*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Saksan poliisi pidätti piratismista epäiltyjä

Kirjoittaja Jari Ketola @ 18.9.2004 17:33 Kommentteja (10)

Saksan poliisi pidätti piratismista epäiltyjä Saksan poliisi on pidättänyt 46-vuotiaan lakimiehen, 19-vuotiaan miehen sekä kaksi veljestä, joita kaikkia syytetään maksullisen Ftpwelt.com (FTP-maailma) -piraattipaikan pyörittämisestä. Palvelu tarjosi 135 euron kuukausimaksua vastaan pääsyn piratisoituja elokuvia, pelejä ja muita ohjelmia sisältäville FTP-palvelimille.
Saksalainen tekijänoikeuksia valvova järjestö GVU totesi että kyseessä oli merkittävä isku piraattiyhteisöjä vastaan. Heidän tiedotteensa mukaan sivustolla oli toimintansa aikana yli 45 tuhatta asiakasta.

Daniel (20v) ja Thomas R. (30v) nimiset veljekset perustivat palvelun kesäkuussa 2003. Alusta saakka toiminnassa oli mukana myös Bernhard S. (46v.) niminen lakimies, joka hoiti "yrityksen" raha-asioita. Lisäksi toiminnassa oli mukana 19-vuotias mies, joka vastasi pitkälti teknisestä tuesta. GVU:n arvioiden mukaan miehet keräsivät reilun vuoden aikana noin miljoonan euron edestä tuloja.

Lähde: The Register

Edellinen Seuraava  

10 kommenttia

118.9.2004 18:12

Jos ovat miljoonan tienanneet, niin on ainakin varaa maksaa tekijänoikeus-korvaukset täysimääräisenä. ;)

218.9.2004 23:15

Niin, hyvät tulot ja asianajakin jo valmiina. ;)

319.9.2004 6:30

Hehe joo :)

419.9.2004 17:02

höh aina meitä viattomia piraatteja vainotaan!!! Matti Wuori apuun pliis

519.9.2004 17:03

höh aina meitä viattomia piraatteja vainotaan!!! Matti Wuori apuun pliis

620.9.2004 6:52

No toihan on ollu tosi halpa... vaan 135 euroa kuukaudessa.. Noilla hinnoilla ei informaatio kyllä halua kovin vapaata olla, että putkaan vaan rosvot. Jotenkin tuntuu kovin per*e-edellä puuhun menemiseltä taas, että maksaa tollaista hintaa siitä että saa imuttaa wareja.. Tolla rahalla kun saa jo jos jonkinmoista laillistakin tuotetta hankittua vuositasolla. Noh, kaikkea se sakemanni keksii.. Sharing is the key.

720.9.2004 7:19

"""höh aina meitä viattomia piraatteja vainotaan!!! Matti Wuori apuun pliis"" No tottakai vainoan kaikkia viatomia yksisilmäisiä.....Ja on muuten aikasta ihme porukkaa jos eivät jaksa itse jaksa hakea kaupasta näitä tiedostoja tai eiköhän ne samat tiedostot löydä ilmaiseksi jollain p2p-ohjelmalla :/

823.9.2004 1:42

Quote:
Jos ovat miljoonan tienanneet, niin on ainakin varaa maksaa tekijänoikeus-korvaukset täysimääräisenä. ;)
Ei välttämättä riitä... Ootko ajatellu et korvauksia joutuu maksamaa monelle eri pelifirmalle ja kaikkee muuta sakkoo tulee ni ei välttämättä riitä :)

925.5.2005 17:43

Noniin.. Hienoa että viimeinkin ollaan keskitytty asian ytimeen. Eli p2p toimintaan, jossa tavoitellaan suurempaa RAHALLISTA hyötyä´.

1025.5.2005 17:57

Aika tuoreen uutisen olet poiminut =)

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville (18.8.2017 13:35)
Toukokuun lopulla ryminällä älypuhelinmarkkinoille yrittäneen Essentialin kompurointi kesän aikana on ollut hirvittävää katsottavaa, mutta yhtiö näyttää vihdoin saanen rivinsä kuntoon ja se ....
1 kommentti
Kiusallista nettideittaamista? Badoossa voi käydä videopuheluita Kiusallista nettideittaamista? Badoossa voi käydä videopuheluita (18.8.2017 12:57)
Aikoinaan kyseenalaisilla keinoilla käyttäjiä Facebookista kahminut deittipalvelu Badoo on lisännyt sovellukseensa mahdollisuuden käydä videopuheluita "mätsien" kesken. Ajatuksena on, että ....
iPhone 5s:n tietoturvasuorittimen salausavaimet paljastui – tutkijat pääsevät koodiin käsiksi iPhone 5s:n tietoturvasuorittimen salausavaimet paljastui – tutkijat pääsevät koodiin käsiksi (18.8.2017 11:40)
Nimimerkkiä xerub käyttävä hakkeri väittää selvittäneensä iPhone 5s -älypuhelimen Secure Enclave -tietoturvapiirin firmwaren salausavaimen. Secure Enclave -piiri on osa älypuhelimen A7-järjestelmäpiiriä ....
Meneekö sormi suuhun iOS 11:n kanssa? Näin otat kaiken irti uudesta moniajosta Meneekö sormi suuhun iOS 11:n kanssa? Näin otat kaiken irti uudesta moniajosta (18.8.2017 11:11)
Applen tuotteita on kehuttu monesti siitä syystä, että niiden käyttölogiikan omaksuminen ei vaadi ohjekirjaa, vaan kaikki "vaan toimii". Monessa tapauksessa Applen tuotteet ovat varmasti hyvin ....
Nintendo Switch jyräsi myydyimmäksi konsoliksi heinäkuussa Nintendo Switch jyräsi myydyimmäksi konsoliksi heinäkuussa (18.8.2017 11:04)
Nintendolla voidaan olla tyytyväisiä kuluvasta vuodesta. Yhtiön tuorein konsoli, Nintendo Switch, on kärsinyt aiemmin kroonisista toimitusvaikeuksista, mutta tilanne helpotti vihdoin heinäkuussa. ....

Uutisarkisto