*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Kazaasta uusi versio -- samalla mainossopimus ison ISP:n kanssa

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 23.9.2002 22:40 Kommentteja (25)

KaZaAsta, maailman tämän hetken suosituimmasta P2P-ohjelmasta, ilmestyi tänään uusi versio, v2.0, joka tuo lukuisia uudistuksia ohjelmaan. Mielenkiintoisimmat uutuudet ovat ehkä tiedostojen ryhmittely ns. soittolistoiksi, joiden avulla käyttäjät voivat imuroida esim. kokonaisia albumeja MP3-muodossa erillisinä kappaleina helposti.
Toinen uusi toiminto on WWW-sivuilta tehtävä haku, joka laajentaa Kazaan hakuhaarukan nyt siis FastTrack-verkon ulkopuolelle.

Samaan aikaan uuden version julkaisun kanssa ajoittuu mainossopimuksen solmiminen yhden Euroopan suurimmista ISP:stä kanssa. Sopimus Tiscalin kanssa tarkoittaa sitä, että Tiscali mainostaa laajakaistaliittymiään Kazaan kautta ja jos/kun uusi käyttäjä liittyy Tiscalin käyttäjäksi, saa Sharman Networks tästä osansa. Mainostusmuoto tunnetaan yleisesti nimikkeellä CPA (cost-per-action).

Lähde: PCWorld

Edellinen Seuraava  

25 kommenttia

123.9.2002 23:08

Mahttakohan olla uudessa KazaAssa paljon spywarea ?

224.9.2002 5:29

toivottavasti ei ole...

324.9.2002 5:43

www.kazaalite.com

424.9.2002 8:38

tuleeko tai onko tullut kazaa litestä uutta versiota? Niin ja olisi kiva tietää onko uudessa kazaassa spywarea. Kokeilemalla se selviää.

524.9.2002 8:53

Jeps, en ainakaan itse suosittele KaZaata. Asensin sen koneelle, ja se heitti koko käyttiksen jumiin vuorokauden toiminnan jälkeen. En heti tajunnut, että jumiutumisella olisi yhteys Kazaan, mutta kun poistin ja asensin sen viikon jälkeen uudelleen sama homma kävi. Ilmoitus vain, että vakava windows virhe. Tämän jälkeen yritin palauttaa koneen tilaan ennen ensimmäistä Kazaan asennusta, ja ilmoitus tuli että se ei onnistu. Joten jotain ihme hörhöjä sieltä tulee mukaan... Asennuksen jälkeen Ad-aware myös löysi 10 kertaa enemmän viitteitä vakoilukomponenteista. et sillee...

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 24.9.2002 @ 17:58

624.9.2002 10:16

KaZaA Liten kotisivuilla (http://www.kazaalite.com) luki että Liten 2.0 versio tulee parin päivän sisällä

724.9.2002 11:01

Pitää odottaa kunnes saavat toin KazaAliten valmiksi !

824.9.2002 14:58

KaZaaLite 2.0.0 löytyy täältä www.fileconnect.net

924.9.2002 17:19

Nyt kyllä sahaat silmään....

1024.9.2002 18:00

Eikä sahanut kazaAlite Bomberin antamasta osottesta !

1124.9.2002 18:30

Aivan varmasti on siellä se ohjelma...Selaat vähäsen alas päin ja tulee otsikko Kazaalite 2.0 Ja sitten otat "readme" tai jotain sinne päin. Sitten siinä on mirror ja lataat

1225.9.2002 19:58

Imutin just, mut en o vielä testannu, mutta jos on oikea, niin täältä löytyy: http://filemirrors.com/ löytyy heti siitä topdownloads kohdasta... jos on vaan oikea...

1326.9.2002 4:23

Kasaa on täynnä viruksia ja sieltä imuroi niin joku hemmo kummiski tulee koneelle. Mulle on käyny montakertaa silleen. KaaZaa ON PASKA.

1426.9.2002 4:30

ville1: Tuollaisilla viesteillä saat aika helposti itsesi ja IP:si ulos tästä paikasta. Perustellaan niitä vastauksia ja ei heitetä mitään Ville 5v. -juttuja tyyliin (Kasaa on pazzzzka....zzzz. !!!!!!!!!11111!!!!11111!!! on paska koska hemmo zzzzz on kova jätkä trtrtrt).

1526.9.2002 9:36

ei sieltä ketään koneelle tuu, jos tajuaa käyttää kunnon suojausohjelmia :)

1626.9.2002 11:15

Aivan. Ei siis mitään TEINIXXXX!!!!!1111-viestejä, siis kun kirjoitetaan, niin kirjoitetaan rauhassa, ja käytetään niitä välimerkkejä, sillä on tosi ärsyttävää lukea juuri tuollaisia juosten kustuja viestejä... ...Vähän Off-Topic, mutta silti...

1726.9.2002 11:23

tossahan KazaAssa oli toi päivittetty filtteröntilista

1826.9.2002 12:19

Kyllä tuolta sittenkin löytyi (www.fileconnect.net) KaZaa lite 2.0 ja kyllä se ihan hyvin toimii. Outoa että se ei ole Kazaa liten omalla sivulla. Siis tuolla www.kazaalite.com... Mutta pääasia että toimii.

