*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Apple oikeuteen äänenvoimakkuuden vuoksi

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 3.2.2006 19:53 Kommentteja (68)

Apple oikeuteen äänenvoimakkuuden vuoksi Apple on haastettu oikeuteen Kaliforniassa kannettavien iPod -soitinten äänenvoimakkuuden vuoksi. Ryhmäkanteena oikeuteen viety haaste syyttää Applea asiakkaidensa kuulon vaarantamisesta ja siitä, että yhtiö ei ole kertonut tarpeeksi selvästi laitteen käytön voivan aiheuttaa kuulon heikkenemistä.
Euroopassa myytävät iPodit on firmwaressa olevien muutosten avulla rajoitettu niin, että niiden maksimiäänenvoimakkuus on 100 desibeliä, kun taas Yhdysvalloissa myytävien iPodien suurin äänenvoimakkuustaso on noin 115 desibeliä.

iPodien ohjekirjoissa kuitenkin mainitaan selvästi, että laitteen käyttö kuulokkeiden kautta, kovalla äänenvoimakkuudella voi johtaa pysyviin kuulovaurioihin. Tästä huolimatta syytekirjelmässä todetaan "Applen saattaneen miljoonien kuluttajien kuulon riskialttiiksi toiminnallaan" ja samalla todetaan, että Apple ei ohjekirjassa varoituksen lisäksi määrittele miten voidaan tunnistaa vaarallisen ja vaarattoman äänenvoimakkuuden raja.

Sivumainintana todettakoon, että maailman ensimmäinen iPodien tavoin kuulokkeisiin musiikkia (myös kovalla) äänenvoimakkuudella tuottava kannettava musiikkisoitin, nimeltään Sony Walkman, tuli myyntiin vuonna 1979.

Lähde: Financial Times

Edellinen Seuraava  

68 kommenttia

13.2.2006 20:04
jukk_is
Inactive

pakko on heti sanoo et tässä tapauksessa autoihin vertaaminen osuu aika kohdalleen...

23.2.2006 20:05

Only in America!

33.2.2006 20:12

Seuraavaksi kai joku jenkki syö ipodin, kun siinä ei varoiteta että ei sovellu ihmisravinnoksi.

43.2.2006 20:55

Maailman "keulakuva" :)

53.2.2006 21:01

Uskomatonta, muuta en osaa sanoa.

63.2.2006 21:03

Eipä enää tässä vaiheessa hämmästytä mikään näissä jenkkien oikeusjutuissa.

73.2.2006 21:48
wrestling
Inactive

Jos kuulo heikentyy musiikista, niin volyymeä kovemmalle, taas kuuluu! noh, eipä jenkit osaa muuta tehdäkään kuin tehdä varoituksia ja haastaa oikeuteen.(no, V8 on jees...)

83.2.2006 21:58

Ei tämä vielä ihan pohja noteeraus ole, mutta läheltä liippaa.. Tämä on todellakin näitä "Only In America" juttuja. V***u mitä urpoja.

93.2.2006 22:31

mitääh?

104.2.2006 2:03

Kuinka ollakkaan taustalla on taas Microsoft ja heidän valtuuttama lakimies. Niin kuin yleensä näissä juttuissa "uhri" suostuu yhteistyöhön suuren rahan toivossa, koska jonkun täytyy rahoittaa näin älyttömät oikeuteen vedot millä ei ole muuta arvoa kuin markkinatilanteen sekoittaminen. Veikkaanpa, että MS saa tästäkin mustan silmän ja monopolistin rikosrekisteri jatkaa kasvuaan.

114.2.2006 2:04

Toimisipa tämä sama Suomessa.

124.2.2006 5:40

Applen mainetta se mustaa varmasti, ja asianajajat nauraa ja lihoo. Tyypillistä "kilpailua" Microsoftilta. Lisäksi nykyinen USA:n hallinto kannattaa mikkisoftaa.

134.2.2006 5:41

Quote:
...ja siitä, että yhtiö ei ole kertonut tarpeeksi selvästi laitteen käytön voivan aiheuttaa kuulon heikkenemistä.
Just..

144.2.2006 5:47

Quote:
Tästä huolimatta syytekirjelmässä todetaan "Applen saattaneen miljoonien kuluttajien kuulon riskialttiiksi toiminnallaan"
Niin, tuota eipä se volume silti taida olla lukittu siihen 115 desibeliin, että ei voisi millään hiljemmalle laittaa. Sehän on sitten aivan jenkkien oma moka, jos sitä täysillä luukuttaa.

154.2.2006 6:05

Jos Microsoft on tämän takana, miksei porukat haasta sitä oikeuteen näin: Missään ei lukenut, että windowssiin voi jäädä koukkuun ja saada vakavan silmävaurion/aivovamman (siis jos sitä näyttöö tuijottaa yöt ja päivät).

164.2.2006 6:10
yuni
Inactive

Aika säälittävä tapa yritttää viedä yhtiöltä rahaa. Huh..

174.2.2006 6:38

sellasta taas isossa maalimassa...

184.2.2006 6:57

Joo tässä ei taida kyllä enää olla kysymys siitä, että tuolla rapakon takana oltaisi tyhmempiä kun täällä, eikä osattaisi vääntää volaa pienemmälle. Ei. Siellä vaan ollaan vaan niin rahanahneita, että kaikenmaailman onnenonkijat haastaa suuria firmoja oikeuteen tyhmistä jutuista. Muut on onnistuneet siinä, miksen minäkin? Only in America thank god!

194.2.2006 7:09

Mielestäni on oikein, että suurilta kuluttajiaan huijaavilta monopoliasemayrityksiltä videään rahaa. Toisaalta tällaisia yrityksiä on vain muutamia, kuten microsoft, mutta Apple ei ole tällainen yritys millään tavalla! Hankkisivat kunnon koulujärjestelmän sinne jenkkeihin, että ihmiset oppisivat lukutaidon, jonka avulla ohjekirjasta voi sitten lukea turvallisuusriskit.

204.2.2006 7:37

Minullakin kävi ms mielessä, mutta tuo kyllä onnistuu juuri jenkkilässä, tuskin muualla..

214.2.2006 7:54

Törkeetä jo.. Nyt kaikki muutetaan jenkkeihin, ostetaan tietokone jossa on microsoftin käyttöjärjestelmä ja tehdään ryhmäkanne, että microsoftin käyttöjärjestelmällä voi tehdä internet rikoksia joista meitä ei ole varotettu.. Ketkä mukana? :D

224.2.2006 7:58

Tulisin jos pääsis ilmatteks amerikkaan ja takas + "pieni" palkkio ja hotellihuoneet.. :D

234.2.2006 8:10

Just joo... Miksei kukaan varoittanut että pyörällä voi kaatua!!

244.2.2006 8:55

Quote:
Joo tässä ei taida kyllä enää olla kysymys siitä, että tuolla rapakon takana oltaisi tyhmempiä kun täällä, eikä osattaisi vääntää volaa pienemmälle. Ei. Siellä vaan ollaan vaan niin rahanahneita, että kaikenmaailman onnenonkijat haastaa suuria firmoja oikeuteen tyhmistä jutuista. Muut on onnistuneet siinä, miksen minäkin? Only in America thank god!
Kyse on siitä että porukka on nii v*tun tyhmää et tällaset jutut menee läpi oikeudessa! Way to go USA!

254.2.2006 9:26

käyttäisivät rahansa ja voimavaransa johonki kehittävään...

264.2.2006 10:27

Quote:
käyttäisivät rahansa ja voimavaransa johonki kehittävään...
Toi on kyllä totta. Niillä menee muutenki helvetisti rahaa Irakiin, ku vois käyttää sitä vaikka opetuksen tai terveydenhuollon parantamiseen. Mielummin tämä "maailman ykkösvaltio" käyttää rahat sotimiseen ja turhiin oikeuskäynteihin. Ei voi muuta sanoa kun että hyvin menee :D
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 4.2.2006 @ 10:27

274.2.2006 10:33

Kieltämättä olen odotellut, että kuinka kauan tuo oikeusjärjestelmän rasittaminen täydellä pelleilyllä saa jatkua. Sen ymmärrän, että kyllähän asianajajat ja tuomarit moisesta tykkäävät, koska palkkahan juoksee näitä älyttömyyksiä käsitellessä. Kuitenkin luulisi, että valtio jossakin välissä jo hieman puuttuisi ja järkiperästäisi tuota toimintaa, koska kansalaiset itse eivät kehittävään ja järkeä käyttävään ajatteluun ole kykeneväisiä.

284.2.2006 10:41

Onko jenkkien valtio sinun mielestäsi kykeneväinen järkeviin ratkaisuihin :)

294.2.2006 11:05
stokker
Inactive

Eihän ihmisekään ole Amerikassa kehittyneet apinoista vaan Jumala on luonut ihmiset Amerikassa vaikka muualle he ovatkin kehittyneet apinoista.

304.2.2006 11:16

Olisikin pitänyt haastaa levyteollisuus oikeuteen kuulovaurioista. Eihän laitevalmistaja voi olla vastuussa sisällön aiheuttamista vahingoista. Onhan mahdollista tehdä biisejä jotka on tarkoituksella suunniteltu tuhoamaan kuuloa, esim. niin että käyttäjä joutuu aluksi kääntämään nupit kaakkoon ja sitten musa alkaakin pikkuhiljaa huomaamatta voimistua. USA:han on asianajajien luvattu maa. Tosin Suomi on tulossa perässä säätäessään läpimätiä epäselviä tekijänoikeuslakeja. Kyllä rahaa palaa kuin konsanaan Roska Bushin sotaleikeissä. Ehkä (huonojen) biisien alkuun olisi lisättävä kuuluva varoitus: "Kaupallinen musiikki vaurioittaa kuuloasi ja talouttasi"

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 4.2.2006 @ 11:19

"Jonain päivänä työkalujenkin lainaaminen naapurille tulee olemaan rangaistavaa (koska se aiheuttaa taloudellista vahinkoa valmistajille)... Jos emme reagoi"

314.2.2006 11:54

Quote:
Onko jenkkien valtio sinun mielestäsi kykeneväinen järkeviin ratkaisuihin :)
Useimmissa asioissa ei, mutta toisaalta suomalaisena on paha mennä arvostelemaan kokonaisuutena toista kun ei tämä omakaan pikku länttimmekään niin kovin ylivoimainen paratiisiesimerkki ole ;) Mutta kuten sanottua maassa maan tavalla, mutta liika on liikaa kaikkialla.

324.2.2006 12:06

Joo toi mun heitto oli tarkoitettu sarkastiseksi.Emmehän voi tietää Amerikkalaisten salaisia tavotteita maailman herruudesta :)

334.2.2006 13:35
Hz4
Inactive

Saa olla aika pitkälti hel****n tyhmä että pitää ylipäätään niin kovalla sitä laitetta. Kyllä ihmisen pitäisi rajansa tietää

344.2.2006 14:06

Japsithan vois microsoftin haastaa oikeuteen siitä ettei missään ole kirjoitettu että liiallinen käyttö sitä ja tätä... Niitähän kuolee koneiden ääreen useampia vuodessa..

354.2.2006 14:58

Toverit! Ottakaa huomioon että Yhdysvalloissa voi haastaa oikeuteen vaikkapa siitä että ostaa talon ja huomaa että talossa on hiiriä. Ja kun myyjähän ei kertonut että siellä niitä hiiriä olisi siellä talossa, niin vedetäänpä myyjä oikeuteen kivusta ja särystä ja sun muusta mistä lie hölynpölystä. Vähän samanlainen tapaus tässäkin.

364.2.2006 15:25

Kun nyt näistä jenkkien järkevistä oikeudenkäynneistä puhutaan, niin paras mitä olen kuullut ja mikä on todellakin totta, on seuraavanlainen: Nainen meni autokauppaan hommaamaan uutta menopeliä. Huomasi sitten mieleisensä ja osti sen. Autossa oli vakionopeudensäädin (tämän avulla auto kulkee tiettyä nopeutta ilman kaasun painamista, jos joku ei tiennyt). Noh, viisas kun oli niin hän luuli että se toimii automaattisena ohjauksena. Niinpä hän laittoi sen matkalla päälle, otti kirjan käteensä ja alkoi lukea. Eipä se auto pitkään tiellä kestänyt ja nainen veti automerkin oikeuteen. Elelee nykyään pari miljoonaa rikkaampana ja automerkin mainoksissa lukee huomautus: "vakionopeudensäädin ei ole autopilotti".

374.2.2006 15:35

Toisaalta eikö se ole tasaarvoa parhaimmillaan kun myös idiootit voivat tulla miljonääriksi.Suomessa se onnistuu ainoastaan politiikoilta :)


On moraalisesti väärin antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa.

384.2.2006 16:18

I <3 USA

394.2.2006 16:37

Quote:
sellasta taas isossa maalimassa...
Onhan toi hyvä että aina keksitään uusia tapoja yrittää saada rahaa...

404.2.2006 16:51

Amerikkalaiset Taas Vauhdissa... Minkäs menee laittaa sen volmen täysille.

414.2.2006 18:23

Eijei paras juttu on se, kun murtovaras yrittäessään tunkeutua jonkun naisparan asuntoon, loukkasi itsensä (en muista miten, jotenkin liitty talon arkkitehtisiin ratkaisuihin) ja haastoi naisen oikeuteen. Tottakai vielä voitti. Aivan ihanaa....

424.2.2006 18:44

Flabs näin taidettiin kertoa elokuvassa liar liar (valehtelija valehtelija) ;)

435.2.2006 8:17

Onneksi jotkut kauppiaat osaavat varoittaa tuollaista. Eikös Levykauppa Äx:n slogani ollut joskut "Levyiltä kuuluu ääniä" tms. ;)

445.2.2006 9:39

Kylläpäs repesin ku luin ton. Taas jenkit keksii et miten saatais vähä rahaa et päästäis trailerparkeista pois applen kustannuksella

455.2.2006 10:01

Quote:
Japsithan vois microsoftin haastaa oikeuteen siitä ettei missään ole kirjoitettu että liiallinen käyttö sitä ja tätä...
No micro$oftin tuotteissa onkin niin paljon mätää että olis ihan kohtuullista että joku jo alkais vakavasti miettiä moniko itsemurha/burnout/mielisairaus johtuu ko käyttiksen bugien aiheuttamista henkisistä kärsimyksistä ;) Micro$oftin ohjelmistopakkauksiin saisikin painattaa: "Viallisen ohjelmistotuotteen käyttö vaarantaa mielenterveytesi" >:]
"Jonain päivänä työkalujenkin lainaaminen naapurille tulee olemaan rangaistavaa (koska se aiheuttaa taloudellista vahinkoa valmistajille)... Jos emme reagoi"

465.2.2006 13:58

Quote:
Flabs näin taidettiin kertoa elokuvassa liar liar (valehtelija valehtelija) ;)
Toi on kyllä hyvin mahdollista :D niin paljo kuulee noita juttuja ni ei jaksa muistaa mistä niit on kuullu :P

475.2.2006 17:19

noi jenkit on kyl iha vitun tyhmii tollasistaki pitää yrittää repii kaikki hillot irti mitä vaa saa

485.2.2006 19:38

Nää on taas näitä, että miksei kukaan varoittanut, että kissaa ei voi kuivata mikrossa...

495.2.2006 19:46

Ei vitun vittu only in America...miten maailman ykkösvaltiossa voi olla noin naurettavaa puuhaa...

Quote:
Eikös Levykauppa Äx:n slogani ollut joskut "Levyiltä kuuluu ääniä" tms. ;)
Oli ja on edelleen :D

505.2.2006 21:40

Quote:
Eikös Levykauppa Äx:n slogani ollut joskut "Levyiltä kuuluu ääniä" tms. ;)
Hyvä ettei ole vielä iPodiin varoitukseksi vaadittu: "Kuulemasi äänet kuuluvat kuulokkeista, ei päästäsi..." ;D Tais aikoinaan suomalainen saunakiukaiden vamistaja joutua vaikeuksiin USA:ssa. Kun ei ollut varoitusta/kieltoa ettei saa kuivata pyyhkeitä kiukaalla. Olikohan vielä niin että varoituksiin piti laittaa myös "älä istu kiukaalle" tms... Aikoinaan olis ilmeisesti pitänyt laittaa USA:n armeijallekin varoitustekstit kulkuneuvoihin ja vaatteisiin: "Älä ammu omia!"
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.2.2006 @ 21:43

516.2.2006 3:25

Ei jumalauta taas. Siis kyllä noi jenkit on niin tyhmiä. Taas menee rahaa ihan turhiin asioihin, kaikkien täysjärkisten pitäis tajuta, millon kuuntelee sopivalla voimakkuudella.

