User Käyttäjä Salasana  
   
maanantai 7.7.2008 / 00:37
Hae:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > uutiset > bittorrentin videopalveluun mukaan tv-yhtiöitä ja elokuvastudioita
Näytä aiheet
Uutiset
Uutiset

BitTorrentin videopalveluun mukaan TV-yhtiöitä ja elokuvastudioita

Kaarlo "Agent_007" Räihä @ 30.11.2006 7:00

BitTorrentin videopalveluun mukaan TV-yhtiöitä ja elokuvastudioitaBitTorrentin tuleva videopalvelu on saanut useita vahvistuksia, kun BitTorrent Inc julkaisi listan uusista yhteistyökumppaneista. Mukaan ovat lyöttäytyneet 20th Century Fox, Paramount Pictures, G4, Kadokawa Pictures USA, Lionsgate, MTV Networks (mukaan lukien Comedy Central, MTV, VH1 jne. ), Palm Pictures ja Starz Media. Uusien yhteistyökumppaneiden avulla palvelun sisällön määrä tulee kasvamaan huomattavasti. Palvelun kautta tulee saataville elokuvia kuten X-Men The Last Stand (X-Men: viimeinen kohtaaminen), Saw III ja Mission: Impossible III (Vaarallinen tehtävä III) ja TV-sarjoja kuten 24, Prison Break (Pako), South Park ja Chappelle?s Show.

BitTorrent on aikaisemmin tehnyt sopimukset mm. Warner Bros. Home Entertainmentin kanssa, joten ainakaan yhteistyökumppaneiden määrä tai laatu ei koidu kohtaloksi palvelulle. Monet yhtiöt aikoivat tuoda elokuvansa samaan aikaan DVD- ja BitTorrent-levitykseen. Palm Pictures tekee kuitenkin suuren poikkeuksen ja aikoo tuoda videoitaan saataville BitTorrettin avulla ennen teatteri- tai DVD-levitystä. Elokuvia on luvattu sekä vuokrattavaksi että ostettavaksi palvelun kautta, TV-sarjojen kohdalla toistaiseksi ainoa vaihtoehto näyttää olevan ostaminen.

"On erittäin hienoa että olemme päässeet yhteistyöhön näiden maailmankuulujen mediajättien ja TV-yhtiöiden kanssa." totesi BitTorrent Incin johtaja Ashwin Navin. "Tämä on todellinen merkkipaalu, joka edustaa yhteisöämme, tekniikkaamme ja asemaamme nykymaailman sisällönjakelussa. Yleisömme haluaa jatkuvasti enemmän ja enemmän digitaalista sisältöä. Tarjoamalla asiakkaille juuri sitä sisältöä mitä he haluavat helposti ja nopeasti pidämme heidät tyytyväisinä, tämän ansiosta voittajina ovat sekä asiakkaat että yhteistyökumppanit." jatkaa Navin.

Tarkempaa tietoa itse palvelun hinnoittelusta tai DRM-suojauksien pakollisuudesta ei ilmoitettu. Palvelu aukeaa ensi vuoden helmikuussa ainakin Yhdysvalloissa ja todennäköisesti suurin osa maksullisesta sisällöstä on suojattu Microsoftin DRM-tekniikkalla ja palvelun kautta tulee todennäköisesti erikseen ladattavat versiot videoista tietokoneille ja kannettaville mediasoittimille.

Lähde:
Torrentfreak

 

 
Aiheeseen liittyvät uutiset:

  • BitTorrent DNA tukee videoiden streamausta (10 lokakuuta 2007)
  • BitTorrentin mediakauppa tarjoaa mainosrahoitteista sisältöä (3 huhtikuuta 2007)
  • BitTorrentin mediakauppa aukeaa huomenna (25 helmikuuta 2007)
  • BitTorrent ja µTorrent yhdistyvät, Kazaa oikeuteen (8 joulukuuta 2006)
  • Wikipedia-CD jakeluun BitTorrentin avulla (25 marraskuuta 2006)
  • BitTorrentin videopalvelu myöhästyy (17 marraskuuta 2006)
  • Ilmaista viihdykettä Halloweeniksi (29 lokakuuta 2006)
  • ASUS tuo markkinoille reitittimen BitTorrent-tuella (10 elokuuta 2006)
  • « Edellinen otsikko
    Muistutus: Hakuaika AfterDawnin avoimiin työpaikkoihin päättyy pian
    Seuraava otsikko »
    Finnkinon teatteriin ensimmäinen digitaalinen elokuvaprojektori
     Kommentoi!
    Keskustele uutisesta!  
    -Rex- (Senior Member) 30.11.2006 7:04 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    DRM pois ja kuukausimaksullinen hinnoittelu niin saavat tästä heti yhden asiakkaan.
    juhha84 (AfterDawn Addict) 30.11.2006 8:07 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Samaa mieltä rex:in kanssa. Tuo olisi kyllä houkutteleva.
    jarppa151 (Junior Member) 30.11.2006 8:20 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    no niin ,kerrankin ollaan menossa oikeeseen suuntaan
    mjk (Member) 30.11.2006 8:53 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Juu, oikeaan suuntaan ollaan menossa, ja kuten edellä sanottiin suojaukset ja hinta oikealle tasolle niin kauppaan tulen minäkin, ja jos saisi vaikka poltettua levyllekkin vielä...johan mpaa, riaa ovat huomanneet torrentin ylivoimaisuuden jakokanavana.
    emagdnim (Member) 30.11.2006 10:58 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Mikähä hiivatti siinä on ettei tajuta sitä "pikkuseikkaa", että jos ihminen haluaa kopioida leffan/biisin hän voi sen tehdä hyvin helposti p2p teitse. Jos hän haluaa vielä maksaa biisistään niin olisivat vain tyytyväisiä eivätkä yrittäisi estellä myymiensä tuotteiden kopiointia, koska ampuvat sillä vain omaan jalkaansa. käsittämättömän turhaa touhua. Kyllä ne biisit on jo siellä netissä valmiiksi ladattavissa niin ei ne menetä mitään, jos joku on MAKSAMANSA biisin sinne laittanu muiden sekaan.

    alkaa niin kyrsiä tollanen jääräpäisyys ja typeryys. noh omapa on ongelmansa.. halvemmallaki pääsisivät.
    juunas11 (Member) 30.11.2006 11:05 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:
    Juu, oikeaan suuntaan ollaan menossa, ja kuten edellä sanottiin suojaukset ja hinta oikealle tasolle niin kauppaan tulen minäkin, ja jos saisi vaikka poltettua levyllekkin vielä...johan mpaa, riaa ovat huomanneet torrentin ylivoimaisuuden jakokanavana.

    Oli jo aikakin :D
    kiiveri (Senior Member) 30.11.2006 13:43 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    En olisi niin varma että riaa on tämän toiminnan isoin kannattaja (http://www.afterdawn.com/news/archive/8177.cfm) tuossa uutisessa kerrotaan kuinka riaa haluaisi sulkea internetin.
    Tuo palvelu kuullostaisi kyllä hyvältä, kunnon jakotekniikka käytössa, mutta ei noista suojauksista mihinkään pääse kyllä niissä on jotkin suojaukset kuitenkin, koska muutenhan nämäkin versiot ovat heti jaossa laittomasti. Kunhan ne eivät häiritse/estä katsomista niin se olisi hyvä, eli voisi suoraan alkaa katsomaan ilman kikkailuja.

    btw emagdnim
    Tuolla asenteella ei pääse pitkälle, kyllähän ne leffat jollain rahoilla pitää tehdä, vai sepäs olisikin mukavaa kun ihmiset tekisivät omista rahoistaan leffoja jotta sinun kaltaiset ihmiset saavat ne ilmaiseksi koska eivät halua maksaa kun saa sitä ilmaiseksikin ladattua.
    zipzap (Member) 1.12.2006 18:55 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    ''kyllähän ne leffat jollain rahoilla pitää tehdä''
    Maailmassa on varmaan kyvykkäitä näyttelijöitä, jotka eivät tarvitse palkkaa 100 miljoonaa per leffa.
    Jos elokuva maksaa liki miljardin, on pakko olla jossain ilmaa, josta kuluttajat maksavat. Ilmaa sekin on kun niitä netistä lataa...ei se ole keneltäkään pois. Harvaa elokuvaa voi sanoa edes taiteeksi...
    Alcareru (Junior Member) 2.12.2006 11:40 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:
    DRM pois ja kuukausimaksullinen hinnoittelu niin saavat tästä heti yhden asiakkaan.

    -- -Rex-
    Lainaus:
    ''kyllähän ne leffat jollain rahoilla pitää tehdä''
    Maailmassa on varmaan kyvykkäitä näyttelijöitä, jotka eivät tarvitse palkkaa 100 miljoonaa per leffa.
    Jos elokuva maksaa liki miljardin, on pakko olla jossain ilmaa, josta kuluttajat maksavat. Ilmaa sekin on kun niitä netistä lataa...ei se ole keneltäkään pois. Harvaa elokuvaa voi sanoa edes taiteeksi...

    -- zipzap

    Molemmat puhuu asiaa! Hinnoittelu kohdalleen ja DRM-shitti pois, niin meikäläisestäkin kyllä asiakkaan saisivat. Ja täytyy sanoa, että on kyllä aivan uskomattomia nuo leffastarojen palkkavaatimukset ja asiaa sekin, että monet leffat ovat kaukana taiteesta. Lähinnä vain myydään konseptilla yksi urhea amerikkalainen kaveri pelastaa maailman, räjähdyksiä ja aseiden rätinää ja pistetään kalliita autoja romuksi.
    emagdnim (Member) 2.12.2006 16:08 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    kiiveri, minun kaltaiseni ihmiset? En jakele ostamiani/omistamiani medioita eteenpäin milläänlailla.

    Sen voin kyllä tunnustaa että 100-0 mielummin lataan netistä ilmaiseksi leffan ku maksan siitä. Mielummin käyn kaupan hyllyltä hakeen sen tai käyn leffavuokraamossa. En todellakaan hyväksy sitä että ostamaani median käyttöä rajoitetaan! SINUNKALTAISESI ihmiset kun myös tämän huomaisi niin ehkäpä asiaan saataisiin nopeampaa muutosta. lompakko on paras äänestysväline.

    Se vain on niin etteivät nykyisenlaiset estot(suojaukset) palvele enää kenenkään etuja. Milloinkaan ne eivät ole palvelleet kuluttajien etuja eikä niistä enään mitään hyötyä ole toisellekkaan osapuolelle.

    waretusta/piratismia vastaan taistelu on kuin äyskärillä tappelis tsunamia vastaan. Parempi rakentaa hyvä vene ja yrittää selviytyä tsunamin päälle ;)

    Yhdyn tämänhetkisiin kommentteihin linkin uutisessa(6 ensimmäistä). Samaa yritän tässäkin selittää:
    http://fin.afterdawn.com/uutiset/arkisto/8188.cfm

    ps. henkilökohtaisuudet voi jättää pois vastaisuudessa hyvän netiketin mukaisesti. Itsekin nyt siihen sorruin ihan kuittailu mielessä. :)
    emagdnim (Member) 2.12.2006 16:16 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:
    Tuolla asenteella ei pääse pitkälle, kyllähän ne leffat jollain rahoilla pitää tehdä, vai sepäs olisikin mukavaa kun ihmiset tekisivät omista rahoistaan leffoja jotta sinun kaltaiset ihmiset saavat ne ilmaiseksi koska eivät halua maksaa kun saa sitä ilmaiseksikin ladattua.
    Tähän vielä, että pointtihan olikin juuri se, että ne leffat päätyy nykyäänkin p2p verkkoihin suojauksista huolimatta. Erittäin hyvälaatuisenakin vielä. En siis nää syytä miksei sisällöntuottajatkin voisi lähteä virran mukaan ja jättää turha vastavirtaan räpiköiminen pois? Suojauksien poisto jo alentais kynnystä piraatin ja aidon tuotteen välillä. Siitä olis hyvä lähteä liikkelle.
    Fidelaar (Senior Member) 2.12.2006 17:33 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    "koska muutenhan nämäkin versiot ovat heti jaossa laittomasti."

    liian monesti ovat jaossa pirun kauan ennenkä laillisesti saatavissa, ainaski tääl suames.



    Athlon64 3400+ | 2048Mb DDR400 | Club GF7800GS
    kiiveri (Senior Member) 2.12.2006 19:14 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    @emagdnim
    En kiellä sitä etten warettaisi, sillä teen sitä , mutta siihen on syyt joita luettelit tuossa, hinta ja suojaukset. Henkilökohtaisesti en ole suojauksia vastaan, onhan ne ymmärrettäviä, mutta ne eivät saisi haitata käyttöä. Eli jos katson sen koneelta tai poltan. Tuossa on kyllä epäkohtia nykyisissä suojauksissa kun ei saisi polttaa ja muutenkin nuo rajoitukset, paitsi ei ehkä kaikki.
    Tuosta aiemmasta teksistä sain kuvan että mielipteesi olisi että waretat sen takia kun se on vain helpompaa ja selviää halvemmalla? Jos olen väärässä niin pahoittelen virhettäni.

    Lainaus:
    Suojauksien poisto jo alentais kynnystä piraatin

    Tuossa on se että suojauksista ei voida luopua, helpottaisi ehkä meidän elämää, mutta pitää heidänkin suojella omia etujaan.

    mutta joo jätetään henkilökahtaisuudet poies :)
     Kommentoi
     

    Seuraa uutisiamme RSS-virtana

    Lue AfterDawnin uutiset suoraan haluamallasi RSS-lukijalla tai lisää uutisemme Googlen, Yahoon tai MSN:n aloitussivullesi.

    RSS -syöte
    Lisää Googlen aloitussivulle
    Lisää My Yahoo! -palveluun
    Lisää MyMSN -palveluun

    Hae uutisia

    Hae uutisotsikoita uutisarkistostamme vuodesta 1999 lähtien.

    Multimedia: AfterDawn.com | AfterDawnin keskustelualueet
    Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
    Musiikkia: MP3Lizard.com
    Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia
    Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit | Blasteroids.com (engl.)
    Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
    International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | Gaming downloads | AfterDawn på svenska
    RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
    Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
    Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
     
      © 1999-2008 AfterDawn Oy