*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

AfterDawn.com 4v tänään

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 10.6.2003 10:21 Kommentteja (17)

AfterDawn.com:n avautumisesta yleisölle tulee tänään kuluneeksi tasan neljä vuotta. 10. kesäkuuta 1999 avasimme sivustomme, jonka tarkoituksena oli silloin toimia jonkinlaisena kaksikielisenä MP3-portaalina, tarjoten uutisia, ohjelmia, ilmaisia MP3:sia ja kaikenlaista muuta aiheeseen liittyvää yhden sivuston alla.
Sittemmin monia saitin osa-alueita on "tipautettu" pois kyydistä ja uusia tullut matkaan, kun maailma ja ihmisten kiinnostukset ovat muuttuneet. MP3-aiheesta on tullut pieni sivuhaara muun sisällön seassa, P2P:tä ei edes käsitteenä ollut 4v sitten olemassakaan ja ensimmäisiä DVD-rippereitäkin piti vielä odotella muutama kuukausi sivuston avaamisesta.

Kutsun saittia vieläkin "harrastukseksi, joka karkasi käsistä" ja sitä se todellakin on. Neljä vuotta sitten tavoitteet olivat korkealla, mutta tuskin kukaan perustajista olisi arvannut minkä kokoiseksi homma aikanaan paisuu. Kurkistin eilen vuoden takaista vastaavaa viestiäni ja hämmennyin syvästi -- olin alitajuisesti kai tullut tulokseen, että viimeisen vuoden aikana sivuston kasvu on jotenkin tasaantunut tai jopa pysähtynyt. Mutta kun lukuja katselee, on tilanne se, että olemme viimeksi kuluneen vuoden aikana kasvaneet liki kolme kertaa suuremmiksi.

AfterDawn.com ja siihen liittyvät sivuprojektit eli MP3Lizard.com ja Dawnload.net keräävät kuukausittain yhteensä noin kymmenen miljoonaa sivulatausta ja kolme miljoonaa vierailua sivuillemme. Kuukausittain sivuiltamme myös imuroidaan yli puoli miljoonaa softaa ja rekisteröityneitä käyttäjiä on sivuillamme nyt jo yli 70'000kpl. Suomenkielisten sivujen osuus liikenteestä on reilu kymmenes eli suomenkielisiä sivujamme käydään kuukausittain lukemassa noin 300'000 kertaa ja sivulatauksia kertyy noin 1,2 miljoonaa.

Haluaisimme kiittää jälleen kerran teitä, rakkaat käyttäjämme, viimeksi kuluneesta neljästä vuodesta ja kaikesta palkitsevasta palautteesta mitä olemme tänä aikana saaneet. Suurin tunnustus on omasta mielestämme edelleen se, että näemme samojen käyttäjien palaavan sivuillemme takaisin viikosta toiseen -- käyttäjäuskollisuutta parempaa palautetta ei kukaan voi toivoa. Kiitos.

Petteri Pyyny
AfterDawn.com

Edellinen Seuraava  

17 kommenttia

110.6.2003 11:13

Onneksi olkoon! :) Mikä on muuten top 10 lista kirjoitettujen viestimäärässä? Muistaakseni kysyin sitä viime vuonnakin :) Kiinnostaisi tietää montako viestiä olen tänne kirjoittanut..

210.6.2003 11:43

Ok.. Tossapa olisi all-time suomilista: 1. jake.k (1976) 2. Khauron (862) 3. wipe2000 (771) 4. snapsix (533) 5. Adder_78 (506) 6. NeFer (418) 7. ajs (404) 8. stomppa82 (336) 9. Trilogy (298) 10. Jaanz (288)


Petteri Pyyny (pyyny@twitter)
Webmaster
http://AfterDawn.com/

310.6.2003 14:17

Ja matka jatkuu...

410.6.2003 14:49

Onnea Afterdawnille. Toivottavasti toiminta jatkuu vielä pitkään.

510.6.2003 16:05

Juu ONNEA vaan ja varmanhan jatkuu pitkään vielä , ooteko kakkukahvit ja konjakit juonet.

610.6.2003 18:35

Muistan ne päivät kuin tämän sekunnin kun ensikertaa sivu aukesi silmissäni etsiessäni jotain mitä en muista ja selailin tunnin kaksi sivuilla katselemassa kaikkea vaikken sillon paljon kaikkea tajunnutkaan. Onnea ja toivottavasti toiset 4v ainakin jatkuu homma vielä.. Monesti pitänyt kysymäni että laitatteko paljon omistanne vai tuleeko "voittoa" sponsoroinnista/mainonnasta?

710.6.2003 18:51
Adder_78
Inactive

Quote:
Monesti pitänyt kysymäni että laitatteko paljon omistanne vai tuleeko "voittoa" sponsoroinnista/mainonnasta?
enpä usko että tarkkoja lukuja paljastavat :o) mutta kyllä näillä kävijämäärillä jo tuottoa tulee mukavasti, josta kyllä menee servereiden ym ylläpitoon mukava määrä, mutta eiköhän sieltä jokunen ropo jää taskunpohjalle että saa terasilla kaljat :o) Onnea Afterdawnille! Jatkakaa samaan malliin...

810.6.2003 19:04

kuin myös onnittelut täältä päin :) jatketaan samaa rataa!

910.6.2003 20:12

onnea ad:lle ykköselle;)

1010.6.2003 21:07

ONNEA!!! Onneksi on tällaisi foorumeja missä voi kekustella asioista!

1110.6.2003 21:12

Ei tätä enää talkoilla tehdä, vaikkakaan kukaan ylläpitäjistä ei edelleenkään hommaa ainoana palkkaduuninaan tee. Mutta muutama ropo jää taskunpohjalle -- toisin oli tilanne ensimmäiset 3v (jolloin homma pyöri aika lailla pienten mainostulojen ja omien luottokorttien varassa), dotcomcrash ja sen sellaiset veivät mainostulot aika maihin. Servereihin menee aikalailla fyrkkaa, ei niiden lukujen esiin kaivaminen ole kauhean monimutkaista, jos viitsii nähdä vaivaa kaivamalla hostausfirmojemme nimet esiin ja heidän hinnastojaan katsellen ;-) Monta kertaa teki mieli nakata pillit pussiin toisen ja kolmannen vuoden aikana. Enää ei, nyt on ajatuksena vain tehdä tästä hommasta jotain.. dunno.. isoa :-) Paljon on tietty muuttunut kasvun myötä -- kukaan admineista ei enää roiku, varsinkaan englanninkielisillä, forumeilla aktiivisesti -- johtuen puhtaasti viestien määrästä ja kaiken muun saittiin liittyvän (koodaus, mainosmyynti, uusien projektien suunnittelu, jne) määrän kasvusta. Forumeihin tulee jotain 20,000 viestiä kuukaudessa, jos mukaan laskee suomi + englanti + dvdxcopy. Mutta kuten jo aiemmin sanoin, kiitos kaikesta palautteesta -- kun lukee supportboxista 50 valitusmailia ja sitten tulee maanantaiaamun ankeudessa eteen joku vilpittömän onnellinen ja positiivinen palaute, jaksaa taas painaa pari seuraavaa päivää hommaa ihan eri tavalla :-)


Petteri Pyyny (pyyny@twitter)
Webmaster
http://AfterDawn.com/

1210.6.2003 21:37

Olisiko mahdollista saada satelliitti jutuille oma otsikko?

1311.6.2003 4:40

kolminkertainen eläköön huuto AfterDawnille

1411.6.2003 4:55

onnea! näinä päivinä kunnioitettava suoritus!

1511.6.2003 5:44

nelinkertaiset onnittelut!

1611.6.2003 5:45

Onnea! Vielä päivän myöhässäkin!

1715.6.2003 12:05

öh unohtu kysyä onko mokkia tuullut ad-sivuston olemassa olon aikana jotka koskee ad-sivustoja jotenkin entä otteko tehneet jäynää käyttäjille vääriä uutisia tai jotain?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset (9.12.2016 16:51)
Uutisvahtipalvelu HIGH.FI:hin on tänään lisätty uusi sisältökategoria. Vaikka päivitys on periaatteessa pieni, saattaa siitä olla keskimääräistä enemmän iloa palvelun käyttäjille. Palvelun ....
Näin estät henkilöitä WhatsAppissa Näin estät henkilöitä WhatsAppissa (9.12.2016 14:01)
Mikäli et halua enää vastaanottaa puheluita tai tekstiviestejä WhatsApp-kontaktiltasi, voit estää yhteystiedon erittäin helposti. Kun asetat henkilölle eston WhatsAppissa, hän ei enää näe viimeksi ....
Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa (9.12.2016 11:58)
Jos WhatsAppissa estämältäsi henkilöltä alkaa tulla häirikköpuheluita ja -tekstiviestejä tai olet joutunut esimerkiksi aggressiivisen telemarkkinoinnin maalitauluksi, voi omaa arkea helpottaa ....
Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle (9.12.2016 10:08)
Suomalaisen Fingersoftin kehittämä Hill Climb Racing 2 -mobiilipeli on julkaistu iPhonelle ja iPadille. Peli julkaistiin Andridille jo viime viikolla. Androidilla Hill Climb Racing 2 on menestynyt ....
Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen (9.12.2016 09:37)
Kun markkinoille pääsee mahdollisesti vaarallisia laitteita, pyritään kaikki myydyt tuotteet tietysti kutsumaan takaisin. Entä jos kaikkia myytyjä laitteita ei saadakaan kerättyä takaisin, vaan ....
3 kommenttia

Uutisarkisto