*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Ongelmia AfterDawn.com:n palveluissa

Kirjoittaja Jari Ketola @ 21.6.2005 14:56 Kommentteja (26)

Ongelmia AfterDawn.com:n palveluissa Osa AfterDawn.com:n palvelimista on joutunut tietomurron kohteeksi, jonka vuoksi palvelimet joudutaan asentamaan uudestaan. Tästä voi mahdollisesti aiheutua käyttökatkoja palveluihin, mutta koetamme parhaamme mukaan minimoida käyttäjillemme saakka näkyvät katkokset.
Näkyvimmät katkokset tulevat liittymään ohjelmistojen ja MP3-tiedostojen (MP3Lizard.com) imurointiin. Sivuston käyttö voi myös osoittautua totuttua hitaammaksi kun osa kuormaa jakavista palvelimista ei ole käytössä.

Päivitämme uutista tilanteen kehittyessä.

Pahoittelemme häiriötä.

Jari Ketola
CTO, AfterDawn.com

Edellinen Seuraava  

26 kommenttia

121.6.2005 15:06

hmmm :/ mitä ne on tehny ? vietiikö jotaa tietoja vai sabotoitiinko sivuja ? :(

221.6.2005 15:24

Liityyks tähän jotenkin toi eilen näillä sivuilla jatkuvasti toistunut ilmoitus jostain java errorista Mun mielestä aika erikoinen ilmoitus. vaikka mä kyllä kuvitelisin sen liittyvän näihin ihan normaaleihin toiminnoihin.

321.6.2005 15:45

Joo katselinkin tuossa eilen illalla useaan otteeseen tälläista sivua. . http://img271.echo.cx/my.php?image=wtf8ot.png

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.6.2005 @ 15:46

421.6.2005 16:24

Mitään suurempaa vahinkoa ei ole (ainakaan toistaiseksi) päässyt syntymään. Tuo virheilmoitus liittyi sikäli tapaukseen, ettei aplication serveri toiminut enää murron jälkeen. Virheilmoitus sinällään oli normaali, mutta sen aiheuttaja ei ollut.

521.6.2005 16:56
jmpk
Inactive

Kukahan on sivustosta ollut niin häiriintynyt, että on murtautunut?

621.6.2005 17:01

Sehän voi olla kuka tahansa :/ Joku bannittu neropatti, mutta luulisin että jollekulle ollut haaste tehdä, koska kuitenkin sen verran suosittu sivusto.tai mistä tietää vaikka erinäiset etujärjestöt olisivat kyllästyneet toimintaan, josa ei mitään laitonta kylläkään ole :D Kai on jo fbi:t ja muut perässä :D

721.6.2005 17:16

Eli eikös tää afterdawn olekkaan linux-serverillä...? olisin ihan luullu niin kun täällä tuo linux forumi tuntuu olevan melko suosittu...

821.6.2005 17:21

Quote:
Eli eikös tää afterdawn olekkaan linux-serverillä...?
On, kahdeksalla sellaisella. Lisäksi palvelinten turvallisuus on varsin hyvin suojattu, mutta niin vain joku kaikista varotoimista huolimatta pääsi leikkimään suurta haxx0ria. Mutta mitään script kiddieitä asialla tuskin on ollut.

921.6.2005 18:25

perhana: Linux ei tee autuaaksi. Kyllä sekin voi olla ihan yhtä hyvin kuin windows tietomurron kohteena.

1021.6.2005 19:31

Kohtalon ivaa lienee se, että tämä tapahtui "vasta" nyt. Tietoturva on ollut uusien servereiden myötä paremmalla tasolla kuin koskaan. Aikaisempien servereiden kanssa tällaista olisi ehkä jopa osannut odottaa tapahtuvan. Nyt vain selvitellään sotkut ja jatketaan hommia entistäkin vainoharhaisempina. =) Valitettavasti täysin turvallista järjestelmää ei tule olemaan niin kauan kuin ihmiset järjestelmiä käyttävät.

1122.6.2005 4:13

höh..... Mitäköhän järkee siinä nyt sitte oli... Edit: Tekemisen puute/Näyttämisen halu

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 22.6.2005 @ 04:14

1222.6.2005 6:03

No ne paukapäät ovat tietysti halunneet julkisuutta tai vain yksinkertaisesti kokeilla kuinka nopeesti koneet saa sekaisin...tuskin ne mitään ovat saaneet paitsi muille tekevät kiusaa...

1322.6.2005 6:06

No edelliseen jatkoks en tiedä oliko tuo typerätemppu yksittäinen vai jonkun porukan tekeminen, mutta typerää se silti on.

1422.6.2005 8:25

on jollain ollut sit kivaa !!

1522.6.2005 14:32

Hävisikö sen yhteydessä myös viestejä foorumilta? Ainakin itse aloittamastani ketjusta tuolta linux-osiosta oli viestejä hävinnyt.

1622.6.2005 15:28
nrautava
Inactive

Joo, ongelmat alkoi noin kaksi päivää sitten. Eka laitoin toin BlueDragon virheen tänne palstalle ja se poistu (hävis kun yksi serveri kaatui) ja sen jälkeen seuraavana päivänä joku neropatti koitti taitojaan... Nyt ihmettelen että IE toimi paremmin kun FireFox... Vielä ei mun sähköpostista pääse lukemaan uusia kommenteja / viestejä (liittyy kai tähän ongelmaan). Odotellaa rauhassa...

1723.6.2005 2:54

Se nyt on aivan sama onko se Linux vai Windows palvelimella. Windows on täysin yhtä turvallinen kuin Linuxikin, kun siitä säädetään sellainen. Linux on oletuksena turvallisempi kuin Windows, mutta eihän mitään palvelinta isketä sellaisenaan minnekään (paitsi näät kotiwarezhäxörservut).

1823.6.2005 5:39

Voi voi poijaat :/ Pääsikö nämä murtautujat hävittämään mitää korvaamatonta/saivatko käsiintä mitään käyttäjien henkilökohtaisia tietoja kuten esim. salasanoja?

1923.6.2005 9:26

Quote:
Pääsikö nämä murtautujat hävittämään mitää korvaamatonta/saivatko käsiintä mitään käyttäjien henkilökohtaisia tietoja kuten esim. salasanoja?
Eivät, onneksi, muuten hommasta olisi tullut huomattavasti "hauskempi" projekti..

2023.6.2005 14:59

Onks muutteen tehty jo ilmoitus hakkeroinista virkavallalle?, eikö se ole suomessa rikollista toimintaa tai ainakiin tietävästi on. Mistäpäin maailmaa murto tuli oikein? että saako niittä käräjille?.

2123.6.2005 15:54

jättäkää vähän folioo kauppaankin kun on juhannus tulossa.. ;)ps.hyvää jussia kaikille :)

2223.6.2005 19:13
Hakkeri*
Inactive

Vetäis ny hakkerit kät****piip anteeksi julmuuteni.. mut oikeesti hei.. menkää mielummin billin sivuille.. tai me kohta..piip!

2324.6.2005 13:35

joillain ei oo tekemistä..

2426.6.2005 6:56

Luokittelisin hakkerit samaan kategoriaan, kuin puhelinkoppien särkijät ja töhrijät, eli kykyjä olisi hyödyllisempäänkin, mutta ylivoimaisen suuri vastuuttomuus ja piittamattomuus vie voiton. Kun pääsisi joskus laskuttamaan yhtäkään edes todellisista kustannuklsista mitä aiheuttaa :| Kaipa hakkeroinnillekin löytyy ymmartäjansa niinkuin muillekin "riiviöille"

2526.6.2005 8:02

Tässä taannoin jäi yks graffa-hörhö kiinni ja poliisit syttivät sitä kaikista graffoista mitä sillä alueella oli tehty, ja maksut olivat aika hyvän laatuisia muutama tuhat €.... pojalla kävi ohrasesti kun isä ja äippä ei maksanutkaan laskua meni ulos-ottoon ja odottelee pojan pääsyä töihin...meniköhäm tulevaisuus siinä, toden näköisesti...meni aiheen ohi mutta tuota edellämainittua voisi soveltaa vaikka noihin hakkereihinkin, ei ku linnaan tai ulos-ottoon kaikki.

2626.6.2005 14:42

Muistutetaan nyt taas, että krakkerit ne murtoja tekevät, eivätkä hakkerit. Tuntuu olevan nykyisen 'nuorison' ja jopa _lehdiston_ vaikeata erottaa noita nimityksiä toisistaan ;)

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto