*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Japanin iTunes myi vahingossa albumeita alle euron

Kirjoittaja Ilkka Ketola @ 25.8.2005 16:43 Kommentteja (15)

Japanin iTunes myi vahingossa albumeita alle euron Applen ylivoimaisen suosittu verkkomusiikkikauppa iTunes on saanut aiemmin osakseen kritiikkiä siitä, että sen hinnat ovat liian korkeita. Viime viikolla Japanin iTunesin valikoimasta löytyi kuitenkin uskomattoman edullisia albumeita -- albumi irtosi vaivaisella 36 sentillä (50 jenillä).
Monista hintojen muutoksen havanneista varmasti tuntui, että tämä on liian hyvää ollekseen totta -- ja he olivatkin oikeassa. Pian nimittäin osoittautui, että kyseessä oli vain inhimillinen erehdys Applen osalta, joskin yhtiö ei vielä ole kommentoinut koko tapausta.

Erehdys saattoi tulla Applelle kalliiksi, sillä normaalisti albumien hinta on 30-kertainen, noin 11 euroa (1500 jeniä). Yhtiön onneksi koko kaupan valikoima ei ollut väärin hinnoiteltu, vaan virhe koski vain muutamaa kymmentä levyä. Ale-hintaiset levyt olivat kaikki Toshiba EMI Ltd. -yhtiön levyjä.

ITunes saavutti heti avauduttuaan valtaisan suosion Japanissa. Palvelusta ladattiin yli miljoona kappaletta jo ensimmäisen neljän päivän aikana, mikä on myös tähän astinen ennätys koko iTunesin historiassa.

Lähde:
Asahi.com

Edellinen Seuraava  

15 kommenttia

125.8.2005 17:09

No siinä oli kyllä asiallinen hinta!! :D

225.8.2005 17:16

Eikun joku vain hakkeroimaan sinne 2 senttiä maksavia albumeja. Pyöristetään nollaan =))))

325.8.2005 17:23

Threat: Vaikka läppä olikin niin kortilla maksettaessa ei pyöristy mihinkään, enkä usko että iTunesissa voi maksaa paperi tai metallirahalla.

425.8.2005 17:25
lam0r
Inactive

ahahahaah

525.8.2005 18:30

toi oli jo itunesilta hyvä veto, lisää, more. more...

625.8.2005 19:43

Kannatan!! Tuohon hintaan jo niitä voisi ostella. Sitä odotellessa uusi 10-letku imee =)

725.8.2005 21:03

tosiaankin! tähän hintaan sitä musiikkia voisi ostellakkin! =) Hienoa Hienoa. Applelle ideana, että paljon halvalla, niin kaikki ihmiset ostaisivat rahallisesti enemmän kuin ehkä ostaisivat noita nykyään melko kalliita kappaleita.

825.8.2005 21:05

Sitä voi laskeskella että yhden albumin lataaminen, esim. Entwine: DiEversity 2004 68mt) Esim 1-megasella "ilmaiseksi" maksaa: 0,007€ Samalla yhteydellä ja tuolla japanin hinnalla (jos kaikki levyt halpoja) "halvalla": 0,367€ Tai sitten vaikka: 9,997€ Millä hinnalla sinä ottaisit?

926.8.2005 4:12
jmpk
Inactive

Tähän voi todeta vain: Hyvä Japani!!!! Kerrankin sopiva hinta...tuskin suojatuista kappaleista enempää kannattaa maksaakaan.

1026.8.2005 4:16
yuni
Inactive

Joo, toi mokaus jatkuvaks, ni voidaan ehkä harkita että rupeisin käyttämään tota :D Sitä ennen, kuitenkin parempi pysyä muissa vaihtoehdoissa... --ODOTELLESSA--

1126.8.2005 5:04

No perkule! Paha isku musiikkiteollisuudelle. Nyt tuli tappiota ja paljon. Oikein köyhää hirvittää. Huh huh! Taitaa olla kriisipalaverin paikka! ;) Ihan sama mulle vaikka jakaisivat ilmaiseksi. En huoli mitään kopiosuojattua roskaa edes ilmaiseksi.

1226.8.2005 11:44

Harkittu mainoskikka.

1326.8.2005 18:03
nrautava
Inactive

Vois tohon hintaan kukkaron nyörejä levitellä.


1426.8.2005 19:29
yuni
Inactive

Jos oli mainoskikka, ni lisää näitä ja roppakupalla :P

1526.8.2005 21:51

no tollasella hinnalla ostaa albumeja mielellään netistäkin :)


Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
1 kommentti
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun (6.12.2016 10:26)
Kyytipalvelu Uber on omalla esimerkillään osoittanut, että sijoittajapiireissä liikkuu paljon rahaa toimivien liikennepalveluiden kehittäjille ja kaupunkien liikennöinnin uudistaminen voi olla ....
Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua (6.12.2016 09:42)
Viime keväänä Microsoft esitteli tekoälyosaamistaan Tay-nimisellä Twitter-botilla, jonka luvattiin kykenevän keskustelemaan luontevasti muiden mikroblogipalvelun käyttäjien kanssa. Internet ....

Uutisarkisto