*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Samanaikaisten käyttäjien laskuri lisätty

Kirjoittaja Jari Ketola @ 13.5.2005 12:39 Kommentteja (15)

Samanaikaisten käyttäjien laskuri lisätty Olemme lisänneet jälleen sivujemme alareunaan laskurin, joka näyttää samanaikaisten käyttäjien määrän kaikilla sivuillamme (AfterDawn.com:n suomen- ja englanninkieliset versiot, keskustelufoormit ja Dawnload.net). Laskuri näkyy jokaisella sivulla ja päivittyy minuutin välein. Kirjoitushetkellä laskurin mukaan sivuja selailee 2254 käyttäjää.
Laskurista ei mitään varsinaista hyötyä toki ole, mutta kaltaiseni nippelitiedon ystävät saavat taas uutta ajanvietettä.

Edellinen Seuraava  

15 kommenttia

113.5.2005 12:58

Sitten metsästämään harvinaista hetkeä, mitä kukaan ei taida koskaan kokea. 1 user online ja screenshotti siitä. ;)

213.5.2005 14:02

Onhan tuo mukava lisä. Joo, tuota 1 user online tuskin tulee tapahtumaan.

313.5.2005 14:29
413.5.2005 17:35

APUVA...Tuli ahtaanpaikankammo ja kahvikuppineuroosio...Hyvin näkyy populaa riittävän

513.5.2005 19:48

olenkohan mä tullut sokeaksi vai miksi en näe kyseistä laskuria?

613.5.2005 19:52

Jonnekin se laskuri on nyt kadonnut. Taisi iskeä ujostus kun niin moni tuijotteli..

713.5.2005 20:06

Joo ei näy. No kaippa se vielä joskus tulee takaisin.

813.5.2005 20:13

Ongelma korjattu. Mysql:n delayed insert ei oikein toiminut.

913.5.2005 22:11

Mukavasti on kyllä väkeä kokoajan...ihan mukava lisä tosiaan... :)


--Computers are like air conditioners, they stop working properly if you open windows--

http://www.if-not-true-then-false.com/ || http://www.gentoo.org/ || http://my.afterdawn.com/juppe22/

1014.5.2005 9:17
jmpk
Inactive

kätevää

1114.5.2005 18:21

Tosin tuo näyttää varmaan hakukoneiden botit, sekä varmaan päivitys tiehys aikas hiljasta? Meinaan miten kauan tuo näyttä käyttäjän olevan actiivisena siitä hetkestä kun se on viimesen tekonsa tehnyt?

1214.5.2005 20:05

Laskuri näyttää kaikki 15min sisällä sivun ladanneet uniikit käyttäjät (IP:n + selaintietojen perusteella eli käyttäjiä on vähän enemmänkin, proxyistä tulee vähän todellisuutta vähemmän).

1314.5.2005 20:28

No joo. Eli keskimäärin saattaa näyttääkin aika oikein kävijät. Mutta edelleenkin hakukoneiden botit se myöskin näyttää. Oma foorumini tilastot meinaan vääristyy aikas lailla bottien takia. Niitä kun saattaa sadottain yhtäaikaa iskeä.

1414.5.2005 20:38

Tokihan botit vaikuttavat, mutta ei bottien sessioista kerry kuin noin 0.1% liikenteestä, edes sessioiden määrissä. Ja toki tuota alareunan mokkulaa ei mihinkään vakavaan käytetä, se on vain lähinnä viihdearvon vuoksi siellä, oikeaan analysointiin on oma serveri, joka jauhaa muutaman gigaa logeja murskaksi päivittäin Urchinin avulla.

1514.5.2005 20:45

Jep, eihän bottien "sessiot" kauheesti vie, koska ne kait "täsmähyökkää". Eli ei varsinaisesti selaa, saatika tee mitään. Keräävät vain tekstin ja häippäsevät. Ja tosissaan, tuo laskuri on kyl lähinnä vitsi jos vakavasti ottaa. Ihan omakohtasten kokemuksienkin valossa. Jos aikoo vakavia tilastoja nähdä on ne nimenomaan palvelimella olevalta softalta katsottava.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tinder toimii myös netissä: Ei enää tarvetta mobiilisovellukselle Tinder toimii myös netissä: Ei enää tarvetta mobiilisovellukselle (29.3.2017 09:51)
Suosittu deittipalvelu Tinder on toiminut toistaiseksi ainoastaan mobiililaitteilla, joiden kautta sovellus pystyy hankkimaan GPS:n ansiosta tarkkaa sijaintidataa etäisyyksien määrittämistä ....
Käytätkö Lumiaa? Messenger lopettaa toimimisen tällä viikolla Käytätkö Lumiaa? Messenger lopettaa toimimisen tällä viikolla (28.3.2017 12:30)
Facebook on lähettänyt sähköpostia käyttäjilleen, jotka käyttävät yhtiön omistamaa Messenger-pikaviestintä Windows Phone 8.1 -laitteilla. Sähköpostisa kerrotaan, että sovellus lopettaa toiminnan ....
8 kommenttia
Isoisä selvisi 8-vuotiaan takomasta luottokorttilaskusta – Google korvaa kaiken Isoisä selvisi 8-vuotiaan takomasta luottokorttilaskusta – Google korvaa kaiken (28.3.2017 11:31)
Google on heltynyt korvaamaan 8-vuotiaan Clash Royale -pelissä tekemän 6400 euron luottokorttilaskun. Pojan äidin mukaan ilman korvausta perhe olisi joutunut etsimään uuden asunnon. Massiivinen ....
1 kommentti
Musk aikoo seuraavaksi kehittää aivotietokoneen Musk aikoo seuraavaksi kehittää aivotietokoneen (28.3.2017 10:51)
Elon Musk on miljoonan idean mies, joka tuntuu tarttuvan kiinni yhä utopistisimmista projekteista. Wall Street Journalin mukaan Musk aikoo seuraavaksi kehittää teknologiaa, jonka avulla aivoihin ....
Sääntö-Saksa iskee: YouTube-kanavan on hankittava viranomaisilta lähetyslupa Sääntö-Saksa iskee: YouTube-kanavan on hankittava viranomaisilta lähetyslupa (28.3.2017 09:55)
Kun uusi tekniikka tai uudet toimintatavat kohtaavat vanhan maailman lainsäädännön, niin tuloksena syntyy helposti absurdeja tilanteita. Tästä hyvänä esimerkkinä tuore tapaus Saksasta. Saksalaisten ....
3 kommenttia

Uutisarkisto