*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Kansanedustajilta joululahja Karpelalle

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 22.12.2005 09:00 Kommentteja (40)

Ryhmä uutta tekijänoikeuslakia vastustaneista kansanedustajia, etunenässään vihreiden kansanedustaja Jyrki Kasvi, on lahjoittanut tällä viikolla kulttuuriministeri Tanja Karpelalle joululahjan.
Kansanedustajat ostivat ministerille joululahjaksi kopiosuojatun Eva Dahlgrenin CD-levyn sekä MP3 -soittimen. Kansanedustajien mukaan soittimesta on maksettu asiaankuuluva hyvitysmaksu ja kehottivat ministeriä kopioimaan CD-levyn sisällön soittimeen ennen vuodenvaihdetta, jolloin kopiosuojattujen levyjen suojausten ohittamisesta tulee laitonta. Kansanedustajat kiittelivät Digitodayn mukaan ministeriä myös hyvästä taistelusta uuden tekijänoikeuslain, ns. Lex Karpelan, käsittelyvaiheessa. On epäselvää ymmärsikö ministeri lahjan mukana tuomaa pientä vihjettä.

Joululahjan antajina olivat Kasvin lisäksi Toimi Kankaanniemi (kd), Timo Soini (ps.) sekä Oras Tynkkynen (vihr.).

Lähde: Digitoday

Edellinen Seuraava  

40 kommenttia

122.12.2005 9:05

Oli kyllä loistava veto kyseisiltä kansanedustajilta =)

222.12.2005 9:10

Tulihan tuolle eilen naurettua. Mutta vahvasti veikkaan, että tuonkin lahjan pääpointti meni karpelalta ohi korkealta ja kovaa.

322.12.2005 9:11
Deftones-
Inactive

Aika läppä! :D

522.12.2005 10:03

Niin sitä pitää. Harmi vain jos Karpelalle täytyy erikseen käydä selittämässä mikä on jutun juoni. Noh, aikankin muut saavat nauraa tälle pässille kansanedustajallemme.

622.12.2005 10:03

Edelleenkin mä nauran tälle jutulle...

722.12.2005 10:20

heheheh :D hyvä veto

822.12.2005 10:26

AfterDawnissa on alkanut ärsyttää tää, että samat uutiset, jotka kerrotaan muilla sivustoilla, tulee tänne varmaan 3 päivää myöhässä. Mitään ongelmaa ei oliskaan, jos uutisia ropisisi tasaiseen tahtiin. Ennen tätä uutista ei ole tullut uutta vissiin viikkoon :( Ankle ja muut, yrittäkää kovemmin :p

922.12.2005 11:14

Bravo! :D

1022.12.2005 12:25

Hyvä oli lahja, epäilen vain että lex karpelan luoja ei tajua sitä...

1122.12.2005 12:26

loistava veto! olisi kiva tietää mitä karpelan päässä liikkuu kun lahjan tarkoitus selviää missille :)

1222.12.2005 13:22

Arvostusta! Sentään jotain hauskaa eduskunnassakin tapahtuu =D

1322.12.2005 13:45

Quote:
meni karpelalta ohi korkealta ja kovaa
Eih, kun läpi ja kovaa. Ihmettelee vielläkin miksi liekki vähän heilahti.
Sitä saa mitä tilaa, joskus enemmänkin.

1422.12.2005 14:09

Haha, tää oli aika hauska veto. On kerrankin huumoria eduskunnassakin... =)

1522.12.2005 14:42

Hieno lahja tämä kyllä Karpelalle.

1622.12.2005 16:10
grona73
Inactive

Taukkizz varmaan perustaa ja ylläpitää sitten itse parempaa forumia niin näkee mikä vaiva siinä on ja voit sitten ihan itse olla parempi kuin muut.

1722.12.2005 16:40

yhdyn grona73:en kommenttiin. afterdawn kunniaan!

