*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Kazaa haastoi RIAA:n oikeuteen tekijänoikeusrikkomuksesta

Kirjoittaja Jari Ketola @ 24.9.2003 21:04 Kommentteja (16)

Kazaa haastoi RIAA:n oikeuteen tekijänoikeusrikkomuksesta Kazaa tiedostonvaihto-ohjelmaa julkaiseva Sharman Networks on haastanut RIAA:n oikeuteen tekijänoikeusrikkomuksesta. RIAA levittää Kazaa-versiota, joka sisältää varoituksia potentiaalisille tekijänoikeuksien rikkojille.
Sharmanin tulkinnan mukaan RIAA:lla ei ole oikeutta kajota sen ohjelmaan millään tavalla. Tokkopa mikään yritys suvaitsisi vastaavaa.

Lähde:
The Register

Edellinen Seuraava  

16 kommenttia

124.9.2003 21:43

haha.. nyt on Kazaalla oikea meininki.. kampoihin vaan RIAA:lle =)

224.9.2003 23:30
redhunt
Inactive

Ompa ihme!! Ei mitään eroa jos joku tavallinen pulliainen muuttelis windowsia ja jakais sitä vaikka torilla halukkaille.. HEH

325.9.2003 3:40

Hahhah, toivottavasti RIAA:n kusipäät joutuu istumaan maksajan paikalle tässä rallissa :D

425.9.2003 6:11
Thorium
Inactive

Ai jai.. Tekijänoikeusjärjestö joka ei noudata tekijänoikeuksia. Uskomatonta..

525.9.2003 7:25

Hassua ettei noita muita Kazaa modeja ole haastettu oikeuteen. Esim jotkut aikasemmat(en tiedä tästä päivästä) Kazaa liten versiot oli vain heksaeditoitu/muuten haksattu alkuperäisestä Kazaasta.

625.9.2003 9:19

Jes!nyt näyttää meininki hyvältä

725.9.2003 10:52
Varmint
Inactive

On tuo RIAA kyllä ihme taho,toivottovasti RIAA ei pääse tuosta kuin koira veräjästä.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 25.9.2003 @ 10:57

825.9.2003 11:07

kattos vaan...tästähän tuleekin mielenkiintoista. Katotaan nyt mihin suuntaan tää etenee. Peukut Kazaalle :o)


Forumin säännöt, lue ennen kuin postaat:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Afterdawnin oppaat:
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/

925.9.2003 13:38

Kyllä menee RIAA:lta uskottavvuus ku ei noudata edes itse tekijänoikeuksia.

1025.9.2003 14:02

Go Kazaa go :)

1125.9.2003 15:05

Juuri näin. Ai että oli viisaasti tehty. Ehdottomasti vaan kampoihin RIAA:lle.

1225.9.2003 15:16

Vaikka RIIA onkin kohdistanut toimintansa musiikkipiratismin kitkemiseen, niin ei silti tarvis kajota toisten ohjelmiin. Menestystä Kazaalle oikeudessa!

1326.9.2003 6:24

Täyttä fuulaa. Tekijänoikeuksien moraalinvartija No:1 rikkoo tekijänoikeuksia toodella törkeästi. Taitaa olla omat lait näillä?? Odotan puolustelevia kommentteja AD:n sisällä myyräntyötä tekeviltä agenteilta.

1426.9.2003 7:39

RIAA ilmeisesti luulee olevansa lain yläpuolella, kun uskaltaa mennä tuollaista tekemään. Tosin onhan mahdollista, että RIAA syyllistää asiasta jonkin yksittäisen työtekijänsä ja väittää tämän olleen itse asian takana... mahdollista... Siten itse yhtiö pääsisi koko hommasta, kuin "koira veräjästä". Onhan tuollaista tapahtunut ennenkin. Toivotaan vaan, että jury:ssä on järkevää porukkaa, joka huomaa tälläisen. Tai edes tuomarilla järki kädessä.

1527.9.2003 4:38

kyllä kazaalta lähti hyvä veto. peukkuja kazaalle

1627.5.2004 16:47
Prue
Inactive

^...

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 (8.12.2016 19:36)
Ubisoft viettää 30. juhlavuottaan ja on juhlistanut sitä ilmaispelien avulla. Kaikkiaan seitsemän peliä on lisätty tarjolle ilmaisina latauksina yhtiön omasta Uplay-alustasta vuoden saatossa. ....
Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta (8.12.2016 18:23)
Spekulointi seuraavan sukupolven iPhonen sisältämistä uusista ominaisuuksista tuntuu alkavan vuosi vuodelta aikaisemmin. Varhaisessa vaiheessa alkaneiden huhujen huono puoli on siinä, että vaikka ....
Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä (8.12.2016 17:41)
Ensi vuoden alussa julkaistaviin Galaxy S8 -sarjan älypuhelimiin on tulossa koko etualan kattava näyttö, kertoo Bloomberg. Applenkin on huhuttu kehittävän vastaavaa älypuhelinta ensi vuodeksi. ....
1 kommentti
Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä (8.12.2016 15:20)
YouTube ja Netflix ovat olleet edelläkävijöitä Ultra HD -sisältöjen verkkojakelun testauksessa, mutta hiljalleen myös muut palveluntarjoajat ovat aloittaneet omat testinsä. Tuoreimpana esimerkkinä ....
YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – Se ei riitä YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – "Se ei riitä" (8.12.2016 14:55)
Taylor Swift ja monet muut artistit ovat kritisoineet voimakkaasti YouTubea ja Spotifyta siitä, että ne mahdollistavat musiikin kuuntelemisen täysin ilmaiseksi. Molemmissa tapauksissa artistit ....
4 kommenttia

Uutisarkisto