*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

The Pirate Bay -torrent-sivusto suljettu .. tai sitten ei

Kirjoittaja Jari Ketola @ 1.6.2005 15:30 Kommentteja (48)

The Pirate Bay -torrent-sivusto suljettu .. tai sitten ei BitTorrent-sivusto The Pirate Bay on suljettu. Sivuston etusivun tiedotteen mukaan Ruotsin piratisminvastaiset toimijat ratsasivat Pirate Bayn tänä aamuna ja takavarikoivat tietokoneet, jotka pyörittivät BitTorrent trackereita. Tiedotteessa pyydetään myös anteeksi sivuston vuosien saatossa aiheuttamia taloudellisia menetyksiä ja todetaan, että sivusto tuskin tulee palaamaan.
The Pirate Bayn ylläpito oli erittäin hanakka vastaamaan alentavaan sävyyn heille lähetettyihin vaatimuksiin ja haasteuhkauksiin. Muun muassa useat juristit saivat läksytystä Yhdysvaltain ja Ruotsin lainsäädäntöjen eroista. Onkin mielenkiintoista seurata miten tapauksen käsittely tulee etenemään. Itse .torrent tiedostot kun eivät sinällään sisällä mitään laitonta.

Päivitys: Ilmeisesti kaverin huonohko huumorintaju jatkaa samoilla linjoilla. Seurataan kuitenkin tilannetta ja odotetaan milloin napsahtaa ja sattuu Juhaa leukaan. =)

Lähde:
The Pirate Bay

Edellinen Seuraava  

48 kommenttia

11.6.2005 15:34

tämä kyllä jonkin verran harmittaa..

21.6.2005 15:38

Enpä usko, että on suljettu. Kannttaisi otta kaikessa rauhassa asiast selvää ennen kuin aletaan hutkimaan. http://www.slyck.com/news.php?story=811

31.6.2005 15:39

Ainut vain, että kyseessä on hoax ja sivusto tulee takaisin parissa tunnissa

41.6.2005 15:41

Irkissä huhuja, että koko juttu olisi läppää. <spender> that page on piratebay.org is just a joke... they've taken the site down for maintainance, the new piratebay site will be launched when it's up again. Mut saas nähdä...

51.6.2005 15:41
61.6.2005 15:46
Rattus
Inactive

Toivottavasti olette oikeassa....


- Dixi et animam levavi -

71.6.2005 15:51

Vaikuttaa kyllä pilalta.... Ruotsalaista huumoria....

81.6.2005 15:59

onhan tuossa uusi TPB logokin ;D

91.6.2005 16:10

Luultavasti pilaa niinkuin tosta Nonnu:n laittamasta linkistä voi lukea. Mutta mene ja tiedä?

101.6.2005 16:13

Ei voida tällä hetkellä muuta kun odottaa kaikessa rauhassa.

111.6.2005 16:14

Olen kyllä 100% varma että PB:n poijjaat vaan pilailee :P

121.6.2005 16:21

onko tietoa koska aukeaa ja missä? Imut kusee kun ei pääse trackerille... Ai pilaa -- hyvä etten saanu sydäriä.

131.6.2005 16:36

käykääs nyt kattomassa sen sivuja... ei o auennu, mutta...

141.6.2005 17:01

Sairasta huumoria... kaikkien pumput ei kestä...;)

151.6.2005 17:02

miten niin imut kusee? mulla tulee kaistan täydeltä...

161.6.2005 17:10

http://www.thepiratebay.org/ Nyt on piraatti poukama tämmönen

171.6.2005 17:12

Kyllä näyttää vahvasti siltä, että kyseessä on todellakin poikien käytönnön pila ja kieltämättä aika loistava sellainen :) Anakata ainakin totesi jokunen hetki sitten vapaasti suomennettuna, että aivan kaikkea mitä nettiin laitetaan ei kannata uskoa, joten siitä voi jokainen päätellä asiaa. Joten veikkaisin, että päivitys todellakin on kyseessä ja se tehtiin sitten taas tyylillä. Mutta odottakaamme lopullista varmennetta.

181.6.2005 17:13

Quote:
Vi ville bara göra er uppmärksamma på att The Pirate Bay snart kommer i en ny version.
hahahahahah...... Loistavaa....

191.6.2005 17:35

siin meni sit hyvä sivusto :(

201.6.2005 17:38

Tuosta sumeasta kuvasta voisi päätellä, että uusi ulkoasu tulee vastaamaan Googlea. Edit: Löysin äsken vielä tällaisen. Esimakua tulevasta. Edit2: http://www.google.com/permissions/trademarks.html "I'm Feeling Lucky" on Googlen tavaramerkki. Kannattaisi varmaan muuttaa tuo johonkin muuhun muotoon, ettei tule lakiteitse kinaa Googlen kanssa. Joku voisi ilmoitaa tuosta ylläpitäjille. Pidetään Pirate Bay yhtä laillisena sivustona kuin Googlegin... ;-)

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.6.2005 @ 18:08

211.6.2005 18:36

Quote:
Nu kanske du undrar varför vi gjorde så här? Vi ville bara göra er uppmärksamma på att The Pirate Bay snart kommer i en ny version.
Rauhottukaas nyt, ei sitä mitään suljettu ole. Siinä pari minuuttia sitten tullut ilmotus. Pojat vaan pitää vähän hauskaa muiden kustannuksella. Toi on tota ruotsalaista huumorintajua.... Kohta aukee taas.

221.6.2005 18:46

Quote:
Joku voisi ilmoitaa tuosta ylläpitäjille. Pidetään Pirate Bay yhtä laillisena sivustona kuin Googlegin... ;-)
Sanoivat, että katsovat mitä tulee käymään. En kysellyt sen tarkemmin. Viitsisikö Google puuttua? :O

231.6.2005 18:46

Quote:
Nu kanske du undrar varför vi gjorde så här? Vi ville bara göra er uppmärksamma på att The Pirate Bay snart kommer i en ny version.
Joku kun vielä hyvällä ruotsinkielellä tuon suomentaisi ;)

241.6.2005 18:55

Quote:
Sanoivat, että katsovat mitä tulee käymään. En kysellyt sen tarkemmin. Viitsisikö Google puuttua? :O
Itse en ottaisi sitä riskiä, että Google nostaa vielä tuosta oikeusjutun, koska TPB saatta hyvinkin hävitä sen. Nekin rahat kannattaisi säästää siihen vaiheeseen, kun antipiratbyrån ottaa järeät aseet käyttöön. Mutta kun tietää kuinka jääräpäitä TPB:n ylläpitäjät ovat, niin en yhtään ihmettele jos haluavat kokeilla onneaan Googlen kanssa. Itse en kokeilisi, koska tuon saisi helposti muutettua parin sanan lisäyksellä hieman piraattimaisempaan muotoon. Ja piraateilla tarkoitan tässä siis merirosvoja eli piraatteja.

251.6.2005 19:04

Noniin, nyt he puhuvat kuullema lakimiehien ja muitten kaikkien kanssa :P Hyvä, että kerroit tuon trademark-jutun :)

261.6.2005 19:11

Quote:
Noniin, nyt he puhuvat kuullema lakimiehien ja muitten kaikkien kanssa :P Hyvä, että kerroit tuon trademark-jutun :)
Hyvä, että välitit asian eteenpäin. :) Jäämme nyt sitten kaikki odottamaan TPB:n uusia sivuja. Pitäisi ainakin tuoda nopeusetua sivuston käyttöön, koska ulkoasussa ei näyttäisi olevan niin paljon ylimääräistä tauhkaa. Ainakin ennen sivuston käyttäminen on ollut välillä aika tahmaista.

271.6.2005 19:13

Kyllä ne palaavat pelkkää pilaa, uudistuksia vain.

281.6.2005 20:30

Googlemaisella ulkoasulla hakevat ilmeisesti vain "suuren yleisön" sympatioita puolelleen... että tavalliset taatelintallaajatkin tajuisivat ettei trackkerin pitäminen juuri eroa hakukoneesta. Tälläistä politiikkaa ennen 1st of July :)

291.6.2005 20:44

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Nu kanske du undrar varför vi gjorde så här? Vi ville bara göra er uppmärksamma på att The Pirate Bay snart kommer i en ny version. Now you may wonder why we did this? We just wanted to make you aware of that there will be a new version of piratebay soon. Update: The announces are back up ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tuollainen päivitys oli ilmestynyt TPB:n sivuille. Jos joku ihmettelee, miksi olen laittanut noita kuvia tuonne http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/196693 niin halusin vain dokumentoida tämän julman pilan. Nyt nekin, jotka vasta huomenna (edit: eikun siis tänään) havahtuvat tähän uutiseen, saavat jotain käsitystä tapahtumien kulusta.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.6.2005 @ 20:52

301.6.2005 21:05

Nykyajan robinhoodeja. I love those guys.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.6.2005 @ 21:08

312.6.2005 3:02
ipzu
Inactive

Mjuu, väittäävät että piratebay tulee myöskin SUOMEKSI! yay :D

322.6.2005 4:48

Tässä aika mielenkiintoista juttu Piratebaysta.... _> http://jmz.iki.fi/blog.php/politiikka/oikeaoppista_markkinointia

332.6.2005 11:13

Quote:
Mjuu, väittäävät että piratebay tulee myöskin SUOMEKSI! yay :D
Oon itse päässyt selaamaan sitä uutta trackerwww:tä, ja kyllä, se tulee olemaan myös suomalainen :) Itse pysyn kuitenkin englannin kielessä :P

342.6.2005 12:30

Quote:
Itse pysyn kuitenkin englannin kielessä :P
Eli kaikki pitää tehdä aina vaikeimman kautta :DD

352.6.2005 12:51

Quote:
Eli kaikki pitää tehdä aina vaikeimman kautta :DD
Ei suinkaan, veikkaisin useimmilla sen johtuvan siitä, että onhan suomi kaksikielinen maa. Itsellenikin englanti on yhtä luonnollista kuin höpötellä savoa.

362.6.2005 16:03

http://thepiratebay.org/ Uudet sivut avattu. Edit: Btw. eivät muuttaneet uuden toiminnon I'm Feeling Lucky nimeä toiseksi. Tosin ilmeisesti keskustelivat asiasta ainakin lakimiestensä kanssa, joten siinä ei sitten varmaan ollutkaan mitään ongelmaa. Tulipa ainakin asia tarkastettua. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Edit2: Ensimmäiseksi pitää todeta, että ihan erilainen ulkoasu kuin entisessä. Ehkä hieman turhan kliininen, mutta kai tuohonkin tottuu. Kaikki toiminnot eivät ole vielä käytössä (laajennettu haku). Lisäksi .torrenttien kuvaukset (descriptions) eivät näy oikein, koska järjestelmä ei osaa rivittää tekstiä. Sivusta tulee yleensä aivan liian leveä. Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. kesäkuuta 2005 @ 13:35 Edit3: Nuo rivistysongelmat liittyvät IE:n versioon 5, jotka kukaan ei tietenkään enää käytä... ;-) Kun kokeilin Mozilla 1.7.2 selaimella, niin kaikki toimi niinkuin pitääkin.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 3.6.2005 @ 16:06

372.6.2005 16:30

johan toimii taas. Ja suomeksikin vielä. Vähän vaan meinaa olla tukossa kaistat...itse kullakin. "1610552 käyttäjää (1354193 lataajia + 256359 lähteitä) sisään 64141 :ssa torrentissa trackerilla."

382.6.2005 16:46

Paljon paremmat ku entiset. Omalla tavallaan pelkistetyt sivut, eli nätit.

392.6.2005 17:10

aika tukossa tuntu olevan We're experiencing some issues with the database. Please try again soon.


C2D E6750
Gigabyte ga-p35-ds3
2x2gt Apacer ddr2 800
Club 3d 3850 OC 512mb
980 gb Hd´s(160,320 wd, 500 smg)
E-Yama 19LJ2-S 19"
Windows XP Home sp2
Logitech Mx518
Aerocool I-Cool+ kotelo+Nexus NX-4090 400w

402.6.2005 19:05

klo 23:06 ja kiinni on vielä TPB


MB: Asus A8N5X
CPU: AMD Athlon 64(tm) 3200+ @ 2,0 GHz
GC: Club 3D Geforce 6800GS
Mem: 3070mb DDR RAM @ 400 mhz
OS: Windows Vista Ultimate 32-bit
HD: 160 gb. Maxtor hard disk
200 gb. Maxtor hard disk
+ Smartx v2.0 modded Xbox gaming console

412.6.2005 19:10
Vilen
Inactive

Kylläpä tuo sivusto näyttää olevan toiminnassa ,mutta tuo "We're experiencing some issues with the database. Please try again soon." ilmoitus tulee vähän liian usein eli aika tukossa tuntuu olevan. :-)

422.6.2005 19:21

Hmm... Firefoxilla ei lähde sivusto vielä toimimaan. Internet Explorerilla toimii, mutta ei huvittaisi mitään viruksia saada koneelleen näiltä sivuilta. Aikalailla googlelta vaikuttaa kyllä tuo sivu että saattaa tulla googlen puolelta yhteydenottoa aika pian.

432.6.2005 19:55

Huumori on kyllä kovaa..

443.6.2005 9:44

Piratebay toimii nyt ihan ilman ongelmia sekä explorerilla että firefoxilla. Eikä google mitään syytettä nosta, eikö teistä kukaan ole nähnyt miltä Altavista, jeeves, msn-search näyttää?

453.6.2005 16:10

Quote:
Eikä google mitään syytettä nosta, eikö teistä kukaan ole nähnyt miltä Altavista, jeeves, msn-search näyttää?
Kyse ei nyt ollutkaan ulkoasusta, vaan "I'm Feeling Lucky"toiminnosta, joka on Googlen tavaramerkki. http://www.google.com/permissions/trademarks.html

466.6.2005 7:46
XTepaX
Inactive

Tuli tost yhest tiedotteest lukastuu et suomalaisille muusikkien ja elokuvien imurointi on laillista kunhan ei jaa eteen päin,mites sit noitten pelien kanssa.

476.6.2005 7:46
XTepaX
Inactive

Tuli tost yhest tiedotteest lukastuu et suomalaisille muusikkien ja elokuvien imurointi on laillista kunhan ei jaa eteen päin,mites sit noitten pelien kanssa.

486.6.2005 9:21

Ei ole päivittyneet pitkään aikaan nuo tiedostolistat tietyistä osioista (esim. Movies DVD-R, PC-pelit). Movies DVD-R puolella uusin torrentti on DVD-R kategoriassa Day after tomorrow, mutta "uudet torrentit" osiossa uusin DVD-R leffa on jokin "hellsing:impure souls". Haulla taas ei löydy näitä "uudet torrentit" osion tiedostoja vielä ollenkaan, joten taitaa olla pientä häikkää vielä sivujen toiminnassa.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto