*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

RIAA luopui kanteesta isoäitiä vastaan

Kirjoittaja Jari Ketola @ 26.9.2003 20:35 Kommentteja (17)

RIAA on luopunut oikeusjutusta Sarah Wardia, 65-vuotiasta isoäitiä vastaan. Wardia sai syytteen jaettuaan rock ja hip-hop musiikia Kazaa:n kautta.
Sarah-mummo kuuntelee kuitenkin ainostaan klassista musiikkia ja käyttää Macintoshia, jolle ei ole edes saatavilla virallista Kazaa -asiakasohjelmaa. Macille on toki useitakin vaihtoehtoisia Fasttrack-ohjelmia (Kazaa käyttää Fasttrack verkkoa), kuten >giFT.

"Sarah Wardin tapaus tuo esiin RIAA:n kampanjan vastuuttoman, pelottavan luonteen" Electronic Frontier Foundationin asianajaja Cindy Cohn kommentoi.

RIAA:n mukaan kanteesta luopuminen oli hyvän tahdon ele.

Lähde:
Internet Magazine

Edellinen Seuraava  

17 kommenttia

126.9.2003 20:53

niimpä... ja sanovat vielä näin:"RIAA kertoi luopuvansa toimista Wardia vastaan, mutta varaavansa itselleen oikeuden jatkotoimenpiteisiin, jos näyttöä löytyy". kyl ne on...#¤#%¤##

226.9.2003 20:56

Heijaa, on se RIAA armollinen...nyt kaikki 3 x hurraa RIAA:lle..hip hip hurraa..ja vi**t!

326.9.2003 21:06

Ajattelisin, että RIAA:n oli oikeastaan "pakko" luopua kanteesta. Tuollaisesta jutusta, mikä tuli julkisuuteen, saa ainoastaan huonoa mainetta.

426.9.2003 21:24

joo, onhan se noinkin, mutta silti aikas huvittavaa, kun aattelee et 65-vuotias mummeli se imuttaa musaa Kazaasta :) Kuuntelee itse ainoastaan klassista ja jakaa rock ja hip-hop musiikkia...on tainneet lapset vähän opettaa mummoa :o) Nostanpa mummolle hattua!


Forumin säännöt, lue ennen kuin postaat:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Afterdawnin oppaat:
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/

526.9.2003 21:24

aivan, totta turisette torvelot... no ei ei... herja. Onhan hyvä ettei noin vanhaa voida haastaa.. osaakohan ees käyttää pc.tä?

627.9.2003 0:04

Voikohan minua haastaa kun olen 54 vee?

727.9.2003 9:25

näyttää että RIAA haastaa vaan 12vee tai 65vee ihmisiä, jotka tunnetusti on p2p verkkojen tehokäyttäjii. . .

827.9.2003 9:46

Quote:
näyttää että RIAA haastaa vaan 12vee tai 65vee ihmisiä, jotka tunnetusti on p2p verkkojen tehokäyttäjii. . .
Aivan. Ehkä RIIA haluaa näyttää toiminnallaan, ettei se keskity pelkästään ns. "tavallisten käyttäjien" jahtaamiseen.

927.9.2003 10:59
Cassopi
Inactive

Vai että luopuivat kanteesta hyvän tahdon eleenä. P*skan marjat. Niillä ei ois ollu mahollista ees voittaa tota juttua, joten sen takia ne siiä kanteesta luopui. RIAA on pelkkä rahan ahne laitos...

1027.9.2003 13:01

Quote:
RIAA on pelkkä rahan ahne laitos...
RIAA tekee tehtävänsä siinä missä muutkin yritykset. Sanokaa mitä sanotte, mutta RIAA:n kaltainen taho on aina oltava. Kissa ja hiiri-leikki ei tule koskaan loppumaan, eikä pidäkkään loppua.

1127.9.2003 16:45

Mummot rulaa...

1227.9.2003 16:54

Nyt mä alan imuttaa musaa tyttären lapsille, kun vaara on näköjään minimaallinen?

1328.9.2003 8:11

"Sarah-mummo kuuntelee kuitenkin ainostaan klassista musiikkia" eikös kaiken pitäis olla samalla viivalla? onko klassisen musiikin tekijänoikeudet arvottomampia kuin purkkapopin?

1428.9.2003 10:01

Pioneeer lueppas se teksti alusta alkaen niin kässäät ton lauseen. Siellähän lukee näin: "Wardia sai syytteen jaettuaan rock ja hip-hop musiikia Kazaa:n kautta" Pointti on ettei hän varmasti pitäisi kiintolevyllään sellaista musiikkia, jota ei kuuntele.

1528.9.2003 16:10

täähän on oikein hyvä mainosta p2p-ohjelmilleki..yhä useampi aloitteleva tietokoneen käyttäjä tietää noista, alkaa ihmettelee ja kyselee et mikä toi on, mitä sellasel voi tehdä, kokeilee ja kappas vaan, täähän on kivaa :o)

1629.9.2003 12:10

Pioneer: eihän klassisessa musiikissa ole tekijänoikeuksia, koska ne ovat vanhentuneet (mikäli nyt en ihan väärässä ole.)

1729.9.2003 14:12

Onhan ne voimassa kuitenkin 70 vuotta tekijän kuoleman jälkeen, joten kyllä lähes kaikki klassinenkin musiikki on ihan samalla viivalla, kun uudet hititkin.


--Computers are like air conditioners, they stop working properly if you open windows--

http://www.if-not-true-then-false.com/ || http://www.gentoo.org/ || http://my.afterdawn.com/juppe22/

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Samsung Galaxy S8 ja LG G6 tulivat myyntiin Suomessa Samsung Galaxy S8 ja LG G6 tulivat myyntiin Suomessa (28.4.2017 17:42)
Odotetut Android-älypuhelimet saapuivat tänään myymälöihin. Helmikuussa MWC-messuilla esitelty LG G6 tuodaan myyntiin yhteistyössä Gigantin kanssa, minkä lisäksi puhelimen voi löytää operaattorien ....
Bitcoinin arvo nousi kaikkien aikojen ennätyslukemiin Bitcoinin arvo nousi kaikkien aikojen ennätyslukemiin (28.4.2017 17:11)
Bitcoinin arvo kävi eilen uusissa ennätyslukemissa. Kirjoitushetkellä Bitcoinin arvo on noin 1300 dollaria eli noin 1200 euroa. Eilen yhden Bitcoinin arvo oli korkeimmillaan noin 1340 dollaria. ....
iPhone-sovellusten hinnat nousevat – 0,99 euron sovellukset jäävät historiaan iPhone-sovellusten hinnat nousevat – 0,99 euron sovellukset jäävät historiaan (28.4.2017 14:04)
Apple on päättänyt korottaa App Storessa myytävien mobiilisovellusten hintaa. Alhaisin hintaluokka nousee 0,99 eurosta 1,09 euroon. Vastaava hintakorotus tehdään myös Meksikossa ja Tanskassa. ....
2 kommenttia
Apple Music uudistuu jälleen – Tänä vuonna siitä tulee videopalvelu Apple Music uudistuu jälleen – Tänä vuonna siitä tulee videopalvelu (28.4.2017 12:34)
Apple Music -suoratoistopalvelu uudistuu jälleen tänä vuonna kun Applen iOS-mobiilikäyttöjärjestelmästä esitellään uusi versio. Asia tuli ilmi Bloombergin tekemästä henkilökuva-artikkelista, ....
Vaasa pääsi jatkoon – Jättimäinen akkutehdashanke etenee Vaasa pääsi jatkoon – Jättimäinen akkutehdashanke etenee (28.4.2017 10:15)
Pohjolaan jättimäisen akkutehtaan rakentamista suunnitteleva Northvolt-kasvuyritys on keventänyt tehtaan potentiaalisten sijoituspaikkojen listaa. Jatkoon pääsi yhteensä 10 paikkakuntaa, joista ....
2 kommenttia

Uutisarkisto