*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

MP3-piraatti vankeuteen Britanniassa

Kirjoittaja Jari Ketola @ 12.9.2003 20:53 Kommentteja (11)

Chester Crownin tuomioistuin tuomitsi Richard Durosen 18 kuukauden vankeusrangaistukseen sen jälkeen, kun mies tunnusti syyllistyneensä piraattilevyjen myyntiin. Hänen vaimonsa, joka myös tunnusti syyllisyytensä, tuomittiin yhdeksän kuukauden ehdolliseen vankeusrangaistukseen. Lisäksi pariskunnan maksettavaksi jäi noin 20 tuhannen euron oikeudenkäyntikulut.
Duroset kaupittelivat MP3-albumeilla täytettyjä CD-R -levyjä postitse sekä tietokonetapahtumissa ympäri Iso-Britanniaa. Parhaimmillan he myivät yli 2000 piraattiäänitettä ja tekivät voittoa n. 18500 euroa kuukaudessa.

Lähde:
Music Industry News Network

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

113.9.2003 0:12
Pelssi
Inactive

Joo, tollasessa onkin jo jotain järkee, siis jahdata. Ja noihinhan sen RIAA:nkin ehkä pitäis paneutua eikä vaan niihin tavallisiin, taloudellista hyötyä tavoittelemattomiin "nautiskelijoihin".

213.9.2003 4:48

Aivan.

313.9.2003 8:55

OHO... voittoa tullut mutta kylläpä niillä sitten meneekin sitä nytten.

413.9.2003 8:57

On tuossakin järkee alkaa kaupittelemaan piraatteja noin. Pitäis nyt vähemmälläkin tajuta, että joku siitä narauttaa, ku tuntemattomille myy; mutta pakko myöntää, että ihan kivasti ovat saaneet zibeliä taskun pohjalle :)

Quote:
noihinhan sen RIAA:nkin ehkä pitäis paneutua eikä vaan niihin tavallisiin, taloudellista hyötyä tavoittelemattomiin "nautiskelijoihin".
niin kuin ap_ sanoin: "Aivan,".

513.9.2003 9:19

just näin...tyypit, jotka koittaa todella tienata tolla hommalla, ne aisoihin. Eikä lähteä metsästämään joka vi**n p2p käyttäjää ihan sokkona


Forumin säännöt, lue ennen kuin postaat:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Afterdawnin oppaat:
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/

613.9.2003 16:39

Aika mielenkiintoiset rahamääräthän noi /kk ovat saaneet. Mutta tämä on minunkin mielestä oikein, eikä mitään 12v pikkutyttöjä tartte jahtaa.

714.9.2003 9:53
naapuri
Inactive

18500€ * 12 = 222000€ Lähes miljonäärejä :)

814.9.2003 18:30

No laskee tossa että pyytäneet vaikka yhestä levystä 10 euroa. 1850 levyä kuussa. About 60 levyä Päivässä. Eli aika ahkeraan kyllä saaneet hommia tehä varsinkin jos asiakkaat ovat saaneet päättää levyn kaikki biisit.

915.9.2003 1:27

THAIMAASSA noita putiikkeja on ympäriinsä missä saa valita artistit ja biisit itse..mut hei se onkin thaimaa...Tommonen ukko onkin rangaistuksensa ansainnut , kotikäyttäjät on mun mielestä vasta sitten vuorossa . kun kaikki maailman muut asiat on jo kunnossa...ja maailman ainoat jäljellä olevat (rikolliset ) ovat me?... Mun mielestä ainakin ollaan viel aika matalalla BADGUY-ranking listalla..!

1015.9.2003 5:00

Ihan oikein se on, että joutuu vastaamaan teoistaan. RIIA:n ja muiden etujärjestöjen on vaikea sallia edes tavallista kotikäyttäjää, joka vain imuroi musiikkia koneelleen puhtaasti omaan käyttöön. Jos he sallisivat sen, niin tavallaan he sallisivat jo tietyn asteisen piratismin ja se ei taas sovi yhteen heidän toimenkuvansa kanssa.

1123.9.2003 22:43
mcmauu
Inactive

noh noh kotikäyttö itseäsä varten on aivan eri juttu kuin myydä rahaa vastaan omia kopioita..siinä jää verottaja ilman osinkoja..joka suomessa on vielä olemassa tietääkseni.siinä on jo sellainen pointti mikä erottaa koti/myynti osastot eri leireihin..siis tyhmähän on jos menee myymää (laittomia tallenteita)

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
3 kommenttia
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
1 kommentti
VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun (6.12.2016 10:26)
Kyytipalvelu Uber on omalla esimerkillään osoittanut, että sijoittajapiireissä liikkuu paljon rahaa toimivien liikennepalveluiden kehittäjille ja kaupunkien liikennöinnin uudistaminen voi olla ....
Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua (6.12.2016 09:42)
Viime keväänä Microsoft esitteli tekoälyosaamistaan Tay-nimisellä Twitter-botilla, jonka luvattiin kykenevän keskustelemaan luontevasti muiden mikroblogipalvelun käyttäjien kanssa. Internet ....

Uutisarkisto