*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Kazaa, BearShare, LimeWire ja Morpheus varastavat verkkosivuilta!

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 30.9.2002 13:08 Kommentteja (53)

Kazaa, BearShare, LimeWire ja Morpheus varastavat verkkosivuilta! Yksi kuvottavimmista huijauksista verkkobisneksessä paljastui viime viikolla, kun New York Times kirjoitti jutun ns. stealware-ohjelmista, joita lähestulkoon kaikki suurimmat P2P-ohjelmien tekijät ovat lisänneet viime kuukausina salassa kaikilta ohjelmiensa kylkiäisiksi. Enää siis ei ole kysymys pelkästään yksityisyyttä loukaavista spyware-ohjelmista, jotka vain availevat silloin tällöin rasittavia popup-ikkunoita käyttäjän ruudulle, vaan kysymys on puhtaasta ja törkeästä varastamisesta.
Eli P2P-ohjelmista ainakin Kazaa, BearShare, LimeWire sekä Morpheus ovat liittäneet ohjelmiensa "kylkiäisiksi" näitä pirullisia stealware-palikoita, jotka siis varastavat rahaa verkkosivustojen ylläpitäjiltä. Mitenkö ne toimivat? Jos olet ostamassa jotain verkkokaupasta, käytännössä lähes mistä tahansa kansainvälisestä verkkokaupasta, stealware tutkii, onko kaupalla ns. affiliate -ohjelmaa (eli kumppanuusohjelmaa), jossa kauppa maksaisi asiakkaan sivuille lähettäneelle sivustolle pienen komission (yleensä noin 1-2% kaupan arvosta). Jos stealware huomaa, että ko. kaupalla on affiliateohjelma, johon P2P-ohjelman tekijä kuuluu, stealware vaihtaa automaattisesti lähettäjäsivuston koodiksi P2P-ohjelman koodin. Eli sivusto, jonka kautta asiakas "klikkasi" itsensä kauppaan, todennäköisesti haluten tukea tällä tavalla sivustoa, ei saakaan kaupasta penniäkään rahaa, vaan kaikki menee P2P-ohjelman tekijälle.

Niin törkeää kuin tämä jo itsessään on, niin hommassa on vielä likaiset lisäyksityiskohtansa -- stealware pyörii käyttäjän koneessa, vaikka P2P-ohjelma ei olisikaan päällä ja lisäksi jos käyttäjä päättää poistaa P2P-ohjelman koneestaan, stealware ei poistu koneesta kun P2P-ohjelma poistetaan.

Tavasta johtuen, jota ei voi kuvailla kuin termillä törkeä huijaus, olemme päättäneet poistaa BearSharen sekä Morpheuksen sivuiltamme välittömästi ja suosittelemme kaikille käyttäjillemme sekä asiasta kertomista kaikille mahdollisille tahoille sekä siirtymään jonkin muun P2P-ohjelman käyttäjiksi välittömästi. Suositeltavia ohjelmia ovat ainakin DC++, WinMX sekä Direct Connect. Tässä lisäksi seikkaperäiset ohjeet siihen, miten stealware voidaan poistaa koneesta varsinaisen P2P-ohjelman poiston jälkeen:

Poista BUYERSPORT:

-Klikkaa Käynnistä -nappia
-Klikkaa Etsi
-Klikkaa Tiedostoja tai kansioita
-Kirjoita mbho.dll. Klikkaa Etsi. Kun tiedosto ilmestyy hakutuloksiin, valitse tiedosto klikkaamalla kerran ja paina Deleteä.

Poista LIMESHOP (LimeWiren stealware):

-Klikkaa Käynnistä
-Klikkaa Asetukset
-Klikkaa Ohjauspaneeli
-Tuplaklikkaa Lisää/poista sovellus
-Klikkaa LimeShop
-Klikkaa Lisää/Poista

Poista SAVENOW (Kazaan stealware):

-Klikkaa Käynnistä
-Klikkaa Asetukset
-Klikkaa Ohjauspaneeli
-Tuplaklikkaa Lisää/Poista sovellus
-Klikkaa SaveNow
-Klikkaa Lisää/Poista

...lisäksi suosittelemme kaikkia käyttäjiämme asentamaan koneelleen ilmaisen Ad-Aware -ohjelman, joka tutkii koneen kovalevyn ja poistaa tarvittaessa kaikki ns. spyware -ohjelmat sekä vastaavat vihulaiset. Ad-Awaren voi imuroida ilmaiseksi http://www.lavasoftusa.com/ -osoitteesta.

Edellinen Seuraava  

53 kommenttia

130.9.2002 13:19

siis kannattaako poistaa kazaalite 2.0 jos se on koneessa......

230.9.2002 13:32

kazaalite 2.0:ssakin on kuulemma spywarea vaikka on muuta väitettykin, lienekkö sitten juuri tuo stealware, mutta normaalissa kazaa litessä ei taida olla esim. tuota savenow:ta?

330.9.2002 13:39

Pistää taas miettimään mitä koneelleen uskaltaa enää asentaa.. Tänään varastetaan muilta, keneltä huomenna..? Kazaalitessähän ei pitäisi ainakaan spywareja olla, mutta kannattanee tarkistaa tuon ohjeen mukaan. Omalle koneelleni oli tuo SaveNow aiemmin ilmestynyt, mutta käyttiksen ja kaikkien ohjelmien uudelleenasennuksen jälkeen sitä ei enää tullut. Asentelin tuosta Kazaalitestä vanhemman version (1.72) ja ajoin sen jälkeen Ad-Awaren ja kas kummaa sieltä löytyi maininta Kazaasta. Poistin ko. tiedoston , mutta sen jälkeen ei Kazaakaan kyllä enää toiminut. En tiedä oliko "oikea" spyware vai sitä muistuttava harmiton, mutta niin lähti Kazaalitekin koneelta..

430.9.2002 13:43

kazaa-liten ohjeissa lukee että se .dll(?) tiedosto on harmiton ja tehty vain huijaamaan kazaata että spyware olisi installoitu koneelle = siitä ei kannata välittää jos adaware herjaa... ja ainahan(?) spywaret pystyy blokkaamaan ettei ne lähettele tietoja ulkomualimaan... =)

530.9.2002 13:45

Quote:
ainahan(?) spywaret pystyy blokkaamaan ettei ne lähettele tietoja ulkomualimaan
Mutta stealwarea ei..
Petteri Pyyny (pyyny@twitter)
Webmaster
http://AfterDawn.com/

630.9.2002 13:47

entä jos mä oon ladannut jonkun tiedoston kazaalla, niin kannattaako sekin poistaa...???

730.9.2002 13:47

onkos stealwaressa samoja ominaisuuksia kuin spyssä eli vaarana intimiteetin menetys, no ei ihan siis mutta koneen sisältö jne...?

830.9.2002 13:50

Quote:
entä jos mä oon ladannut jonkun tiedoston kazaalla, niin kannattaako sekin poistaa...???
Mitenniin, esim. .avi ei taida viruksia sisältää (paitsi että mulla on eräs p***a-laatuinen leffa mikä lopuksi avaa tietyn www-sivun, miten lienee tehty... Yleensä itse olen ylivarovainen .exe ym. tiedostojen kanssa...

930.9.2002 13:52

Quote:
onkos stealwaressa samoja ominaisuuksia kuin spyssä eli vaarana intimiteetin menetys, no ei ihan siis mutta koneen sisältö jne...?
Noiden kikkareiden tarkemmasta luonteesta ei ole sen teknisempää speksiä vielä saatavilla, muutakuin tuo em. varastaminen verkkosaiteilta, esim. AfterDawnilta eli "affiliate link hi-jacking". Affiliatemyynneistä esim. aD tekee noin viidesosan tuloistaan, joten ko. softien käyttö iskee samantien jo valmiiksi hyyyvin kapeaan henkireikään aD:lle, puhumattakaan saiteista, joille affiliatediilit tekevät tuloista 100%, joita näitäkin on. Ja paljon. Esim Suomessahan ei muunlaista mainostamista oikeastaan enää pienemmillä sivuilla olekaan kuin kumppanuusohjelmia, esim. TradeDoublerin mainokset.

1030.9.2002 14:25

onkos tossa kazaAlitessä tota stealwarea? entä miten poistettan Morpheuksesta toi olen morpheuksesta poistanut spywaren notepatilla avanut dll-tiedostot tallettanut päälle sitten poistanut spywaren mutta sinne jäi tommoset ad-aware ilmoitta kuitenkin tämmöstä kuin 1 identified file 1 components recognized 1 components ignored millä noi saa pois?

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.9.2002 @ 14:27

1130.9.2002 18:31

Ad-aware 5.83 löysi seuraavat epäilyttävät kohteet: Started registry scan ====================== UCmore key:HKEY_CLASSES_ROOT\clsid\{53cbee82-d747-11d3-9ed0-005004189684}\ UCmore key:HKEY_CLASSES_ROOT\clsid\{ed8db0fd-d8f4-4b2c-bb5b-9ef040fe104d}\ Alexa key:HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\internet explorer\extensions\{c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a}\ UCmore key:HKEY_LOCAL_MACHINE\software\ucmore\ UCmore key:HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows\ucid Registry scan result: Suspicious keys found : 5 Started folder scan ==================== UCmore folder:C:\Program Files\UCmore Folder scan result: Folders processed:3946 Suspicious folders found:1 Started file scan ================== UCmore file:C:\Documents and Settings\Järjestelmänvalvoja\Local Settings\Temp\UCmoreIEx.EXE UCmore file:C:\Documents and Settings\Järjestelmänvalvoja\Local Settings\Temp\UCmoreIEx.EXE File scan result: Suspicious files found:2 Scanning finished ================== Suspicious modules found:0 Suspicious keys found : 5 Suspicious folders found:1 Suspicious files found:2 ========================= Components ignored:0 Total components found:8 Olen asentanut koneeseen lähiaikoina seuraavat ohjelmat: -WinMx v3.3 (3.3.0.0) (745472 t) -Kazaa Lite (2.0.0.0) (2310656 t) -Grokster v1.6 Updated (poistettu jo) -eDonkey2000 Windows GUI Client v35.16.61 (poistettu jo) Onko jollakin tietoa mikä näistä on nuo lisukkeet lisännyt? WinMX:n nyt ainakin pitäisi olla puhdas, mutta onko Kazaa Lite 2.0.0.0? Toimiiko Kazaa Lite ilman mitään spywarea?

1230.9.2002 18:38

UCMORE on muistaakseni tullut edonkeyn mukana, mutta sen voi jättää installoimatta.

1330.9.2002 18:56

On sitten ilmeisesti jäänyt huomaamatta, yleensä välttelen kaikkea ylimääräistä. Mikä UCmoren tarkoitus lienee? Ilmeisesti, ainakin Ad-awaren mukaan WinMX v3.3 tai Kazaa Lite 2.0.0.0 eivät sisällä mitään sontaa. Kazaa Liten imutin vajaa viikko sitten WinMX:llä nimellä kazaa_lite_200_english.exe (1837 kt), joten niille jotka haluavat ilman lisukkeita olevan Kazaan tai Groksterin korvaajan, niin kannattaa kokeilla.

1430.9.2002 18:56

UCMORE, todellakin tulee eDonkey:n mukana, mutta sitä ei ole pakko asentaa. Jos haluat siitä eroon niin, poista eDonkey asennus ja asenna se uudelleen. Muistat vain ottaa uudelleen asennus vaiheessa ucmoren pois..

1530.9.2002 19:22

todella törkeätä toi homma varastaa nyt simosilta esm ARD:ltä tai muilta sivuilta menis Microsofttin kimpun ennemmin sillä ois kyllä rahaa?

161.10.2002 5:56
tsg77fi
Inactive

*käyttäjä ja viesti poistettu*

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.10.2002 @ 08:21

171.10.2002 6:04
Dr.W
Inactive

Sanooko " Cydoor " kenellekkään mitään. Advare löytää sellaisen. Todennäköisesti se on tullut kazaan mukana, kun sen poistaa loppuu kazaakin toiminta.

181.10.2002 6:39

CyDoor = Spyware

191.10.2002 22:16

_

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 2.10.2002 @ 20:01

202.10.2002 7:28

toi adware niin kannattaako kaikki poistaa mitkä se on löytänyt?

212.10.2002 9:08

Quote:
mulla ois idea ruvettais jakaamaa crackatyjä p2p ohjelmia esm linkittetäs adr sivulle omia koneita nosta kazaa morpheus limewire ilman spywarea, stealware ja ilman cydooreita ei kain dRD toista nyt suutu jos viellä....
Tänään on näemmä joku into leikkiä moderaattoria tai sitten muuten vaan napista joka asiasta. (olen pahoillani) Mutta, enteriä ei tarvitse joka välissä painaa kun rivi näyttää loppuvan, tekstit kyllä järjestyy automaagisesti kun rivi loppuu. Eikä pahalla, mutta joskus on vaikeuksia ymmärtää mitä tarkoitat kun lukee kirjoitustasi. Enkä usko että dRD tuohon suostuu, kuitenkin nämä ohjelmat on jollain tapaa tekijänsuojalain alaisia, mutta mikäpäs minä olen tuohon mitään sanomaan. /Edit: Typojen korjausta...
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 2.10.2002 @ 09:11

222.10.2002 9:14

Jees, eli pirakamaa ei tule. Streambox on vähän siinä rajoilla ja sekin lähtee lähiaikoina (no tätä ollaan luvattu jo kauan, mutta kohta se lähtee oikeasti :-) -- lähinnä sitä on notkutettu sivuilla ns. abandonwarena. Ja yhdyn Jaanzin mielipiteeseen -- niin paljon kuin arvostammekin valtavaa intoa kommentointiin, niin toivottaisiin vähän selkeämpää viestimistä -- osa viesteistä on oikeasti hyvin, hyvin, hyvin vaikeita ymmärtää että mitähän siinä ylipäätään sanotaan. Eli pyritään puhumaan suomea, ihan sellaista selkosuomea. Ja toisekseen kahden oman kommentin postittaminen peräkkäin mihinkään threadiin ei ole suotavaa ja jossain vaiheessa tuosta tulen räjähtämään -- jos tulee jotain lisättävää omiin sanomisiin ennenkuin muut ehtivät siihen vastaamaan, niin "Muokkaa viestiä" nappi on sitä varten. En tiedä onko tämä nyt sitten sitä mitä pelkäsin, kun nuo forumchartit tehtiin, että pyritään listoille jonkin ihme egoboostin toivossa vai ihan hyvää tarkoittavaa pientä hölmöyttä, mutta asianomaiset voisivat vähän tutkia kommentointejaan. Muuten asialla ei sinänsä ole merkitystä, mutta menee nappaus keskustelujen seuraamiseen varmaan useammallakin käyttäjällä, kun yhdeltä käyttäjältä on viisi peräkkäistä viestiä listattuna ilman että kukaan olisi välissä kommentoinut mitään. Lisäksi tietysti aiheesta vaeltelu, ns. offtopic, pitäisi pitää suht minimissä -- itse sitä harrastan, mutta katson sen jossain määrin oikeudekseni ;-) Vähän väärä paikka toki jauhaa asiasta, kun ollaan uutiskommentoinnissa, mutta anyway.


Petteri Pyyny (pyyny@twitter)
Webmaster
http://AfterDawn.com/

232.10.2002 9:16

Quote:
toi adware niin kannattaako kaikki poistaa mitkä se on löytänyt?
Periaatteessa kyllä, mutta kuitenkaan ei. (tyhjentävä vastaus) Syy se että useat ohjelmat lakkaa toimimasta, mikäli spyware poistetaan. Kuten aikaisemmin sanoin ja tutkittuania asiaa, kazaaliten mukana tulevaa alexaa ei kannata poistaa, kun ymmärtääkseni se on harmiton vaikka ad-aware väittää muuta. /Edit: Niinkuin näin lisäys. ;-D Olis tehnyt mieli jatkaa keskustelua postauksista, mutta olenpahan hiljaa.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 2.10.2002 @ 09:51

242.10.2002 18:26
pastor
Inactive

Adwarihan ilmoittaa polun ja ohjelman mihin kyseinen spywari kuuluu, joten jos on itse asennellut ohjelmat ja tarkastaa säännöllisesti nii varmaan tietää mistä on tullut ja voiko poistaa. Vinkkinä ettei microsoftin exploderin spywaria kannata poistaa, alkaa sivujen aukaisu kestämään vuosia jos aukeavat sittenkään. Tosin Nortonin ohjelmalla löytyy tarkemmin ja osa sellaisia spywareita mitä adwari ei löytänyt.

253.10.2002 4:41

Mikä tuo Microsoftin explorerista löytyvä kilke oiken sit on. Löysin sen omalta koneeltani myös ja lähetin sen kirousten saattelemana jonnekin kauas pois.. En kyllä ole sen jälkeen huomannut sivujen aukeamisessa mitään outoa, mutta miksi Ad-Aware sen löytää, eli onko oikea vai spywarea muistuttava koodinpätkä? Edit: Vois olla aihetta siirtää tämä Ad-Aware keskustelu täältä uutiskommenteista tuonne: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/8424

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 3.10.2002 @ 05:07

263.10.2002 17:35

Eli kannattaako KaZaa Lite 2.0.0.0 ladata, eli onko siinä stealwarea?

273.10.2002 19:58

kazaAliten kannattaa ladata jos aikoo kayttä kazaA ei ole spywarea eikä Stealwarea ? viellä dRD lle viestiä no sorry siitä edellisestä jutusta

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 3.10.2002 @ 21:55

286.10.2002 8:46

Siis KazaaLight on harmiton ?

298.10.2002 13:48

KaZaa Lite 1.7.2 on aina ollut niin harmiton kuin voi, eli Litestä on poistettu kaikki spyware ja adware jota tavallisessa KaZaassa on. Nyt vain varmistin ettei myöskään KaZaa Lite v2:ssakaan ei ole stealwarea/spywarea/adwarea jota on KaZaa v2:ssa. Eli kyllä, KaZaa Lite v2 on harmiton.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 8.10.2002 @ 13:50

304.11.2002 7:08
69theye
Inactive

Alexa key:HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\internet explorer\extensions\{c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a}\ Joku sanoi, että tämä tulisi Kazaa-liten mukana. Itse en kyseistä ohjelmaa omista enkä myöskään mitään muuta P2P-ohjelmaa. Silti Ad-Aware löysi kyseisen tiedoston deep scannin avulla. Joku avain se on, mutta kenenkähän oveen mahtaa käydä? Olen kyllä käynyt Kazaan ja lite version kotisivuilla. Ovatkohan ujuttaneet tuon vierailun yhteydessä? Btw, miten lainaus (quote) tehdään?

314.11.2002 19:22

Lainaus tehdään (quote)tekstiä(/quote), sulkumerkkien tilalle vain [ ja ] merkit. (tais olla noin, en ole enää pahemmin käyttänyt kun nimeltä mainitsematon pahoitti mielensä. ;-)) Niin, ehkäpä annoin väärää tietoa aikaisemmin mainittuani alexasta, mutta se mikä tulee KazaaLiten mukana (uusimmasta versiosta ei ole tietoa) on ymmärtääkseni joku feikki ja kazaa ei toimi ilman sitä, eli se on tehty sitä varten vain että kazaa toimisi. Tiedä sitten miksi sitä alexaa ei ole kokonaan poistettu, helpompi on ollut varmaan "kräkätä" alexa-osio, kuin koko kazaa? Joku viisaampi voinee kertoa enemmän...

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 4.11.2002 @ 19:23

324.11.2002 20:43

Käsittääkseni Alexa on ihan $-softin omia juttuja. Ainakin joka kerran Alexa on spy-listalla ollut, kun olen XP:n asentanut ja ajanut sen jälkeen Ad-awaren.

334.11.2002 22:04

Alexa on Amazonin omistama, eikä varsinaisesti spywarea sen ihmeemmin, sendailee lähinnä sivuja serverille mitä selaat ja niistä kootaan mm. http://www.archive.org/ -sivusto. Eli Alexa on yksi mokkula, jota _EN_ ainakaan itse poista koneeltani kun käytän ad-awarea.


Petteri Pyyny (pyyny@twitter)
Webmaster
http://AfterDawn.com/

344.11.2002 22:41

Joo. Aika harmittomalta kyllä vaikutti...

355.11.2002 4:59
olli_86
Inactive

Kokeilpaapa ensin poistaa se kazaa sen jälkeen haette sellaisen ohjelman kuin totaluninstall (löytyy googlella) ja asennatte kazaa uudestaan sen kautta. Se näyttää kaikki muutokset kovalevyllä ja windowsin rekisterissä. (huom. ei kannata tehdä muuta samaan aikaan kun asennatte ton nimittäin totaluninstall kaikki muutokset.

366.11.2002 7:17

Tarkoitin siis KazaaLite:ä. (piti korjata ettei sekoiteta kazaa ja kazaaliteä keskenään)

378.11.2002 21:49

yksi keino on tyhjentaa tekstieditorilla spywaretiedostot ja jättää tyhjät kuoret, ohjelma joka vaatii spywaren, voi toimia näin ilman spywaren toimintaa... kunhan ne pirut eivät päivtä spywareaan.

3820.1.2003 17:52

Kaikki on menossa siihen että kohta on mulla vaan linuxi ja sille tehdyt Opensource ohjelmat joita ei kiinnosta raha vaan itse koneet..

3921.1.2003 6:48

Itse poistin IE6:sta tuon Alexan Ad-awarella ja kaikki on toiminut kuin ennenkin. Itselläni on periaate ettei koneeseen jää mitään turhaa vakoilu/seurantasälää. Tuntukoon tuo Alexakin kuinka harmittomalta tahansa niin listoja silläkin kerätään, enkä halua kenenkään itseni lisäksi tietävän missä ja milloin käyn selailemassa. Kun noita harmittomamman tuntuisiakin lisukkeita hyväksytään, niin pian niistä tulee yleinen käytäntö (on jo taitanut tullakin kaikkinen Gatoreineen ym.)

4024.6.2003 21:07
avedon
Inactive

Otetaanpa nyt järki käteen ja punnitaan vaihtoehtoja tälläisen maallikon kannalta... Spyware? Ärsyttävämpää ilmiöö saa kyllä hakea ja ainakaan mun koneella ei saa olla mitään mistä en tiedä oikein mitä se tekee. Tulee sellanen neuroottinen fiilis! Toisaalta saa olla aika palikka, jos ei osaa näitä ohjelmia hallita ja poistaa. Toiseksi ei mulla koneella oo ainakaan mitään 'Irak-papereita', joiden vuotaminen jonnekin painais ketään. Jos sotku käy hermoon, senkun instaan koko hoidon uudestaan (vie noin tunnin). Ja sitten se homma, jolla kuitenkin suurin painoarvo: Kazaasta löytyy pienellä vaivalla ja huomattavasti helpommin kuin esim. IRCistä kaikki uusimmat softat ja pelit. Näiden markkinahintoja katsellessa vaan naurattaa, että kuka yritysten lisäksi näitä enää ostaa! Vaikka koko kone kärähtäis tuhkaksi uudella Spyware 'lisence to kill' hyökkäyksellä, jäisin voitolle ja paljon. Toki en esim. työpaikalla millään Kazaalla leikkisi... Huolestuttavampaa on yritysten yhä aggressiivisempi tiedonkeruu ja markkinoinnin 'kohdentaminen'. Toisaalta eipä oma katsantonikaan paljon kaupallista softaa arvosta, mutta täytyy kyllä sanoa, että jos oikein jotain odotan ja tiedän tarvitsevani, niin haen sen kaupasta enkä netistä. Kazaan ja muiden riesana ovat myös väärennetyt filenamet yms, mutta niistä ottaa kyllä helposti selvää. Hyvää kesää kaikille (kun sellainen nyt saatiin)!

4124.6.2003 21:35

itse ajan kerran päivässä läpi Spybotin ja System Mechanicin. Kaikki häipyy mitä ne löytävätkin (alexa related / microsoftin kikkareet). ...selain ja kone+ohjelmat toimivat edelleen mainiosti eli kaikki pois vaan enkä kertaakaan ole backuppeja ottanu

4225.6.2003 16:56

Miksi ei stealthwaren ulospääsyä pystyisi estämään tietokoneelta?

4326.6.2003 7:44

Ööh, käyttäiskö se selainta/p2p-ohjelmaa hyväkseen? (mutua)

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 26.6.2003 @ 07:47

Since 13.3.2002

4426.6.2003 8:56
Spotter77
Inactive

Quote:
Kaikki on menossa siihen että kohta on mulla vaan linuxi ja sille tehdyt Opensource ohjelmat joita ei kiinnosta raha vaan itse koneet
Juu alkaa eräs nimeltä mainitsematon firma olemaan sen verran röyhkeä, että pian Linux kutsuu ja kovaa. Kun itse löysin Alexan ja huomasin sen kuuluvan windowsiin vakiona, meinasi koko windows häipyä koneelta alta aikayksikön. Rahan vähyys vaikutti siihen, että loppuen lopuksi lähtikin vain Alexa. Nyt on kiukku laantunut ja Linuxiin vaihto siirtytyn jonkin verran tulevaisuuteen, mutta kun tietokone seuraavan kerran vaihtuu ei siinä windowsia tule näkymään. Toimiiko pelit muuten linuxilla? Harvemmin enää tulee pelattua, mutta silti sitä jäisi kaipaamaan.
Kaikki toimii kun vähän potkii.

4526.6.2003 11:13
Lappis
Inactive

Joku tuolla aiemmalla sivulla kyseli CyDoorista. Minulle on jäänyt sellainen käsitys, että se tulisi ainakin Flashget:n mukana. Typeryyksissäni asensin sen ns. Ilmaiskilkkeena eli kera niiden kaikenmaailman mainostauhkojen ja mm. tuo Cydoor löytyi tämän kämmennyksen jälkipyykkiä selvitellessä.

4623.7.2005 17:33

Mulla oli toi LimeWire, ja kun poistin sen niin taisi mennä tuo LimeShop mukana kun sitä ei löytynyt kun olin ajatellut sen poistaa.

4724.7.2005 1:52

2 vuotta vanha triidi piti sitten nostaa c(:


-janne

4824.7.2005 6:04
Joonas112
Inactive

niin piti...


Joonas 2600+ mhz 512 mt ram radeon 9600 160 gt kovo

4911.1.2006 13:48

ihme vaa mulle ei oo tullu mitään ärsyttäsiä pop ikkunoita mut en saa sitä pois mun koneelta

5011.1.2006 13:50

niin ja dc:ssä ei oo mitää stealwaree ainakaa minun tietääkseni

5112.1.2006 10:32

@gogre

Quote:
dRD Ja toisekseen kahden oman kommentin postittaminen peräkkäin mihinkään threadiin ei ole suotavaa ja jossain vaiheessa tuosta tulen räjähtämään -- jos tulee jotain lisättävää omiin sanomisiin ennenkuin muut ehtivät siihen vastaamaan, niin "Muokkaa viestiä" nappi on sitä varten.
opas.... http://www.saunalahti.fi/mseger/ADviestit.htm
Sitä saa mitä tilaa, joskus enemmänkin.

521.2.2006 15:30

dc:ssä ei ole stealwarea se on siltä osin turvallinen ohjelma. noista stealware ohjelmista pitäis tiedottaa kunnolla.sellaset on häpeä pilkku kaikelle warettamiselle !

534.5.2009 10:10

Tämän lisäksi ainakin Limewire kaappaa koneessa pyörivän Windows Liven kaverien yhteystiedot ja alkaa lähetellä mailia käyttäjän nimissä näille.

Vastaava tapaus on toistunut jo usealle kaverille Limewiren asentamisen jälkeen: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/645719

Googlaamalla muuten "limewire spyware" löytyy ensimmäisenä tämä sivu: http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/214354

Yritin vastata viestiketjuun ja kertoa Limewiren spywaresta, mutta newbie-statukseni foorumilla esti vastaamisen näin vanhaan ketjuun. Haluaisiko joku kirjoittaa tuonne?

Täytyy vain ihmetellä, miten tällaisia softia voi vielä olla vapaassa levityksessä!?

Edit: Neljä vuotta tämän viestiketjun jälkeen koko juttu ilmeisesti unohdettiin, ja nyt näitä softia (ainakin Limewireä) saa taas Afterdawnista! :(

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 4.5.2009 @ 10:37

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin (2.12.2016 13:01)
PC-pelikehittäjät ovat viime aikoina laajentuneet mobiilipelimarkkinoille ostamalla sektorilla jo markkinaosuuksia kahmineita yrityksiä. Esimerkiksi Activision Blizzard osti Candy Crush -pelejä ....
Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen (2.12.2016 12:26)
Huawei aikoo päivittää ensi vuoden alussa kaikkiaan kuusi puhelinmallia Android 7.0 Nougatiin. Näin kertovat HDBlog.it- ja Android Central -sivustot, jotka eivät kuitenkaan paljasta tietojensa lähdettä. ....
Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een (2.12.2016 11:16)
Steamin marraskuisten tilastotietojen mukaan lähes puolet pelaajista on siirtynyt Windows 10:een. Satunnaisotantaan perustuvien lukemien mukaan 48,37 prosenttia PC-pelaajista käyttää 64-bittistä ....
2 kommenttia
Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä (2.12.2016 10:53)
Vielä pari vuotta sitten Internet of Things oli hyvin epämääräinen käsite, jota käytettiin lähes kaikissa pöhinäpuheissa, mutta kukaan ei oikein tuntunut käsittävän mitä se käytännössä oikein ....
Lumioista tuttu ominaisuus tulossa Androidille – MediaTek esitteli uudet piirit Lumioista tuttu ominaisuus tulossa Androidille – MediaTek esitteli uudet piirit (2.12.2016 10:32)