*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

MPAAta syytetään piratismista

Kirjoittaja Jarkko Kohvakka @ 26.1.2006 14:18 Kommentteja (41)

MPAAta syytetään piratismista Motion Picture Association of America (MPAA) on rikkonut omia lakejaan ottamalla laittomia kopioita elokuvasta. Heidän web-sivulla tehdään selväksi, että kopiointi on kiellettyä ilman kopiointisuojaksen omistajan lupaa. Ohjaaja Kirby Dick lähetti dokumentin "This Film Is Not Yet Rated" arviointiin MPAAlle. Kirby on järkyttynyt ja huolestunut MPAAn toimista.
Harva varmaan olisi uskonut MPAAn syylistyvän piratismiin. Kirby Dick kielsi vielä sähköpostilla, ettei kopioita saa ottaa. MPAA teki myös kopion uuden johtajan Dan Glickmanin nähtäväksi. Dick on kysynyt miksi kopioita on tehty ja pyytänyt palauttamaan kaikki kopiot hänelle. Hänen asianajaja Michael Donaldson on ollut myös mukana asian tiimoilta. MPAA puolusti itseään kertomalla "Me teimme muutaman kopion, koska niillä oli osallisuutta meidän työntekijöihin" sanoi Kori Bernards. Film Is Not Yet Rated oli arvioitu NC-17 luokkaan eroottisuuden takia. NC-17 tarkoittaa ikärajoitusta elokuvalle.

Lähde:
Calendarlive

Edellinen Seuraava  

41 kommenttia

126.1.2006 14:32

:D voe hyväne aika.

226.1.2006 14:38

Nyt rupeaa näkymään noiden tekijänoikeuslakien järjettömyys. Onneksi löytyy joitakin viisaita ihmisiä, jotka osaavat pikkuhiljaa kaataa nuo järjestöt omaan hulluuteensa.

326.1.2006 14:40

Buahhaa

426.1.2006 14:54

Se on hienoa että jollain riittää aikaa kiusata noita öykkäreitä. Kirbyjä enemmän, kiitos!!!

526.1.2006 14:57
jartsi12
Inactive

Hmmm...En muista että kymmenen vuotta sitten olisi tullut näin usein uutisia tekijänoikeuksista :D Tää alkaa menee ihan naurettavaksi, vaikka eipä nuo uutiset muhun vaikuta mitenkään, tehköö mitä lystää, mut silti...

626.1.2006 15:07

No tämähän alkaa jo oikeasti naurattaa. Tosin todistaapahan sen minkä monet ovat tienneet jo niin kauan kuin viihdeteollisuus on olemassa. Eli järjettömyydellä ei ole rajoja heidän touhuissaan.

726.1.2006 15:20

Noniin. Niin sitä pitää. Onneksi löytyy vielä viisaita ihmisiä jotka alkavat pistää vähän pahemmin vastaan noille järjestöille. Odottelen vielä milloin kuulemme vastaavan uutisen teostosta

826.1.2006 15:44

Jeshh, muuta en toivo!!!

926.1.2006 15:45

Hmmm, rupes naurattaan jo kun näin tän jutun otsikon. =P Toivottavasti toi nyt sitten vedetään oikeuteen. =)

1026.1.2006 15:50

naamat julki ja julisteisiin että ihmiset saa sylkeä päälle ja paheksua moisia pahantekijöitä ja lainrikkojia, ehkä rosvojen naamoja voitaisiin käyttää jossain piratisminvastaisissa mainoksissa..?

1126.1.2006 15:51

Justiinsa! taas on pukki kaalimaan vartijana. Elikä tekijänoikeus järjestö rikkoo tekijänoikeuslakia. toivottavasti joutuu oikeuteen rikoksestaan. Saas nähdä milloin tämä tapahtuu Suomessa.

1226.1.2006 16:03

Ei juma.... kahtaavatkin manata ja jahdata kotilataajia kun oman laitoksen tiloistta harjoitetaan laitonta bisnestä (haasteet->TO-korvaukset yms.).

1326.1.2006 16:04

Yhaa johan osui ja upposi....johan on omat koirat purivat.Oikeuteen vaan.

1426.1.2006 16:47

Uutisointi tämän asian tiimoilta on enemmän kuin tervetullutta. Matista ja Mervistä (+ muu > skeida)jos haluaa lukea niin lähteitä löytyy kyl. On ihan paikallaan, että näistä lobbaajien ja omien etujensa rummuttajistakin uutisoidaan, kun kerran aihetta todellakin on. Ampuivat ihtiää omaan jalkaan. Toivottavasti sattuu. Paljon.

1526.1.2006 18:01

heaheahea :D:D:D:D Kohtapa ei olekkaan enään ketään joka voisi valvoa meitä sankareita ^^ Hyviä uutisia tullut tänään :)

1626.1.2006 18:03

hahhahhaaa ei saakeli... omat temput osuvat omaan nilkkaan halusi tai ei :)

1726.1.2006 18:34
blowi
Inactive

Vapise Teosto :)

1826.1.2006 18:42

Aina välillä saa uutiset tässä hymyilemään :) Pikkujutuksihan tämä tullaan painamaan, mutta silti olisi hieno vetäistä aina välillä esille kun poijat taas kampanjoi urakalla. Taisi mennä fraasi: ethän kopio, se on varastamista, mekään emme kopio" nyt hukkaan pojilta.

