*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Yli puoli miljoonaa piraattielokuvaa päivässä

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 30.5.2002 22:22 Kommentteja (12)

Internet-piratismiin erikoistuneen tutkimuslaitoksen Viantin mukaan nettikäyttäjät imuroivat päivätasolla noin 400'000-600'000 piraattielokuvaa verkosta. Luku on noin 20% suurempi kuin viime vuonna.
Viant myös painottaa uusien julkaisujen merkitystä piratismille -- tämän vuoden megahitit Star Wars Episode II: Attack of the Clones ja Spiderman ovat jo kaksistaan nostaneet piratismilistoja selvästi ylöspäin. Viantin arvion mukaan kun elokuvat tulivat saataville verkon kautta aiemmin tänä keväänä ja uutinen asiasta levisi eri uutistoimistojen kautta tavallista laajemmalle, yritti jompaakumpaa elokuvaa imuroida "pahimpina" päivinä yli kymmenen miljoonaa käyttäjää. Hauskinta tietysti asiassa on, että arviolta vain noin 2-3 miljoonaa käyttäjää onnistui aikeissaan :-)

Kaikista hurjista luvuista huolimatta olisi mielenkiintoista saada selville, mikä osuus esim. SWEp2:n verkosta imuroineista käyttäjistä meni kuitenkin elokuvateatteriin katsomaan ko. elokuvan. Ja lisätietona vielä se, kuinka moni näistä ostaa loppujen lopuksi myöhemmin julkaistavan DVD-version elokuvasta. Uskoisin, että luku olisi hyvinkin mykistävän suuri..

Edellinen Seuraava  

12 kommenttia

130.5.2002 22:34

Jos mä lopettaisin noitten leffojen imuroinnin toi luku tippuis noin puolella

231.5.2002 9:32
DJ_Blind
Inactive

Et taida olla ainut joka imuroi noita leffoja netistä. ;-)

331.5.2002 10:45

kukas se toinen on joka noita elokuvii imuroi ??

431.5.2002 11:46

chopper varmaan tarkoitti, että tuo 7-8M epäonnistunutta yritystä löytää toimiva leffa tipahtaisi puoleen, jos chopper lopettaisi elokuvien etsimisen?-)

51.6.2002 22:44

LOL =)


Jari Ketola
Administrator
http://www.AfterDawn.com

61.6.2002 23:29

Nyt taidan olla "idiootti" mutta kysympä kuitenkin. Mitä tuo LOL tarkoitaa :)

72.6.2002 7:24

Hae googlella joku acronym finder tms, niin tarjoaa varsin kattavia selityksiä eri lyhenteille. Anyway, LOL == Laughing Out Loud. Monesti näkee jatkettuja versioita, esim. ROTFLOL = Rolling On The Floor and Laughing Out Loud :-)

82.6.2002 9:34

Ja tietysti ROTFLMAOPIMP=Rolling On The Floor Laughing My Ass Off Peeing In My Pants. Jake.k: Idiootti ei ole se, joka kysyy, vaan se, joka hymyilee vain niin kuin tietäisi mistä puhutaan vaikkei ole mitään hajua =)

92.6.2002 11:31

Varsin mukava määrä :) Mitä nyt joskus noita tulee otettua niin ne on elokuvia joita ei Suomesta oikein löydy tai ne eivät ole tulleet ollenkaan suomeen, ainakaan vielä.

105.6.2002 1:38

Jos uusia leffoja haluaa nopeasti ja halavalla, kannattaa tutustua johonkin kiinalaiseen nettiaktivistiin. :) Tyokaveri palasi eilen Pekingista, mukanaan 40 DVD:ta. Yhteishinta oli ollut $40. Setissa oli mm. The Scorpion King ja LOTR-1. LOTR oli screening masterilta otettu... ja taytyy sanoa, etta kuvanlaatu oli "DVD"-tasoa. -timo

115.6.2002 20:05

Jaa jaa... :) Mistähän moisia ystäviä voisi löytää? olettaen ettei tarvitsisi poistua rakkaasta suomen maastamme :P

126.6.2002 12:28

Töistä, MMORPG:istä (EQ, DAOC, UO, AC, AO, jne), IRCistä, Newseistä tai tämän (aD) tapaisilta keskustelupalstoilta... ei tosin välttämättä hetkessä... mutta jos ei yritä tehdä tuttavuuksia, niin ei niitä synnykään. Yksinkertaista, mutta totta. :) -timo

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Karu muistutus – Säätiedoilla sinusta tehdään kauppatavaraa Karu muistutus – Säätiedoilla sinusta tehdään kauppatavaraa (23.8.2017 10:31)
Huippusuosittu AccuWeather-sääsovellus on jäänyt kiinni käyttäjän sijainnin paikannuksen mahdollistavan datan keräämisestä, vaikka sovellusta on erikseen kielletty pääsemästä paikkatietoon käsiksi. ....
Ostitko tämän kopterin? Se on pakko päivittää viimeistään ensi viikolla Ostitko tämän kopterin? Se on pakko päivittää viimeistään ensi viikolla (23.8.2017 09:00)
Kopteriyhtiö DJI on julkaisee uudelle Spark-minikopterilleen pakollisen ohjelmistopäivityksen, jolla pyritään korjaamaan laitteen virranhallinnassa havaitut virheet. DJI:n mukaan se julkaisee ....
Apple kehittää itsestään ajavaa bussia – Omat työntekijät pääsevät matkustamaan sillä Apple kehittää itsestään ajavaa bussia – Omat työntekijät pääsevät matkustamaan sillä (23.8.2017 08:32)
Apple ei tavoittele ainakaan tällä hetkellä oman itsestään ajavan auton kehittämistä, kertoo The New York Times. Sen sijaan yhtiö keskittyy autojen autonomisen liikkumisen mahdollistavan järjestelmän ....
Netflixin katselu väheni yllättäen 10 prosentilla – Tässä syy Netflixin katselu väheni yllättäen 10 prosentilla – Tässä syy (22.8.2017 11:43)
Luonnonilmiöillä voi olla yllättävän isoja seurauksia verkkopalveluiden toimintaan. Ne voivat häiritä niitä tai jossain tapauksissa jopa lisätä palveluiden käyttöä. Netflixin kohdalla Yhdysvalloissa ....
5 kommenttia
WhatsAppiin tuli Facebookista tuttu ominaisuus WhatsAppiin tuli Facebookista tuttu ominaisuus (22.8.2017 10:20)
WhatsAppin Oma tila -ominaisuus saa uusia ominaisuuksia, kun Facebook on lisännyt siihen mahdollisuuden luoda värikkäitä tekstimuotoisia tilapäivityksiä. Alun perin tilapäivitys oli lähinnä ....

Uutisarkisto