*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

459 eurooppalaista P2P-käyttäjää syytteeseen

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 7.10.2004 22:29 Kommentteja (30)

459 eurooppalaista P2P-käyttäjää syytteeseen Tänään tapahtui se, mistä levyteollisuuden kansainvälinen etujärjestö IFPI ja sen paikalliset jäsenet (joihin myös Suomen Teosto kuuluu) ovat varoitelleet jo kuukausia. Viranomaiset ratsasivat ja nostivat syytteet tänään 459 P2P-käyttäjää vastaan Euroopanlaajuisessa iskussaan, jonka kohteena olivat pääasiassa P2P-verkkoihin suuremmissa määrissä laitonta musiikkia levittävät käyttäjät.
Ratsiat tapahtuivat kuudessa eri maassa: Italiassa, Saksassa, Ranskassa, Itävallassa, Iso-Britanniassa ja Tanskassa. Tanskalaiset käyttäjät saivat määrällisesti mitattuna kovimman kohtelun, sillä siellä syytenivaska lyötiin 174 käyttäjän käteen.

IFPI sanoi, että se on pyrkinyt keskittymään viime vuodet tekijänoikeuksista tiedottamiseen ja valistamiseen, mutta totesi, että nyt oli aika suoralle toiminnalle tiettyjä käyttäjiä vastaan. IFPIn omien lukujen mukaan noin 15% P2P-käyttäjistä vastaa yli 75 prosentista kaikesta P2P-verkoissa löytyvästä laittomasta materiaalista ja sen jakelusta.

Ratsioiden kohteena oli käyttäjiä käytännössä kaikista P2P-verkoista, mukaanluettuna Kazaa, eDonkey/eMule sekä Gnutella -verkot.

Lähde: Reuters

Edellinen Seuraava  

30 kommenttia

18.10.2004 2:52
jmpk
Inactive

huolestuttavaa

28.10.2004 4:36

Älä poika wareta! Kaikki ongelmat ratkee ku porukat lopettaa warettamisen!

38.10.2004 5:41

Olen warekuningas...

48.10.2004 6:40
vaaris
Inactive

täällä toinen... vähintäänkin wareprinssi ja kakka alkoi hakkaaman tämän prinssin kalsareissa. Laivanupotuspelin termeillä: osu ja uppos!

58.10.2004 7:32

Olisi mukava tietää kuinka moni tuon luettuaan pistää P2P softat jäihin...

68.10.2004 7:56

Mä en oo ainakaan laittamassa niin kauan kun en tee mitään laitonta..

78.10.2004 8:33

Tämän päivän Iltalehdessä on mielenkiintoinen juttu uudesta netti-imutusta käsittelevästä laista. Käykääs lukasemassa vaikka verkkoversiosta.

88.10.2004 8:37
revenb
Inactive

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/114525 Vaaris kopsi sen jo foorumiin.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 8.10.2004 @ 08:38

98.10.2004 9:10

Ratsasivatkohan direct connect verkkojakin? Jännä juttu kun Euroopassakin ryhdyttiin toimiin.

108.10.2004 9:27

Quote:
Ratsasivatkohan direct connect verkkojakin? Jännä juttu kun Euroopassakin ryhdyttiin toimiin.
Kun täällä alkaa tapahtumaan viimeistään ens vuonna, DC käyttäjät on ensimmäisenä listalla. Ne on sitä porukkaa joilla on jaossa eniten tavaraa ja käyttäjiltä saa suoraan listat siitä. Ei tartte kysellä palveluntarjoajilta mitä linjoilla on liikkunut. Todella helppoa ja kätevää...
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 8.10.2004 @ 09:28

118.10.2004 12:35

huh heijakkaa,mutta mitens nyt kun kukaan ei puhu winmx ohjelmasta....?vai eiks kukaa käytä semmosii enää...

128.10.2004 12:42

kaikki kiva alkaa olla kiellettyä...kohta istutaa kynttilän valos ja luetaa kirjaa...sekii varmaan on rangaistavaa tulevaisuudessa,kun pitää olla kokoajan isoveljen silmän alla...

138.10.2004 14:13
ossikajo
Inactive

Onneksi Dceen käyttäjiä ei vilä valvota eikä se varmaan onnistu (Hubit) ja en vielä olen saanut kazzaata koneelleni (Asennus kaatuu)

148.10.2004 14:40

Niinpä niin, kyllä ne pikkuhiljaa kieltää kaikki p2p ohjelmat, mut sit ei tarvii enää odottaa niitä nopeita laajakaista yhteyksiä, pankkiasiat hoituu modeemillakin.

158.10.2004 17:35

Quote:
Ne on sitä porukkaa joilla on jaossa eniten tavaraa ja käyttäjiltä saa suoraan listat siitä. Ei tartte kysellä palveluntarjoajilta mitä linjoilla on liikkunut. Todella helppoa ja kätevää...
ahahahhahah joku se ei tiedä DC käyttäjistä mitään..juu helppoo on LOL

168.10.2004 18:31

Ok. DC käyttäjiä voidaan alkaa valvoa johtuen upload kansioista mutta luulisin että bittorrent käyttäjät saavat olla suht. rauhassa.... toivoisin....

179.10.2004 0:40

tää on oikeesti hirveetä hui* MUAHAHAHA

189.10.2004 11:09

Sandbox, katotaan kuka nauraa aikanaan...

199.10.2004 11:34

Raaka peli...mut niinhän se on et aina joku "muu" on fiksumpi ku levy-yhtiöt oikeus tai virkavalta...

209.10.2004 11:41

Kaiketi kohta joku keksii jonkin sortin salaisen sydeemin tähänkin ongelmaan...ei urki enää kukaa mitä ja milloin teet ja miksi...

219.10.2004 11:42

Hakkerit ovatten kuulemma aina 2 vuotta muita edellä...

229.10.2004 13:46

Jos ja kun suomessa tullaan noita ratsioita tekemään niin vedän kyllä sellaset viritykset tähän myllyyn että menee kovot totaalisen paskaks jos niitä joku yrittää sorkkia rauta tai softa puolelta..

239.10.2004 13:49

Juuh, rauhassa warettakaa(siis varmuuskopioikaa hajautetusti)... turhaa pelottelua taas ja DC on esim. jo kauan ollut siirtymässä private hubeille osittain enkä nyt tarkoita mitään suomiprivoja vaan kunnon privoja missä jopa slottejakin löytyy ja kaistan täydeltä saa ladattua... Kummasti toi pelkokerroin aina nousee noiden uutisten myötä... kyllä tosta on vielä matkaa siihen, että suomessa vastaavaa tapahtuis ja kyllä dc:tä voi käyttää niin myös ettei oma IP näy vaan hubille näkyvä IP jäljittyy vaikka Pohjois-Koreaan jonne on aivan turha mitään abusea lähettää taikka koittaa ratsiaa tehdä... mutta tosta en kerro tarkemmin,koska helppo tehdä mitä tahansa ilman mitään seurauksia.

249.10.2004 16:54

Ei proxyt ole mikään oikotie onneen, vaikka monet niin kuvitteleekin. Ihan vastaavaa täälläkin tulee tapahtumaan, kun muualla euroopassa. Siitä ei pääse mihkään, kyse on vaan enää uuden lain voimaantulosta. Ei tää ole mikään ihmemaa, jossa waretus saa jatkua ikuisesti entiseen malliin, kun samaan aikaan muissa EU maissa lait tiukkenee jatkuvasti ja porukkaa jää kiinni. Eihän se nyt sellaiseksi jenkki tyyliksi tule menemään, mutta kuitenkin. Nyt riitti p2p keskustelut mun osalta.

259.10.2004 16:56

jöööööööman 2tb ylitetty ja ...takaan että käyttämilläni ohjelmilla ei kukaan kansioita selaa .....muhahahahahaah....eli jump sites ..on päivän sana ...vauhti pitää olla yli 500kb/s ...ja huom kaikki koneellani oleva materiaali mikä on "laitonta" löytyy myös CD ja DVD kokelmistani (CD yli 1255 levyy DVD nyt noin 400 levyy ...jööman money talks:P T. toivoo atk ammattilainen. ja DC on ja pysyy se on saletti jopa jöömanin pitäs se käsittää ..mut ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu.

269.10.2004 21:13

THE TRUTH ABOUT THE PEER TO PEER PIRACY PREVENTION ACT: http://writ.news.findlaw.com/commentary/20021001_berman.html

2710.10.2004 11:21

Sandbox mähän taas tarkotin sitä, että just SINÄ olisit jäämässä ensimmäisenä kiinni. Mua ei vois vähempää kiinnostaa sun warettamiset, eikä kenenkään muunkaan, tarkoitin ihan yleensä Suomalaisia p2p käyttäjiä. Jatka ihan rauhassa hörhöilyjäsi ja omalla pienellä hiekkalaatikolla elämistäsi. Muutaman vuoden sisään on jäänyt monta release porukkaa(osa jäsenistä) kiinni, niiltä se sunkin warettamasasi tavara on lähtöisin, ainakin suuremmaksi osaksi. Ne pysyy kaukana p2p verkoista ja on muutenkin varovaisia, silti monelle on käynyt huonosti. Liika itsevarmuus ei koskaan ole hyvästä. Nyt pidän lupaukseni.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 10.10.2004 @ 11:53

2810.10.2004 20:37

Voisin tässä mainita esimerkin suomen toiminnasta ..vanha kamuni joka asuu Turussa ratsattiin ...syynä ei ollut p2p vaan kapakka tappelu ...ja kyseisellä herralla on noin 3000 cd levyy ei yhtään ostettuu käsittääkseni ja ainoo mikä vietiin ja mistä se sai huomautuksen oli yli mitotettu stiletti lukitsemattomassa kaapissa...eli semmosta:P

2910.10.2004 20:46

Eikä mun ees tarvi warettaa...kaiken voin ostaakki..joten se ei ole mulle mikään tie onneen ..se on vain harrastus muiden ohella...enemmänkin kommunikointii ku ns ..warettamista<<typerä sana...ja tosiaan hubit ovat laillisia myös USA.ssa...samoin jokaisessa maassa edelleen ..joten mikä niistä uudessa laissa tekee laittomia ..ei mikään!

3010.10.2004 21:12

Ja väliin huomauttaisin, että ideana on kommentoida uutista, ei alkaa "juupas-eipä" -keskustelua.


Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
1 kommentti
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun (6.12.2016 10:26)
Kyytipalvelu Uber on omalla esimerkillään osoittanut, että sijoittajapiireissä liikkuu paljon rahaa toimivien liikennepalveluiden kehittäjille ja kaupunkien liikennöinnin uudistaminen voi olla ....
Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua (6.12.2016 09:42)
Viime keväänä Microsoft esitteli tekoälyosaamistaan Tay-nimisellä Twitter-botilla, jonka luvattiin kykenevän keskustelemaan luontevasti muiden mikroblogipalvelun käyttäjien kanssa. Internet ....

Uutisarkisto