1926.1.2006 19:09

Hirttäkää ne suur-rikolliset munista prkl...

2026.1.2006 19:45

ken toiselle kuoppaa kaivaa......

2126.1.2006 20:24

Quote:
Kirby Dick kielsi vielä sähköpostilla, ettei kopioita saa ottaa
Aika karkeaa toimintaa, sillä tässä rikotaan ihan selkeästi tekijänoikeuksia. Vielä erikseen kielletty...hajoa siihen MPAA ja kaikki muut paska järjestöt... Nykyään meno on niin älytöntä että huh huh, jos esim. lataat jotain musiikkia omaan käyttöön koneelle on se suurempi rikos kuin kävisi kääntämässä itse levyn kaupasta! Jotain on aika pahasti pielessä...

2227.1.2006 1:42
jule100
Inactive

Voiko näihin järjestöihin enää suhtautua kovinkaan vakavasti?

2327.1.2006 2:07

Ei voi, tässä onkin kyse siitä että kusetetaan kuluttajia niin paljon kuin pystytään ja pistetään kuluttajat maksumiehiksi, ja kun kaikki seuranta pyritään satsaamaan meihin kuluttajiin, niin siinä välissä yritetään tehdä filunkia.

2427.1.2006 2:39

...tehtiin tikusta asiaa, mutta ihan oikein...

2527.1.2006 3:25

Quote:
Voiko näihin järjestöihin enää suhtautua kovinkaan vakavasti?
Onko nämä järjestöt siis joskus voinut ottaa vakavissaan?? =/

2627.1.2006 3:28
jule100
Inactive

Onhan ne kokoajan haastamassa porukkaa oikeuteen.

2727.1.2006 4:03

Quote:
Onhan ne kokoajan haastamassa porukkaa oikeuteen.
Joo ja itse keksii tekosyitä miksi näin kävi... Ja pääse luultavasti paljon helpommalla.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.1.2006 @ 11:44

2827.1.2006 7:00
yuni
Inactive

Blah, noihin järjestöihin ei oo koskaan voinu suhtautua järkevästi eikä voi! Ei ainakaan luo itsestään mitään kovin edustavaa kuvaa...

2927.1.2006 7:37

Hah hah... Aivan oikein MPAA:n pelleille.

3027.1.2006 9:33

HAHA.. Itse ajaa näitä lakeja, joita ei voida ikinä täysin valvoa ihmisoikeuksia sortamatta ja joita eivät itsekään osaa olla rikkomatta :)


HAHA I''M USING TEH INTERNET!!!1

3127.1.2006 9:39

yritin löytää asiasta lisää tietoa MPAA kotisivuilla, mutta eipä nyt osunut silmään yhtään juttua tästä rikoksesta... Minkäköhän takia??? :D

3227.1.2006 9:40

Rangaistusten tulisi olla kovia, koska asianomaset ovat varmasti tienneet, ettei kopioita saa oottaa.

3327.1.2006 9:48
vebo
Inactive

Toivottavasti ne nytkin toivos samalla tavalla kun mä: Kuole piratismi laki :D

3427.1.2006 9:54

Aivan loistava uutinen... :D

3627.1.2006 13:31

Pistäis nyt tuon elokuvan okeuksien opmistaja kunnon miljoonakorvausvaatimuksen amerikanmalliin tuolle puljulle jota pidän yhtenä pahimmista!

3727.1.2006 13:54

Jumala on sittenkin olemassa :D.

3827.1.2006 14:29

Hyvällä tuurilla MPAAn johto tajuaa sen, minkälaista paskaa he ohjaavat. Huonolla tuurilla he eivät tajua (yleistä amerikassa), ja kiristävät lakeja entisestään.

3927.1.2006 15:42

No jopas on. Eka kieltävät levyjen kopioinnin 100-prosenttisesti, ja sitten kopioivat niitä itse.

Quote:
"Me teimme muutaman kopion, koska niillä oli osallisuutta meidän työntekijöihin"
Osallisuutta työntekijöihin... Jotkut alipalkatut jätkät siellä tekivät kotikäyttöön kopioita. :D

4028.1.2006 5:40

Ihmettelevät miksi ihmiset ottavat kopioita, mutta ovat itse ihmisiä ja ottavat kopioita. Tuntevat yrityksenä olevansa yksilöä koskettavien lakien yläpuolella. Veikkaisin että tietty määrä MAPAA:n työntekijöistä latailee leffoja kotonaan koska tietää että "omia ei polteta" kuten poliisisarjoista olemme oppineet! Piraatit, huijarit, kivitettävä nyt sillä ensimmäisellä kivellä minkä heittivät!

4129.1.2006 18:24

Loistavaa, samalla koko järjestö sinne maan alle.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto