*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

RIAA jatkoi P2P-piraattien haastamista

Kirjoittaja Jari Ketola @ 21.1.2004 21:59 Kommentteja (20)

RIAA jatkoi P2P-piraattien haastamista Recording Industry Association of America, eli tutummin RIAA ei viime aikojen pienistä vastoinkäymisistä ole pahemmin hätkähtänyt, sillä tänään järjestö haastoi oikeuteen peräti 532 tekijänoikeusrikoksista epäiltyä P2P-käyttäjää.
Joulukuinen oikeuden päätös sai kuitenkin aikaan sen, ettei RIAA voi lähettää haasteita suoraan DMCA-lain pikakäsittelyä käyttäen, vaan jokaisen epäillyn henkilötiedot täytyy hankkia oikeusteitse.

Tämänpäiväiset haasteet mukaanlukien RIAA on haastanut oikeuteen 914 P2P-käyttäjää. Valtaosa jutuista on sovittu oikeussalien ulkopuolella.

Lähde: News.com

Edellinen Seuraava  

20 kommenttia

122.1.2004 8:35

No joo... näinhän sitä hyvää mainetta ainakin kasvatetaan =(. Joskus kyllä tuntuu, että maailmanloppu on lähellä.

222.1.2004 12:03

Pitää vaan toivoia, että samanlaista meininkiä ei tänne koto-suomeen koskaan tule. Kyllähän nyt ihmisen pitää saada netistä tavaraa imuttaa, eihän tästä elämästä muuten mitään tule.

322.1.2004 12:08
jmpk
Inactive

lataaminen on sallittua mutta jakaminen ei, näin minä asian ymmärsin

422.1.2004 12:24
Adder_78
Inactive

Voi olla imuttaminenkin tulee laittomaksi uuden tekijänoikeuslain myötä... Sen mukaan pitäisi omistaa se alkuperäinen tuotos että sen voisi sitten "varmuuskopioida" cd:ltä/dvd:ltä/netistä jne itselleen. :o/

522.1.2004 14:13
tapaninen
Inactive

millonkohan tämä uus tekijänoikeuslaki tulee voimaan?

622.1.2004 14:21
Juhnu
Inactive

Toivottavasti ei koskaan, muuten taivas putoaa!

722.1.2004 14:38

typerää pelleilyä, ei tosta o mitää hyötyä...uusia kikkoja / keinoja löytyy aina, niin se vaan on :)


Forumin säännöt, lue ennen kuin postaat:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Afterdawnin oppaat:
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/

822.1.2004 14:45

Lähinnä peruskäyttäjiä tuossa pelotellaan. Mainstream on se tärkein sektori.

922.1.2004 16:50

Juu. Monet ei uskalla enää tehdä oikein mitään konella, kun jo nyt pelotetellaan päpöjen hyökkäävän koneelle joka reiästä. A) Pidä Windowsin päivitykset ajantasalla B) pidä virusturva ajantasalla C) Käytä palomuuria D) Ymmärrä miten palomuurisi ja virustorjunta toimii E) Älä avaa tuntemattomia viestejä F) Jos avaat niin älä koske ainakaan liitteisiin G) Jos internetsivu ehdottaa jonki palikan lataamista, MIETI TARKKAAN tarvitsetko!(Esim. Gator). Jos et tiedä mikä tulossa, älä lataa. H) Mieti mitä lataat netistä yleensäkkään. Näitä kun noudattaa niin voi toimia melko huoletta.

1022.1.2004 17:18

Taitaapi olla jakaminen ja lataaminen rikollista jo suomessakin kun ei saa enää tehdä varmuuskopioita tai mitään yleensäkään joka on digitaalista, ellei ole tekijän lupaa... share or die on internetin elinehto jos sen tyrehdyttää mpaa tai riaa voi koko netin haudata...sama koskee myös kaikki sharetus ohjelmia...

1122.1.2004 17:28

nwind, lataaminen ei ole rikollista.

1222.1.2004 17:33

chopper: ei ole ei, mutta lopuksi mistäs lataat kun ketään ei jaa...istuu vaan sängyn alla 2 kuukauden ruokavarasto mukana ja säikkyy joka ääntä :)

Quote:
share or die on internetin elinehto jos sen tyrehdyttää mpaa tai riaa voi koko netin haudata
niinpä, ei näillä ADSL-yhteyksillä mitää tee, jos pelkkii nettisivui pakotettas vaa selailee -> alkaa yhteydet vähenemään ja asiakkaat operaattoreilta
Forumin säännöt, lue ennen kuin postaat:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Afterdawnin oppaat:
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/

1322.1.2004 18:03

ja mikään valtakunnan taho ei kytke pois päältä vanhanajan f2f-verkkoa... frendiltä frendille.. ja postilaitos osaa kans viedä sujuvasti romput perille, suht halvalla

1423.1.2004 18:54

jos nyt riaa tai joku vastaava taho saisi jollain lakikikalla kaikki p2p käyttäjät lopettamaan toimintansa, niin uskon että kiinteiden nettiyhteyksien myynti romahtais aika nopeasti. Kuka nyt huippunopeuksia enää sähköpostin lukemiseen tarvitsi.

1524.1.2004 9:50

hyviä commenteja waretus jatkuu niin kauan kuin maa pallolla saa ohjelmoida esim. kun napster poistettiin tuli heti uusia

1624.1.2004 11:44

Itse ainakin tykkään aatteesta : Ostetaan, jos on hyvä..., jos ei ole rahaa odotetaan kunnes on rahaa... Aloittelijoiden ja muiden indie harrastelijoiden musiikki on hyvvää kuunnellaan sitä! mp3lizard, mikseri & soundclick!

1725.1.2004 11:09

jees eikös lataaminenkin ole rikollista kun et saa omistaa tai pitää koneellasi edes varmuuskopioita vaikka omistaisit kyseisen softan???

1825.1.2004 11:48
soosi
Inactive

eikö tuo oo alka hölmöö vauhkota jonkun iaan takia joka rapakon takana eikä voi täällä mitään jos laki ei muutu

1927.1.2004 11:58

Se laki on muuttamassa tänä vuonna joten on vain ajan kysymys millon se sit tulee. En kuitenkaa usko että kukaan suomessa lopettaa warettamista jonku lain takia (voi niitä muutama olla mutta ei kuitenkaa kaikki) ADSL yhteyttä voi kyllä käyttää muuhunkin kuin warettamiseen kuten esimerkiksi pelaamiseen.

2027.1.2004 12:07

joo ja toinen hyöty on adsl yhteydestä, demo versioiden lataus sujuu joutilaasti... muutaman hyväksi todetun softan olen jälkikäteen ostanut ihan kannatusmielessä, vaikkei se yhden käyttäjän kannatus niitte lukemissa missää tunnukkaa

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset (9.12.2016 16:51)
Uutisvahtipalvelu HIGH.FI:hin on tänään lisätty uusi sisältökategoria. Vaikka päivitys on periaatteessa pieni, saattaa siitä olla keskimääräistä enemmän iloa palvelun käyttäjille. Palvelun ....
Näin estät henkilöitä WhatsAppissa Näin estät henkilöitä WhatsAppissa (9.12.2016 14:01)
Mikäli et halua enää vastaanottaa puheluita tai tekstiviestejä WhatsApp-kontaktiltasi, voit estää yhteystiedon erittäin helposti. Kun asetat henkilölle eston WhatsAppissa, hän ei enää näe viimeksi ....
Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa (9.12.2016 11:58)
Jos WhatsAppissa estämältäsi henkilöltä alkaa tulla häirikköpuheluita ja -tekstiviestejä tai olet joutunut esimerkiksi aggressiivisen telemarkkinoinnin maalitauluksi, voi omaa arkea helpottaa ....
Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle (9.12.2016 10:08)
Suomalaisen Fingersoftin kehittämä Hill Climb Racing 2 -mobiilipeli on julkaistu iPhonelle ja iPadille. Peli julkaistiin Andridille jo viime viikolla. Androidilla Hill Climb Racing 2 on menestynyt ....
Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen (9.12.2016 09:37)
Kun markkinoille pääsee mahdollisesti vaarallisia laitteita, pyritään kaikki myydyt tuotteet tietysti kutsumaan takaisin. Entä jos kaikkia myytyjä laitteita ei saadakaan kerättyä takaisin, vaan ....
3 kommenttia

Uutisarkisto