*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Hulk -elokuvan verkkoon vuotanut myönsi syyllisyytensä

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 26.6.2003 22:33 Kommentteja (14)

New Jerseyn osavaltiosta kotoisin oleva Kerry Gonzales on myöntänyt syyllisyytensä Hulk-elokuvan levittämiseen verkossa elokuvastudion harvinaisen ankaran ajojahdin päätteeksi.
Yleensä elokuvastudiot eivät haaskaa aikaansa eivätkä rahojaan "verkkovuotojen" alkulähteiden, eli niiden tahojen, jotka tekivät alunperin ensimmäisen kopion, selvittelyyn. Mutta Vivendi Universal teki poikkeuksen tämän kesän mammuttielokuvan Hulkin suhteen, kun elokuvasta "karkasi" verkkoon "hyvälaatuinen" kopio kaksi viikkoa ennen elokuvan Yhdysvaltain ensi-iltaa.

Universal ojensi jutun FBI:n käsiteltäväksi joka sai lopulta selville alkuperäisen vuodon lähteen -- Gonzalesin. Hän oli onnistunut saamaan elokuvan ennakkoversion käsiinsä ystävänsä kautta, joka työskenteli Hulk-elokuvan mainontaa hoitavassa mainostoimistossa. Gonzales kopioi elokuvan ja alkoi jakamaan sitä elokuvien jakoon keskittyneen IRC-kanavan kautta.

Gonzalesia odottaa syyskuussa tapahtuvassa oikeuden istunnossa maksimissaan 3 vuoden vankilatuomio sekä 250'000 dollarin korvaukset -- tosin näitä maksimirangaistuksia käytetään vain äärimmäisen harvoin.

Lisää aiheesta:

Yahoo! / Lehdistötiedote
News.com

Edellinen Seuraava  

14 kommenttia

127.6.2003 5:30

Onko kukaan afterdawnin käyttäjistä onnistunut lataamaan tätä kyseistä kopiota? -asa-

227.6.2003 6:04

No eiköhän se kohta sharereactoriin ilmesty, ellei ole siellä jo.

327.6.2003 15:11

Niin no onhan se ollut täällä jo pitkään. http://static.vcdquality.com/sample/id13937.jpg

428.6.2003 8:36

vai et oikein fbi:n käsittelyyn juttu...niin no jenkkipojat on taas laittaneet asiat tärkeysjärjestykseen. Mitäs sitä Bin Ladeneita tai Husseineja jahtaamaan, riittäähän amerikassa noita torneja, jahdataan leffan verkkoon levittänyttä henkilöä, sehäh tekeekin enemmän tuhoa :o) Ps: kattoin eilen ton Hulkin, eipä toi kovin hyvä ollu :(

528.6.2003 8:48

Mutta ymmärrän hyvin että jäljitetään jotta saadaan korvauksia koska näissä "suurissa" elokuvissa on niin kovat rahat kiinni että saisivat omansa edes näistä.

628.6.2003 9:00

jylppy85: tokihan tuon ymmärrän

728.6.2003 19:13
haisuli
Inactive

Se on raha mikä ratkaisee. Tästä tehdään varmasti esimerkkitapaus ja rangaistukset tulevat olemaan lähellä maksimeja. Vielä kun keksivät aloittaa samanlaisen sodan p2p verkkoja käyttäviä vastaan niin on piru irti. En minä silti jätä hulkkia katsomatta vaikka kuinka muut tyrkyttäisivät warestettuja kopioita siitä :) Leffateatteri on aina leffateatteri eikä mikään 17" monitori. (joo tiedän että videotykit rox mutta silti)

828.6.2003 20:43

no kun itse lyö videotykin tohon screenille osottaan ja ja katselen koneelta jotain leffoja/kuvauksiani niin mieluummin siitä kun kalliista leffateatteri screenistä.

929.6.2003 17:08

minkä se laittoi jakoon, jonkun screenerin?

1030.6.2003 7:20

Se oli workprintti.. se mikä näytetään tuottajille ja oli oikeasti ihan katsottavan hyvä kuva. Äänetkin oli hyvät.-

1130.6.2003 8:50

ei se ainakaa kovin suosittu näitä olevan. telesyncillä on paljon enemmä sourceja kuin tolla workprintillä. joku sanoi että se on superhyper wide screener, eli tosi ohut kuva.

121.7.2003 11:55

smf-hulk#.partXX.rar tollanen, on se ihan katsottava. AR oli 1.85. siitä on jo hyvin aikaa kun SMF julkasi sen tais olla 06/06/03. No onhan TS aina parempi mutta esim Centropy julkaisi siitä SVCD Telesyncin vasta 28 kesäkuuta. Et yli kolme viikkoo on pitkä aika leffoilla.. eikö?

133.7.2003 20:04
Welho_90
Inactive

ihan turhaan ne sen oikeuteen laitto se oli muutenkin ihan paska leffa!!

1416.7.2003 8:53
mcmauu
Inactive

heh :D

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Sonyn uutuuslaite muuttaa kodin kaikki pinnat kosketusnäytöksi Sonyn uutuuslaite muuttaa kodin kaikki pinnat kosketusnäytöksi (28.2.2017 12:40)
Miltä kuulostaisi projektorilaite, jonka avulla minkä tahansa kodin pinnan voisi muuttaa kosketusnäytöksi? Kuulostaa aika hyvältä ja siksipä Sonykin on sellaisen laitteen kehittänyt, kyseessä ....
Mozilla teki ensimmäisen yrityskaupan: Osti Pocketin Mozilla teki ensimmäisen yrityskaupan: Osti Pocketin (28.2.2017 12:03)
Firefox-nettiselainta kehittävä Mozilla on ostanut Pocketin itselleen. Pocket on selainlaajennos ja mobiilisovellus, jonka avulla käyttäjä voi tallentaa sivuja tai nettivideoita omalle muistilistalle ....
Windows 10:een uusi ominaisuus – Varoittaa vääristä paikoista ladatuista ohjelmista Windows 10:een uusi ominaisuus – Varoittaa vääristä paikoista ladatuista ohjelmista (28.2.2017 10:14)
Microsoft aikoo lisätä Windows 10:lle tänä keväänä ilmestyvään Creators Update -päivitykseen ominaisuuden, joka varoittaa käyttäjää Windows Storen ulkopuolelta ladatusta sovelluksesta. Kun ....
Loppuuko Hedman Partnersin piraattikirjebisnes? Korkein oikeus alkaa tutkia tapausta Loppuuko Hedman Partnersin piraattikirjebisnes? Korkein oikeus alkaa tutkia tapausta (28.2.2017 09:45)
Korkein oikeus (KKO) aikoo tutkia onko teleoperaattoreilla mahdollisuus kieltäytyä luovuttamasta säilyttämiään tunnistetietoja tekijänoikeuden haltijalle. Markkinaoikeus on viimeiset pari vuotta ....
3 kommenttia
YouTubea katsotaan päivittäin miljardin tunnin edestä YouTubea katsotaan päivittäin miljardin tunnin edestä (28.2.2017 09:07)
Ihmiset katsovat YouTubesta nettivideoita päivittäin jo yli miljardin tunnin edestä. Katselumäärä on jopa kymmenkertaistunut vuodesta 2012. Näin suuria katselumääriä ei voida ylläpitää kovin ....

Uutisarkisto