*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Microsoft haastaa Applen?

Kirjoittaja Jarkko Kohvakka @ 29.1.2006 15:29 Kommentteja (11)

Microsoft haastaa Applen? Kenellekään ei liene epäselvää, että Apple on Microsoftia edellä digitaalisen musiikin bisneksessä. Bill Gates ja hänen yhtiökumppaninsa ovat jo pitkään halunneet tehdä asiakkailleen palvelun Microsoft yhteensopivista musiikkisoittimista. Applea on kuitenkin kuluttajat suosineet paljon. BusinessWeek lehdessä on kerrottu, että laitteessa olisi musiikin lisäksi myös peli- ja video-ominaisuudet. Lehden mukaan soitin voi olla hyvin potentiaalinen haastamaan Applen iPodin.
Joka vuosi Apple kasvattaa eroa muihin palveluntarjoajiin. NPD Groupin mukaan Applen osuus kannettavien musiikkisoittimien myynnistä oli Yhdysvalloissa vuonna 2004 52 prosenttia, joka kasvoi viime vuonna 67 prosenttiin. BusinessWeekin artikkelin mukaan idea on vielä suunnittelu vaiheessa, eikä lopullisia päätöksiä ole tehty. Artikkelissa myös kerrotaan, että laite voi olla Xbox yhteensopiva.

Lähde:
CNET News

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

129.1.2006 15:35

Voi ei, joko windows tulee kannettaviin soittimiinkin. Puolen tunnin jälkeen saa ottaa virrat pois ja ottaa akun irti kun musiikki yht'äkkiä tyssää. Pahimmassa tapauksessa voi joutua tyhjentämään koko kiintolevyn ja asentamaan firmwaren/käyttiksen uusiksi.

229.1.2006 15:35

Xbox yhteensopiva, siis joku gameboy/ninttari säätö? Saapa nähdä, mitä tuostakin tulee, jos nyt yleensä mitään tulee.

329.1.2006 16:25

Tuskin musasoitinta kannattaa kannettavalla pelikonsolilla lähtee haastamaan... Hintaa ja kokoa voi kertyä nimittäin vähän liian paljon.

429.1.2006 16:54

jee eli kohta saadaan pieniä laitteita, jotka tekee bluescreeniä \o/


I''m a lumberjack and I''m okay, I sleep all night and I work all day

529.1.2006 17:12

Fatal error occured when played #-#. Format hard drive (y/n). Tottukaamme tälläiseen :(

629.1.2006 17:57

Yrittämisessä on aina riskinsä. Koskaan ei ole varmaa tuleeko voittoa. Jos ei tappioita kestä, niin voisi herrat sitten jäädä kotiinsa itkemään ja hakea työtä, jota kestävät. Minun mielestäni yritysten pitäisi pysyä omalla alallaan, eikä koittaa hallita koko maailmaa.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 29.1.2006 @ 17:58

730.1.2006 5:09

Empä oikein jaksa uskoa ms:n tuovan kunnolista vastusta applelle, eipä sitä ole horjuttanut muutkaan...

830.1.2006 17:09

Kilpailu tuskin olisi pahittreeksi? Vai haluatteko maksaa ilmaa? Kun ei ole kilpailua hinnat pysyy kalliina...

930.1.2006 19:24

Enpä oikein jaksa uskoa applen tuovan kunnolista vastusta ms:lle, eipä sitä ole horjuttaneet muutkaan... Monopoli on peli johon kaikki haluavat osallistua mutta jokainen haluaisi pelata yksin!

1031.1.2006 12:37

Mikäli tarpeeksi laadukasta kamaa ja halvalla saavat, on se vain hyväksi kilpailulle ja sitä kautta kuluttajalle.

1131.1.2006 17:18

Quote:
jee eli kohta saadaan pieniä laitteita, jotka tekee bluescreeniä \o/
Tuli jostain syystä aivan sama ajatus mieleen... :)

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

OnePlus 5 sai uuden Android Oreo -esiversion OnePlus 5 sai uuden Android Oreo -esiversion (15.12.2017 22:50)
Uskaliaimmat OnePlus 5 -käyttäjät pääsevät nyt kokeilemaan uutta esiversiota, joka tuo Androidin uuden Oreo-version ominaisuuksia. OnePlus on aloittanut tänään Oreo-beetaohjelmassaan uuden version jakelun. ....
Samsungin patentti kertoo kahdella näytöllä varustetusta pelipuhelimesta? Samsungin patentti kertoo kahdella näytöllä varustetusta pelipuhelimesta? (15.12.2017 22:08)
Samsung, kuten monet muutkin älypuhelinvalmistajat, kehittää jatkuvasti uusia patentteja, joilla pyritään uudistamaan älypuhelinkonseptia. Tietysti tarkoituksena on löytää uudenlainen innovaatio, ....
Samsungin uusi huippumalli, Galaxy S9, esitellään jo MWC-messuillla? Samsungin uusi huippumalli, Galaxy S9, esitellään jo MWC-messuillla? (15.12.2017 21:15)
Huippupuhelimet ovat todennäköisesti tämän vuoden osalta esitelty, mutta kauaa ei tarvitse odottaa, että uutta lippulaivamallia on jälleen tarjolla. Monet valmistajat tähyävät jo vuoden alkuun ....
AIM-pikaviestin haudattiin virallisesti tänään AIM-pikaviestin haudattiin virallisesti tänään (15.12.2017 19:44)
Vaikka nyt elämme pikaviestimien kulta-aikaa, kiitos mobiilisovellukset kuten WhatsApp, niin sovellusten historia on tietokoneiden viestimissä parin kymmenen vuoden päässä. Yksi ensimmäisistä ....
Netflixiltä heti vuoden alkuun läjäpäin uutta, tässä tammikuun uusi Originals-sisältö Netflixiltä heti vuoden alkuun läjäpäin uutta, tässä tammikuun uusi Originals-sisältö (15.12.2017 19:32)
Jouluunkin on vielä toista viikkoa aikaa ja senkin jälkeen Netflixillä on tarjolla ennen vuoden loppua muun muassa uusi Black Mirror -kausi, mutta jo nyt on hyvä ottaa katsaus tulevan kuun Netflix-uut....

Uutisarkisto