*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

AudioGalaxy sopi oikeusjuttunsa RIAA:n kanssa

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 18.6.2002 09:45 Kommentteja (13)

RIAA (Recording Industry Association of America) ja NMPA (National Music Publishers' Association) pääsivät eilen sovintoon oikeussalien ulkopuolella AudioGalaxyn kanssa. Sopimus lopettaa AudioGalaxya vastaan viime kuussa nostetut syytteet tekijänoikeusrikkomuksista.
AudioGalaxy, jonka P2P-ohjelma Satellite ehti tulla tutuksi mm. yhtenä parhaista suomalaisen musiikin levityspaikoista, joutuu sopimuksen pohjalta poistamaan kaiken laittoman materiaalin verkostaan ja saa levittää verkon kautta vain sellaista musiikkia, johon tekijänoikeuksien omistajat ovat antaneet erikseen levitysluvan (eli siis etukäteissensuuria).

Käytännössä sovinto tarkoittaa sitä, että AudioGalaxy siirtyy historiankirjoihin aivan kuten Napsterikin ja muuttuu indieyhtyeiden musiikin levityskanavaksi ilman varsinaista käyttäjäkuntaa.

Edellinen Seuraava  

13 kommenttia

118.6.2002 12:14
Goth2002
Inactive

Vitun Teoston syytä tämäkin!!

218.6.2002 23:05

VITTU!!!! Nytten on koko päivä pilalla

319.6.2002 4:01

Semmosta se elämä on pojat. ps. Epäilen että teostolla olis mitään tekemistä asian kanssa.

419.6.2002 4:33

WinMX rules!

519.6.2002 5:15
ODB
Inactive

Huoh! Mistäköhän sitä nyt löytää musaa yhtähelpolla...

619.6.2002 11:25

Kaikki vaan WinMX:ään.

719.6.2002 16:46

yx lysti

819.6.2002 23:50

Noh, kyllähän noita P2P-ohjemia on netti väärällään...mutta PARAS on nyt kuopattu...:(

928.6.2002 12:33
rane84
Inactive

Uusi paras on tulossa, kukaan ei tiedä vielä mikä. Samoin kävi napsterin loppuessa, audiogalaxy oli vielä parempi kuin napster.

1025.7.2002 7:14

WinMX Rules!!!!!!!!!!!!!!

112.8.2002 9:41
asperdies
Inactive

**********

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 17.4.2003 @ 23:33

122.8.2002 11:06
Ruttu
Inactive

soulseak...tuo on aivan uusi tuttavuus, pitääpä hakea se kun vaan pääsis joskus täältä töistä..

132.8.2002 13:56
asperdies
Inactive

sory! ****** =)

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 17.4.2003 @ 23:29

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto