*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Kazaa haastoi RIAA:n oikeuteen tekijänoikeusrikkomuksesta

Kirjoittaja Jari Ketola @ 24.9.2003 21:04 Kommentteja (16)

Kazaa haastoi RIAA:n oikeuteen tekijänoikeusrikkomuksesta Kazaa tiedostonvaihto-ohjelmaa julkaiseva Sharman Networks on haastanut RIAA:n oikeuteen tekijänoikeusrikkomuksesta. RIAA levittää Kazaa-versiota, joka sisältää varoituksia potentiaalisille tekijänoikeuksien rikkojille.
Sharmanin tulkinnan mukaan RIAA:lla ei ole oikeutta kajota sen ohjelmaan millään tavalla. Tokkopa mikään yritys suvaitsisi vastaavaa.

Lähde:
The Register

Edellinen Seuraava  

16 kommenttia

124.9.2003 21:43

haha.. nyt on Kazaalla oikea meininki.. kampoihin vaan RIAA:lle =)

224.9.2003 23:30
redhunt
Inactive

Ompa ihme!! Ei mitään eroa jos joku tavallinen pulliainen muuttelis windowsia ja jakais sitä vaikka torilla halukkaille.. HEH

325.9.2003 3:40

Hahhah, toivottavasti RIAA:n kusipäät joutuu istumaan maksajan paikalle tässä rallissa :D

425.9.2003 6:11
Thorium
Inactive

Ai jai.. Tekijänoikeusjärjestö joka ei noudata tekijänoikeuksia. Uskomatonta..

525.9.2003 7:25

Hassua ettei noita muita Kazaa modeja ole haastettu oikeuteen. Esim jotkut aikasemmat(en tiedä tästä päivästä) Kazaa liten versiot oli vain heksaeditoitu/muuten haksattu alkuperäisestä Kazaasta.

625.9.2003 9:19

Jes!nyt näyttää meininki hyvältä

725.9.2003 10:52
Varmint
Inactive

On tuo RIAA kyllä ihme taho,toivottovasti RIAA ei pääse tuosta kuin koira veräjästä.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 25.9.2003 @ 10:57

825.9.2003 11:07

kattos vaan...tästähän tuleekin mielenkiintoista. Katotaan nyt mihin suuntaan tää etenee. Peukut Kazaalle :o)


Forumin säännöt, lue ennen kuin postaat:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Afterdawnin oppaat:
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/

925.9.2003 13:38

Kyllä menee RIAA:lta uskottavvuus ku ei noudata edes itse tekijänoikeuksia.

1025.9.2003 14:02

Go Kazaa go :)

1125.9.2003 15:05

Juuri näin. Ai että oli viisaasti tehty. Ehdottomasti vaan kampoihin RIAA:lle.

1225.9.2003 15:16

Vaikka RIIA onkin kohdistanut toimintansa musiikkipiratismin kitkemiseen, niin ei silti tarvis kajota toisten ohjelmiin. Menestystä Kazaalle oikeudessa!

1326.9.2003 6:24

Täyttä fuulaa. Tekijänoikeuksien moraalinvartija No:1 rikkoo tekijänoikeuksia toodella törkeästi. Taitaa olla omat lait näillä?? Odotan puolustelevia kommentteja AD:n sisällä myyräntyötä tekeviltä agenteilta.

1426.9.2003 7:39

RIAA ilmeisesti luulee olevansa lain yläpuolella, kun uskaltaa mennä tuollaista tekemään. Tosin onhan mahdollista, että RIAA syyllistää asiasta jonkin yksittäisen työtekijänsä ja väittää tämän olleen itse asian takana... mahdollista... Siten itse yhtiö pääsisi koko hommasta, kuin "koira veräjästä". Onhan tuollaista tapahtunut ennenkin. Toivotaan vaan, että jury:ssä on järkevää porukkaa, joka huomaa tälläisen. Tai edes tuomarilla järki kädessä.

1527.9.2003 4:38

kyllä kazaalta lähti hyvä veto. peukkuja kazaalle

1627.5.2004 16:47
Prue
Inactive

^...

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Samsung Galaxy S8 ja LG G6 tulivat myyntiin Suomessa Samsung Galaxy S8 ja LG G6 tulivat myyntiin Suomessa (28.4.2017 17:42)
Odotetut Android-älypuhelimet saapuivat tänään myymälöihin. Helmikuussa MWC-messuilla esitelty LG G6 tuodaan myyntiin yhteistyössä Gigantin kanssa, minkä lisäksi puhelimen voi löytää operaattorien ....
Bitcoinin arvo nousi kaikkien aikojen ennätyslukemiin Bitcoinin arvo nousi kaikkien aikojen ennätyslukemiin (28.4.2017 17:11)
Bitcoinin arvo kävi eilen uusissa ennätyslukemissa. Kirjoitushetkellä Bitcoinin arvo on noin 1300 dollaria eli noin 1200 euroa. Eilen yhden Bitcoinin arvo oli korkeimmillaan noin 1340 dollaria. ....
iPhone-sovellusten hinnat nousevat – 0,99 euron sovellukset jäävät historiaan iPhone-sovellusten hinnat nousevat – 0,99 euron sovellukset jäävät historiaan (28.4.2017 14:04)
Apple on päättänyt korottaa App Storessa myytävien mobiilisovellusten hintaa. Alhaisin hintaluokka nousee 0,99 eurosta 1,09 euroon. Vastaava hintakorotus tehdään myös Meksikossa ja Tanskassa. ....
2 kommenttia
Apple Music uudistuu jälleen – Tänä vuonna siitä tulee videopalvelu Apple Music uudistuu jälleen – Tänä vuonna siitä tulee videopalvelu (28.4.2017 12:34)
Apple Music -suoratoistopalvelu uudistuu jälleen tänä vuonna kun Applen iOS-mobiilikäyttöjärjestelmästä esitellään uusi versio. Asia tuli ilmi Bloombergin tekemästä henkilökuva-artikkelista, ....
Vaasa pääsi jatkoon – Jättimäinen akkutehdashanke etenee Vaasa pääsi jatkoon – Jättimäinen akkutehdashanke etenee (28.4.2017 10:15)
Pohjolaan jättimäisen akkutehtaan rakentamista suunnitteleva Northvolt-kasvuyritys on keventänyt tehtaan potentiaalisten sijoituspaikkojen listaa. Jatkoon pääsi yhteensä 10 paikkakuntaa, joista ....
2 kommenttia

Uutisarkisto