*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Xbox 360:n käsikonsoliversio suunnitteilla?

Kirjoittaja Ilkka Ketola @ 27.8.2005 14:21 Kommentteja (9)

Xbox 360:n käsikonsoliversio suunnitteilla? The Inquirer spekuloi artikkelissaan mielenkiintoisella ajatuksella: onko Microsoft mahdollisesti tuomassa markkinoille myös käsikonsoliversion sen uudesta Xbox 360-konsolista? Inquirerin ajatusleikki perustuu melko hatariin lähtökohtiin, mutta idea Xboxin käsikonsoliversiosta on sinänsä järkevä ja uskottava, sillä se olisi hyvä vastaveto kilpailevan Sonyn PSP:lle.
Inquirerin spekulaatiot perustuvat siihen, että Microsoft on aloittanut yhteistyön Transmetan kanssa. Transmetan erikoisalaa ovat matalan virrankulutuksen omaavat elektroniikkakomponentit ja piirit, ja yhtiö on lainannut Microsoftille kolmekymmentä insinööriään.

Ainoa suora yhteys mikropiireihin tai muihin komponentteihin Microsoftilla onkin nimenomaan Xboxin kautta, ja eniten matalasta virrankulutuksesta hyötyvät juuri akulla toimivat kannettavat pikkulaitteet. Näin uskoo ainakin Inquirerin haastattelema asiantuntija Peter Glaskowsky, joka on koko ajatuksen takana.

Nähtäväksi jää, onko Peter oikeassa vai ei. Xboxin käsikonsoliversio olisi kyllä mielenkiintoista nähdä.

Lähde:
The Inquirer

Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

127.8.2005 17:45
yuni
Inactive

Oiskohan vain vastapainoa markkinoille, jos näin käy, muutaman vuoden päästä lopputulos on ihmisten mieltymykset ja hinta kilpailu... Turhaa..

227.8.2005 18:53

Minä en ainakaan ostaisi.. Nintendo on aina ollut johdossa käsikonsolisodassa ja tulee olemaankin ainakin seuraavat 3 vuotta.

327.8.2005 20:47

Olen kyllä ehdoton Pleikkari kannttaja... Psp voi vielä yllättää :D

428.8.2005 7:16

Sony psp on kyllä aika kallis (289€). Samalla hinnalla saisi xboxin ja ps2:kkosen. Psp pelitkin 55€ ja 256 muistikortti jotai 39€, niin ei tule ainakaan vielä kovin halvaksi.

528.8.2005 10:52

Voi olla hyvinkin mahdollista että MS tulee käsikonsolimarkkinoille. Oon itekki huomannu että MS yrittää viedä markkinavaltaa Sonylta melkein kaikin keinoin (halvempi kosoli, julkaisu aikaisemapaan, isommat mainoskamppanjat...jne). Eli en yhtään ihmettelisi että MS yrittää vallata käsikonsolimarkkinat.

628.8.2005 16:48

Mitäköhän Xbox360 -tasoisen taskukonsolin kustannukset mahtavat tulla olemaan:D joka tapauksessa paljon korkeammat kuin Xbox360:n.

730.8.2005 4:53

En usko ettå konsolista tulisi Xbox360 tehoinen. Eihän PSP:kään ole edes yhtä tehokas kuin PS2:n (lähellekkään). Mutta uskon että MS saattaa ruveta kilpailemaan tehoissa käsikonsolimarkkinoilla.

830.8.2005 11:36

Omalta kohdaltani en ostaisi, koska en edes ole kiinnostunut käsikonsoleista. Tosin kyllähän noita Nintendno vempaimia on tullut kokeiltua, ja onhan ne nyt mukiin mennyt, mutta ei kuitenkaan ostamisen arviosia. Mahtaakohan kohta tulla joku "käsikonsoli sesonki", jolloin tulee jotain 3 uutta käsikonsolia vuodessa.


91.9.2005 10:31

PSP maksaa täällä 259€, ja jos hyvin käy niin kopioituja pelejä voi pelaa lähitulevaisuudessa.... btw, älkää päivittäkö 2.0firmikseen vielä...

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Obaman laki menee nurin – Operaattorit saavat luvan myydä selaushistoriaa mainostajille Obaman laki menee nurin – Operaattorit saavat luvan myydä selaushistoriaa mainostajille (29.3.2017 12:59)
Yhdysvaltojen edustajainhuone on hyväksynyt esityksen, joka kumoaa Barack Obaman presidenttikaudella säädetyn lain, joka estää operaattoreita luovuttamasta asiakkaistaan tietoa eteenpäin ilman ....
Twitch aloittaa pelien myynnin aivan pian Twitch aloittaa pelien myynnin "aivan pian" (29.3.2017 11:54)
Pelivideostriimejä välittävä Twitch alkaa tällä viikolla myydä myös pelejä, kertoo TechCrunch. Tarkka ajankohta ei ole vielä selvillä ja sivuston mukaan Twitch voi laajentua pelikauppiaaksi jo tänään. ....
Supercellin suuromistaja osti ison palasen Teslasta Supercellin suuromistaja osti ison palasen Teslasta (29.3.2017 11:17)
Supercellin osakekannasta enemmistöosuuden itselleen viime vuonna hankkinut kiinalainen Internet-jätti Tencent on ostanut viiden prosentin osuuden sähköautoyhtiö Teslasta. Kaupan arvo on yhteensä ....
Tinder toimii myös netissä: Ei enää tarvetta mobiilisovellukselle Tinder toimii myös netissä: Ei enää tarvetta mobiilisovellukselle (29.3.2017 09:51)
Suosittu deittipalvelu Tinder on toiminut toistaiseksi ainoastaan mobiililaitteilla, joiden kautta sovellus pystyy hankkimaan GPS:n ansiosta tarkkaa sijaintidataa etäisyyksien määrittämistä ....
1 kommentti
Käytätkö Lumiaa? Messenger lopettaa toimimisen tällä viikolla Käytätkö Lumiaa? Messenger lopettaa toimimisen tällä viikolla (28.3.2017 12:30)
Facebook on lähettänyt sähköpostia käyttäjilleen, jotka käyttävät yhtiön omistamaa Messenger-pikaviestintä Windows Phone 8.1 -laitteilla. Sähköpostisa kerrotaan, että sovellus lopettaa toiminnan ....
10 kommenttia

Uutisarkisto