*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

RIAA:lle tappio valitustuomioistuimessa

Kirjoittaja Jari Ketola @ 6.1.2005 16:34 Kommentteja (15)

RIAA:lle tappio valitustuomioistuimessa Yhdysvaltain levyteollisuuden edustaja RIAA on kokenut jälleen tappion yhdysvaltalaisessa tuomioistuimessa. Valitustuomioistuimen päätöksen mukaan RIAA ei voi pakottaa Charter Communicationsia luovuttamaan P2P-piraattien yhteystietoja heille. Tuomioistuin totesi ettei DMCA-laki päde kyseisessä tapauksessa, koska laitonta materiaalia ei säilötä Charter Communicationsin omilla palvelimilla.
"Koska molempien osapuolten mielestä Charter toimi ainoastaan tietoliikenteen välittäjänä laittomassa tiedostonvaihdossa, toteamme ettei vuoden 1998 laki mahdollista haasteiden toimittamista," tuomari Kermit Bye totesi enemmistöpäätöksessä. RIAA:n edustaja vannoi kuitenkin järjestön jatkavan entisellä linjallaan. "Olemme käyttäneet 'John Doe' (Matti Meikäläinen) -haastemenetelmää tehokkaasti viimeisen vuoden ajan ja haastaneet oikeuteen tuhansia laitonta tiedostonvaihtoa harjoittavia henkilöitä," RIAA:n lausunnossa todettiin.

Lähde: Bloomberg

Edellinen Seuraava  

15 kommenttia

16.1.2005 16:57
mcmauu
Inactive

asiaa...

26.1.2005 18:27
BadTaste
Inactive

oikeus on voittanu taas... =)

36.1.2005 22:16

Vähän valoa risukasaan =) Jotain oikeudenmukaisuutta sentään vielä olemassa. Raha hävis :)

46.1.2005 23:26

hyvä homma, mutta toi on vain yksi voitto vielä on monta tappelematta.


http://prkl.org/ | En ole puolesta, enkä vastaan vaan pikemminkin päinvastoin.

57.1.2005 1:54
jmpk
Inactive

kerrankin hyviä uutisia

67.1.2005 4:33
revenb
Inactive

Riistokapitalismia tikulla silmään,buaah..

77.1.2005 9:37

Eihän tuo muuta yhtään mitään, vahvistaa vaan jo aiempaa käytäntöä.

87.1.2005 11:31

Tosiaan, eipä tuo juuri mitään uutta ole, ei vaan RIAA tajua, että ei tuo nykyinen taktiikka oikein toimi.

97.1.2005 13:30

taitaa vaan olla alkulämmittelyä tuo ensimmäinen... mutta eiköhän siitä tule joskus vielä selvyys.

107.1.2005 16:40

Ei toimi ei. RIAA haastaa kuin viimeistä päivää ja silti viimeisimmän tutkimuksen mukaan yhtäaikaisten P2P käyttäjien määrä oli noussut 30% viimevuodesta. Tuskinpa tuota kasvua pysäyttää mikään. Lähinnä tuo ahdistelu tuottaa vaan entistä paremmin käyttäjiensä identiteettia suojaavia järjestelmiä.

118.1.2005 4:22
juha14
Inactive

"Olemme käyttäneet 'John Doe' (Matti Meikäläinen) -haastemenetelmää tehokkaasti viimeisen vuoden ajan ja haastaneet oikeuteen tuhansia laitonta tiedostonvaihtoa harjoittavia henkilöitä," RIAA:n lausunnossa todettiin. Onhan se kivaa kun saa lähetellä haasteita nimettömille ihmisille!!! Näin toimii idioottien oikeuslaitos Jenkeissä!!! Jipii!! :-)))

129.1.2005 15:44

Ja kyllä on järjestö nyt saanu jo huonon maineenki ...ei tollaseen RIAA sontaan kukaan enää usko ,niinku aikasemmin sanoin tämä on ku rocki kokihan se samaa vastustusta ja haasteita mutta mikään sitä ei pysäyttänyt sama on tässä:)

139.1.2005 23:24

Hahahhahaaa.... Kerrankin positiivisia uutisia!

1411.1.2005 13:40

No ei ne siihen lopeta.. nyt kun alkaa jenkeissä oikeudelta ymmärrys loppua ni siirrytään eurooppaan kiusaamaan ihmisiä..

1517.1.2005 17:54
mcmauu
Inactive

joo usa lle kauppasaarto ni eiköhän se siitä ja muistakaa ne "foliopipot"

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Skype hävisi sovelluskaupoista Kiinassa Skype hävisi sovelluskaupoista Kiinassa (21.11.2017 17:09)
Microsoftin suosittu Skype-viestipalvelu on poistettu Applen App Store -sovelluskaupan valikoimista. Applen mukaan poiston syynä on viranomaisten huomautus. Googlen virallinen Play-sovelluskauppa ....
Google narahti – Keräsi paikkatietoa Android-käyttäjistä ilman lupaa Google narahti – Keräsi paikkatietoa Android-käyttäjistä ilman lupaa (21.11.2017 16:00)
Google on jäänyt kiinni paikkatietodatan keräämisestä Android-puhelimista, vaikka sillä ei olisi puhelimen käyttäjältä edes lupaa siihen. Google on myöntänyt kyseenalaisen toiminnan ja lupaa ....
1 kommentti
Yle Areena alkaa näkyä ulkomailla – Tämä säädös mullistaa verkkopalvelut Yle Areena alkaa näkyä ulkomailla – Tämä säädös mullistaa verkkopalvelut (21.11.2017 14:46)
Geoblokkaus on kiusannut jo liian kauan pelien pelaajia, CD-levyjen kuuntelijoita ja suoratoistopalveluiden käyttäjiä. Tämä hulluus loppuu vihdoin EU:n alueella, sillä ensi vuonna on tulossa ....
1 kommentti
Oletko ostamassa uutta TV:tä? Varmista että siinä on tämä ominaisuus Oletko ostamassa uutta TV:tä? Varmista että siinä on tämä ominaisuus (21.11.2017 14:28)
Televisioiden tekniikka uudistuu tiuhaa tahtia, mutta pääasiassa muutokset tapahtuvat televisioiden näyttöpaneeleissa tai siihen lisätään uusia älykkäitä ominaisuuksia, kuten tuki sovelluksille. ....
Inteliltä iso askel mobiilipiireissä, tulossa ensimmäinen 5G-piiri Inteliltä iso askel mobiilipiireissä, tulossa ensimmäinen 5G-piiri (20.11.2017 22:54)
Maailman suurimpiin piirivalmistajiin kuuluva Intel tunnetaan erityisesti tietysti tietokoneiden suorittimistaan, mutta on pitkän aikaa yrittänyt löytää jalansijan myös mobiilimarkkinoille. ....

Uutisarkisto