*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

RIAA luopui kanteesta isoäitiä vastaan

Kirjoittaja Jari Ketola @ 26.9.2003 20:35 Kommentteja (17)

RIAA on luopunut oikeusjutusta Sarah Wardia, 65-vuotiasta isoäitiä vastaan. Wardia sai syytteen jaettuaan rock ja hip-hop musiikia Kazaa:n kautta.
Sarah-mummo kuuntelee kuitenkin ainostaan klassista musiikkia ja käyttää Macintoshia, jolle ei ole edes saatavilla virallista Kazaa -asiakasohjelmaa. Macille on toki useitakin vaihtoehtoisia Fasttrack-ohjelmia (Kazaa käyttää Fasttrack verkkoa), kuten >giFT.

"Sarah Wardin tapaus tuo esiin RIAA:n kampanjan vastuuttoman, pelottavan luonteen" Electronic Frontier Foundationin asianajaja Cindy Cohn kommentoi.

RIAA:n mukaan kanteesta luopuminen oli hyvän tahdon ele.

Lähde:
Internet Magazine

Edellinen Seuraava  

17 kommenttia

126.9.2003 20:53

niimpä... ja sanovat vielä näin:"RIAA kertoi luopuvansa toimista Wardia vastaan, mutta varaavansa itselleen oikeuden jatkotoimenpiteisiin, jos näyttöä löytyy". kyl ne on...#¤#%¤##

226.9.2003 20:56

Heijaa, on se RIAA armollinen...nyt kaikki 3 x hurraa RIAA:lle..hip hip hurraa..ja vi**t!

326.9.2003 21:06

Ajattelisin, että RIAA:n oli oikeastaan "pakko" luopua kanteesta. Tuollaisesta jutusta, mikä tuli julkisuuteen, saa ainoastaan huonoa mainetta.

426.9.2003 21:24

joo, onhan se noinkin, mutta silti aikas huvittavaa, kun aattelee et 65-vuotias mummeli se imuttaa musaa Kazaasta :) Kuuntelee itse ainoastaan klassista ja jakaa rock ja hip-hop musiikkia...on tainneet lapset vähän opettaa mummoa :o) Nostanpa mummolle hattua!


Forumin säännöt, lue ennen kuin postaat:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Afterdawnin oppaat:
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/

526.9.2003 21:24

aivan, totta turisette torvelot... no ei ei... herja. Onhan hyvä ettei noin vanhaa voida haastaa.. osaakohan ees käyttää pc.tä?

627.9.2003 0:04

Voikohan minua haastaa kun olen 54 vee?

727.9.2003 9:25

näyttää että RIAA haastaa vaan 12vee tai 65vee ihmisiä, jotka tunnetusti on p2p verkkojen tehokäyttäjii. . .

827.9.2003 9:46

Quote:
näyttää että RIAA haastaa vaan 12vee tai 65vee ihmisiä, jotka tunnetusti on p2p verkkojen tehokäyttäjii. . .
Aivan. Ehkä RIIA haluaa näyttää toiminnallaan, ettei se keskity pelkästään ns. "tavallisten käyttäjien" jahtaamiseen.

927.9.2003 10:59
Cassopi
Inactive

Vai että luopuivat kanteesta hyvän tahdon eleenä. P*skan marjat. Niillä ei ois ollu mahollista ees voittaa tota juttua, joten sen takia ne siiä kanteesta luopui. RIAA on pelkkä rahan ahne laitos...

1027.9.2003 13:01

Quote:
RIAA on pelkkä rahan ahne laitos...
RIAA tekee tehtävänsä siinä missä muutkin yritykset. Sanokaa mitä sanotte, mutta RIAA:n kaltainen taho on aina oltava. Kissa ja hiiri-leikki ei tule koskaan loppumaan, eikä pidäkkään loppua.

1127.9.2003 16:45

Mummot rulaa...

1227.9.2003 16:54

Nyt mä alan imuttaa musaa tyttären lapsille, kun vaara on näköjään minimaallinen?

