*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Yli puoli miljoonaa piraattielokuvaa päivässä

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 30.5.2002 22:22 Kommentteja (12)

Internet-piratismiin erikoistuneen tutkimuslaitoksen Viantin mukaan nettikäyttäjät imuroivat päivätasolla noin 400'000-600'000 piraattielokuvaa verkosta. Luku on noin 20% suurempi kuin viime vuonna.
Viant myös painottaa uusien julkaisujen merkitystä piratismille -- tämän vuoden megahitit Star Wars Episode II: Attack of the Clones ja Spiderman ovat jo kaksistaan nostaneet piratismilistoja selvästi ylöspäin. Viantin arvion mukaan kun elokuvat tulivat saataville verkon kautta aiemmin tänä keväänä ja uutinen asiasta levisi eri uutistoimistojen kautta tavallista laajemmalle, yritti jompaakumpaa elokuvaa imuroida "pahimpina" päivinä yli kymmenen miljoonaa käyttäjää. Hauskinta tietysti asiassa on, että arviolta vain noin 2-3 miljoonaa käyttäjää onnistui aikeissaan :-)

Kaikista hurjista luvuista huolimatta olisi mielenkiintoista saada selville, mikä osuus esim. SWEp2:n verkosta imuroineista käyttäjistä meni kuitenkin elokuvateatteriin katsomaan ko. elokuvan. Ja lisätietona vielä se, kuinka moni näistä ostaa loppujen lopuksi myöhemmin julkaistavan DVD-version elokuvasta. Uskoisin, että luku olisi hyvinkin mykistävän suuri..

Edellinen Seuraava  

12 kommenttia

130.5.2002 22:34

Jos mä lopettaisin noitten leffojen imuroinnin toi luku tippuis noin puolella

231.5.2002 9:32
DJ_Blind
Inactive

Et taida olla ainut joka imuroi noita leffoja netistä. ;-)

331.5.2002 10:45

kukas se toinen on joka noita elokuvii imuroi ??

431.5.2002 11:46

chopper varmaan tarkoitti, että tuo 7-8M epäonnistunutta yritystä löytää toimiva leffa tipahtaisi puoleen, jos chopper lopettaisi elokuvien etsimisen?-)

51.6.2002 22:44

LOL =)


Jari Ketola
Administrator
http://www.AfterDawn.com

61.6.2002 23:29

Nyt taidan olla "idiootti" mutta kysympä kuitenkin. Mitä tuo LOL tarkoitaa :)

72.6.2002 7:24

Hae googlella joku acronym finder tms, niin tarjoaa varsin kattavia selityksiä eri lyhenteille. Anyway, LOL == Laughing Out Loud. Monesti näkee jatkettuja versioita, esim. ROTFLOL = Rolling On The Floor and Laughing Out Loud :-)

82.6.2002 9:34

Ja tietysti ROTFLMAOPIMP=Rolling On The Floor Laughing My Ass Off Peeing In My Pants. Jake.k: Idiootti ei ole se, joka kysyy, vaan se, joka hymyilee vain niin kuin tietäisi mistä puhutaan vaikkei ole mitään hajua =)

92.6.2002 11:31

Varsin mukava määrä :) Mitä nyt joskus noita tulee otettua niin ne on elokuvia joita ei Suomesta oikein löydy tai ne eivät ole tulleet ollenkaan suomeen, ainakaan vielä.

105.6.2002 1:38

Jos uusia leffoja haluaa nopeasti ja halavalla, kannattaa tutustua johonkin kiinalaiseen nettiaktivistiin. :) Tyokaveri palasi eilen Pekingista, mukanaan 40 DVD:ta. Yhteishinta oli ollut $40. Setissa oli mm. The Scorpion King ja LOTR-1. LOTR oli screening masterilta otettu... ja taytyy sanoa, etta kuvanlaatu oli "DVD"-tasoa. -timo

115.6.2002 20:05

Jaa jaa... :) Mistähän moisia ystäviä voisi löytää? olettaen ettei tarvitsisi poistua rakkaasta suomen maastamme :P

126.6.2002 12:28

Töistä, MMORPG:istä (EQ, DAOC, UO, AC, AO, jne), IRCistä, Newseistä tai tämän (aD) tapaisilta keskustelupalstoilta... ei tosin välttämättä hetkessä... mutta jos ei yritä tehdä tuttavuuksia, niin ei niitä synnykään. Yksinkertaista, mutta totta. :) -timo

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

OnePlus 5 sai uuden Android Oreo -esiversion OnePlus 5 sai uuden Android Oreo -esiversion (15.12.2017 22:50)
Uskaliaimmat OnePlus 5 -käyttäjät pääsevät nyt kokeilemaan uutta esiversiota, joka tuo Androidin uuden Oreo-version ominaisuuksia. OnePlus on aloittanut tänään Oreo-beetaohjelmassaan uuden version jakelun. ....
1 kommentti
Samsungin patentti kertoo kahdella näytöllä varustetusta pelipuhelimesta? Samsungin patentti kertoo kahdella näytöllä varustetusta pelipuhelimesta? (15.12.2017 22:08)
Samsung, kuten monet muutkin älypuhelinvalmistajat, kehittää jatkuvasti uusia patentteja, joilla pyritään uudistamaan älypuhelinkonseptia. Tietysti tarkoituksena on löytää uudenlainen innovaatio, ....
Samsungin uusi huippumalli, Galaxy S9, esitellään jo MWC-messuillla? Samsungin uusi huippumalli, Galaxy S9, esitellään jo MWC-messuillla? (15.12.2017 21:15)
Huippupuhelimet ovat todennäköisesti tämän vuoden osalta esitelty, mutta kauaa ei tarvitse odottaa, että uutta lippulaivamallia on jälleen tarjolla. Monet valmistajat tähyävät jo vuoden alkuun ....
AIM-pikaviestin haudattiin virallisesti tänään AIM-pikaviestin haudattiin virallisesti tänään (15.12.2017 19:44)
Vaikka nyt elämme pikaviestimien kulta-aikaa, kiitos mobiilisovellukset kuten WhatsApp, niin sovellusten historia on tietokoneiden viestimissä parin kymmenen vuoden päässä. Yksi ensimmäisistä ....
Netflixiltä heti vuoden alkuun läjäpäin uutta, tässä tammikuun uusi Originals-sisältö Netflixiltä heti vuoden alkuun läjäpäin uutta, tässä tammikuun uusi Originals-sisältö (15.12.2017 19:32)
Jouluunkin on vielä toista viikkoa aikaa ja senkin jälkeen Netflixillä on tarjolla ennen vuoden loppua muun muassa uusi Black Mirror -kausi, mutta jo nyt on hyvä ottaa katsaus tulevan kuun Netflix-uut....

Uutisarkisto