*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Nintendo laittoi GameCuben jäihin

Kirjoittaja Jari Ketola @ 11.8.2003 19:54 Kommentteja (20)

Pelikonsolivalmistaja Nintendo on ilmoittanut keskeyttävänsä GameCuben valmistuksen toistaiseksi. Yhtiölle on kertynyt konsoleita varastoon niin paljon, ettei uusia valmisteta ennen syksyä.
Nintendo pitää pelejä, ei laitetta syypäänä heikkoon kysyntään. Pelit ovat Nintendon mukaan liian hienostuneita, eivätkä ne jaksa kiinnostaa kuluttajia. Nintendon vahvuus onkin aina ollut yksinkertaisissa, mutta addiktiivisissa peleissä.

Lähde:
CD-RW.org

Edellinen Seuraava  

20 kommenttia

111.8.2003 20:14

no voi voi...eikö konsolit mee kaupaks :) Eipä kai kun vastassa on PS2, johon löytyy pirusti kiinnostavia pelejä vähän joka osa-alueelta, paras valinta. Lisäksi saa jo kaikenmaailman modejakin pleikkariin, pelejäkin nettikaupasta tosi edullisesti :) Mitäs toi GameCube/pelit muuten maksaa nykyään, joku "onnellinen" omistaja voisi kertoo tosta laittesta. Pystyykö sillä kattoo dvd:tä?

211.8.2003 22:09

Harmi vaan, että suurta yleisöä ei kiinnosta laatu vaan määrä. Laadukkaita pelejä se GC nimenomaan tarjoaa, eikä mitään burgeripaskaa niin kuin nämä XBoxit ja PS2:t ja mitkä lie kastroidut PC:t. Kyllä se varmaan on jonkun 15w teinin mielestä helmeä, kun voi katsoa DVD:tä ja pelata pelejä, joissa veri lentää, mutta vähän vanhempi pelaaja haluaa keskittyä siihen olennaiseen eli hyviin peleihin. Mitä vitun yksinkertaisia ne Nintendon pelit muka ovat? On tainnut pojilta jäädä väliin esimerkiksi yleissivisykseen kuuluvat Zelda-pelit.

312.8.2003 6:04

juu eipä tuolla gamecubella pysyt kattoon DVD:itä kun se itse käyttää mini-DVD levyjä peleissä, et DVD leffat ei ees mahu kyseiseen koneeseen... ...ainuttakaan konsolia en oo ostanu, enkä osta... =)

412.8.2003 6:06

Juu kyllä tms31416 on oikeassa kyllä Nintendolla on aina ollut laadukkaita pelejä voisi melkein sanoa grafikaltaan parhaita pelejä mutta niihin ei ole koskaan saanut mod piirejä ym ja toi DVD homma on sellanen minkä ei minusta pitäisi vaikuttaa kun soittimia saa alle 100€ melkein mistä tahansa kaupasta tarjouksena. Mutta PS2 oli eka markkinoilla ja ne mainosti eniten joten ehkä se on oikeutetusti "voittaja".

512.8.2003 11:22
jeppe
Inactive

mutta tottahan on myös se, että dreamcast oli pelienkin suhteen paras konsoli, mutta kun suuri yleisö ei tajua hyvän päälle (lue. pässit ostaa pleikkaa ja xboxii :) ) Sega tekee tunnetusti parhaat ja ennenkaikkea edistyksellisimmät pelit... toivottavasti tulevaisuudessa enemmän myös pc:lle ja muillekin alustoille.

612.8.2003 16:18
Dr.W
Inactive

Eiköhän se taas mene niin että parhaat koneet ja parhaat pelit myyvät..Paskat tippuu pois..Hyvin yksin kertaista, mutta niin se vain menee..

712.8.2003 17:15

Dreamcast oli nyky konsoli generaatiossa ensimmäinen tulokas ja myös osittain teknisesti parempi kuin ps2/gc, xboxiin ei voi oikeen verrata kun se on puolittain pc harmi vain että muuten niin hyvä kone jäi pelintekijöiden jalkoihin ja kuten aikasemmatki segan laitteet, kärsi järkyttävän laihasta pelitarjonnasta muihin konsoleihin verrattuna... vaikka karu totuus on että tälläkin hetkellä suuri osa peleistä jokka tehään ps2:lle ja muille konsoleille on pepusta... henkilökohtainen konsoli suosikki of all time on soulcalibur(DC naturally =)) ja kaverin kanssa (jolla on ps2) ootetaan soulcalibur2:sta kieli pitkällä =P EDIT: mutta eikös nyt olla vähän menty aiheesta sivuun ^_^

