*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Xbox 360:n julkaistaan Euroopassa joulukuussa

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 15.9.2005 18:28 Kommentteja (14)

Xbox 360:n julkaistaan Euroopassa joulukuussa Microsoft julkisti tänään seuraavan sukupolven pelikonsolinsa, Xbox 360:n, maailmanlaajuiset julkaisuaikataulut. Aivan ensimmäisenä uudesta konsolista pääsevät nauttimaan yhdysvaltalaiset pelaajat, joiden saataville konsoli tulee tämän vuoden marraskuun 22. päivä. Eurooppaan konsoli rantautuu joulukuun 2. päivä ja Japaniin kahdeksan päivää myöhemmin, 10. joulukuuta. Muut markkina-alueet, mukaanluettuna Australia, Hong Kong, Korea, Meksiko, Taiwan ja Singapore saavat Xbox 360:n kauppojen hyllyille vasta seuraavana vuonna -- milloin, sitä Microsoft ei kertonut.
Samaan syssyyn Microsoft julkisti konsolin vähittäismyyntihinnan Japanissa, jossa myyntihinta on selkeästi Yhdysvaltoja (299 dollaria eli 245 euroa) kalliimpi eli noin 280 euroa. Eurooppalaiset joutuvat pulittamaan konsolistaan eniten eli 299 euroa (ja britit vieläkin enemmän eli 209 puntaa eli noin 309 euroa).

Suhteellisen nopea julkaisuaikataulu tärkeimmillä markkina-alueilla on selkeästi tarkoitettu ennaltaehkäiseväksi iskuksi Sonyä vastaan, jonka PS3 konsolin julkaisuaikataulu menee vuoden 2006 puolelle.

Lähde: The Register

Edellinen Seuraava  

14 kommenttia

116.9.2005 5:27

Kertokaas joku minkä takia euroopas kaikki tämmöset maksaa aina enemmän ku amerikas?

216.9.2005 5:44

Siksi että ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa ;)

316.9.2005 6:09
yuni
Inactive

Eipä varmaan veä vertoja ps3 ainakaan euroopassa... Saisvat sen jouluks myyntiin ni kilpailukin olis jo voitettu... :D

416.9.2005 8:17

Toimitusten pieni määrä, toimituskulut ja verot, lokalisointi yms. vaikuttaa laitteen hintaan. Ja ennakkoon kaikki liikkeet Suomessa myy laitetta 318€/418€ hintoihin. Eli Suomessa vielä kalliimpi muuhun Eurooppaan nähden (jos brittejä ei lasketa).

516.9.2005 9:20

yuni (Member) 16.9.2005 3:09 Eipä varmaan veä vertoja ps3 ainakaan euroopassa... Saisvat sen jouluks myyntiin ni kilpailukin olis jo voitettu... :D Se on hankala vielä verrata PS3:een, kun sehän tulee vasta ensi vuonna. Tämänhän Sony ilmoitti vähänaikaa sitten. Kuinka ison osan Darth Bill on saanut vallattua, ennenkuin Sonyn kapinalliset tekevät vastaiskun... eheh Tosiasiassa Sony tekee tietoisen riskin, kun ei tuo laitetta samaanaikaan kuin Mikkisofta. Kannattaako, se nähdään ensi vuoden puolella

616.9.2005 10:23
Valittaja
Inactive

MÄÄ OSTAN TON JA SE ON SALETTI! Enään en pleikkareita osta! Huomatkaa miten kävi viime konsoleissa! XBOX oli paljon parempi kuin PS2! Nyt sitten pistän microsoftille rahani.. Miten te teette?

716.9.2005 10:51

Voi olla että xbox360 tulee ostettua =) Eihän sitä PS3 jaksa odottaa (eikö ne sanonut jossain, että sen julkistaminen venyy vuoteen 2007)

816.9.2005 18:01
429ford
Inactive

Ei Sony julkaise konettaan koskaan tällätahdilla. Sehän oli jo ilmoittanut repineensä sieltä jotain osaa että saatais hintaa inhimillisemmäksi.(vähemmän tappiota Sonylle). Onhan se hienoa keuhkota maailman suurilla messuilla kuinka nopea ja hyvä kone on tulossa, mutta kun messut on ohi niin karsitaankin konetta!!!

917.9.2005 14:04
jeppe
Inactive

mä en osta kumpaakaan :) ainakaan niin kauan kun ei voi pelata hiirellä ja näppiksellä,(vai voiko niillä?) tai siis kyllähän joku peli on paljon parempi padilla... esim. NHL, mutta jotain nopeampaa reaktioita ja tarkkuutta vaativaa ei sitten voi pelata ollenkaan. Miksei Vagrant storya kukaan ole uudenaikaistanut?? Ja sekin pistää vihaksi, ettei XBOX:in ohjain toimi pc:n usbissa. Mikä helvatan USB se sellainen on?

1018.9.2005 8:13
Valittaja
Inactive

Kyl nykyään voi pelata XBOXIA ja PS2:sta hiirellä ja näppiksellä! Smart joy nimisellä adapterilla! Ja onko sul sellanen pc:n usbi adapteri mihin se XBOXin ohjain tungetaan? sillä sellaiset tarttevat ajurit ainaki XP:tä vanhemmisssa windowseis..

1119.9.2005 10:32

Kyllä PS3:een saa kuulemma tökättyä hiiren ja näppiksen suoraan usb:iin ja niitten pitäis toimia. (en muista mistä luin, pistän linkkiä jos löydän)

1219.9.2005 10:38

http://www.theinquirer.net/?article=25858 . Ei ollut sitten mahdollisuutta muokata aiempaa postausta.

1320.9.2005 8:18

"Ja sekin pistää vihaksi, ettei XBOX:in ohjain toimi pc:n usbissa. Mikä helvatan USB se sellainen on?" Kyllä mulla ainakin toimii oikein mallikkaasti: http://www.modpiiri.com/index.php?sivu=lisatieto&id=40

1420.9.2005 8:32

Ja jos kolvi pysyy edes suunnilleen kädessä, niin http://www.skenegroup.net/fi/artikkelit/xbox_pad_to_pc Eikä tule maksamaan paljoa.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto