*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

CD-levyjen hinnat putosivat alkuvuonna

Kirjoittaja Jari Ketola @ 3.6.2004 23:05 Kommentteja (10)

NPD Groupin julkaiseman selvityksen mukaan CD-levyjen hinnat putosivat Yhdysvalloissa vuoden 2004 ensimmäisellä vuosineljänneksellä. Hinnat putosivat neljä prosenttia keskimääräisen CD-levyn hinnan ollessa 13,29 dollaria, eli noin 10,87 euroa.
Maan suurimpien ketjujen hinnat putosivat myös hieman -- 3,1 prosentin pudotus toi keskihinnat 13,36 dollariin. Yli puolitoista vuotta vanhoista kappaleista koostuvien kokoelmalevyjen keskihinnat painuivat jo alle 13 dollarin.

NPD:n puheenjohtajan Russ Crupnickin mukaan tiedostojen jakaminen Internetissä on osasyyllinen hintakehitykseen. Lisäksi hintoja painaa alaspäin raju kilpailu viihdemarkkinoilla -- musiikkiteollisuuden kanssa samoilla apajilla on myös DVD- ja peliteollisuus, joiden kasvu on pysynyt todella kovana.

Lähde: News.com

Edellinen Seuraava  

10 kommenttia

13.6.2004 23:14

Kun täälläklin maksaisi noi cd-levyt tuon 10€, niin voisi jopa muutamia ostaakin...toisaalta taas nykyartistit saa aikaiseksi vaan pari kuunneltavaa kappaletta 15 kappaleesta ja oletetaan sen kuluttajalle riittävän..


Forumin säännöt, lue ennen kuin postaat:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Afterdawnin oppaat:
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/

23.6.2004 23:29

Niinhän se tekee. Taas menos mukana, ihmettelin aluks et mitä ttua, 10 eekkii tyhjästä levystä on kyl ihan perkeleesti, unohtanu kokonaan et voi ostaa valmiiks täytettyjäkin =)


34.6.2004 6:00

lol, tuo oli jo hyvä.. inhimillisiä erehdyksiä XD


"C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder, but when you do, it blows away your whole leg."

- Bjarne Stroustrup

44.6.2004 19:47
1mikakyt
Inactive

Jep

54.6.2004 20:54
1mikakyt
Inactive

Valehtelisin jos väittäisin ellei se toimisi mun maailmass...ja tätä toivoisin...toteuttavanne tulevaisuudessas... Rakkain terveisin harras ihailijanne newbie Mika

65.6.2004 13:21
jmpk
Inactive

itse en kyllä ostaisi, ennenkuin hinta max. 5?/kpl (pelit,musiikki,dvd)

75.6.2004 19:59

On se 10 euroakin vielä paha hinta.

85.6.2004 20:39
DVDR(W)
Inactive

Alkavat vihdoinkin huomaamaan, että ovat pitäneet liian korkeita hintoja.


DivX, XviD, VCD, SVCD, CVD, DVDR:
http://www.mpegit.net
http://www.mpegit.fi

Viestiä on mokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin mokaus 10. elokuuta 2004 @ 20:56

96.6.2004 6:25

joo ja saksasta saa dvd levyjä samalla hinnalla

106.6.2004 12:34

sais kyl Suomeenkin tulla hinnan alennuksii... jonkun 10€ levystä viel vois maksaa, mutta viis vuotta vanhoista levyistä saa maksaa myöskin sen 17-20€. Ei oikeen kiinnosta.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Apple antaa sinun valita – Otatko sammuvan vai hidastetun iPhonen? Apple antaa sinun valita – Otatko sammuvan vai hidastetun iPhonen? (18.1.2018 07:27)
Vanhempien iPhone-mallien hidastaminen yllättävien sammumisten ehkäisemiseksi tietynlaisissa tilanteissa nousi julkisen keskustelun valokeilaan joulukuussa, mikä pakotti Applen julkaisemaan ....
1 kommentti
Apple palauttaa rahat Yhdysvaltoihin – Tulossa massiivinen veropotti ja investointeja Apple palauttaa rahat Yhdysvaltoihin – Tulossa massiivinen veropotti ja investointeja (18.1.2018 06:46)
Apple on ilmoittanut kiihdyttävänsä investointitahtiaan Yhdysvalloissa Donal Trumpin hallinnon verohelpotusten johdosta. Seuraavan viiden vuoden aikana Apple tuo rahaa Yhdysvaltojen talouteen ....
2 kommenttia
Kupla puhkeaa? Bitcoinin arvo romahti reilussa viikossa Kupla puhkeaa? Bitcoinin arvo romahti reilussa viikossa (17.1.2018 14:23)
Bitcoinin kurssi kehittyi vuonna 2017 äärimmäisen suotuisasti – tuntui ettei kasvulle ole lainkaan rajaa. Talousviisaat kuitenkin näkivät bitcoinissa klassisen kuplan tunnusmerkit, sillä kurssinousulle ....
OnePlussan verkkokauppa vuoti luottokorttitietoja – Tarkista onko korttiasi käytetty luvattomasti OnePlussan verkkokauppa vuoti luottokorttitietoja – Tarkista onko korttiasi käytetty luvattomasti (17.1.2018 11:15)
OnePlus on ottanut väliaikaisesti suoran maksukorttimaksamisen pois käytöstä, kerrotaan yhtiön tukifoorumeilla. Syyksi kerrotaan viikonloppuna ilmi tulleet tiedot, joiden mukaan joidenkin asiakkaiden ....
Googlen taidesovellus löi läpi – Siitä tuli nopeasti megahitti Googlen taidesovellus löi läpi – Siitä tuli nopeasti megahitti (17.1.2018 10:14)
Korkeakulttuuri ja populaarikulttuurin megahitit harvoin yhdistyvät toisiinsa samassa lauseessa, mutta Google on onnistunut herättämään suurten massojen mielenkiinnon taiteeseen Google Arts ....

Uutisarkisto