*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

AfterDawn.com -- tomera kuusivuotias

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 10.6.2005 10:01 Kommentteja (64)

AfterDawn.com -- tomera kuusivuotias AfterDawnin ylläpidolla on jälleen aika avata terassikausi, sillä sivustomme viettää tänään kuudetta syntymäpäiväänsä. Eli vuoden 1999 kesäkuussa sivustomme avattiin ensimmäistä kertaa suurelle yleisölle (ensimmäisen päivän saldona taisi olla noin 5 tuttua ja tutuntuttua, jotka kävivät sivuja vilkaisemassa). Tämän jälkeen kehitys on ollut jälkikäteen ajateltuna varsin huimaa -- kokemus, joka on opettanut vuosien saatossa monella eri tavalla.
Sivustojemme historiaa on puitu näissä vuosittaisissa syntymäpäiväuutisoinneissa jo niin usein, että vakikäyttäjillemme sieltä ei kai mitään uutta enää löydy. Sivustomme on jatkanut kuluneen vuoden aikana tasaisen tappavaa kasvutahtiaan, jota on vaikea kuvailla muuten kuin luvuilla: vuosi sitten sivustomme keräsi kuukausitasolla noin 12 miljoonaa sivulatausta. Nyt sivulatauksia kertyy hieman vajaa 20 miljoonaa joka ikinen kuukausi.

Vuotta analysoidessa tulee ensimmäisenä mieleen se, että kuudes toimintavuotemme oli käsittääkseni ensimmäinen jolloin mitään suuria sivustoja koskevia uudistuksia ei tullut käyttöön. Pikemminkin kulunut vuosi on ollut toiminnan kehittämistä, järkeistämistä ja tehostamista. Olemme saaneet uutistiimiimme kaksi "ulkopuolista" jäsentä -- suomenkieliselle puolelle Anklen sekä englanninkieliselle puolelle Delan. Tämä on puolestaan vapauttanut wanhan uutistiimimme (eli allekirjoittaneen ja Ketolan) keskittymään enemmän uusien projektien suunnitteluun -- sekä ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen, vapaa-ajan viettoon hieman suuremmassa määrin :-)

Kuluneen vuoden tärkeimpänä teknisenä muutoksena sivustoilla voitaneen pitää sivuston siirtymistä uudelle palvelinryppäälle. Vuodenvaihteen tienoillahan sivuston toimintavarmuus oli samaa luokkaa neuvostoaikaisten teknisten ihmeiden kanssa, mutta kolme kuukautta kestäneen aherruksen jälkeen uusi palvelinjärjestelmä on lunastanut siihen asetetut lupaukset paremmin kuin uskalsimme toivoakaan. Näitä paljon puhuttuja uusia projekteja on seitsemännelle toimintavuodellemme tulossa -- jo aivan lähiaikoina -- mutta näistä lisää vasta kun ne ovat hieman ajankohtaisempia.

Mutta jälleen kerran haluaisin kiittää kaikkia AfterDawnin elämään vaikuttaneita tahoja: muita tiimimme jäseniä, loistavaa työtä tekeviä moderaattoreitamme, uusia ylläpitäjiämme Anklea ja Delaa -- sekä ennenkaikkea teitä, rakkaat käyttäjämme. Ilman jatkuvaa, ympärivuotista tukea käyttäjiltämme sivustomme ei olisi sitä mitä se nykyiselllään on -- maailman suurin digitaaliseen multimediatekniikkaan keskittynyt sivusto.

AfterDawn Oy:n puolesta,

-Petteri Pyyny, tj

Edellinen Seuraava  

64 kommenttia

110.6.2005 10:14

Onneksi olkoon 6 vuotiaalle

210.6.2005 10:17

No onnea! :)

310.6.2005 10:21

Quote:
AfterDawn Oy:n puolesta
Siis tämä on osakeyhtiö, vai onko tuo OY tossa huvikseen?

410.6.2005 10:22

Kyllähän tää ihan osakeyhtiö on niinku siinä lukee. :) Ja oikein paljon onnea vain Afterdawnille!!!

510.6.2005 10:25

Kiitos ja kumarrus! Jatkakaa samaa huippu menoa seuraavatkin 6si vuotta.

610.6.2005 10:25

Onnea! Ja menestystä myös jatkossa.

710.6.2005 10:27

Onneaonnea!

810.6.2005 10:28

Paljon onnea, ja kiitos käyttäjille ja ylläpidolle. Ps. Kymppi lähestyy ;)

910.6.2005 10:47

Onnea!

1010.6.2005 10:56

Onnea! Toivottavasti sama raudanluja toiminta jatkuu edelleen.

1110.6.2005 10:59

Congrats! Täältä on kyllä saanut vinkin jos toisenkin...

1210.6.2005 11:24

Juu onnea vaan! Onpas sinusta tullut jo iso "poika"! Miltä on mahtanut näyttää tuo Afterdawn vuonna 1999? Olis jännä nähdä jos jossain olisi joku ruudunkaappaus...

1310.6.2005 11:29

Suuret onnittelut! Tänne aikoinaan eksyin enkä pois enää tahtonut :)

1410.6.2005 11:36

Onnea vaan minunkin puolesta :) juhis: ollos hyvä http://wnet.suomi.net/kotisivu/waiski/ns6pr1shot.jpg

1510.6.2005 11:39

Onneksi olkoon ja toivottavasti tämä sivusto on pitkä ikäinen. Apua on löytynyt täältä moneen otteeseen

1610.6.2005 11:41

Kiitos loistavista sivuista ja jatkakaa samaan malliin... :D

1710.6.2005 11:42

onnestus olkoon kaveli = )

1810.6.2005 11:59

Onnea vaan, jatkakaa samaan malliin :-)

1910.6.2005 11:59

Törööt... Onneks olokoon!

2010.6.2005 12:17

Ihmettelinkin jo tuota kakkua tuolla. Nyt siis selvisi. Onneksi olkoon hyvästä sivustonpidosta.

2110.6.2005 12:59

Quote:
Ihmettelinkin jo tuota kakkua tuolla.
Minä ihmettelen vieläkin... vain viisi kynttilää?

2210.6.2005 13:04

öh, kuusi (6) siel on?

2310.6.2005 13:08

Onnea, ja jatkakaa samaan malliin :)

2410.6.2005 13:16

Onneksi olkoon AfterDawn.com! Jatkakaa samaan malliin!

2510.6.2005 13:22

Onnea! Ja eikun eteenpäin :) ps. kyl niit kynttilöit 6 kpl on.

2610.6.2005 13:34

näköjään lisäsivät kuudennen kun huomautin.

2710.6.2005 13:35

Onnea!


Prossu: AMD Athlon XP 2700+ @2.2GHZ (2162MHz)

Muisti: 1x 512mb + 1x Kingston 400MHz 512mb = 1024mb RAM

Emolevy: ASUS A7N8X2 Deluxe

Näyttis: Club 3D 7800GS 256MB AGP

2810.6.2005 13:43

Onnea!

2910.6.2005 14:06

Missäs kuppilassa on tänään AD partyt? Kai Memberit pääsee jonon ohi? :D


Teh leet.

3010.6.2005 15:10

Quote:
näköjään lisäsivät kuudennen kun huomautin.
Siinä oli kuusi kynttilää jo ennenkuin tätä kuusivuotiaspalstaa ees oli julkastu.

3110.6.2005 15:21

Onnea vaan minunkin puolesta :)

3210.6.2005 15:37
nrautava
Inactive

Onnea kuusivuotiaalle ! ! ! Jatkakaa samaan tahtiin niin hyvä tulee :)

3310.6.2005 15:44

Onneksi olkoon ja kiitos näin mahtavasta paikasta!

3410.6.2005 16:21

juu ONNEA vaan minukin puolesta.monia hyviä neuvoja olen täältä saanut.kiitos kaikille :)

3510.6.2005 16:29

Mahdottoman paljon onnea! Hieno sivusto, paljon hyviä ja hienoja ohjeita ja vinkkejä olen saanut, ja ehkä olen myös jotain pystynyt ainakin vähäsen jeesaamaan. Jatkakaa samaan malliin!

3610.6.2005 17:50

Onnittelut loistavasta työstä koko tiimille.

3710.6.2005 18:01
yuni
Inactive

Jep. Parhaimmat onnittelut onnistuneesta työstä ! :-)

3810.6.2005 21:48

mahtaa olla kaista vaatimus ja palvelimien teho vaatimus jos kerta n. 20 milj. sivulatausta kuukaudessa! eli jotain yli 450 sivulatausta minuutissa? aika nättiä ;) hienoa, jatkakaa samaan malliin :D

3910.6.2005 23:15

Suuri kiitos näistä sivuista ylläpitäjille ja heidän avustajilleen. Näiden sivujen kautta monen monituinen ongelma on ratkennut. Onnea AfterDawn 6 vuotta!

4011.6.2005 5:31
jmpk
Inactive

Onnea.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 11.6.2005 @ 05:31

-JMPK-

4111.6.2005 5:52
masi84
Inactive

myöhäiset onnittelut 6-vuotiaalle :)

4211.6.2005 6:42

Paljon onnea 6-vuotiaalle ja kiitoksia loistavista sivuista

4311.6.2005 7:35

Onnea!



4411.6.2005 9:01

onneeeeeeeeeeeeeee!!


Maailmassa on vikana se, että tyhmät ihmiset ovat niin varmoja kaikesta - ja älykkäät niin epävarmoja.

Bertrand Russell

4511.6.2005 14:20
Tabulator
Inactive

happy syntymäpäivää to koko afterdawnin väelle!!!

4611.6.2005 15:30

Onneksi olkoon AD:lle ja sen väelle + hyvät jatkot.

4711.6.2005 15:40

Kiitos ad:n väki loistavasta työstä, Onnea!

4812.6.2005 6:48

Oikein Paljon Onnea!!!!!!!!!!!

4912.6.2005 6:58

Paljon onnea, ensvuonna sitten ekalle luokalle :D.

5012.6.2005 9:11
Rockie
Inactive

Onneaaaaaa! :) Nähdään irkissä ja foorumeilla juhlahumun jälkeen :D

5112.6.2005 15:16

Paljon onnea!!


--Computers are like air conditioners, they stop working properly if you open windows--

http://www.if-not-true-then-false.com/ || http://www.gentoo.org/ || http://my.afterdawn.com/juppe22/

5212.6.2005 17:02
jpekkam
Inactive

Onnea onnea :) Hyvät sivut!!

5312.6.2005 19:24

Onnea paljon! Kiitos hienosta duunista, joka toivon mukaan jatkuu vielä vuosia.

5412.6.2005 19:33

Onnea minunki puolesta. 6vuotiaalle Afderdawnille. ps.10 tulee jo nurkan takana.


C2D E6750
Gigabyte ga-p35-ds3
2x2gt Apacer ddr2 800
Club 3d 3850 OC 512mb
980 gb Hd´s(160,320 wd, 500 smg)
E-Yama 19LJ2-S 19"
Windows XP Home sp2
Logitech Mx518
Aerocool I-Cool+ kotelo+Nexus NX-4090 400w

5512.6.2005 19:38
lam0r
Inactive

onnea! ;)

5612.6.2005 20:55

Juu onnee onnee vaan munkin puolesta ps. mistä ihmeen kakusta te puhutte? En mää vaan nää missään mitään...O.o

5713.6.2005 8:36

Onnea minultakin! Useampi vuosi on jo kerennyt siitäkin vierähtää kun ensimmäisen kerran Afterdawnin sivuilla pyörähdin, mutta vasta jonkun aikaa sitten uskaltauduin sivustolle rekisteröitymään. :) Jatkakaa samaa rataa.. ;)

5813.6.2005 9:27

Quote:
mistä ihmeen kakusta te puhutte?
Tossa yläreunassa oli jokinaika sitten se kakku.

5913.6.2005 15:43

ONNEA VAAN....:-D

6014.6.2005 20:01
XTepaX
Inactive

Happyä synttäreitä koko AD:n väelle.

6114.6.2005 21:50
ukkis
Inactive

Onnittelut ja KIITOS taas kuluneesta vuodesta.

6215.6.2005 3:37

Onnea vaan, loistava paikka!

6315.6.2005 19:23

< Piristystä työhön ja ONNEA !!! >

6415.6.2005 19:38

Onneksi olkoon :)

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
3 kommenttia
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
1 kommentti
VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun (6.12.2016 10:26)
Kyytipalvelu Uber on omalla esimerkillään osoittanut, että sijoittajapiireissä liikkuu paljon rahaa toimivien liikennepalveluiden kehittäjille ja kaupunkien liikennöinnin uudistaminen voi olla ....
Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua (6.12.2016 09:42)
Viime keväänä Microsoft esitteli tekoälyosaamistaan Tay-nimisellä Twitter-botilla, jonka luvattiin kykenevän keskustelemaan luontevasti muiden mikroblogipalvelun käyttäjien kanssa. Internet ....

Uutisarkisto