1822.12.2005 18:33

Haha, hiukanko repeilin tätä :DD

1922.12.2005 18:38

Tämä on kyllä yks parhaista kansanedustajiin kohdituneista huumori pläjäyksistä parhaita! Ironiaa kerrakseen! Luulis nyt viimeistään kyllä tajuavan miten on tullut taas tehtyä jostain laista hankala. On se nyt kumma ku ei saa mp3 soittimeen ladata ostamaan musaa, koska se on laitonta. Mitenkähän muuten... jos kopiointi on tosiaan tehty ennen vuoden vaihdetta, tekeekö se kopiosta laillisen, jos se on tehty nykyisen laillisesti?

2023.12.2005 4:48

Hahaa, ei yhtää hullumpi juttu xD!!!

2123.12.2005 6:42

Täytyy vaan toivoa, että Karpela tajuaisi pointin.. edes joskus.

2223.12.2005 7:31
yuni
Inactive

Luin kyseisen uutisen IT-viikosta ja naureskelin silloin ja nauran vieläkin :D Aika osuva lahja tosiaan :P

2323.12.2005 8:26

Hahhaa... tais mennä Karpelan suu mutrulle... ;)

2423.12.2005 8:29

No siis eihän toi Karpela osaa varmaan edes käyttää mp3-soitinta. Miettii varmaan vieläkin mihin siinä laitetaan kasetti :I

2523.12.2005 9:03
yuni
Inactive

Niinpä, sen pitää pyytää työväenpressa salelta neuvoa ;D

2623.12.2005 9:22

Aika osuva lahja.

2723.12.2005 13:18

Lahjoista paras varmaan lienee =)

2823.12.2005 15:27

viisaasta päästä kärsii koko kroppa :D

2923.12.2005 15:54

Aika hyvä veto :D

3024.12.2005 12:50

Asiallinen lahja, mukavaa muistaa kollegoja joulun alla.

3128.12.2005 16:43

Hyvä lahja ,mutta menee kovaa ohi karpelalta. Missin pienillä aivoilla ei tuota voi mitenkään käsittää. Ensivuoden alkupuolella tulee ensimmäiset Windows media centerit,mitenkähän nuo suojatut levyt mahtaa niissä käyttäytyä. Joidenkin tietojen mukaan ne laittaa kyseisen systeemin täysin sekaisin. Mikäköhän mahtaa olla Karpelan kommentti siihen, vai ymmärtääköhän se millainen laite se on.

3229.12.2005 7:10

jos kerran halutaan kaataa tekiänoikeus laki niin äänestäkää Timo Juhani Soinia

3330.12.2005 14:28

Minun mielestä vois loppua kokonaan nämä P2P, ware yms. yms. yms. juttujen uutiset.

3430.12.2005 14:31

Quote:
Minun mielestä vois loppua kokonaan nämä P2P, ware yms. yms. yms. juttujen uutiset.
Mihin kategoriaan tämä uutinen mielestisi kuuluu? Minun mielestä ei ainakaan P2P tai ware.

3530.12.2005 16:03

@ChampiO Niin ja mitäs suosittelet tilalle? Tämä sivusto on vahvasti perustettu näiden sekä siihen liittyvien juttujen ympärille joita on nyt laajennettu kokoajan niin ei sitä ihan muuteta tässä.

3631.12.2005 11:28

Muistakaa äänestäjät sitten Karpelaa seuraavissa vaaleissa.(toivottavasti kukaan ei muista)

371.1.2006 10:43

Tuo oli tosiaan upea veto näiltä kolmelta edustajalta :D

Quote:
Haha, tää oli aika hauska veto. On kerrankin huumoria eduskunnassakin... =)
Nyt en tajunnut. Oletko koskaan katsonut, kun edustajamme säätävät lakeja TV:stä. Se on ykkösluokan tosiTVtä, ja niin täynnä huumoria ja sarkasmia ettei mitään rajaa :D

384.1.2006 15:52

Ihan jees :))

394.1.2006 16:25
jokisam
Inactive

ituttaa ku muija ees tajuu tyyliin mitä kieltää. muijalle pitäis antaa keksi ja käskee omaan huoneeseen

405.1.2006 10:58

Saatta Eva Dahlgren jäädä kuuntelematta MP3.na

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto