*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Matsushita kokeilee "piraattivarmaa DVD:tä" Japanissa

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 10.6.2003 22:29 Kommentteja (12)

Hienosta pressistä ja mainiosta mainoslauseestaan huolimatta japanilaisen elektroniikkajätin Matsushitan uusi "piraattivarma DVD"-ratkaisu ei vakuuta millään muotoa.
Matsushita on yhdessä neljän muun japanilaisyrityksen kanssa testaamassa tekniikkaa, joka tavallaan yhdistää perinteisen DVD-levyn ja verkosta imuroitavat tiedostot. Käytännössä homma tapahtuu niin, että yksi projektin yhtiöistä, InterPia, jakelee ilmaisia näyte-DVD:tä, jotka sisältävät elokuvien trailereita ja muita maistiaisia, mutteivat itse elokuvaa.

Täydet elokuvat voidaan sitten ostaa siten, että näyte-DVD asetetaan PC:n DVD-ROM -asemaan, maksetaan elokuva ja imuroidaan elokuva verkosta PC:lle, jossa katsominen tapahtuu. Eli elokuvaa ei voida katsoa DVD-soittimella. Lisäksi elokuva tuhoutuu yhden katselukerran jälkeen ja uudestaan katsominen vaatii elokuvan uudelleen maksamisen ja imuroimisen verkosta.

Lähde: ZDNet

Edellinen Seuraava  

12 kommenttia

111.6.2003 4:39

eipä kuullosta hirveän vakuuttavalta, mites ne saa sen elokuvan tuhoutumaan jos se on mun kovalevyllä ? tai entäs jos siirrossa tapahtuu joku virhe ?

211.6.2003 5:39

Voi he....ti, ei ole ahneudella rajaa. Taas sain yhden firman lisää omalle sortolistalleni. Ei tartte ostaa Matsuhitan eikä Sonyn kodin elektoniikkaa kun firmojen ajatusmaailma on tuonlainen.

311.6.2003 7:55

Onpa kyllä taas rahastusta. Kuka maksaa siitä, että saa katsoa elokuvan uudelleen?

411.6.2003 10:23
Thorium
Inactive

Todella mahtavaa kun joutuu leffankin vielä kattomaan tietokoneella...

511.6.2003 11:28

Entäpä jos jollakin ei ole tietokonetta ollenkaan... Paljonkohan maksaa katsominen?

611.6.2003 11:50

No miten se sitten katsotan jos ei ole tietokonetta kun levyllä ei ole leffaa.

711.6.2003 18:59

NAURETTAVAA !

812.6.2003 8:55

Eihän tämä ole aprillipilaa etuajassa:)

912.6.2003 11:59
MrOizo^
Inactive

ei H*LEVETTI!!!

1012.6.2003 16:41

Ei tule menestymään. Ja milläs ne sen meinaa tuhota katsomisen jälkeen. Ujuttaako ne koneelle jonkun troijalaisen, mikä tunnistaa, että leffa on katsottu, tuhotaanpa se. Entäs jos tekee niin, että katsot siitä vaikka puolet ja ajattelet katsoa lopun myöhemmin? Asia on yksinkertaisesti niin, että piratismin kanssa on opittava elämään, ei siitä ikinä eroon pääse.

1112.6.2003 16:56

Gprs ja modeemi käyttäjät voivat jäädä odottamaan leffaa mieluummin TV:stä, kun netistä... :D

1219.6.2003 19:05
thend
Inactive

ei vittu. seuraavaksi ne keksii katselun jälkeen räjähtävät dvdt ja televisiot miillä voi katsoa jokaisen leffan vain kerran. Onkohan se mikä netistä ladataan kuinka suuri tiedosto ja mitäs sitten kun netistä ladattavat tiedostot menevät warez-piirien jakoon? oletetaan että tulevaisuudessa kaikki toimii noin. mitä tekee kaverini jolla ei ole dvd-soitinta eikä tietokonetta mutta ps2 ja dvd levyjä? noh, hänen ei elokuvia sitten kai tarvitse katsoa. (tai voi tietty ostaa traileri cdn.) piratismin estoon keksitään entistäkin tyhmempiä ideoita joille normaalit/muut nauravat. p.s. koittakaa ymmärtää japanilaisia, ne ei oo tehneet mitään pahaa (paitsi jos tollanen juttu menee läpi)

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto