosin AD:en oma ohjelmatarjonta riittä minulle aika hyvin.


3612.4.2006 20:10

Todella hyvä !!!

3712.4.2006 20:22

Minulle ainakin mielenkiintoinen. Täytyy tutustua lähemmin, että osaa sitten.

3812.4.2006 22:23

Hmm, minulla on ilmeisesti adblock liian kireällä operassa, kun koko sivua ei näy. Konquerorilla kuitenkin näkyy.

3912.4.2006 23:13

Jes, hyvältä näyttää.

Quote:
Tähän aikaan illasta ei ainakaan kerrostaloissa ole kauhean suotavaa imuroida.
Riippuu mitä imuroi ja kuinka tuuletus pelaa.
Sitä saa mitä tilaa, joskus enemmänkin.

4013.4.2006 3:00

Hjyvä hjyvä. Ei valittamista

4113.4.2006 7:56

whee, se onkin vihdoinkin valmis :P filepediahan nyt oli tuttu jo, mut suomeks sama.. iha kiva :>

4213.4.2006 8:07

Hyvältä näyttää... Hyvä että on vihdoin "valmis".

4313.4.2006 9:05

Hyvä hyvä, mutta, laittakaa nyt herran tähden ALT+PrtScn jokaisesta ohjelmasta kuvauksen ylle/alle/viereen !!!

4413.4.2006 11:32
AfterDawn Addict

Tervetullut uudistus, kiitoksia.

4513.4.2006 12:09

Oikein kundit! Long live vaan koko systeemillenne! Olette oikeasti hyviä duunissanne, eipä voi muuta sanoa...

4613.4.2006 17:49

Ulkoasu on ehkä hyvä, mutta ohjelma tarjonta kehno. Vaikka nykyisin kuvataan digikameroilla ei yhtään kuvankäsittely ohjelmaa. Niitäkin on ilmaisversioina. Monasti ne on harrastaja kuvaajalle parempia kuin vaikea käyttöiset ammattisoftat, joita saa joskus ilmaiseksi kameran mukana. Aikoinaan oli hyviä cd rippereitä, mutta nekin kaikki poistettu. Niitä tarvitaan erityisesti naarmuisia levyjä luettaessa. Tähän päivään mennessä ei ole tullut vastaan yhtään kopiosuojattua musa cd:tä, jota en olisi saanut ongelmitta kopioitua nerolla. Naarmuisia levyjä luettaessa sen sijaan olen tarvinnut monasti Exact Audio Copy nimistä ripperiä. Vastaavasti linux puolella saisi olla cdparanoid niminen ripperi. Nämä kaksi ovat parhaita. Kolmas jota moni kaipaa on varmaan Easy CD-DA Extractor. Tätä lähinnä helppo käyttöisyytensä ja monipuolisuutensa takia. Kun Haluaa hyviä ilmaissoftia on pakko hakea niitä englannin kielisiltä, ulkomaisilta palvelimilta ja sivuilta. Täältä niitä ei tietenkään löydä.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 13.4.2006 @ 18:08

4713.4.2006 18:19

Quote:
ei yhtään kuvankäsittely ohjelmaa.
??? http://www.download.fi/tyopoytaohjelmat/kuvankasittely/ Jos tiedät hyviä....... Avusta: · Ehdota uutta ohjelmaa · Ehdota ohjelmapäivitystä http://kirjaudu.download.fi/site_login.cfm?redirect=http%3A%2F%2F...
Sitä saa mitä tilaa, joskus enemmänkin.

4813.4.2006 18:41

Ja kaikkihan muistaa, että kyseessä on vasta avattu palvelu, joten luonnollisestikaan siellä ei ole vielä paljoa tavaraa..?

4913.4.2006 20:12

Hienoa. Täytyy vain varoa micro$oftin "tietoturmapäivityksiä". Ne kun näkyvät jumittavan, kaatavan tai muutoin invalidisoivan kodekkeja, AV-apuohjelmia, ajureita yms. Etenkin jos on kyse ei-m$-sertifioidusta sovelluksesta (kuten lienee suurin osa www.download.fi tarjonnasta).

5014.4.2006 13:35

Hyvä, että tämäkin on nyt pystyssä :)

5114.4.2006 13:51

hyvä,että tuli tämmönen olen kyllä kuullut download.com sivustosta hyvä,hyvä.

5215.4.2006 6:54

Lataukset eivät ainakaan minulla toimi?!?! Olen kokeillut useampaa ladata niin aina legendaarinen " Sivua ei löydy Etsimäsi sivu on voitu poistaa, sen nimi on voinut muuttua tai se on tilapäisesti poissa käytöstä. " Olen myös kirjautunut sisään, mutta ei vaikutusta!

5315.4.2006 9:45

Pystyykö noita arvosteluja kommentoimaan? Olisi muutamasta sanottavana pari sanaa.

5415.4.2006 10:12

hetekka: Kerropas yksikin softa, jota olet kokeillut ladata, joka ei toimi, niin voimme tutkia asiaa?

5515.4.2006 12:02

dRD: http://www.download.fi/tyopoytaohjelmat/haittaohjelmien_poisto/ad-aware.cfm ja HjT olivat sellasia, valitti ettei kohdetta /softa.exe löytynyt, nyt korjattu jo (?) nimittäin nyt toimii :)

5615.4.2006 12:14

hetekka: Kerropas yksikin softa, jota olet kokeillut ladata, joka ei toimi, niin voimme tutkia asiaa? Tässä yksi: Ad-Aware SE Personal Edition v1.06 kun painaa download niin aukeaa tälläinen http://www.afterdawn.com/general/noleech.cfm toinen: AntiVir Personal Edition v7.0 sama homma kun taas AVG Free Edition v7.1.385 suostuu latautumaan. Mistähän moinen mahtaa johtua? Hämmästyttää.

5715.4.2006 12:17

hetekka: Hm.. Kokeiles nyt (ja tietysti sen noleech -sivun sisältö kannattaa lukaista läpi myös) -- jos ei muuten toimi, kirjaudu sisään download.fi:ssä ja kokeile sitten. Jos ei sittenkään toimi, pitää taas ottaa vesuri käteen ja lähteä tutkimaan koodia..

5815.4.2006 12:29

Hmm... apropoo. downloadit suostuvat latautumaan muutaman yrityksen jälkeen?!? yleensä ekalla painalluksella tulee tuo http://www.afterdawn.com/general/noleech.cfm mutta kun pakittaa ja yrittää uudelleen muutaman kerran niin yks kaunis kerta se lähtee lataan. Selaimena IE 6.0.2....... Kokeilin nyt myös oopperalla, sillä toimii moitteitta. Kenties IE selaimessani jotain bugia?!?

5915.4.2006 18:02

Hetekka, Onko koneellesi mahdollisesti asennettuna jotain "fiksuja" palomuureja, jotka suodattavat mm. referrer-kentät? Tuolloin imurointi ei onnistu ilman sisäänkirjausta. Omien testieni mukaan noleech-sivulle päädytään vain kun sekä a) blokataan HTTP_REFERER-kenttä että b) ei olla kirjauduttu sisään saittiin.

6015.4.2006 20:46

Ihan hyvä juttu.

6117.4.2006 11:54

hienoa, tuntuu olevan vain vähän tukossa download.fi :n palvelimet. ainakin kaistaltansa ^^ nimittän gimp-2.3.7-setup.exe tulee n. 8kb/sec nopeutta.. :D pikku vikoja, hyvä että tälläinen sivusto löytyy.

6217.4.2006 12:53

Palomuurina NORMAN internet control ja skyracer ProWBR 654 palomuutin sisältävä hubi. Mistähän tuollaisen "HTTP_REFERER" systeemiin pääsee vaikuttaan? En meinaa oo mikään ammattilainen näissä puuhissa ;(

6317.4.2006 21:12

Normanin käyttöoppaassa neuvotaan referrer-blockin asettaminen. En tiedä onko se oletusarvoisesti päällä: http://download.norman.no/manuals/eng/npf_1_42.pdf Tuosta reitittimestä en osaa suorilta sanoa suodattaako se ko. kentän. Tuskinpa.

6419.4.2006 15:05
arihar64
Inactive

Muuten hyvä arvostelu; olen osittain samaa mieltä. On vielä yks mutta l. Kuinka ssan ihmiset käymään sivullain. Only for freaks / Sallittua tavaraa täysi-ikäisille. T. Vanha kauhufreakki

6519.4.2006 17:07

Hmm testasin tuota ja kokeilin miten hyvin tuolla löytyy ohjelmat. Kokeilin löytää alcohol120%. Ja lopputulos oli... en löytänyt. Muuten tuo sivu on erinomainen.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia (7.12.2016 18:31)
Sony on onnistunut myymään jo yli 50 miljoonaa PlayStation 4 -pelikonsolia. Lukemaan sisältyy niin vuonna 2013 lanseeratun PlayStation 4:n myynti kuin tänä syksynä esitellyn PlayStation 4 Pron myyntikin. ....
Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan (7.12.2016 18:13)
Tietokoneille vähän aika sitten julkaistussa Chrome 55:ssä huomattavin muutos aiempaan oli flash-selainlaajennoksen kytkeminen pois päältä oletuksena. Androidilla moiselle ei ole tarvetta, sillä ....
iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
4 kommenttia
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
2 kommenttia

Uutisarkisto