*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

DVD-elokuvat liian kalliita? Jätä ne ostamatta!

Kirjoittaja Jari Ketola @ 29.5.2003 19:32 Kommentteja (47)

Näin ohjeistaa kuluttajia Malesian kotimaankauppa- ja kuluttajaministeri Datuk S Subramaniam. Tavoitteena on painostaa musiikki- ja elokuvateollisuutta laskemaan CD-, VCD- ja DVD-levyjen hintoja.
Malesian hallitus ehdotti hintojen laskemista suoraan teollisuudelle, mutta laihoin tuloksin. Hallitus uskoo matalampien hintojen vähentävän maassa rehottavaa piratismia.

"Joitain kotimaisia elokuvia myydään 10 ringgitillä (n. 2,23 eurolla). Näitä VideoCD-elokuvia ei myydä piraattikopioina. Piratismin kouriin joutuvat lähinnä elokuvat, joiden hinta on 30 ringgitiä tai enemmän (yli 6,7 euroa), mikä todistaa sen, että tuotteiden hinnoittelu on tärkein syy piratismiin," Subramaniam filosofoi.

Milloinhan vastaavaa boikottia ehdotetaan Suomessa. Ja vielä ministeritasolta. Harva viitsisi piraattilevyjä Tallinnasta kantaa, jos levyt hinnoiteltaisi järkevälle tasolle myös täällä.

Lähde:
The Register

Edellinen Seuraava  

47 kommenttia

129.5.2003 20:55
Adder_78
Inactive

Kyllähän noiden DVD-levyjen hintakehitys on ollut hieman väärän suuntainen Suomessakin... suositut uutuus leffat kun maksaa yleensä sen 30 euroa tai hieman enemmän... onneksi on tuo polttava DVD-RW asema ;o)

229.5.2003 21:04

niinpä, tuo hinta on tässä maassa mielestäni todella huikea. Itse odottelen, että hinta laskee tuohon 10€ tienoille tai sit se täytyy tunkee cd-r kiekolle, kun tuo polttava DVD-RW asema on vasta ostosuunnitelmissa...vai täytyskö järjestää mielenosoitus hintojen laskemisen edistämiseksi tai kerätä adressi:=)

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 29.5.2003 @ 21:06

329.5.2003 23:33

Tuo on kyllä aivan oikea periaate, varmasti piraatit vähenisi, kun hinta laskisi. Ainakin itse ostaisin mieluusti alkuperäisen, jos vaan hinta olisi kohdallaan, se on sitten taas eri asia, että mikä olisi 'kohdallaan'. Samaa käytäntöä toivoisin Suomen cd-musiikki-teollisuuden käyttävän. Nykyisellään audiocd-levyt maksavat aivan liikaa.

430.5.2003 5:19

Suomessa onkin tärkeämpää laskea alkoholin kuin cd- tai dvd-levyn hintaa. Tämäkin kertoo suomalaisten arvoista. Halpaa vinaa ennemmin kuin todellista taistelua piratismia vastaan.

530.5.2003 7:44
[knopex]
Inactive

30€ elokuvasta on aivan liikaa.mielelläni ostan aina hyviä elokuvia hintaan 10-15e mikä on mielestäni oikea hinta hyville elokuville sitten vähän huonommat elokuvat voisi olla hieman alle 10€.ainakin itselläni tulisi ostettua huomattavasti enemmän dvd elokuvia jos hinnat olisivat edullisemmat

630.5.2003 8:47

Aivan totta, hinta pitäisi saada lähemmäs 5 euroa.

730.5.2003 8:48
Jarpo
Inactive

CD kun tuli ja korvasi c-kasetin niin hinnat nousivat vaikka CD:n valmistaminen on edullisempaa kuin c-kasetin. DVD kun tuli ja on alkanut viedä markkinoita VHS-nauhoilta niin hinnat nousivat vaikka DVD:n valmistaminen on edullisempaa kuin VHS-kasetin. Mitä tästä opimme? Ahneus on se mikä kannattaa.

830.5.2003 8:56

Lisään että LP-levyt olivat halvempia kuin mitä nykyä CD-levy on.

930.5.2003 8:58

Aivan.

1030.5.2003 9:53

Hah, ei tuu ikinä maksamaan viis euroa uudet DVD:t suomessa. Eihän siitä jäis mitään käteen enää kenellekkään. Mieti vähän The Duke mitä kirjottelet. Pitää muistaa, että Suomi on pieni maa, eikä niitä DVD soittimia vieläkään niin paljon ole myyty. Kyllä ne hinnat tulee vielä putoamaan. Siitä olen ihan samaa mieltä, että yli 30 euroa tavallisesta DVD:stä on ihan liikaa. Importit on sitten asia erikseen. Niin kaikki jauhaa aina, että CD:N valmistaminen on halvempaa, kun LP:n tai kasetin. Ei se nyt ihan noin yksinkertaista aina ole. Suomessa kukaan ei rikastu musiikin tekemisillä, tai sen myymisellä. Tiedän esim. erään henkilön, joka on pyörittänyt levykauppaa 25 vuotta jo, se on elämäntapa. Ei todellakaan ole rikastunut levyjä myymällä. Tutkikaapa vähän miten miten sen yhden CD:n hinta jakaantuu... Sitä en väitä, etteikö CD:t olis Suomessa liian kalliita, mutta siihen yksi iso syy on verotus.

1130.5.2003 9:57

Valmistaminen maksaa 3.


Duke at batman.jypoly.fi/~a2516

1230.5.2003 10:15

Mitäs se 3 euroo sisältää? Mitä siihen on laskettu mukaan? Mut entäs sitten, siihen 3 euroon tulee joka tapauksessa valtavasti kaikkea päälle. Se ei tarkota vielä yhtään mitään, jos yks aihio ja siihen polttaminen maksais 3 euroo. Mä en noihin kustannuksiin niin tarkasti ole perehtynyt, mutta sekin riippuu valmistusmääristä yms.

1330.5.2003 10:15

öh perustelepa toi 3€ levyltä miten lasketaan nyt valmistuskustannukset artistin& yhtyen saamat ja levy-yhtiön saamatprovissiot verot myyjän saamat tulot levystä minimi noin 8,50€ levyltä kohtuu kun saahan dvd levyjä joskus tohon hintaa .

1430.5.2003 10:18

Valmistuskustannukset.


Duke at batman.jypoly.fi/~a2516

1530.5.2003 10:38

Eli toi 8,50€ pitäs olla loppullinen hinta levylle mutta ne valmistuskustannukset ei taida mennä noin että ne on 3€ levy aina voihan ne olla korkeampia kustannuksia.

1630.5.2003 10:40

Markkinointi vie eniten %.


Duke at batman.jypoly.fi/~a2516

1730.5.2003 12:47

En myöskään tiedä ihan tarkkoja lukuja, mutta itse DVD:n valmistaminen (prässäys) isoissa erissä (>10 000kpl) voi tuskin maksaa edes kahta euroa. Kuvan painatus levyyn, kotelo ja sen paperit tekevät vähän lisää. (CD:n tekninen valmistaminen maksaa ~euron kaikkine koteloineen ja painotöineen). Tekijänoikeus-, markkinointikulut ja elokuva/levy-yhtiön kate, niin ollaan tukkuhinnassa ja siihen vielä jälleenmyyjän kate sekä verot päälle. 10 eurolla PITÄISI kyllä voida myydä suosittuja leffoja ja äänilevyjä vielä voitolla. Harvinaisemmilla voisikin sitten olla kovempi hinta, kun kulutkin voivat olla kovemmat. Miksiköhän kaikkien levyjen pitäisi aina olla saman hintaisia? Miksihän levy/elokuva-alan yritysten ei haluta avaavan markkinoita kilpailulle kuten muilla aloilla on tehty? Rinnakkaistuotteita vaan peliin, niin johan hinnat tippuisivat.

1830.5.2003 19:16
redhunt
Inactive

Siis mulle on henkilökohtaisesti ihan sama mitä maksaa dvd video cd:t tai audi-cd:t mitä kalliimmaks ne tulee sitä enemmän waretan ja kopioin muilta..

1930.5.2003 20:26
rane84
Inactive

Hintoja nyt ei suoraan voi verrata lp-levyihin tai vhs:n (no ehkä siihen), jo luonnollinen inflaatio nostaa hintoja. Mutta jopa 35 euroa DVD-levystä on julmaa kiskontaa. Eipä oo ihme että mielummin lataa netistä leffan, kun käy sen päälle 200mk:n hakemassa kaupasta. Onhan alkuperäiset leffat ja musiikkilevyt aidoilla kansilla ja muulla sälällä paljon mukavampi kuin yksi tiedosto koneella, mutta ei tuote on kuitenkin suunnilleen sama, joten ei niistä "ylimääräisistä" asioista viitsisi paljoa maksaa. Ite olisin valmis ostamaan cd:t ja dvd:t kaupasta jos hintaa olisi n. 10eroa. Mikäs on muuten nykyään leffoilla ja cd:llä veroprosentti? Jossain luki hyvin, että sibeliuksesta kertovan kirjasta maksaa veroa 8%, mutta kun kuuntelee sibeliuksen sävellystä joutuu maksamaan veroja 22%(?). Joten cd:n ja dvd:n veroprosentit vois tiputtaa tuohon samaan 8%. Alkoholin ja Tupakan verotusta voisi taas koventaa ihan reilusti ja rajoittaa/valvoa sen tuontia rajan yli.

2031.5.2003 0:26

Siis oluen verotusta vois kyllä keventää jonkun verran , mutta tupakkin & viinaa verotusta vois komentaa vaikka reillusti oleheman eurooppalinen maa elli olut viinin verottustaa vois keventäää .

2131.5.2003 2:28

Onneks on elokuva vuokraamot keksitty :)

2231.5.2003 8:22

... ja p2p ohjelmat ;)

2331.5.2003 9:18

ja tällaiset sivustot josta saa hyviä vinkkejä..

2431.5.2003 10:08

10-15 euroa olisi kohtuullinen hinta DVD:lle -- ja siihen hintaanhan niitä myös saakin. Minulle ainakin on se ja sama kuinka pian julkaisun jälkeen elokuvan saan hyllyyni. Voin ihan hyvin odottaa vaikka vuoden tarjousta. Jos pitää nopeammin saada, niin tilaan suoraan sieltä, mistä halvimmalla saa.


Jari Ketola
Administrator
http://www.AfterDawn.com

2531.5.2003 14:40

Niin mistähän se mahtaa johtua, että kun Cd:t korvasi kasetin niin hinnat nousi ja kun Nyt Dvd:t on korvaamassa Vhs kasetteja niin taas nousi hinnat.. Tietysti Dvd levyissä on yleensä enemmän tavaraa (Bonus materiaalia), mutta ei sillekkään nyt kannata liikaa laskea..

2631.5.2003 16:22

itte en noista bonusmateriaaleista paljoo perusta enkä sellasista turhuuksista ole valmis maksamaan vaan ainoastaan itse tuotteesta (leffa) ja 10 ekuu ois siedettävä hinta

2731.5.2003 17:00
naapuri
Inactive

Teoriassahan tekijä "teko/valmistus/myynti" kierrossa kaivaa itselleen kuoppaa alleen liian korkeilla hinnoilla. Liian korkea hinta -> kuluttaja "warettaa" tuotteen -> tekijät "teko/valmistus/myyynti" kierrossa menettävät rahaa. Ja kun tekijät eivät saa rahaa, ei synny uusia hyviä tuotteita. Tosin en ole kyllä koskaan kuullut, että jokin elokuva tjs. olisi tehnyt "konkurssin" warettamisen takia...

282.6.2003 9:09
Jarpo
Inactive

Viihdeteollisuus on siitä kumma ala kun sen tuotteet eivät mene kaupaksi niin syy on aina potentiaalisissa asiakkaissa. Eli siis vika on muualla kuin tuotteessa. ÄKT esimerkiksi itkee mistä tahansa. Viime vuonna suomalaisen musiikin myynti (euromääräisesti) lisääntyi muistaakseni parikymmentä prosenttia. Ulkomaisen musiikin myynti väheni jotain 5-10%. Tarkemat tiedot saa ifpi:n sivuilta. No, nyt kun ulkomaisen musiikin myynti väheni niin suurimpien syiden siihen väitetään olevan piratismi ja tietysti TIETOKONEIDEN POLTTAVIEN CDRW-ASEMIEN. ÄKT:n mieleen ei tule se että kuluttajilla on muitakin kiinnostavampia kohteita euroilleen kuin ulkomainen kertakäyttömusiikki.

