*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Microsoft haastaa Applen?

Kirjoittaja Jarkko Kohvakka @ 29.1.2006 15:29 Kommentteja (11)

Microsoft haastaa Applen? Kenellekään ei liene epäselvää, että Apple on Microsoftia edellä digitaalisen musiikin bisneksessä. Bill Gates ja hänen yhtiökumppaninsa ovat jo pitkään halunneet tehdä asiakkailleen palvelun Microsoft yhteensopivista musiikkisoittimista. Applea on kuitenkin kuluttajat suosineet paljon. BusinessWeek lehdessä on kerrottu, että laitteessa olisi musiikin lisäksi myös peli- ja video-ominaisuudet. Lehden mukaan soitin voi olla hyvin potentiaalinen haastamaan Applen iPodin.
Joka vuosi Apple kasvattaa eroa muihin palveluntarjoajiin. NPD Groupin mukaan Applen osuus kannettavien musiikkisoittimien myynnistä oli Yhdysvalloissa vuonna 2004 52 prosenttia, joka kasvoi viime vuonna 67 prosenttiin. BusinessWeekin artikkelin mukaan idea on vielä suunnittelu vaiheessa, eikä lopullisia päätöksiä ole tehty. Artikkelissa myös kerrotaan, että laite voi olla Xbox yhteensopiva.

Lähde:
CNET News

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

129.1.2006 15:35

Voi ei, joko windows tulee kannettaviin soittimiinkin. Puolen tunnin jälkeen saa ottaa virrat pois ja ottaa akun irti kun musiikki yht'äkkiä tyssää. Pahimmassa tapauksessa voi joutua tyhjentämään koko kiintolevyn ja asentamaan firmwaren/käyttiksen uusiksi.

229.1.2006 15:35

Xbox yhteensopiva, siis joku gameboy/ninttari säätö? Saapa nähdä, mitä tuostakin tulee, jos nyt yleensä mitään tulee.

329.1.2006 16:25

Tuskin musasoitinta kannattaa kannettavalla pelikonsolilla lähtee haastamaan... Hintaa ja kokoa voi kertyä nimittäin vähän liian paljon.

429.1.2006 16:54

jee eli kohta saadaan pieniä laitteita, jotka tekee bluescreeniä \o/


I''m a lumberjack and I''m okay, I sleep all night and I work all day

529.1.2006 17:12

Fatal error occured when played #-#. Format hard drive (y/n). Tottukaamme tälläiseen :(

629.1.2006 17:57

Yrittämisessä on aina riskinsä. Koskaan ei ole varmaa tuleeko voittoa. Jos ei tappioita kestä, niin voisi herrat sitten jäädä kotiinsa itkemään ja hakea työtä, jota kestävät. Minun mielestäni yritysten pitäisi pysyä omalla alallaan, eikä koittaa hallita koko maailmaa.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 29.1.2006 @ 17:58

730.1.2006 5:09

Empä oikein jaksa uskoa ms:n tuovan kunnolista vastusta applelle, eipä sitä ole horjuttanut muutkaan...

830.1.2006 17:09

Kilpailu tuskin olisi pahittreeksi? Vai haluatteko maksaa ilmaa? Kun ei ole kilpailua hinnat pysyy kalliina...

930.1.2006 19:24

Enpä oikein jaksa uskoa applen tuovan kunnolista vastusta ms:lle, eipä sitä ole horjuttaneet muutkaan... Monopoli on peli johon kaikki haluavat osallistua mutta jokainen haluaisi pelata yksin!

1031.1.2006 12:37

Mikäli tarpeeksi laadukasta kamaa ja halvalla saavat, on se vain hyväksi kilpailulle ja sitä kautta kuluttajalle.

1131.1.2006 17:18

Quote:
jee eli kohta saadaan pieniä laitteita, jotka tekee bluescreeniä \o/
Tuli jostain syystä aivan sama ajatus mieleen... :)

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Samsung Galaxy S8 ja LG G6 tulivat myyntiin Suomessa Samsung Galaxy S8 ja LG G6 tulivat myyntiin Suomessa (28.4.2017 17:42)
Odotetut Android-älypuhelimet saapuivat tänään myymälöihin. Helmikuussa MWC-messuilla esitelty LG G6 tuodaan myyntiin yhteistyössä Gigantin kanssa, minkä lisäksi puhelimen voi löytää operaattorien ....
Bitcoinin arvo nousi kaikkien aikojen ennätyslukemiin Bitcoinin arvo nousi kaikkien aikojen ennätyslukemiin (28.4.2017 17:11)
Bitcoinin arvo kävi eilen uusissa ennätyslukemissa. Kirjoitushetkellä Bitcoinin arvo on noin 1300 dollaria eli noin 1200 euroa. Eilen yhden Bitcoinin arvo oli korkeimmillaan noin 1340 dollaria. ....
iPhone-sovellusten hinnat nousevat – 0,99 euron sovellukset jäävät historiaan iPhone-sovellusten hinnat nousevat – 0,99 euron sovellukset jäävät historiaan (28.4.2017 14:04)
Apple on päättänyt korottaa App Storessa myytävien mobiilisovellusten hintaa. Alhaisin hintaluokka nousee 0,99 eurosta 1,09 euroon. Vastaava hintakorotus tehdään myös Meksikossa ja Tanskassa. ....
2 kommenttia
Apple Music uudistuu jälleen – Tänä vuonna siitä tulee videopalvelu Apple Music uudistuu jälleen – Tänä vuonna siitä tulee videopalvelu (28.4.2017 12:34)
Apple Music -suoratoistopalvelu uudistuu jälleen tänä vuonna kun Applen iOS-mobiilikäyttöjärjestelmästä esitellään uusi versio. Asia tuli ilmi Bloombergin tekemästä henkilökuva-artikkelista, ....
Vaasa pääsi jatkoon – Jättimäinen akkutehdashanke etenee Vaasa pääsi jatkoon – Jättimäinen akkutehdashanke etenee (28.4.2017 10:15)
Pohjolaan jättimäisen akkutehtaan rakentamista suunnitteleva Northvolt-kasvuyritys on keventänyt tehtaan potentiaalisten sijoituspaikkojen listaa. Jatkoon pääsi yhteensä 10 paikkakuntaa, joista ....
2 kommenttia

Uutisarkisto