*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Microsoft haastaa Applen?

Kirjoittaja Jarkko Kohvakka @ 29.1.2006 15:29 Kommentteja (11)

Microsoft haastaa Applen? Kenellekään ei liene epäselvää, että Apple on Microsoftia edellä digitaalisen musiikin bisneksessä. Bill Gates ja hänen yhtiökumppaninsa ovat jo pitkään halunneet tehdä asiakkailleen palvelun Microsoft yhteensopivista musiikkisoittimista. Applea on kuitenkin kuluttajat suosineet paljon. BusinessWeek lehdessä on kerrottu, että laitteessa olisi musiikin lisäksi myös peli- ja video-ominaisuudet. Lehden mukaan soitin voi olla hyvin potentiaalinen haastamaan Applen iPodin.
Joka vuosi Apple kasvattaa eroa muihin palveluntarjoajiin. NPD Groupin mukaan Applen osuus kannettavien musiikkisoittimien myynnistä oli Yhdysvalloissa vuonna 2004 52 prosenttia, joka kasvoi viime vuonna 67 prosenttiin. BusinessWeekin artikkelin mukaan idea on vielä suunnittelu vaiheessa, eikä lopullisia päätöksiä ole tehty. Artikkelissa myös kerrotaan, että laite voi olla Xbox yhteensopiva.

Lähde:
CNET News

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

129.1.2006 15:35

Voi ei, joko windows tulee kannettaviin soittimiinkin. Puolen tunnin jälkeen saa ottaa virrat pois ja ottaa akun irti kun musiikki yht'äkkiä tyssää. Pahimmassa tapauksessa voi joutua tyhjentämään koko kiintolevyn ja asentamaan firmwaren/käyttiksen uusiksi.

229.1.2006 15:35

Xbox yhteensopiva, siis joku gameboy/ninttari säätö? Saapa nähdä, mitä tuostakin tulee, jos nyt yleensä mitään tulee.

329.1.2006 16:25

Tuskin musasoitinta kannattaa kannettavalla pelikonsolilla lähtee haastamaan... Hintaa ja kokoa voi kertyä nimittäin vähän liian paljon.

429.1.2006 16:54

jee eli kohta saadaan pieniä laitteita, jotka tekee bluescreeniä \o/


I''m a lumberjack and I''m okay, I sleep all night and I work all day

529.1.2006 17:12

Fatal error occured when played #-#. Format hard drive (y/n). Tottukaamme tälläiseen :(

629.1.2006 17:57

Yrittämisessä on aina riskinsä. Koskaan ei ole varmaa tuleeko voittoa. Jos ei tappioita kestä, niin voisi herrat sitten jäädä kotiinsa itkemään ja hakea työtä, jota kestävät. Minun mielestäni yritysten pitäisi pysyä omalla alallaan, eikä koittaa hallita koko maailmaa.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 29.1.2006 @ 17:58

730.1.2006 5:09

Empä oikein jaksa uskoa ms:n tuovan kunnolista vastusta applelle, eipä sitä ole horjuttanut muutkaan...

830.1.2006 17:09

Kilpailu tuskin olisi pahittreeksi? Vai haluatteko maksaa ilmaa? Kun ei ole kilpailua hinnat pysyy kalliina...

930.1.2006 19:24

Enpä oikein jaksa uskoa applen tuovan kunnolista vastusta ms:lle, eipä sitä ole horjuttaneet muutkaan... Monopoli on peli johon kaikki haluavat osallistua mutta jokainen haluaisi pelata yksin!

1031.1.2006 12:37

Mikäli tarpeeksi laadukasta kamaa ja halvalla saavat, on se vain hyväksi kilpailulle ja sitä kautta kuluttajalle.

1131.1.2006 17:18

Quote:
jee eli kohta saadaan pieniä laitteita, jotka tekee bluescreeniä \o/
Tuli jostain syystä aivan sama ajatus mieleen... :)

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Ensi-iltaelokuvat kahdessa viikossa iTunesiin? Se voi tapahtua jo ensi vuonna Ensi-iltaelokuvat kahdessa viikossa iTunesiin? Se voi tapahtua jo ensi vuonna (19.8.2017 17:39)
Yhdysvaltalaiset elokuvastudiot ovat aloittaneet neuvottelut suurien digitaalisten elokuvavuokraamojen kanssa uutuuselokuvien tarjolle tuonnin nopeuttamiseksi. Ajatuksena on, että elokuvia voisi ....
1 kommentti
Opas: Kovalevy täynnä? Vapauta tilaa helposti Opas: Kovalevy täynnä? Vapauta tilaa helposti (19.8.2017 12:15)
Tietokoneen tallennustila täynnä? Löydä oppaamme avulla mikä kovalevyltä vie eniten tilaa ja vapauta näin helposti ja ilmaiseksi lisää tilaa käyttöösi.
3 kommenttia
Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville (18.8.2017 13:35)
Toukokuun lopulla ryminällä älypuhelinmarkkinoille yrittäneen Essentialin kompurointi kesän aikana on ollut hirvittävää katsottavaa, mutta yhtiö näyttää vihdoin saanen rivinsä kuntoon ja se ....
1 kommentti
Kiusallista nettideittaamista? Badoossa voi käydä videopuheluita Kiusallista nettideittaamista? Badoossa voi käydä videopuheluita (18.8.2017 12:57)
Aikoinaan kyseenalaisilla keinoilla käyttäjiä Facebookista kahminut deittipalvelu Badoo on lisännyt sovellukseensa mahdollisuuden käydä videopuheluita "mätsien" kesken. Ajatuksena on, että ....
iPhone 5s:n tietoturvasuorittimen salausavaimet paljastui – tutkijat pääsevät koodiin käsiksi iPhone 5s:n tietoturvasuorittimen salausavaimet paljastui – tutkijat pääsevät koodiin käsiksi (18.8.2017 11:40)
Nimimerkkiä xerub käyttävä hakkeri väittää selvittäneensä iPhone 5s -älypuhelimen Secure Enclave -tietoturvapiirin firmwaren salausavaimen. Secure Enclave -piiri on osa älypuhelimen A7-järjestelmäpiiriä ....

Uutisarkisto