*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Xbox 360:n kuvia julkisuuteen

Kirjoittaja Jari Ketola @ 23.4.2005 21:31 Kommentteja (15)

Xbox 360:n kuvia julkisuuteen Tulevasta Xbox 360 -pelikonsolista on vuotanut julkisuuteen useita valo-/konseptikuvia. Vaikka kuvia konsolista on ollut liikenteessä aikaisemminkin, on nyt esille tulleet kuvat todennäköisesti aitoja. Tällaisena konsoli esiteltäneen E3-messuilla ja MTV:n lähetyksessä. Myyntiin tuleva konsoli voi kuitenkin olla hyvinkin erinäköinen. Myös ensimmäisen sukupolven Xbox oli ensiesittelyssä täysin erinäköinen kuin kauppojen hyllyiltä nyt löytyvä laite.


Konsolin etuosassa sijaitsee levykelkka, kaksi muistiporttia, virtanappi sekä mahdollisesti suojalevyllä peitetty laajennusportti. Lisäksi etulevyssä vaikuttaisi olevan infrapunaportti ja luultavasti langattomien laitteiden kytkentään käytettävä nappi taustavalolla höystettynä. Ohjainporttien puuttuminen viittaa vahvasti siihen, että Xbox 360:n peliohjaimet tulevat olemaan langattomia, kuten aikaisemmin on jo spekuloitu.



Tässä, todennäköisesti hieman vanhemassa kuvassa, on nähtävillä konsolin kylkeä. Ensimmäisessä kuvassa laitteen vasemmassa reunassa oleva "ulkonema" osoittautuu tässä kuvassa kiintolevypaikaksi. Näin ainakin voisi päätellä "40GB" -tekstistä.



Viimeisessä kuvassa on nähtävissä sama kiintolevylaajennusportti erilaisella levyllä peitettynä. Mahdollisesti kyseessä on "vakiopeitelevy", jota käytetään kun kiintolevyä ei ole lainkaan asennettu.

Konsolin, jonka nimeksi on kuvien myötä varmistumassa Xbox 360, ympärillä on muutoinkin pyörinyt huhuja viime päivinä. Esillä on ollut mm. Xbox 360:n kehityslaitteisto, joka hieman erikoisesti on G5 Mac -pohjainen.

Lähteet:
Xbox-scene
Spong

Edellinen Seuraava  

15 kommenttia

123.4.2005 22:41

Yltääköhän tänki boxin fyysiset mitat edeltäjänsä tasolle. Noista kuvista nyt ei viel oikee tiedä, mut parin cd-kelkan levynen toi etupaneeli näyttäs noitten kuvien perusteella olevan. Päällisin puolin kumminkin ihan siistin olonen.

224.4.2005 0:24

Laatikkodesingi olisi ollut parempi, olisi tuokin vehje mennyt näppärästi muitten laitteitten sekaan.

324.4.2005 4:56
jmpk
Inactive

näyttää tuo muoto aika hankalalta. Tuosta kokopaikasta voisi päätellä että se on itse vaihdettavissa suurempaan, toivottavasti käy tavalliset, ettei tarvitse mitään m$:n omia tai jotain virityksiä

424.4.2005 5:09

Ihan komia..

524.4.2005 5:22

Ihan näppärä peli. Koskas mtv julkasee tietoa Xboxista? Eikö sen pitäny kertoa tarkemmin...jne ainakin minun tietääkseni.

624.4.2005 6:26
admins
Inactive

mittoja voi päätellä kun ehtii esim jotain samsungin kannettavien dvdasemien mittoja ja korkeus n. 3 tuumaa

724.4.2005 7:59

miksi tossa lukee "memory unit A" ja "memory unit 2" ??

824.4.2005 8:30

Ei siinä lue että "Muistiyksikkö 2" vaan "Muistiyksikkö B" Mutta udon näköinen väkkänä on tulossa, jos se siis tollasena pysyy. olisi tehnyt siitä tollasen perus hifi-leveyksisen eli 43 cm. olisi ollut pinossa siististi vahvistimen, dvd-soittimen, taajuuskorjaimen, videoitten sun muitten kanssa. kun kerran langattomat ohjaimet.

