*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Saksan poliisi pidätti piratismista epäiltyjä

Kirjoittaja Jari Ketola @ 18.9.2004 17:33 Kommentteja (10)

Saksan poliisi pidätti piratismista epäiltyjä Saksan poliisi on pidättänyt 46-vuotiaan lakimiehen, 19-vuotiaan miehen sekä kaksi veljestä, joita kaikkia syytetään maksullisen Ftpwelt.com (FTP-maailma) -piraattipaikan pyörittämisestä. Palvelu tarjosi 135 euron kuukausimaksua vastaan pääsyn piratisoituja elokuvia, pelejä ja muita ohjelmia sisältäville FTP-palvelimille.
Saksalainen tekijänoikeuksia valvova järjestö GVU totesi että kyseessä oli merkittävä isku piraattiyhteisöjä vastaan. Heidän tiedotteensa mukaan sivustolla oli toimintansa aikana yli 45 tuhatta asiakasta.

Daniel (20v) ja Thomas R. (30v) nimiset veljekset perustivat palvelun kesäkuussa 2003. Alusta saakka toiminnassa oli mukana myös Bernhard S. (46v.) niminen lakimies, joka hoiti "yrityksen" raha-asioita. Lisäksi toiminnassa oli mukana 19-vuotias mies, joka vastasi pitkälti teknisestä tuesta. GVU:n arvioiden mukaan miehet keräsivät reilun vuoden aikana noin miljoonan euron edestä tuloja.

Lähde: The Register

Edellinen Seuraava  

10 kommenttia

118.9.2004 18:12

Jos ovat miljoonan tienanneet, niin on ainakin varaa maksaa tekijänoikeus-korvaukset täysimääräisenä. ;)

218.9.2004 23:15

Niin, hyvät tulot ja asianajakin jo valmiina. ;)

319.9.2004 6:30

Hehe joo :)

419.9.2004 17:02

höh aina meitä viattomia piraatteja vainotaan!!! Matti Wuori apuun pliis

519.9.2004 17:03

höh aina meitä viattomia piraatteja vainotaan!!! Matti Wuori apuun pliis

620.9.2004 6:52

No toihan on ollu tosi halpa... vaan 135 euroa kuukaudessa.. Noilla hinnoilla ei informaatio kyllä halua kovin vapaata olla, että putkaan vaan rosvot. Jotenkin tuntuu kovin per*e-edellä puuhun menemiseltä taas, että maksaa tollaista hintaa siitä että saa imuttaa wareja.. Tolla rahalla kun saa jo jos jonkinmoista laillistakin tuotetta hankittua vuositasolla. Noh, kaikkea se sakemanni keksii.. Sharing is the key.

720.9.2004 7:19

"""höh aina meitä viattomia piraatteja vainotaan!!! Matti Wuori apuun pliis"" No tottakai vainoan kaikkia viatomia yksisilmäisiä.....Ja on muuten aikasta ihme porukkaa jos eivät jaksa itse jaksa hakea kaupasta näitä tiedostoja tai eiköhän ne samat tiedostot löydä ilmaiseksi jollain p2p-ohjelmalla :/

823.9.2004 1:42

Quote:
Jos ovat miljoonan tienanneet, niin on ainakin varaa maksaa tekijänoikeus-korvaukset täysimääräisenä. ;)
Ei välttämättä riitä... Ootko ajatellu et korvauksia joutuu maksamaa monelle eri pelifirmalle ja kaikkee muuta sakkoo tulee ni ei välttämättä riitä :)

925.5.2005 17:43

Noniin.. Hienoa että viimeinkin ollaan keskitytty asian ytimeen. Eli p2p toimintaan, jossa tavoitellaan suurempaa RAHALLISTA hyötyä´.

1025.5.2005 17:57

Aika tuoreen uutisen olet poiminut =)

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Samsung Galaxy S8 ja LG G6 tulivat myyntiin Suomessa Samsung Galaxy S8 ja LG G6 tulivat myyntiin Suomessa (28.4.2017 17:42)
Odotetut Android-älypuhelimet saapuivat tänään myymälöihin. Helmikuussa MWC-messuilla esitelty LG G6 tuodaan myyntiin yhteistyössä Gigantin kanssa, minkä lisäksi puhelimen voi löytää operaattorien ....
Bitcoinin arvo nousi kaikkien aikojen ennätyslukemiin Bitcoinin arvo nousi kaikkien aikojen ennätyslukemiin (28.4.2017 17:11)
Bitcoinin arvo kävi eilen uusissa ennätyslukemissa. Kirjoitushetkellä Bitcoinin arvo on noin 1300 dollaria eli noin 1200 euroa. Eilen yhden Bitcoinin arvo oli korkeimmillaan noin 1340 dollaria. ....
iPhone-sovellusten hinnat nousevat – 0,99 euron sovellukset jäävät historiaan iPhone-sovellusten hinnat nousevat – 0,99 euron sovellukset jäävät historiaan (28.4.2017 14:04)
Apple on päättänyt korottaa App Storessa myytävien mobiilisovellusten hintaa. Alhaisin hintaluokka nousee 0,99 eurosta 1,09 euroon. Vastaava hintakorotus tehdään myös Meksikossa ja Tanskassa. ....
2 kommenttia
Apple Music uudistuu jälleen – Tänä vuonna siitä tulee videopalvelu Apple Music uudistuu jälleen – Tänä vuonna siitä tulee videopalvelu (28.4.2017 12:34)
Apple Music -suoratoistopalvelu uudistuu jälleen tänä vuonna kun Applen iOS-mobiilikäyttöjärjestelmästä esitellään uusi versio. Asia tuli ilmi Bloombergin tekemästä henkilökuva-artikkelista, ....
Vaasa pääsi jatkoon – Jättimäinen akkutehdashanke etenee Vaasa pääsi jatkoon – Jättimäinen akkutehdashanke etenee (28.4.2017 10:15)
Pohjolaan jättimäisen akkutehtaan rakentamista suunnitteleva Northvolt-kasvuyritys on keventänyt tehtaan potentiaalisten sijoituspaikkojen listaa. Jatkoon pääsi yhteensä 10 paikkakuntaa, joista ....
2 kommenttia

Uutisarkisto