*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Modattuja Xboxeja myyneille syytteitä USAssa

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 21.12.2005 08:55 Kommentteja (20)

Modattuja Xboxeja myyneille syytteitä USAssa Microsoft on haastanut kolme henkilöä Yhdysvalloissa oikeuteen ns. modattujen Xbox -pelikonsolien myynnistä. Miehet, joista yksi valmisti varsinaiset "modatut" Xbox -konsolit ja muut kaksi myivät laitteita omistamansa kaupan kautta, joutuvat oikeuden eteen vastaamaan Yhdysvaltain DMCA-lain rikkomisesta.
Miesten myymät konsolit sisälsivät mod-piirin, joka mahdollistaa mm. omatekoisten ohjelmien sekä piraattipelien käytön konsolilla. Lisäksi konsoleihin oli asennettu 250 gigatavun kovalevy, johon mahtuu noin 80 Xboxin alkuperäistä peliä. Myynnissä olleet konsolit olivat siis alkuperäisiä Xbox -pelikonsoleita eivätkä hiljattain julkistettuja Xbox 360 -konsoleita.

Sen lisäksi, että syytteen saaneet henkilöt olisivat tyytyneet toimittamaan konsoleita valmiiksi asennetulla mod-piirillä, he myös täyttivät myytyjen konsoleiden kovalevyt asiakkaan toiveiden mukaan valmiiksi piraattipeleillä. Yhdysvaltain tullin tekemissä valeostoissa liittovaltion agentit ostivat 265 dollarilla modatun Xbox-konsolin, johon oli asennettu 77 piraattipeliä. Pelien vähittäismyyntihinta olisi kaupasta ostettuna yli 3000 dollaria.

Näyttääkin siltä, että Microsoft on liittymässä muiden konsolivalmistajien, etenkin Sonyn, kelkkaan ja on alkanut aktiivisesti jahdata konsolien mod-piirejä myyviä tahoja. Toki tässä nimenomaisessa tapauksessa osoittaa jo seikka, että konsolin mukana tuli vuori piraattipelejä, tekee tapauksesta erittäin törkeän.

Lähde: TechWeb

Edellinen Seuraava  

20 kommenttia

121.12.2005 9:24

Hyvä hyvä ^_^ Ei pahan hintainen kyllä :p

221.12.2005 9:28

Itse en näe mitään pahaa tuossa, että myy modattuja konsoleita, mutta että pistää mukaan läjän piraattipelejä, menee jo vähän yli.

321.12.2005 9:29

Noinko sitä pienyrittäjiä kohdellaan siellä rapakon takana.

421.12.2005 9:40

aika halpaa kyllä, täytyy myöntää. ei siinä kai mitään, että myy modattuja xboxeja, mut toi peli homma menee vähän yli. :)

521.12.2005 9:52

poistettu

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 19.11.2009 @ 23:58

621.12.2005 9:59

Quote:
he myös täyttivät myytyjen konsoleiden kovalevyt asiakkaan toiveiden mukaan valmiiksi piraattipeleillä
Eipä ollut valmiina...

721.12.2005 10:33

Minustakin saisi kyllä itse tehdä tuolle konsolille mitä vaan, modata, heittää ikkunasta ulos, muunella jne mutta tuo pelien antaminen mukana, HÖLMÖÄ....

821.12.2005 10:47

Samoilla linjoilla eli jos kerran pelejä tunkee (ja niistä myös varmasti rahastaa pienen siivun mukana) niin on aihetta kiinni jäädäkkin ja tuomiot saada. Kuitenkin se, että modaa/modauttaa laitteensa ei minusta ole tuomittavaa missään määrin, koska voihan mm. modattua boxia käyttää moneen muuhunkin kuin vain pelikopioiden pelaamiseen.

921.12.2005 15:11

Quote:
he myös täyttivät myytyjen konsoleiden kovalevyt asiakkaan toiveiden mukaan valmiiksi piraattipeleillä(/quote) Eli olisi itse saanut päättää pelit??? Siinä olisi ollut paljon yli 150 e urakka ainakin mielestäni jos heidän olisi pitänyt itse ladata 77 peliä ja siirtää kovalevylle. Siis noin 2e pelistä olisi vähän liian vähän "waretuspalkkaa", ellei pelejä olisi ennakkoon varattu. ja mod-piiri+250gb kovo+itse xbox maksaisi itsessään varmasti tuon hinnan. hulluja. PS.Miksiköhän noissa kaikissa USA-tapauksissa lukee aina otsikossa korostettuna USAssa? Eihän tähän mennessä varmaan missään ole lukenut korostavasti "Euroopassa"

1021.12.2005 15:13

Miksi en pysty muokata tuota edellistä viestiä??? no ihan sama, sulkeet meni vähän pieleen. [] sijasta () :D

1121.12.2005 20:12

Quote:
mod-piiri+250gb kovo+itse xbox maksaisi itsessään varmasti tuon hinnan. hulluja.
Niin, Suomessa ehkä. Jenkeissä on tuo hintataso (esim. juuri kovoissa) on järjettömän paljon alhaisempi kuin Suomessa, suurempien markkinoiden vuoksi.

1222.12.2005 3:22

Quote:
PS.Miksiköhän noissa kaikissa USA-tapauksissa lukee aina otsikossa korostettuna USAssa? Eihän tähän mennessä varmaan missään ole lukenut korostavasti "Euroopassa"
Johtunee vaikkapa siitä, että kun jenkeissä tapahtuu jotakin (ei liittyen nyt tähän uutiseen) koskettaa se aluksi ennakkotapauksena vain jenkkejä. Jos taas jokin tapahtuu suoraan euroopassa, saattaapi se koskettaa paljon nopeammin meitäkin, koska ollaan eu:ssa ja kun eu:n herrat sanovat hallitukselle, että hop niin kannat on korkealla, ollaanhan se nähty. Tosin mikäli jenkeissä todetaan joku asia laittomaksi on yleensä vain ajankysymys kun tämä brysselin apinalauma huomaa uuden tempun ja alkaa toistamaan sitä. Ja suomi kun ei ole ollut itsenäinen maa enää 10 vuoteen napsahtaa se tännekkin sitten aikanaan. *EDIT:typo*
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 22.12.2005 @ 03:29

1322.12.2005 15:57

Mutta kukaan ei vastannut että saako muka valita pelit itse vai oliko ne pelit asennettu valmiiksi ja sitten yritetty myydä?

1422.12.2005 16:53

Onhan tää törkeetä. Tällaiset piraatit pitäisi saadakin kiikkiin. Sen ymmärtää että joku säästää rahaa waretuksella mutta että joku tekee rahaa näillä keinoilla on kyllä melkoisen törkeätä. pieni tiivistys: Modattuja konsoleita pitäisi saada myydä mutta tuo pelijuttu on törkeätä.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 22.12.2005 @ 16:54

1522.12.2005 18:23

Quote:
Mutta kukaan ei vastannut että saako muka valita pelit itse vai oliko ne pelit asennettu valmiiksi ja sitten yritetty myydä?
Siinähän tuo lukee suoraan:
Quote:
he myös täyttivät myytyjen konsoleiden kovalevyt asiakkaan toiveiden mukaan valmiiksi piraattipeleillä

1623.12.2005 10:18

Entä jos porukat eivät olisi löytäneet peliä netistä verkosta? Aikamoinen urakka ladata tuollainen liuta pelejä...

1730.12.2005 8:13

"Niin, Suomessa ehkä. Jenkeissä on tuo hintataso (esim. juuri kovoissa) on järjettömän paljon alhaisempi kuin Suomessa, suurempien markkinoiden vuoksi." Höpö höpö .. Tarkemmin kun tsekkailet hintoja , on tavara vain 22% halvempaa . Joissain osavaltioissa ei ole "sin taxes" ollenkaan . yleensä ALV jenkeissä luokkaa 5-10% ja hyllyhinnat ovat aina ilman ALV:a ...

1830.12.2005 12:15

Vain 22% halvemmat? Ihan riittävä alennus mun mielestä. Ja on ne muutenkin halvempia, kun ei ole niin paljon rahtikulujakaan.

1931.12.2005 3:35

Eiköhän nuo konsolitkin valmisteta hyvin pitkälti Aasiassa nykyään, että aikalailla samanverran taitaa rahtikuluja kertyä...

204.1.2006 9:12

hyvä jenkki pojat hyvä ;)

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen (9.12.2016 09:37)
Kun markkinoille pääsee mahdollisesti vaarallisia laitteita, pyritään kaikki myydyt tuotteet tietysti kutsumaan takaisin. Entä jos kaikkia myytyjä laitteita ei saadakaan kerättyä takaisin, vaan ....
Onko maailman kuumin startup pelkkä kupla? Epäilyt Magic Leapiä kohtaan kasvavat Onko maailman kuumin startup pelkkä kupla? Epäilyt Magic Leapiä kohtaan kasvavat (9.12.2016 08:40)
Floridalaiseen Magic Leap -kasvuyrityksen kehittämiin mixed reality -laseihin on ladattu kovia odotuksia – kenties liiankin suuria. The Informationin paljastamien tietojen mukaan Magic Leap ....
Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 (8.12.2016 19:36)
Ubisoft viettää 30. juhlavuottaan ja on juhlistanut sitä ilmaispelien avulla. Kaikkiaan seitsemän peliä on lisätty tarjolle ilmaisina latauksina yhtiön omasta Uplay-alustasta vuoden saatossa. ....
Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta (8.12.2016 18:23)
Spekulointi seuraavan sukupolven iPhonen sisältämistä uusista ominaisuuksista tuntuu alkavan vuosi vuodelta aikaisemmin. Varhaisessa vaiheessa alkaneiden huhujen huono puoli on siinä, että vaikka ....
Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä (8.12.2016 17:41)
Ensi vuoden alussa julkaistaviin Galaxy S8 -sarjan älypuhelimiin on tulossa koko etualan kattava näyttö, kertoo Bloomberg. Applenkin on huhuttu kehittävän vastaavaa älypuhelinta ensi vuodeksi. ....
1 kommentti

Uutisarkisto