924.4.2005 11:29

En ottas vaikka ilmaseks saisin.. noeee... :D vois tosta kyllä pari hunttii malksaa

1024.4.2005 14:14

Saapa nähdä onnistuuko kiintolevyn vaihto suurempaan aivan yhtä helposti kuin edeltävässä xlootassa. ;)

1125.4.2005 4:19

Taitaa mennä vakavasti ostoslistalle kunhan viimeiset specsit selkenee ja ensimmäiset joskus ensi vuosituhannella tänne peräpohjolaan rantautuvat.

1225.4.2005 8:30

Eiks tossa oo langattomat ohjaimet? Eli mitään tietoa onks niissä akut vai pitääkö viikon välein ostaa uudet patterit?

1325.4.2005 11:06
SatDude
Inactive

Se on muuten se perussääntö, ettei kannata ostaa heti sitä ensimmäistä versiota. Tyypillisesti olen ostanut aina seuraavan version laitteesta. Esimerkiksi oma xbox on versiota 1.1, joka maksoi 250€ ja siinä on laatuosat. Kun katsoo noita nykyisiä 1.6 versioisia xboxeja, niin kyllä huomaa, että on käytetty kaikista halvimpia osia. Eli sitten kun xbox 360 maksaa 250-300€ kannattaa silloin ostaa se boksi.

1425.4.2005 17:28
jmpk
Inactive

tuo mahd. langattomat ohjaimet tuottavat omat etunsa ja haittansa, ei varmaan kannata käyttää m$ tavallisia pattereita yms., myös akkujen vaihtamien ja jatkuva lataaminen rupeaa rasittamaan

159.5.2005 11:48

un-nyyh aika ruma

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä (8.12.2016 15:20)
YouTube ja Netflix ovat olleet edelläkävijöitä Ultra HD -sisältöjen verkkojakelun testauksessa, mutta hiljalleen myös muut palveluntarjoajat ovat aloittaneet omat testinsä. Tuoreimpana esimerkkinä ....
YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – Se ei riitä YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – "Se ei riitä" (8.12.2016 14:55)
Taylor Swift ja monet muut artistit ovat kritisoineet voimakkaasti YouTubea ja Spotifyta siitä, että ne mahdollistavat musiikin kuuntelemisen täysin ilmaiseksi. Molemmissa tapauksissa artistit ....
1 kommentti
Super Mario Runista tulossa uusi villitys? Peliä pääsee kokeilemaan Applen myymälöissä Super Mario Runista tulossa uusi villitys? Peliä pääsee kokeilemaan Applen myymälöissä (8.12.2016 12:23)
Nintendon on määrä julkaista odotettu Super Mario Run -mobiilipeli iPhonelle ja iPadille 15. joulukuuta. Esimakua uudesta pelistä on kuitenkin tulossa saataville jo tänään, paljasti Nintendon ....
Bluetoothista uusi versio – Nopeuteen ja kantomatkaan iso parannus Bluetoothista uusi versio – Nopeuteen ja kantomatkaan iso parannus (8.12.2016 11:40)
Bluetooth SIG on julkaissut kehittämästään langattomasta tiedonsiirtostandardista viidennen version, jonka luvataan mahdollistavan monipuolisemmat IoT-laitteet sekä niiden joustavamman käytön kotona. ....
Applekaan ei pysty haastamaan Spotifyta? Jää tilaajamäärissä jälkeen Applekaan ei pysty haastamaan Spotifyta? Jää tilaajamäärissä jälkeen (8.12.2016 11:09)
Vuoden 2015 kesällä lanseerattu Apple Music -suoratoistopalvelu on kerännyt tähän mennessä 20 miljoonaa tilaajaa. Pitempään markkinoilla toimineella Spotifylla on syyskuussa päivitetyn tilastotiedon ....

Uutisarkisto