1926.9.2002 13:32

Nyt löytyy myös "oikeilta" KaZaALite sivuilta...http://doa2.host.sk (tiedoksi vaan, että kyseinen sivu on se aito ja alkuperäinen.)

208.10.2003 15:22
jozaak
Inactive

mitä pitää tehä kun yrittää imuttaa kazaaliten ja siihen tulee jokin ihme teksti et pitää olla jossain gruupissa

2125.1.2004 4:34

Kertokaas nopeesti, mistä saa sen oikean kazaaliten? On ollut asennettuna monesti, mutta nyt sitä ei löydy mistään?

2225.1.2004 6:10

Kazaalite on valitettavasti lopetettu, ja sen siteiltä ei löydy downloadia, kuuleman kazaanin painostuksesta. Sen voi löytää vielä satunaisesti keskustelu palstoilta. Ja esim hakemalla se Shareazalla, lötyy aika hyvin edonkey ja gnutella verkostosta

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 25.1.2004 @ 06:13

2325.1.2004 15:11

No, eipäs nyt sittenkään ole lopetettu... nimittäin löysin kovan etsinnän jälkeen kazaaliten "sen oikean" lataus paikan, joten tässä se nyt on sitten kaikille käyttöön. Ja sitten niille jotka halveksuvat kazaan käyttöä, ja sanoo että Direct Connect on ainoa oikea paikka latada tavaraa... nimittäin suurella osalla on samat filut jaossa molemmissa paikoissa, eli yhtä paljon tulee pöpöjä molemmista. Ja ei ku loudaamaan.. :-) http://download.freeweb-hosting.com/ <--- Tuonne ja lujaa

2425.1.2004 17:03

Kazaasta kyllä tuppaa pukkailla kaiken näköisiä viruksia ja toisekseen sieltä tulee myös vähän mitä sattuu tavaraa. Usein pätkät on aivan väärin nimetty tai muuten vaan rikkinäisiä. Pienetkin zipit sun muut menevät rikki aivan liian helposti. Kyllähän tuolta jotain saa irti, mutta kun joutuu kaikki suodattamaan siivilän lävitse. Meinaa olla rasittavaa ja aikaa vievää. Muutenkin kazaan etsintä on turhan hidas. (vertaa dc:n etsintään. kaikki näkyy samantien) Onhan tuo kazaa muuten helppo käyttää. Ei paljon järkeä tarvitse, että osaa painaa paria nappia, että saa asennuksen lävitse ja pikkasen näppäilee epämääräisiä kirjaimia. Sitten vaan laittaa vaikka hakusanan niin vaihtoehtoja löytyy. DC++ / Reverseconnect rules. Lisäksi näissä voit chattailla samalla ja ratkoa ongelmiasi reaaliaikaisesti. Ja tavara on sitä mitä pitääkin.

2526.1.2004 7:05

No tuohon väärin nimettyihin filuihni lisään sen että ne on yleensä xxx-pohjaisia filuja mitkä on nimetty vääriksi, ja tietyllä tavalla hyvä että onkin. *alkoiko mietityttämään?* Mietis oikein tarkkaan mitä hyötyä siitä on? No kuten sanoin, samat filut kummassakin paikassa, joten se siitä! Kazaalta tulee noin 10 kertaa nopeammin tavaraa jos on kaapeli... :-) Suositun kokoillan elokuvan lataaminen kestää hyvässä lykyssä noin 35-45min. Jos joku leffa on hieman harvinaisempi, sen tuleminen kestää jopa 3-7vrk, mutta silti sitä on yleensä jakamassa useampi jakaja joten ei haittaa jos joku haluaa laitta koneen yöksi kiinni kuten dc.llä yleensä porukka tekee. Itse lopetan lataamisen jos latausajaksi ilmoitetaan jossain vaiheesa yli 4h. Cättäily onnistuu myös kazaallakin jos osaa kirjoittaa ruutuun ja klikata "send". Otetaan esimerkiksi joku suosittu artisti, esim. Madonna. Katsotaan kummalta saa nopeammin Madonnan 30 suosituinta kappaletta? Mulla siihen menee noin 10 minuuttia, mutta DC.llä etsiminen vie jo sen ajan, eikö? Dc.llä kirotaan yleisesti sitä että jengi katkoo latauksia, mutta KazaaLitellä on monta jakajaa, joten lataus ei katkea. Ja sitä minä en ymmärrä että miten joudut "suodattelemaan" latauksiasi? Samalla tavalla ne filut tulee kazaaliteltä koneelle kuin DC.lläkin. Eikä se DC++ ole mitenkään hankalampi tai älykkyyttä vaativampi kuin kazaalite. Itseasiassa helpompi se on asentaa ja käyttää kuin kazaalite, sillä kuka vaan nyt suomenkileiset ohjeet tajuaa, eikö? Niin monta kuin on lataajaa, niin on myös mielipiteitä, mutta tunnustan kyllä että DC++ "tuntuu" turvallisemmalta paikalta kuin kazaalite, mutta tuskin on todellisuudessa mitään eroa. Se on makuasia, sanoi koira kun muniaan nuoli.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 26.1.2004 @ 07:08

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun (6.12.2016 10:26)
Kyytipalvelu Uber on omalla esimerkillään osoittanut, että sijoittajapiireissä liikkuu paljon rahaa toimivien liikennepalveluiden kehittäjille ja kaupunkien liikennöinnin uudistaminen voi olla ....