*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

BusinessWeek arvioi Yhdysvaltain DigiTV-suojausta

Kirjoittaja Jari Ketola @ 10.12.2003 20:09 Kommentteja (8)

BusinessWeek arvioi Yhdysvaltain DigiTV-suojausta BusinessWeek arvioi artikkelissaan Yhdysvaltain viestintäviraston, FCC:n viime kuussa tekemää ns. "broadcast flag" -ehdotusta. Toteutuessaan se rajoittaisi mm. digitaalisten lähetysten tallentamista DVD-levylle ja tallenteiden jatkokäyttöä.
Hollywoodin elokuvastudiot haluavat rajoittaa tallennusmahdollisuuksia, koska digitaaliset kopiot ovat virheettömiä ja niiden muokkaaminen ja jakaminen eteenpäin on sangen helppoa. Ehdotus on jakanut elektroniikkavalmistajien rintaman, sillä osa yrityksistä on viihde-elektroniikan lisäksi myös mukana elokuva- ja musiikkiteollisuudessa. Eräs tällaisista yrityksistä on Sony, joka onkin pitänyt FCC:n ehdotusta hyvänä kompromissinä.

Sen sijaan puhtaasti elektroniikan valmistukseen keskittynyt Philips on arvostellut ehdotusta ja ilmaissut huolensa sen vaikutuksista. Heidän mukaansa rajoitukset saisivat aikaan sen, että tällä hetkellä yhdysvaltalaisissa kodeissa olevat 74 miljoonaa DVD-soitinta muuttuvat osittain käyttökelvottomiksi.

Lue koko artikkeli aiheesta:
BusinessWeek Online

Edellinen Seuraava  

8 kommenttia

111.12.2003 2:12
jmpk
Inactive

no mitähän järkeä tuossa taas on. eihän polttavilla dvd-soittimilla tekisi enää sen jälkeen mitään.

211.12.2003 6:13

no tekeekö niillä nytkään mitään???

311.12.2003 11:33
ReeL12
Inactive

Loppupeleissä se suojaus on murrettu jo ennenkun se virallisesti edes julkaistaan. Aina niiden kiertämiseen keksitään keinot.

411.12.2003 13:59

Niijust joo, jenkit taas vie. Tähänkin asti leffat on telkkarista voinut vhs:lle nauhottaa laadun juuri kärsimättä, ainakin kaapelin- ja satelliitin omistajat. Kyllä taas on NIIN RAHASTUKSENMAKUA ettei mitään määrää.Ihmisen ahneus on näemmä pohjaton

511.12.2003 15:40

kkuula, tekee?

612.12.2003 21:46

Toisaalta miksi nauhoittaa yleensäkkään ohjelmia.Sarjat ja elokuvat tulevat jatkuvasti uusintoina joten jos ett kerkiä nyt niin sitten seuraavalla kerralla.Mitä järkeä on muutenkaan katsella elokuvia ja sarjoja uudestaan jos on jo ne nähnyt.Tietenkään jos ei ole muuta elämää,niin kai sen sitten voi noinkin kuluttaa.Studioiden tarkoitus on tehdä rahaa,eikä jaella tuotteitaan ilmaiseksi.Käykää jonkun paikkakuntanne tavaratalossa katsomassa levyosastoa,niin huomaatte kuinka paljon on tullut myyntiin eri sarjojen vuosikerta dvd:tä myyntiin.Kyseessä on isot rahat,eikä silloin Pekka Perusnörtin "oikeutta" kopioida tavaraa paljon kunnioiteta.

713.12.2003 5:29

HYVÄ SUPO! "Mitä järkeä on muutenkaan katsella elokuvia ja sarjoja uudestaan jos on jo ne nähnyt.Tietenkään jos ei ole muuta elämää,niin kai sen sitten voi noinkin kuluttaa." Onnistusko semmonen, että kirjotat seuraavan viestin vasta sitten, kun siinä on jotain järkevää sanottavaa?

813.12.2003 11:56

No Tomcat se on hyvä että sinä tiedät mikä on "järkevää".Ajatuspoliiseja tämä maailma tarvitseekin lisää.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Ensi-iltaelokuvat kahdessa viikossa iTunesiin? Se voi tapahtua jo ensi vuonna Ensi-iltaelokuvat kahdessa viikossa iTunesiin? Se voi tapahtua jo ensi vuonna (19.8.2017 17:39)
Yhdysvaltalaiset elokuvastudiot ovat aloittaneet neuvottelut suurien digitaalisten elokuvavuokraamojen kanssa uutuuselokuvien tarjolle tuonnin nopeuttamiseksi. Ajatuksena on, että elokuvia voisi ....
2 kommenttia
Opas: Kovalevy täynnä? Vapauta tilaa helposti Opas: Kovalevy täynnä? Vapauta tilaa helposti (19.8.2017 12:15)
Tietokoneen tallennustila täynnä? Löydä oppaamme avulla mikä kovalevyltä vie eniten tilaa ja vapauta näin helposti ja ilmaiseksi lisää tilaa käyttöösi.
3 kommenttia
Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville (18.8.2017 13:35)
Toukokuun lopulla ryminällä älypuhelinmarkkinoille yrittäneen Essentialin kompurointi kesän aikana on ollut hirvittävää katsottavaa, mutta yhtiö näyttää vihdoin saanen rivinsä kuntoon ja se ....
1 kommentti
Kiusallista nettideittaamista? Badoossa voi käydä videopuheluita Kiusallista nettideittaamista? Badoossa voi käydä videopuheluita (18.8.2017 12:57)
Aikoinaan kyseenalaisilla keinoilla käyttäjiä Facebookista kahminut deittipalvelu Badoo on lisännyt sovellukseensa mahdollisuuden käydä videopuheluita "mätsien" kesken. Ajatuksena on, että ....
iPhone 5s:n tietoturvasuorittimen salausavaimet paljastui – tutkijat pääsevät koodiin käsiksi iPhone 5s:n tietoturvasuorittimen salausavaimet paljastui – tutkijat pääsevät koodiin käsiksi (18.8.2017 11:40)
Nimimerkkiä xerub käyttävä hakkeri väittää selvittäneensä iPhone 5s -älypuhelimen Secure Enclave -tietoturvapiirin firmwaren salausavaimen. Secure Enclave -piiri on osa älypuhelimen A7-järjestelmäpiiriä ....

Uutisarkisto