526.2.2006 4:26

vain jenkit kykenevät tuollaiseen tyhmyyteen.koska ne alkavat haastaa auto tehtaita oikeuteen siitä että auto menee entistä nopeammin

536.2.2006 5:23

Kapinalliset teinixx:ät nyt tunnetusti kuuntelee musiikkia nupit kaakossa, jopa kuulokkeilla, minkä voi todeta täydessä ruuhkabussissa joka ajaa moottori ärjyen neljän ruuhkassa, ja silti kuulet musiikin takapenkin rastatukkaisen kakaran kuulokkeista vaikka istut melkein kuskin vieressä! Ja eihän kukaan niitä käyttöohjeiden warning osioita lue, ja vaikka lukisikin niin voisihan siinä sitten lukea myös se että jenkki laitteen kuunteleminen täysillä aiheuttaa kuulovaurion jo 28 sekunnin kuuntelun jälkeen! Eurooppalaisella versiolla taas voi sentään kuunnella täysillä jopa 15 minuuttia ennen vaurioita!

546.2.2006 7:07

No joo mut tää menee taas tähän, että tulitikkuaskeissa pitäis varoittaa liekin kuumuudesta ja vessanpöntössä pitäis varoittaa hukkumisesta yms...


Acer Aspire 3022WLMi.
Epox 8K3A+ / AMD Athlon 2000+ / 768 MB DDR.

556.2.2006 7:36

On se ihme jos apple hävii tän taiston..

566.2.2006 8:07

Älä unohda, että toi tapahtuu amerikan mantereella! Saihan siellä tupakkatuotteiden takiakin miljoonakorvauksia. Varmaan tulee ton myötä mp3-soittimiin samanlaisia tarroja, ku tupakkatuotteissa on nytten. Ja varmaan tulee itsestään sammuva soitinkin vielä.. ettei vaan nukahda ja kuuntele liikaa musiikkia.

576.2.2006 8:51

Uskomatonta porukkaa taas. Kohta lukee varmaan porakoneessa, että käynnissä olevan poran työntäminen korvaan saattaa aiheuttaa vakavia kuulovaurioita.

587.2.2006 6:10

"Apple ei ohjekirjassa varoituksen lisäksi määrittele miten voidaan tunnistaa vaarallisen ja vaarattoman äänenvoimakkuuden raja." Eiköhän jokainen itse pysty tuon määrittelemään, vai olenko väärässä? No, Amerikassa kaikki on mahdollista.

597.2.2006 6:51

Amerikassa ei näköjää kukaa osaa määritellä missä menee vaarallisen ja vaarattoman äänenvoimakkuuden raja.. Tyhmiä ihmisiä... kyll se niiden laki o niin läppä.. kaikki tietää että haastajat o rahan perässä.. minkäs muun takii haastetaan amerikassa.. Jostain voitais lähettää järkevä ihmis ryhmä säätelemää asioita sinne nii homma alkais olla raiteilla..

607.2.2006 7:18

Siis sekin jo kertoo jotain, että auton peileihin on tullut teksti: "kohde saattaa olla lähempänä, kuin miltä näyttää" tai jotain tommosta. Lukeekohan jenkeillä joka ruokapaketissakin, että ne voi tuottaa liikalihavuutta, riippuvuutta ja erilaisia sairauksia? Jenkeillä (ainakin osalla) tuntuu olevan semmonen käsitys asiasta, että siitä mistä ei oo varoitettu tai kielletty, voi haastaa oikeuteen ja vaatia miljoonakorvaukset.

617.2.2006 10:22
skifi
Inactive

Taas nähdään amerikkalaisten viisaus ja sitten muka kuussa käyneet 60vuotta sitte.... ne ei ole käyneet sitä LÄHELLÄKÄÄN... =)

628.2.2006 15:19

kuitenkin siinä käyniin että apple häviää jutun ja ainakun mp3 soittimessa nostaa volumea niin sieltä kuuluu kiva nais ääni joka sanoo "liian voimakas musiikin kuuntelu voi vahinkoittaa kuuloa pysyvästi" mutta jos pelastaa pari fiksua jenkkiä niin kyllä me ollaan erityisen innoissaan.

639.2.2006 3:12

Eikös tohon vaikuta myös se, mimmosilla kuulokkeilla sitä kuuntelee?

649.2.2006 3:18

Vaikuttaa kyllä. Kyseessä kuitenkin lienee Applen omat kuulokkeet, jotka tulevat iPodin mukana.

6510.2.2006 17:17

Itsellä on kolmet nappikuulokkeet ja yhdet laadukkaat sankakuulokkeet. Ja ero korvakäytävään tungettavien nappien sekä korvalehteen nojaavien kuulokkeiden välillä on suuri, esimerkiksi volumea pitää vääntää kovemmalle että napeista saa bassoja, mutta samalla 4kHz alue muuttuu ärsyttäväksi ja päätä alkaa särkeä jo muutaman tunnin kuuntelun jälkeen. Ekvalisaattori auttaa asiassa mutta ei paljoa. Sangallisissa taas saa kääntää volumea että kuulee jotain, mutta pitkä aikaisella kuuntelulla ei ole merkittävää vaikutusta pään sisäisiin asioihin. Ja soittelen siis ihan siedettävällä volumella, enkä täysillä. Nappikuulokkeiden vaaroja on kyllä tutkittu ja eihän soittimen korkeimpi äänenvoimakkuus asetuksia ole tarkoitettu selvästikkään nappeja varten vaan suuri impedanssisia kuulokkeita tai ulkoisia kaiuttimia varten!

6610.2.2006 19:02

Quote:
Nappikuulokkeiden vaaroja on kyllä tutkittu ja eihän soittimen korkeimpi äänenvoimakkuus asetuksia ole tarkoitettu selvästikkään nappeja varten vaan suuri impedanssisia kuulokkeita tai ulkoisia kaiuttimia varten!
Erään tutkimuksen mukaan juuri huonot kuulokkeet vaarantavat kuulon. Kun basso kuuluu huonosti ja kaikki taustahälinä läpi, vääntää käyttäjä helposti "napit kaakkoon". Itse olenkin hankkinut kunnon jykevät kuulokkeet jotka toistavat jopa 10Hz äänetkin. Tosin kunnon kuulokkeet ovat yleensä myös jykevämmät ulkonäöltäänkin.

6712.2.2006 13:19
leksas
Inactive

Offtopikkina muistuttaisin, että ei ne jenkit ole yhtään tyhmempiä kuin me. Niillä on vaan kulttuuri kehittynyt eri suuntaan.. Nämä on vaan yksilöllisiä tapauksia, harvoin tapahtuu tätä. Ihme homma toiki, rahat saa helpommalla ku haastaa oikeuteen jonki alkoholitavaramerkin ja valittaa siitä ettei ole tarpeeks varotuksia että liiallinen käyttö voi johtaa kuolemaan, ym.

6813.2.2006 3:17

No kyllä näitä vastaavia tuntuu aika usein olevan ja muitakin videoita yms. mistä tyhmyys paistaa läpi.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä (8.12.2016 15:20)
YouTube ja Netflix ovat olleet edelläkävijöitä Ultra HD -sisältöjen verkkojakelun testauksessa, mutta hiljalleen myös muut palveluntarjoajat ovat aloittaneet omat testinsä. Tuoreimpana esimerkkinä ....
YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – Se ei riitä YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – "Se ei riitä" (8.12.2016 14:55)
Taylor Swift ja monet muut artistit ovat kritisoineet voimakkaasti YouTubea ja Spotifyta siitä, että ne mahdollistavat musiikin kuuntelemisen täysin ilmaiseksi. Molemmissa tapauksissa artistit ....
1 kommentti
Super Mario Runista tulossa uusi villitys? Peliä pääsee kokeilemaan Applen myymälöissä Super Mario Runista tulossa uusi villitys? Peliä pääsee kokeilemaan Applen myymälöissä (8.12.2016 12:23)
Nintendon on määrä julkaista odotettu Super Mario Run -mobiilipeli iPhonelle ja iPadille 15. joulukuuta. Esimakua uudesta pelistä on kuitenkin tulossa saataville jo tänään, paljasti Nintendon ....
Bluetoothista uusi versio – Nopeuteen ja kantomatkaan iso parannus Bluetoothista uusi versio – Nopeuteen ja kantomatkaan iso parannus (8.12.2016 11:40)
Bluetooth SIG on julkaissut kehittämästään langattomasta tiedonsiirtostandardista viidennen version, jonka luvataan mahdollistavan monipuolisemmat IoT-laitteet sekä niiden joustavamman käytön kotona. ....
Applekaan ei pysty haastamaan Spotifyta? Jää tilaajamäärissä jälkeen Applekaan ei pysty haastamaan Spotifyta? Jää tilaajamäärissä jälkeen (8.12.2016 11:09)
Vuoden 2015 kesällä lanseerattu Apple Music -suoratoistopalvelu on kerännyt tähän mennessä 20 miljoonaa tilaajaa. Pitempään markkinoilla toimineella Spotifylla on syyskuussa päivitetyn tilastotiedon ....

Uutisarkisto