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 12.8.2003 @ 17:16

813.8.2003 14:49

"Eiköhän se taas mene niin että parhaat koneet ja parhaat pelit myyvät..Paskat tippuu pois..Hyvin yksin kertaista, mutta niin se vain menee.." Eiköhän ne pleikkarit myy vaan sen takia, että Sony on mainostanut niitä tehokkaasti ja luonut niistä ikään kuin trendi-ilmiön. Peleillähän tämän kanssa ei ole taas mitään tekemistä. Eli kun se Pekka Peruspelaaja haluaa konsolin niin hän ei edes välttämättä tiedä mistään muista koneista kun siitä pleikkarista josta joka paikassa puhutaan. Kaupassa Pekka näkee Matrix-pelin ja ajattelee, että "jee toi on varmaan hyvä ku se on siitä leffasta tehty".

913.8.2003 18:21
naapuri
Inactive

Nintendo on siinä oikeassa, ettei vähäinen myynti ole konsolin syytä vaan pelien. Gamecubella ei oikein ole sellaista peliä minkä takia kannattaisi ostaa koko konsoli (paitsi ehkä uusin mario =). Vaan eipä sellaisia pelejä ole Xboxillakaan. Mutta PS2:elle julkaistiin heti myllyn ilmestymisen GT3 jne, jotka myivät itse konsolia paljon. Microsoftilla ei ainakaan tajuttu, ettei ne isot numerot myy konsolia vaan pelit (eipä kyllä tiiliskiven kokoinen ohjainkaan auta asiaa). Ja vielä kun pelivalmistajat ymmärtäisivät, ettei se grafiikka vaan se sisältö.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 13.8.2003 @ 18:23

<-- I'm with stupid.

1014.8.2003 16:38

Mulle tulee ainakin heti mieleen toistakymmentä peliä, jotka tekevät GC:stä ostamisen arvoisen. Zelda:WW ja Metroid Prime etunenässä. Sitä paitsi GC:lle tulee paljon innovatiivisempiä pelejä kuin näille pleikkareille sun muille. Helppohan siihen uuteen Gran Turismoon on lisätä pari sataa autoa ja vähän parantaa grafiikkaa, mutta ei se kuitenkaan tarjoa mitään oikeasti uutta.

1114.8.2003 16:50
naapuri
Inactive

Toi gran turismo nyt vaan tuli ekana mieleen. Itse asiassa uusimmasta gran turismosta vähennettiin autoja edelliseen osaan nähden :) Mutta kuten kaikki tietävät niin nämä pelit ovat ihan mielipidekysymyksiä. Minun mielestä pleikkarilla nyt sattuu oleen enemmän hyviä pelejeä kuin GC:lla tai Xbox:illa.


<-- I'm with stupid.

1214.8.2003 17:02

Mulle ainakin kelpaa vanha kunnon PS1:nen ja Pc.. en luultavasti tuu koskaan ostamaan mitään muuta konsolia.. PS2:sen voisin ostaa ainoastaan sen linux pohjan takia.. sillonkaan en luultavasti sillä pelaisi.. :) Gc ei kyllä tuu kysmykseenkään.. niinkun ei xpoksikaan..

1314.8.2003 17:16

joo, myönnetään et Nintendosta jäin kaipaamaan kolmea peliä: ennenkaikkea Zelda, Super Mario Bros ja Metroid, todella mahtavia pelejä. Koska tietokoneesta en mitään pelikonetta halua, ostin Pleikkarin aivojen nollausta varten :) Varsinkin Nhl ja Tekken sarjoista on ollut kaveriporukalla pelatessa ilo irti + "pari" olutpullosta auttaa asiaan myös


Forumin säännöt, lue ennen kuin postaat:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Afterdawnin oppaat:
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/

1415.8.2003 22:27

Kaikki pelit on nykyään niin hiton hienoja todellisuutta kuvaavia pelejä! Esim. kaikki kunnon 2D pelit on painunut PlayStation2/XBOX pleikonsolien aikaansaamina unholaan ja kukaan ei satu muistaman että ne ovat pelejä siinä missä jokin HALOO XBOXIlla!!! Omasta mielestäni 2D peli voi olla yhtä addiktiivinen peli kuin jokin 3D räiskintä, kyse on vain kuvakulmasta, mistä peliä kuvataan! Muistaako kukaan kuinka addiktiivisia pelit olivat 1984-1992 vuosina, mihin on kadonnut se innostus ja innovaatio pelibisneksessä!! Sanokaa se!!!!!!

1515.8.2003 23:05

.. Jatkoa! Jos katotaan historiassa taakse päin, niin kyllä sielläkin riittä näintä roskapelejä ja iso läjä niintä onkin ollut. Varmaan sen takia kun ei olla osattu käyttää laitteistoa oikein ja ideat on loppunut kesken! Yleensä se, jos peli on tosi addiktiivinen ja innostava se ei välttämättä vaadi edes sitä viimeisintä grafiikkateknologiaa käyttöönsä vaan se että pelin juoni / toteutus on kiinnostava, mainostaa peli itse itseensä, vai miten on doomien, Dukenukemien ja muiden surkeella grafiikoilla varustettujen pelien laita... voisin pelata näitä pelejä aina uudestaan...

1618.8.2003 10:29

Nojuu mun mielestä nintendo ei osaa tehä muutaku piirety mäisiä plelejä. tosin kyl niit pelejä ps2 seltaki löytyy mut ps2 on aparas siin on paras ääni ja grafiikka toi middnight 2 siin on siisti karfiikka pihin nintendo ei pysty viel pitkään aikaan ainakin mä odotan suurella inolla PS3 sta jonka olisin kullu markinoille tulevan 2005 joskus kevällä ;)

172.9.2003 15:16

Mihin Starfox adventures on jäänny tai riippuu tietenki pelaajasta, mut se on just mun makuu oleva peli. Tykkään tosi paljon ongelman ratkomisesesta tai siis niin sanotusta "ongelman ratkomisesta". Mun mielestä Ps2 ja Xbox on huonoja ku niil ei oo mitää lapsille suunnattuja, et niil on just semmosii räiskintä pelejä ja tommosii mitä mä en todellakaa tykkää pelata. Paitsi ainoo mihin peliin oon ihastunu Ps2 peleist on FF VIII (En tiiä onko se 8 vai 7). Moni Gamecuben peli rulettaa

182.9.2003 15:18

en tarkota tietenkää et ite olisin mikää 6 vee mut mä vaan tykkään lapsille suunnatuista peleistä =)

192.9.2003 15:34

Kyllä itsekkin pelaisin enemmän "söpöjä" pelejä jos niitä olisi myös PC:lle.

202.9.2003 16:08

Itselläni on PS2 ja se riittää mutta pidän enemmän lapsille suunnatuista peleistä ja seurapeleistä kuin räiskintä peleistä tulisipa PS2 jotain Marioo ja Metroid fusionii

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin (2.12.2016 13:01)
PC-pelikehittäjät ovat viime aikoina laajentuneet mobiilipelimarkkinoille ostamalla sektorilla jo markkinaosuuksia kahmineita yrityksiä. Esimerkiksi Activision Blizzard osti Candy Crush -pelejä ....
Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen (2.12.2016 12:26)
Huawei aikoo päivittää ensi vuoden alussa kaikkiaan kuusi puhelinmallia Android 7.0 Nougatiin. Näin kertovat HDBlog.it- ja Android Central -sivustot, jotka eivät kuitenkaan paljasta tietojensa lähdettä. ....
Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een (2.12.2016 11:16)
Steamin marraskuisten tilastotietojen mukaan lähes puolet pelaajista on siirtynyt Windows 10:een. Satunnaisotantaan perustuvien lukemien mukaan 48,37 prosenttia PC-pelaajista käyttää 64-bittistä ....
2 kommenttia
Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä (2.12.2016 10:53)
Vielä pari vuotta sitten Internet of Things oli hyvin epämääräinen käsite, jota käytettiin lähes kaikissa pöhinäpuheissa, mutta kukaan ei oikein tuntunut käsittävän mitä se käytännössä oikein ....
Lumioista tuttu ominaisuus tulossa Androidille – MediaTek esitteli uudet piirit Lumioista tuttu ominaisuus tulossa Androidille – MediaTek esitteli uudet piirit (2.12.2016 10:32)
Taiwanilainen mobiilipiirikehittäjä MediaTek on esitellyt kaksi uutta suorituskykyisiin älypuhelimiin suunnattua järjestelmäpiiriä. Helio X23 ja Helio X27 ovat muun Helio X20 -malliston mukaisesti ....

Uutisarkisto