*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Musiikkiteollisuus ratsasi Kazaan toimiston

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 6.2.2004 21:52 Kommentteja (15)

Musiikkiteollisuus ratsasi Kazaan toimiston Australian levy-yhtiöiden piratismin vastainen yksikkö MIPI on ratsannut tänään useita australialaisia yrityksiä, yliopistoja sekä Kazaan omistajan, Sharman Networksin toimitilat. MIPI sai aiemmin tällä viikolla australialaiselta oikeusistuimelta etsintäluvat kohteisiin jotka se tänään ratsasi, etsien todisteita tekijänoikeusrikoksista.
Käytäntö kuulostaa erikoiselta, mutta Australiassa on olemassa erikseen lainsäädännössä pykälä, jossa oikeus voi antaa luvan "yksityiseen kotietsintään" tekijänoikeuksien omistajille. MIPI aikoo käyttää etsinnöissä mahdollisesti löytämäänsä materiaalia tulevissa oikeusjutuissaan.

Muita Sharmanin ohella ratsattuja yhteisöjä olivat mm. Melbournen yliopisto sekä Australian suurin telealan yritys, entinen valtion monopoli Telstra.

Lisää aiheesta:

Australian IT
The Register

Edellinen Seuraava  

15 kommenttia

17.2.2004 11:25

VOI VITTU!?! EIKÖ TÄLLE NYT SAAN MITÄÄN STOPPIA!?!!?!? saatnaan rahanahneet paskat!

27.2.2004 11:42

No joo. Onneksi meillä on kaltaisiasi asiantuntevia ja ilmeisesti jonkinasteisen journalistisen tutkinnon suorittaneita jäseniä täällä yhteisössämme. Onhan tuo kerrassaan hirveää, että puolustaa omaa "elinkeinoaan". Kapitalismi kunniaan!

37.2.2004 12:18
JackMioff
Inactive

Tekijänoikeuksia valvovat tahot näköjään jahtaajat piraatteja kokoajan kiihkeämmin. Selvästi homma menee liioittelun puolelle. Ihan niin kuin maailmassa ei olis pahempia rikoksia kuin tekijänoikeuksien loukkaus. Usein vielä menestyvät (ja eniten piraatteina leviävät) artistit eivät ole pikku rahan puutteessa esim. Madonna.

47.2.2004 13:21

Ja sun mielestä olis varmaan oikein ettei esim. Madonnan tuloissa näkyis mitenkään se, myykö vuodessa 1000 vai 1 000 000 levyä?

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 7.2.2004 @ 13:21

57.2.2004 14:25
naapuri
Inactive

Quote:
Ja sun mielestä olis varmaan oikein ettei esim. Madonnan tuloissa näkyis mitenkään se, myykö vuodessa 1000 vai 1 000 000 levyä?
Pakko sanoo tähän väliin, ettei levynmyynnillä rikastu.. ei edes Madonna. Kyllä ne rahat tulee ihan muualta.
<-- I'm with stupid.

67.2.2004 14:31

joo kyllä mäki vähän luulen että artisti saa levy myynnistä erittäin pienen osan... levyhtiöthän kaiken vie,jotkut artistit ovat sentäs älynneet perustaa oman levy yhtiön joten heille sitä hynää tulee myös levy myynnistä,eikä vaan keikkapalkkioita yms.

77.2.2004 14:51

Niinhän se vissiin on etten mä sais mitään käteen jos mun levyjä myytäs 1 000 000kpl, uskoo ken tahtoo. Luuletkos ettei artistit saa mitään levy-yhtiöltä kun tekevät niitten kanssa sopimuksen? Ja aina joku menettää rahaa vaikka miten selittäisit ettei tässä artistilta viedä. Jakaminen on laitonta ja piste. Toivottavasti joku puuttuu asiaan Euroopassakin.

87.2.2004 15:40

en mielestäni puhunut jakamisesta/imuuttamisesta /mistään muustakaan internettiin liittyvästä asiasta vaan artistien rahan tulosta=)

97.2.2004 15:42

ja smoilane on just sellasia henkilöitä :jotka kyllä ite imis mutta hän itse ei muille antaisi mitään =)vähä heikko tapaus...tai sit on teostolla hommissa=)

107.2.2004 19:51

Alkaa mennä jo naurettavaksi tuo ratsaaminen. Kunhan eivät suomessa vain ala tuollaiseen puuhaan. Eikö kannattaisi mielummin miettiä jotain järkevää tapaa edistää musiikin myyntiä kuin ratsata yrityksiä. Ei se P2P siitä mihinkään ratsaamalla häviä ja lakikanteet kuitenkin menee oikeudessa puihin joten ei sitä rahaakaan sit kunnolla tule sitä kautta.

117.2.2004 20:07

Niinpä. Maailmassa on monta muuta P2P-ohjelmaa ja kokoajan tulee lisää. Ei musiikin jako Napsteriin loppunut, vaan sen jälkeen rupesi kasvamaan kunnolla. Eikä ainakaan tähän lopu...

127.2.2004 21:25

Itse ainakin ostan hyvän levyn kaupasta vaikka olisinkin sen jo aiemmin imuttanut. Mikäli semmonen vaan on myynnissä Suomessa. Kopiosuojatut levyt ovat taas asia erikseen. Niitä kun en todennäkösesti pysty soittaan niin en myöskään semmosta osta. Sais levy-yhtiöt antaa noi ylimääräset rahat artisteille, eikä käyttää niitä P2P-ohjelmien vastaiseen taistoon. Mutta jos tykkää taistella tuulimyllyjä vastaan niin mikäs siinä. Kunhan eivät valita siitä joka paikassa.

137.2.2004 21:33

...sais ny ne artistitkin tehtyä useamman kuin 1-2 kuunneltavaa kappaletta. Maksaa nyt ~20€ siitä hyvästä, että saa ne pari omasta mielestään hyvää kappaletta. Harvempi artisti saa aikaan levyn, jossa olisi vaikka 10/15 hyvää kappaletta.

148.2.2004 4:48
eaitam
Inactive

Olisi todellakin kiva saada ostetusta levystä muutakin iloa kuin 1, korkeintaan 2 kuunneltavaa kappaletta, kun niistä kaikista joutuu maksamaan.

158.2.2004 5:02

eataim, osta singlejä. Tuo Kazaan toimiston ratsaus on ihan samaa v*ttuilua kuin että Sharman Networks haastoi RIAA:n oikeuteen sen levittämistä "vääristä" kazaa-versioista.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
3 kommenttia
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
1 kommentti
VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun (6.12.2016 10:26)
Kyytipalvelu Uber on omalla esimerkillään osoittanut, että sijoittajapiireissä liikkuu paljon rahaa toimivien liikennepalveluiden kehittäjille ja kaupunkien liikennöinnin uudistaminen voi olla ....
Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua (6.12.2016 09:42)
Viime keväänä Microsoft esitteli tekoälyosaamistaan Tay-nimisellä Twitter-botilla, jonka luvattiin kykenevän keskustelemaan luontevasti muiden mikroblogipalvelun käyttäjien kanssa. Internet ....

Uutisarkisto