*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Kazaa haastoi RIAA:n oikeuteen tekijänoikeusrikkomuksesta

Kirjoittaja Jari Ketola @ 24.9.2003 21:04 Kommentteja (16)

Kazaa haastoi RIAA:n oikeuteen tekijänoikeusrikkomuksesta Kazaa tiedostonvaihto-ohjelmaa julkaiseva Sharman Networks on haastanut RIAA:n oikeuteen tekijänoikeusrikkomuksesta. RIAA levittää Kazaa-versiota, joka sisältää varoituksia potentiaalisille tekijänoikeuksien rikkojille.
Sharmanin tulkinnan mukaan RIAA:lla ei ole oikeutta kajota sen ohjelmaan millään tavalla. Tokkopa mikään yritys suvaitsisi vastaavaa.

Lähde:
The Register

Edellinen Seuraava  

16 kommenttia

124.9.2003 21:43

haha.. nyt on Kazaalla oikea meininki.. kampoihin vaan RIAA:lle =)

224.9.2003 23:30
redhunt
Inactive

Ompa ihme!! Ei mitään eroa jos joku tavallinen pulliainen muuttelis windowsia ja jakais sitä vaikka torilla halukkaille.. HEH

325.9.2003 3:40

Hahhah, toivottavasti RIAA:n kusipäät joutuu istumaan maksajan paikalle tässä rallissa :D

425.9.2003 6:11
Thorium
Inactive

Ai jai.. Tekijänoikeusjärjestö joka ei noudata tekijänoikeuksia. Uskomatonta..

525.9.2003 7:25

Hassua ettei noita muita Kazaa modeja ole haastettu oikeuteen. Esim jotkut aikasemmat(en tiedä tästä päivästä) Kazaa liten versiot oli vain heksaeditoitu/muuten haksattu alkuperäisestä Kazaasta.

625.9.2003 9:19

Jes!nyt näyttää meininki hyvältä

725.9.2003 10:52
Varmint
Inactive

On tuo RIAA kyllä ihme taho,toivottovasti RIAA ei pääse tuosta kuin koira veräjästä.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 25.9.2003 @ 10:57

825.9.2003 11:07

kattos vaan...tästähän tuleekin mielenkiintoista. Katotaan nyt mihin suuntaan tää etenee. Peukut Kazaalle :o)


Forumin säännöt, lue ennen kuin postaat:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Afterdawnin oppaat:
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/

925.9.2003 13:38

Kyllä menee RIAA:lta uskottavvuus ku ei noudata edes itse tekijänoikeuksia.

1025.9.2003 14:02

Go Kazaa go :)

1125.9.2003 15:05

Juuri näin. Ai että oli viisaasti tehty. Ehdottomasti vaan kampoihin RIAA:lle.

1225.9.2003 15:16

Vaikka RIIA onkin kohdistanut toimintansa musiikkipiratismin kitkemiseen, niin ei silti tarvis kajota toisten ohjelmiin. Menestystä Kazaalle oikeudessa!

1326.9.2003 6:24

Täyttä fuulaa. Tekijänoikeuksien moraalinvartija No:1 rikkoo tekijänoikeuksia toodella törkeästi. Taitaa olla omat lait näillä?? Odotan puolustelevia kommentteja AD:n sisällä myyräntyötä tekeviltä agenteilta.

1426.9.2003 7:39

RIAA ilmeisesti luulee olevansa lain yläpuolella, kun uskaltaa mennä tuollaista tekemään. Tosin onhan mahdollista, että RIAA syyllistää asiasta jonkin yksittäisen työtekijänsä ja väittää tämän olleen itse asian takana... mahdollista... Siten itse yhtiö pääsisi koko hommasta, kuin "koira veräjästä". Onhan tuollaista tapahtunut ennenkin. Toivotaan vaan, että jury:ssä on järkevää porukkaa, joka huomaa tälläisen. Tai edes tuomarilla järki kädessä.

1527.9.2003 4:38

kyllä kazaalta lähti hyvä veto. peukkuja kazaalle

1627.5.2004 16:47
Prue
Inactive

^...

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Operaattori saa jatkossa myydä käyttäjien selailuhistorian mainostajille Operaattori saa jatkossa myydä käyttäjien selailuhistorian mainostajille (24.3.2017 13:06)
Republikaanienemmistöinen senaatti on ehdottanut muutosta lainsäädäntöön, joka sallisi operaattorien myydä käyttäjistään keräämää selailuhistoriaa ja muuta dataa suoraan mainostajille.
1 kommentti
Microsoft tarjoaa patenttejaan älyautojen valmistajille Microsoft tarjoaa patenttejaan älyautojen valmistajille (24.3.2017 10:32)
Teknologiapatenttien ja -lisenssisopimusten tärkeys on tullut näkyvästi esille tietokoneiden ja mobiililaitteiden yleistymisen myötä, kun oikeussaleissa on väännetty kättä graafisista käyttöliittymistä ....
1 kommentti
Vain puolet Android-laitteista sai tietoturvapäivityksiä Vain puolet Android-laitteista sai tietoturvapäivityksiä (24.3.2017 09:17)
Androidin tietoturvatiimiin uuden blogikirjoituksen mukaan sen tavoitteena on huolehtia kaikkien käyttäjien tietoturvasta, mutta lukujen valossa tässä onnistuttiin viime vuonna vain osittain. ....
1 kommentti
Hakkerit uhkaavat tyhjentää iPhonesi – Vaativat Applelta bitcoineja Hakkerit uhkaavat tyhjentää iPhonesi – Vaativat Applelta bitcoineja (24.3.2017 08:36)
Turkish Crime Family -niminen hakkeriryhmä on vaatinut Applea maksamaan sille 75 000 dollarin arvosta bitconeja huhtikuun 7. päivään mennessä, muutoin ryhmä aikoo tyhjentää miljoonien Applen ....
Super Mario Runista tuli uusi versio iPhonelle ja iPadille Super Mario Runista tuli uusi versio iPhonelle ja iPadille (24.3.2017 08:10)
Eilen Androidille julkaistu Super Mario Run on päivittynyt Applen App Store -sovelluskaupassa 2.0-versioon. Päivityksen mukana peliin tulee uusia pelihahmoja – erilaisia Yoshi-liskoja – sekä ....

Uutisarkisto