292.6.2003 11:42

Eniten itseäni noissa "musiikkiteollisuus menetti 10 miljardia dollaria sen ja sen takia" -uutisissa hymyilyttää se, että aina tunnutaan unohtavan fakta, että maailmassa on vain n määrä rahaa, joka on kiinteä. Jos 10 miljardia taalaa ei mene musiikkibisnekseen, se menee johonkin muuhun (DVD, vaatteet, ruoka, autot, pelit, jne) eikä se katoa johonkin mustaan aukkoon, josta se sitten tupsahtaa takaisin, kun piratismi on kitketty. Jos 10 miljardia enemmän iskettäisiin musiikkiin/tms, olisi 10 miljardia pois jostain muusta.


Petteri Pyyny (pyyny@twitter)
Webmaster
http://AfterDawn.com/

302.6.2003 20:59

Itse olen lopettanut jo jonkin aikaa sitten noiden 30 € maksavien leffojen oston, odotan muutaman kuukauden ja ostan leffan vasta sitten. Tämä ainoastaan pienenä mielenilmauksena törkeistä hinnoista. DVD-leffoja löytyy hyllystä yli 300 ja lisää tulee mutta ainoastaan jos leffan hinta on sopiva eli alle 17 €. Suosittelen tätä muillekin, hinnat pysyvät niin kauan pilvissä kun ihmiset maksavat leffasta 30 €.

313.6.2003 7:53
jrageous
Inactive

Pitää paikkaansa johnspawn... Eihän ketään lopeta hyvää bisnestä... Jos joku on niin idiootti (ei pahalla) että maksaa elokuvasta törkeen hinnan, niin en usko että julkaisijat ym. kaverit ainakaan kovaan ääneen valittaa, että "ovatpa nuo hölmöjä"... ainainen periaatehan on että: "tyhmiltä rahat pois"

323.6.2003 8:46

No joitain elokuvia voi ostaakkin ihan uusina, mutta ei kaikkia. Kunhan LOTR Two Towersin special edition tulee Suomeen niin heti ostan sen. Ei minusta ole idioottia maksaa hyvästä elokuvasta täyttä hintaa. Niin ja mitä tulee noihin hintoihin niin saa suhteellisen kauan odottaa että hinta laskee. Esimerkkinä voidaan ottaa LOTR Fellowship of the Ring... normiversio maksoi about 30 euroa viime vuonna kun se tuli. Ja nyt kun tuossa satuin katsomaan niin hinta on jopa tippunut 4 euroa. Eli jos hinta tippuu huippuleffojen kohdalla 4 euroa niin jotta sen saisi 17 euroon niin joutuisi odottamaan yli 3 vuotta. Tietenkään tämä laskukaava ei pidä paikkaansa, mutta kärjistetysti näin. Hinnat pysyvät korkealla tottakai näissä huippuleffoissa. Toisena hyvänä esimerkkinä noista hinnoista voi ottaa Forrest Gump. Leffa on tehty 1994. Dvd julkaistu 2001. Hinta ei todellakaan ole lähellä 17 euroa vaan sen hinta 28 euroa. Hyvä periaate on toki odotella hintojen tippumista ja siten pyrkiä vaikuttamaan hintoihin, mutta se ei yksinkertaisesti onnistu näiden megaluokan elokuvien suhteen. Tokihan nyt jotain ei niin kärkipään leffaa jaksaa odotellakin jos sen hyllyynsä halajaa.

333.6.2003 8:57
Adder_78
Inactive

Leffan saa hyllyyn toki halvemmallakin... kävelee lähimpään videovuokraamoon ja lainaa sieltä leffan esim parilla eurolla (5 leffaa / 8 euroa)... sen jälkeen polttaa sen n. 1 euron dvd-r kiekolle ja kun käyttää vielä dvd-kansia 0.20 euroa/kpl ja siihen vielä photopaperilla kannet ~0.5 euroa niin yhden leffan hinnaksi tulee siis noin 3.70 euroa... ei paha hinta, varsinkin kun noita kansia ei erota aidoista millään. Mutta jokainen tehköön niin kuin haluaa :o)

343.6.2003 11:06

totta... mutta se vaatiikin alku-uhrauksen, jolla ostaa muutama kymmenen leffaa ja harvemmin vuokraamoissa on noita monen dvd:n special editioneja. Tuskinpa se polttava DVDasema ihan noin vain ilmestyy koneeseen.

353.6.2003 11:29
Adder_78
Inactive

juuh mutta se polttava maksaa itsensä aika äkkiä takaisin ;o)... ja noihin specialhypergyber edition dvd-julkaisuihin ei voi muuta sanoa kun että se on rahastusta... extart on yleensä ihan turha lisä. Toisaalta jos niitä haluaa kopsia niin voihan sen leffan edelleen ostaa ja polttaa ja myydä eteenpäin... yleensä niistä saa omansa takaisin kun voi myydä uutta vastaavana :o) DVD-RW asemat on nykyaikaa ja aika monella sellainen jo on... jos ei ole niin suosittelen lämpimästi hankkimaan ;o)


[ DVDR, DivX, XviD, SVCD, CVD ym ohjeet SUOMEKSI ]
http://www.mpegit.net/
[ DVD-R(W) levyjen laatutestit ]
http://www.mpegit.net/dvdr_laatu.php

369.3.2004 5:31
jotapa
Inactive

hyvä olla polttava dvd-rw asema jos lainaa kavereilta kii leffoja ja sitte vaa polttaa itellee

379.3.2004 17:43
neptunus
Inactive

No onneksi voi ottaa varmuuskopioita vuokraleffoistakin:)

381.7.2005 9:20

391.7.2005 18:26

No ette sitten vanhempaa aihetta nostaneet? :P


-janne

401.7.2005 20:20

Nooh, onhan tämä aina ajankohtainen aihe..

411.7.2005 20:50
kuassa
Inactive

Quote:
En myöskään tiedä ihan tarkkoja lukuja, mutta itse DVD:n valmistaminen (prässäys) isoissa erissä (>10 000kpl) voi tuskin maksaa edes kahta euroa.
En tiedä oikeasti miten toimivat, alla oleva on ounastelua. Varmaan nuo jälleenmyyjät keskimäärin miettivät sitä että eivät kumminkaan myy kaikkia DVD levyjä, vaan osa jää makaamaan varastoon. Ne DVD:t jotka myyvät pitää sitten kattaa ne muutkin. Näin varmaan on jossain Anttilassa. Noita DVD:tä ei kumminkaan varmaan tehdä tarpeesen, vaan painetaan isot määrät ja ehkä toimitetaan vain tilauksesta isompia määriä. Näin siis varmaan tekevät maahantuojat ja alkupäänlevittäjät. Kun katsoo noita DVD:tä myyviä verkkokauppojakin, niillä on aina kaikki suosittu lopussa. Se viittaa minusta siihen että jakelukanavat toimivat vähän siihen suuntaan kun jakelijat haluavat. Eli tilaat joko paljon kerralla omalla riskillä tai sitten otat riskin että jäät ilman. Tuo varmaan nostaa hintoja loppukäyttäjälle, kun on joko liika kysyntää mutta ei tarjontaa ja paljon turhaa tavaraa varastossa. On tietenkin sekin mahdollista että noita DVD:tä on vaikea saada tänne Suomeen, mikä selittäisi korkean hinnan. Voi olla myös että kilpailu ei oikein myöskään toimi, esim. maahantuonti on keskittynyt. Suomessa ns. harmaatuonti on aika pientä minusta verrattuna moniin muihin maihin. Itse käyn katsomassa haluamani elokuvat yleensä elokuvateatterissa, jos se on hyvä ostan joskus puolen vuoden päästä sen esim. Anttilan alennuslaarista.(loput voi sitten kopsata videovuokraamon DVD:stä)
Abit UL8 Athlon 939/64/3000+ Vista Premium Home
Asus A7V8X Deluxe Athlon XP 2200+ Windows XP Home
AsRock 939 DualS Athlon 939/64/3200+ Ubuntu Feisty64bit

421.7.2005 21:02

Quote:
Suomessa onkin tärkeämpää laskea alkoholin kuin cd- tai dvd-levyn hintaa. Tämäkin kertoo suomalaisten arvoista. Halpaa vinaa ennemmin kuin todellista taistelua piratismia vastaan.
Dear Xanadu, tuossahan ei ole mitään ihmeellistä... "Todellinen" taistelu piratismia vastaan, eihän se ole yhtään mitään verrattuna viinaveroihin. Eihän suuri osa kansalaisista edes tiedä mitään piratismista ja viinahan on tuttua vanhoille vaareille ja nykyään jo pikkulapsillekin. Ei piratismi nyt kuitenkaan NIIN iso ongelma ole, päinvastoin, se muokkaa suhtautumista ja lakeja tulevaisuutta varten tämän uuden asian tiimoilta. Olihan masturbointikin joskus sairasta ja siitä taidettiin laittaa porukkaa vieläpä hoitoon! =) Kummalle puolelle olisit silloin kuulunut jos nyt saisit päättää? Rehellisesti? Totta perhanassa leffoja koneelle niin kauan kun se on laillista. Jos olisin huono suomalainen "punk" bändi, niin tekisin kappaleen: "Ryssä ja mä yhdessä mun leipää syödään"
Ken muistaa, minä en.

431.7.2005 23:13
kuassa
Inactive

Vaikka jonkin verran harrastan 'lainaamista' en silti ihan piratismia halua tukea. Minusta hyvästä tuotteesta pitää maksaa ja vielä kohtuullinen korvaus, muuten kenenkään niitä ei kannata tehdä. Ongelma minusta on kyllä vähän tässä markkinataloudessa. Monesta tuotteesta on tullut kulutustavaraa jota kulutetaan paljon. Yritykset ovat itse monella alalla isojen rahojen toivossa alkaneet työntää tavaraa konteittaon asiakkaille, mutta eivät halua niellä sen seurauksia eli tuotteen arvon laskemista asiakkaille. Kun kaupan hyllyt ovat täynnä vanhaa ja uutta musiikkia/videoita/pelejä joita tulee kokoajan lisää, niin turha syyttää piratismia jos homma ei kannata entiseen malliin eivätkä ihmiset halua maksaa entiseen tapaan. Keskittyisivät enemmän laatuun eikä niinkään määrään. Piratismikin vähenee kun on vähemmän piratoitavaa ja on enemmän sellaisia tuotteita jotka haluaa oikeasti omistaa eikä vain kuluttaa.


Abit UL8 Athlon 939/64/3000+ Vista Premium Home
Asus A7V8X Deluxe Athlon XP 2200+ Windows XP Home
AsRock 939 DualS Athlon 939/64/3200+ Ubuntu Feisty64bit

442.7.2005 12:50

Jos ei oleta lukuun uusimpia (ja "vanhempia") uutuuksia, ovat DVD keikkojen hinnat tulleet mukavasti alaspäin. ½-4 vuotta vanhat julkaisut löytyvät aika monesta paikkaa hintaan 4-10e, mikä minusta on jo ihan sopiva hinta elokuvasta. Se mikä minulle ei mene jakeluun, on, että kun jostain 10-50 vuotta sitten tehdystä elokuvasta tehdään DVDkiekko myyntiin, on sen hinta 20-30e välillä. Hirveästi tulee hyviä elokuvia myyntiin, mutta hinta on kovempi kuin mitä ne maksoivat ensi kertaa videolle tullessa =/

452.7.2005 22:23

Elokuvat on yksinkertaisesti niin Surkeita! ettei niitä viitsi ladata edes ilmaiseksi aika on jo arvokkaampaa nykyään kun joku leffa joka on syvältä p..seestä ,kiiltokuva kasvot laukoo latteuksia, todella ärsyttävää.

4610.10.2005 9:48
kumipuu
Inactive

minä en maksa elokuvista senttiäkään! syy on se että ainakin täällä lahdessa on pääkirjasto jossa on n.1800 dvd leffaa. lainaaika viikko ja jos ei riitä, niin naputtelen koneellani kirjaston sivuille ja jatkan lainaaikaa. ja niitä elokuvia tulee sinne jatkuvalla syötöllä.

4710.10.2005 17:14

Quote:
Elokuvat on yksinkertaisesti niin Surkeita! ettei niitä viitsi ladata edes ilmaiseksi aika on jo arvokkaampaa nykyään kun joku leffa joka on syvältä p..seestä ,kiiltokuva kasvot laukoo latteuksia, todella ärsyttävää.
Onhan noinkin, jos keskittyy pelkästään Hollywoodin tarjoamaan mainstream pas**an.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
3 kommenttia
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
1 kommentti
VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun (6.12.2016 10:26)
Kyytipalvelu Uber on omalla esimerkillään osoittanut, että sijoittajapiireissä liikkuu paljon rahaa toimivien liikennepalveluiden kehittäjille ja kaupunkien liikennöinnin uudistaminen voi olla ....
Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua (6.12.2016 09:42)
Viime keväänä Microsoft esitteli tekoälyosaamistaan Tay-nimisellä Twitter-botilla, jonka luvattiin kykenevän keskustelemaan luontevasti muiden mikroblogipalvelun käyttäjien kanssa. Internet ....

Uutisarkisto