*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Netsky.Q-mato hyökkää P2P-sivustoja vastaan

Kirjoittaja Jari Ketola @ 8.4.2004 20:52 Kommentteja (10)

Netsky.Q-mato hyökkää P2P-sivustoja vastaan Sähköpostin välityksellä leviävä Netsky.Q-mato on onnistunut palvelunestohyökkäyksissään useita sivustoja vastaan. Mato hyökkää Kazaa, eDonkey2000 ja eMule P2P-ohjelmien kotisivuja vastaan. Lisäksi hyökkäysten kohteeksi ovat joutuneet www.cracks.st ja www.cracks.am.
Kazaan kotisivua lukuunottamatta hyökkäyksen kohteena olevat sivustot ovat nurin. Sivustoista hyökkäyksen kohteena ovat www-domainit, joten esimerkiksi eDonkey2000-sivusto toimii osoitteessa eDonkey2000.com. Emule-projektin varsinainen kotisivu, www.eMule-project.net ei toimi, vaan sivut on luettavissa osoitteessa www.eMule-Project.org.

F-Securen viruskuvauksen mukaan Netsky.Q:n hyökkäys kestää 7.4.-12.4.2004. Mikäli uutta, hyökkäystä jatkavaa varianttia ei ilmaannu, palautuvat sivustojen varsinaiset kotisivut jälleen toimintaan 12. päivän jälkeen.

Lähde: Silicon.com

Edellinen Seuraava  

10 kommenttia

19.4.2004 4:11

Oiskohan RIAAn heput keksiny uuden keinon taistella warettajia vastaan. =)

29.4.2004 4:35

eli Riaa on ottanu hämärät keinot käyttöön :P

39.4.2004 4:38
jmpk
Inactive

Riaa hyvä huomio

49.4.2004 5:34

NO tuon luojat voi myös ihan hyvin kuulua ihan hyvin warez scenen piiriin...Ei ne haluu julkaisujaan lähellekkään p2p verkkoja ja se on osittain ihan ymmärrettävää. Kazaa edonkey etc. on just niitä verkkoja mitkä on tehny warettamisen nii v***tun helpoks et 12 vuotias teini voi innolla hankkii uusimmat julkasut. Ilman mitään vaivaa. Mut ei toi kyl RIAA:lta, mitään ihmeellistä ois. Sen verta paska laitos!!! Ihmettelen vaan miks esim. torrent siteja ei oo listalla, esim. suprnova??

59.4.2004 9:00

Juu...ooo tais olla hieman kaukaa hauettu toi ware juttu :DD...Tuli vähä krapulois innostuttuu! Mut silti, oikeella asialla ovat siis ton viruksen tehtailijat tosin keinot o kyseen alaset.

69.4.2004 12:42

No kunhan niin kauan kun ei vaikuta dc++:saa, tai suprnovan sivuun ei paljon tollanen hetkauta.

79.4.2004 17:41

Kaikki keinot ovat sallittuja tässä nettipiratismin vastaisessa taistelussa.

89.4.2004 21:18

jep xanadu, hyvä että hyökkäävät p2p käyttäjiä vastaan, johan venäjän mafiosot ovat hätää kärsimässä kun niitten kopiot eivät kelpaa, tämä varmasti tasoittaa tilannetta

910.4.2004 12:58
neptunus
Inactive

Ja jos ihmiset viittis hankkia viruksentorjunta ohjelman, taikka päivittää sitä noi palvelunestohyökkäykset vois laimeta pikkasen....ja päivittää windoussin ja hankkia palomuurin jnejne....:)

1010.4.2004 13:15
SLiDE(f)
Inactive

Xanadu: aivan.Kaikki on sallittua sodassa nettipiratismia vastaan ja rakkaudessa.Ei toi sanonta kai ennen ihan noin ollu... =) Mut joku on ton Netsky.Q:n kanssa menny jo vähän liian pitkälle... Dm0lok: 12v. teini??? =)

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto