*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Senaatti ehdottaa vankeusrangaistuksia P2P-piraateille

Kirjoittaja Jari Ketola @ 13.11.2003 21:41 Kommentteja (13)

Senaatti ehdottaa vankeusrangaistuksia P2P-piraateille Yhdysvaltain senaatin käsiteltäväksi tuotu lakialoite mahdollistaisi toteutuessaan vankeustuomiot elokuvia ja musiikkia P2P-verkoissa jakaville henkilöille. Maksimissaan viiden vuoden vankeustuomio voitaisiin tuomita, mikäli levitettyä elokuvaa tai musiikkia ei olla vielä julkistettu.
Senaattori Dianne Feinsteinin (demokraatti, Kalifornia) ja John Cornynin (republikaani, Texas) laatima lakialoite koskee nimenomaan elokuvia ja musiikkia, joita ei vielä esitetä elokuvateattereissa tai jota ei ole saatavilla kaupan hyllyiltä, mutta joita levitetään muodossa tai toisessa Internetissä. Tällaisissa tapauksissa viihdeteollisuuden tappiot ovat suurimmat, sillä potentiaaliset asiakkaat saattavat tyytyä ensimmäiseen käsiinsäsaamaansa versioon, eivätkä enää olekaan halukkaita maksamaan CD-levyn tai elokuvalipun hintaa.

Viiden vuoden vankeustuomio voitaisiin tuomita jo ensikertalaiselle. Lisäksi tuomittu joutuisi maksamaan asiaankuuluvat rahalliset korvaukset.

Lähde:
AVN Online

Edellinen Seuraava  

13 kommenttia

113.11.2003 22:04

Onneks se jenkkilä ei oo ihan heti näillä kulmilla ^_^

214.11.2003 3:07
Rattus
Inactive

Aika hurjalta kuulostaa. Suomessa ensikertalainen pääsee tapostakin helpommalla.

314.11.2003 4:11
ArvoPahvi
Inactive

Sick.

414.11.2003 5:56

Kaikkea sitä lobbauksella saakin aikaan...

514.11.2003 9:41
Dejavoo
Inactive

Voihan sitä aina yrittää...sillä sellaiseksi se kuitenkin jää!!

614.11.2003 9:50
Adder_78
Inactive

Suomeen kanssa sama laki... :)

714.11.2003 9:53

joo..vähintäin elinkautinen niille..:)

814.11.2003 15:29

Onneks ei koske meitä jotka emme wareta.

915.11.2003 2:08
pelles
Inactive

ai ketkä ei wareta... =) =)

1015.11.2003 12:29
Cassopi
Inactive

Kylläpä rupeis vankilat täyttymään, jos tuollainen laki tulisi voimaan.

1115.11.2003 22:16

FUD:tä lisää... Muutama tuomio ei paljon waretusta lopeta... Korkeintaan tekee P2P täysin anonyymeiksi ja siitähän hallitus varmaan tykkäisi, kun mitä tahansa saisi levittää ilman, että voi joutua mistään mihinkään "vastuuseen". :D Nooh joten f*ck you FBI.

1218.11.2003 12:40
DasBoot
Inactive

Voi helvetti nyt on SuPo ovella. Mitä teen??


Something is wrong!

Vakooja Commandos:issa kun 200 saksalaista sohottaa aseillaan.

1318.11.2003 21:27
mcmauu
Inactive

avaa ovi ja myy niille parit hyvälaatuset leffat ja musa cd:t ja pyydä niitä mainostaa kavereillee et ainakin kolmanneksella saa täältä mitä kaupasta,ja sitten vielä siitä maasta joka tekee ristiretkeä jonka eu maksaa...f.u! u.s.a=uskomattomia sählääjiä merikan pyllysvalloista!!!en taatusti osta enää yhtään jenkki tuotetta,war.ETAN kaiken siltä posselta..

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto