*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Disney aloittaa itsetuhoutuvien DVD-elokuvien myynnin

Kirjoittaja Jari Ketola @ 17.5.2003 23:54 Kommentteja (22)

Disneyn omistama Buena Vista Home Video Entertainment tuo markkinoille Flexplayn kehittämät itsetuhoutuvat DVD-levyt. Elokuusta lähtien kuluttajat voivat ostaa ns. EZ-D -levyjä DVD-levyjä myyvistä liikkeistä. Kun levy joutuu kosketuksiin ilman hapen kanssa, syntyy kemiallinen reaktio, joka tummentaa hitaasti levyn pinnan läpinäkymättömäksi. Flexplay lupaa levylle 48 tunnin käyttöiän.
Käytännössä kyseessä on siis vuokraelokuva, jota ei tarvitse koskaan palauttaa. Ympäristön kannalta ratkaisu on luonnollisesti huono, mutta Yhdysvalloissa on käytä ja heitä pois -kulttuuri pidemmällä, kuin missään muualla maailmassa.

Lähde:
Flexplay lehdistötiedote

Edellinen Seuraava  

22 kommenttia

118.5.2003 7:24
rane84
Inactive

Laiskuus huipussaan.

218.5.2003 7:49

Joo, tosi typerää Disney:ltä!! Ei voi muuta sanoa! Kuitenkin asiakasryhmänä Disneyllä ovat pienet ja vähän isommat lapset. Entä sitten kun lapsi tuhlaa viimeiset viikkorahansa odottamaansa DVD:hen ja katsoo sen. Sitten viikon päästä se haluais kattoa sen uudestaan ja pitäshän se näyttää vielä naapurin Villellekkin. Sittenpä ei levy toimi ja pääsee itku, vieläpä kaverin nähden..... Voi tätä julmuutta...

318.5.2003 13:59

Kyllähän tuo 48 tuntia riittää elokuvan kopioimiseen :D Tuolla ei sitä estetä. Kyllä minusta se oikea video/DVD-vuokraus on aina ympäristöystävällisin :)

418.5.2003 14:51

Jep odotan innolla eteenpäin menevää tekniikkaa että kopiomiset onnistuu, vauhtia vaan nuoret. T. Buugi 35.v muutaman skidin ISÄ..

518.5.2003 16:24

Jos se on kertakäyttökamaa ,niin hinnankin pitäisi olla aivan muuta,kuin dvd-levyn/vhs kasetin tasoa.ja kyllä sen kerkee kopioimaan 48:h tunnin aikana.


Ei tiedolla,eikä taidolla,vaan pelkällä tuurilla !

618.5.2003 18:32
toukkaman
Inactive

Eihän levyn rippamisessa kovolle mene kuin 15min. Jonka jälkeen se on ikuinen

719.5.2003 8:56

Tämän pikkukaupungin kioskimyyjä valitti viimeviikolla, että puolet dvd levyistä on siinä kunnossa ettei soittimet enää toista, tosiaan pinta on kuin olisi päällä hypitty piikkareilla.

819.5.2003 11:07

Ainakin ovat väittäneet, että tuollaiset kertakäyttölevyt tulisivat olemaan selvästi halvempia kuin "oikeat" myyntilevyt - ainakin omasta mielestäni hinnan pitäisi olla samaa luokkaa vuokratun leffan kanssa, ~4 EUR. Hyvä puoli olisi tosiaan se, että saisi "vuokraamosta" taatusti naarmuttoman levyn käyttöönsä. Kopiointihan tietysti onnistuu, kunnes DRM on kaikissa kiintolevyissä, äänikorteissa ja näytönohjaimissa. Tätähän ainakin kovasti puuhataan joillain tahoilla.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 22.5.2003 @ 09:42

919.5.2003 12:52
musicman
Inactive

niinpä niin siitä lähtee disney:ltä asiakaita pois taas tosi typerää!

1019.5.2003 13:29

Toukkaman, ikuinen? Eikös kovalevyt toimi silleen, että ne on magneettisia. Ja kun se magneettisuus haihtuu niin siinähän menee sitten leffakin. Mutta siihen menee muistaakseni kuitenkin enemmän kuin 48h ;)

1119.5.2003 14:51

Quote:
Kopiointihan tietysti onnistuu, kunnes DRM on kaikissa kiintolevyissä, äänikorteissa ja näytönohjaimissa. Tätähän ainakin kovasti puuhataan joillain tahoilla.
Mikä on DRM? Haluasin tietää.

1219.5.2003 16:22

DRM = Digital Rights Management Toi googleen niin valkeaa. Täällä on kanssa jotain juttua osittain tohon liittyen. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/4048

1320.5.2003 5:42

Muistetaan vielä se, että jos joku keksii suojauksen, joku toinen ohittaa sen. Yleensä siihen ei edes mene kovin pitkää aikaa eli suojaukset ovat vain ja ainoastaan hidaste. Kertakäyttölevy on todella typerä keksintö, vaikkakin vuokraamojen levyt ovat yleensä kuin hiomakoneella ajellut. Siihenkin voisi ottaa käyttöön jonkun systeemin, jossa esim. kuvattaisiin levy digikameralla ennen ja jälkeen palautuksen. Jos löytyy naarmuja niin maksamaan vaan.

1420.5.2003 7:00

Mutta mikä määrä jätettä noista kaikista tuhoutuneista dvd-levyistä syntyykään, todella kestävää kehitystä

1521.5.2003 7:55
C0bRa
Inactive

Vittu mitä idiootteja ja minä plösö lajittelen vielä roskat ennen ulos vientiä.Joko Suomen olis aika hyökätä tuonne apinalandiaan?

1621.5.2003 20:22

kuka valopää keksii lakan, tai vastaavan, jolla hapettuminen estetään? =)

1721.5.2003 21:34

Siis toihan on aivan loistava keksintö. Jotain hapettumisen estävää lakkaa päälle ja voi makuunista hakea 2-4 eurolla uusimmat leffat hyllyyn!! :D

1821.5.2003 21:42

tosta tulikin mieleen.. Mitäköhän laki sanoisi tosta? Siis jos ostat sen kertakäyttö DVD:n niin sehän on periaatteessa silloin sinun? Eli voit periaatteessa tehdä sille mitä vaan. Vaikka sitten lakata se jollain aineella. Ei ainakaan mun tietääkseni laissa ole mitään pykälää siitä että jonkun tuotteen pitäisi hajota tietyn ajan jälkeen :)

1921.5.2003 21:46

idea on kuin hiomaton timantti ;) Tulisi vain keksiä aine, joka suojaisi hapelta, mutta ei muuten tuhoaisi levyä.. =)

2022.5.2003 16:04

Suojaavan kalvon täytyisi olla äärettömän ohut. Mitenkähän toimisi samantyyppinen kalvo, jota käytetään kameroiden ja kiikareiden objektiiveissa. Tosin se taitaa vaatia tyhjiön, jossa se höyrystetään. Siitä vaan kemistit kehittelemään.

2123.5.2003 5:46

Joo, ei ole aluminointi ihan yksinkertaista hommaa. Parempi hankkia kirjoittava DVD-asema ja tekaista kopio;)

2213.6.2003 17:23

kokeikaapa laittaa lakkaa dvd-levyyn. toimii varmaan HIJAANOSTI!!!

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Käytätkö Lumiaa? Messenger lopettaa toimimisen tällä viikolla Käytätkö Lumiaa? Messenger lopettaa toimimisen tällä viikolla (28.3.2017 12:30)
Facebook on lähettänyt sähköpostia käyttäjilleen, jotka käyttävät yhtiön omistamaa Messenger-pikaviestintä Windows Phone 8.1 -laitteilla. Sähköpostisa kerrotaan, että sovellus lopettaa toiminnan ....
2 kommenttia
Isoisä selvisi 8-vuotiaan takomasta luottokorttilaskusta – Google korvaa kaiken Isoisä selvisi 8-vuotiaan takomasta luottokorttilaskusta – Google korvaa kaiken (28.3.2017 11:31)
Google on heltynyt korvaamaan 8-vuotiaan Clash Royale -pelissä tekemän 6400 euron luottokorttilaskun. Pojan äidin mukaan ilman korvausta perhe olisi joutunut etsimään uuden asunnon. Massiivinen ....
Musk aikoo seuraavaksi kehittää aivotietokoneen Musk aikoo seuraavaksi kehittää aivotietokoneen (28.3.2017 10:51)
Elon Musk on miljoonan idean mies, joka tuntuu tarttuvan kiinni yhä utopistisimmista projekteista. Wall Street Journalin mukaan Musk aikoo seuraavaksi kehittää teknologiaa, jonka avulla aivoihin ....
Sääntö-Saksa iskee: YouTube-kanavan on hankittava viranomaisilta lähetyslupa Sääntö-Saksa iskee: YouTube-kanavan on hankittava viranomaisilta lähetyslupa (28.3.2017 09:55)
Kun uusi tekniikka tai uudet toimintatavat kohtaavat vanhan maailman lainsäädännön, niin tuloksena syntyy helposti absurdeja tilanteita. Tästä hyvänä esimerkkinä tuore tapaus Saksasta. Saksalaisten ....
Bungie valmistautuu Destiny 2:n julkaisuun – Markkinointikampanja lähti käyntiin Bungie valmistautuu Destiny 2:n julkaisuun – Markkinointikampanja lähti käyntiin (28.3.2017 09:38)
Bungie ja Activision ovat aloittaneet Destiny 2:n kiusoittelukampan Twitterissä julkaistulla viestillä. Markkinointikampanja lähti käyntiin yksinkertaisella kuvalla, jossa näkyy Destiny-teksti ....

Uutisarkisto