1328.9.2003 8:11

"Sarah-mummo kuuntelee kuitenkin ainostaan klassista musiikkia" eikös kaiken pitäis olla samalla viivalla? onko klassisen musiikin tekijänoikeudet arvottomampia kuin purkkapopin?

1428.9.2003 10:01

Pioneeer lueppas se teksti alusta alkaen niin kässäät ton lauseen. Siellähän lukee näin: "Wardia sai syytteen jaettuaan rock ja hip-hop musiikia Kazaa:n kautta" Pointti on ettei hän varmasti pitäisi kiintolevyllään sellaista musiikkia, jota ei kuuntele.

1528.9.2003 16:10

täähän on oikein hyvä mainosta p2p-ohjelmilleki..yhä useampi aloitteleva tietokoneen käyttäjä tietää noista, alkaa ihmettelee ja kyselee et mikä toi on, mitä sellasel voi tehdä, kokeilee ja kappas vaan, täähän on kivaa :o)

1629.9.2003 12:10

Pioneer: eihän klassisessa musiikissa ole tekijänoikeuksia, koska ne ovat vanhentuneet (mikäli nyt en ihan väärässä ole.)

1729.9.2003 14:12

Onhan ne voimassa kuitenkin 70 vuotta tekijän kuoleman jälkeen, joten kyllä lähes kaikki klassinenkin musiikki on ihan samalla viivalla, kun uudet hititkin.


--Computers are like air conditioners, they stop working properly if you open windows--

http://www.if-not-true-then-false.com/ || http://www.gentoo.org/ || http://my.afterdawn.com/juppe22/

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Kuskiton Uber kolarissa, yhtiö jäädytti projektin Kuskiton Uber kolarissa, yhtiö jäädytti projektin (26.3.2017 18:18)
Monet teknologiavisionäärit pitävät kuskittomien tai niin kutsuttujen itseajavien autojen saapumista markkinoille täysin väistämättömänä. Erityisesti Teslan harppaukset teknologian kehittämisessä ....
Google Talk poistuu kokonaan, uudistuksia Androidin viestisovelluksiin Google Talk poistuu kokonaan, uudistuksia Androidin viestisovelluksiin (25.3.2017 18:56)
Google Talk tuli monille tunnetuksi mm. Gmailin lisäominaisuutena, josta käytettiin usein mm. nimeä Gchat. Jo yli kymmenen vuotta vanhan sovelluksen käyttäjiä on yritetty siirtää uuteen Hangouts-alustaan ....
Ensimmäinen koeajo Teslan Model 3:n julkaisuehdokkaalla Ensimmäinen koeajo Teslan Model 3:n julkaisuehdokkaalla (25.3.2017 17:17)
Teslan perustaja ja toimitusjohtaja Elon Musk on julkaissut Twitterissä videon, jossa esitellään ensimmäistä koeajoa tulevan Model 3 -mallin myöhäisellä testiversiolla, niin kutsutulla julkaisuehdokkaalla ....
Tässä ovat yli 100 uudistunutta emojia: vampyyri, parsakaali ja saunoja Tässä ovat yli 100 uudistunutta emojia: vampyyri, parsakaali ja saunoja (25.3.2017 16:56)
Unicode Consortium on julkaissut tulevat uudet ja uudistuneet emojit. Omia tunnereaktioita voi lähettää pian entistä paremmin älylaitteilla, kun uudet kuvat saapuvat Emoji 5.0 -paketissa. ....
1 kommentti
Kevään hittielokuva uhattiin vuotaa nettiin – Kiristäjälle kävi köpelösti Kevään hittielokuva uhattiin vuotaa nettiin – Kiristäjälle kävi köpelösti (24.3.2017 18:51)
Apple ei ole ainoa bitcoin-kiristyksen kohteeksi joutunut suuryritys, sillä myös 20th Century Foxilta ja Dreamworksilta on yritetty lypsää rahaa virtuaalivaluutan muodossa. Elokuvajättien ....
1 kommentti

Uutisarkisto