| Keskustele uutisesta! |
Vain 25 uusinta kommenttia on näkyvissä, lue loput kommentit täältä |
| Netti (Member) 1.11.2006 0:26 |
|
|
Eletään vainoajien yhteiskunnassa, tuo että ylläpitäjä maksaa lähes puolet enemmän on jotenkin epäuskottavaa. Emmekö me enään elä oikeusvaltiossa ihan sama asia että jos jonkun firman työn tekijä tekis jotakin rikollista, niin pomo tuomittaisiin työn tekijän sijaan.
Kukaan ei saa ikinä maksettua tota ahneitten firmojen
riisto summaa joka vaan sattu olemaan mukana tossa jutussa
|
| jarppa151 (Junior Member) 1.11.2006 5:30 |
|
|
Mitä tulee tohon firmojen ryöstörahastukseen niin MTV3 ja Ere "Kaljupää" Kokkonen sai korvauksia.Mutta mistähän hyvästä .Luulis ton ens vuoden formula rahastuksen riittävän.
|
| ramu2000 (Junior Member) 1.11.2006 6:58 |
|
|
mä hakkaan ton antti kotilaisen ja saan parin sadan sakot siitä. Vihaan tollasii ahneiden kannattajia!
|
| kiiveri (Senior Member) 1.11.2006 11:32 |
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti riekha01: yrittäisivät haastaa googlen oikeuteen!
Mitähän tuosta on hyötyä sinulle tai kenellekkään muulle, sama riisto vain jatkuisi. Mieluummin yrittäisivät hyväksikäyttää valmiita, hyviä ja nopeita verkkoja myymiseen, eli p2p verkkoja.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ramu2000: mä hakkaan ton antti kotilaisen ja saan parin sadan sakot siitä. Vihaan tollasii ahneiden kannattajia!
Sama kysymys kuin edelliseen, mitä sinä siitä hyödyt tai kukaan muukaan? Ei se muuta uutta TO-lakia vaikka miten hakkaisit Lex Karpelankin. Sekä Kotilainen tekee vain työtään, eikä nuo lausunnot välttämättä ole omia mielipiteitä vaan sitä mitä pitää sanoa.
Kyllä itseänikin vit***** tämä tilanne missä nykyisin ollaan, mutta pitää pysyä reaaliasioissa, ihmisten pitäisi itse alkaa toimia yhdessä ja muuttaa asiaa eikä peeloilla.
|
| Elec_619 (Newbie) 1.11.2006 12:48 |
|
|
Mitäs jos vaan porukalla aina maksetaan ylläpitäjien saamat sakot ja annetaan toimintojen jatkua... :)
Muistaakseni tästäkin on olemassa Ruotsissa joku "tapaus", taisi olla warettajavakuutus?
|
| versifier (Newbie) 1.11.2006 12:53 |
|
|
Jokos rp:kin lopetti kun ei pääse sisään..
|
| ziisus (Junior Member) 1.11.2006 13:45 |
|
|
uudet vainot on alkanu vaan tällä kertaa ei jahdata noitia vaan warettajia... no mikäs siinä oon itse lähinnä käyttäny ropakon takaisia sivustoja.
|
| ziisus (Junior Member) 1.11.2006 13:45 |
|
|
uudet vainot on alkanu vaan tällä kertaa ei jahdata noitia vaan warettajia... no mikäs siinä oon itse lähinnä käyttäny ropakon takaisia sivustoja.
|
| ziisus (Junior Member) 1.11.2006 13:45 |
|
|
uudet vainot on alkanu vaan tällä kertaa ei jahdata noitia vaan warettajia... no mikäs siinä oon itse lähinnä käyttäny ropakon takaisia sivustoja.
|
| Ahx1 (Junior Member) 1.11.2006 15:28 |
|
|
Elec_619: Ruotsin warevakuutus taisi kattaa ainoastaan sakot, eikä tekijänoikeuskorvauksia, joten siinä suhteessa aika turha vakuutus.
Älytöntä uhomista jollekin TTVK:n toiminnanjohtajalle, vaikka tuskin kirjottavat ihan tosissaan ovat.
Veikkaus: Hovioikeus jättää tuomion voimaan, mutta kohtuullistaa tekijänoikeuskorvauksia noin 10% entisestä.
|
| JeiTee (Junior Member) 1.11.2006 17:02 |
|
|
Hovioikeudessa asia menee uuteen käsittelyyn. Ja useimmissa tapauksissa asiat eivät etene siellä kuten käräjäoikeudessa (kumileimasin syytäjälle). Uskoisin, että korvaukset tippuvat roimasti, koska mitään todistetta asianomistajalle koituneista todellisista vahingoista ei ole. Hypoteesi siitä, kuinka paljon X määrä ladattua elokuvaa/peliä/musiikkikappaletta, aiheuttaa taloudellista vahinkoa oikeudet omistavalle taholle, ei ole peruste tuomiolle. Vain todelliset, todistettavat asiat otetaan huomioon. Lisäksihän on tämä kysymys ylläpitäjien vastuu kaikista käyttäjien tekemistä toimista, jolle ei ole perusteita koska välillistä vastuuta korvausmenettelyssä ei yleensä langeteta. Käytännössähän asia voi edetä aivan eri tavalla, mutta kyllä näiden tuomioiden voimassa pysymyinen olisi oikeusmurha ja täysin naurettavaa.
|
| acido (Senior Member) 1.11.2006 21:39 |
|
Uutisen mukaan korvauksia ei tuomittu maksettavaksi oikeudenhaltijoille syntyneen vahingon mukaan, vaan arvioidusta rikoshyödystä, mitä ylläpitäjät ovat saaneet. Oikeus siis arvioi että kukin ylläpitäjä olisi ehkä hyötynyt noin 50.000 euroa lahjoituksien muodossa. Aiheutettua vahinkoa ei edes yritetty oikeuden toimesta arvioida.
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=28541
|
| -Rex- (Senior Member) 2.11.2006 2:41 |
|
Lainaus:
Kyllä itseänikin vit***** tämä tilanne missä nykyisin ollaan, mutta pitää pysyä reaaliasioissa, ihmisten pitäisi itse alkaa toimia yhdessä ja muuttaa asiaa eikä peeloilla.
Täyttä asiaa. Nyt jos koskaan on hetki, että nimenomaan tuo peeloilu ja uhoilu pitää lopettaa. Antaa mediamafian hoitaa se puoli, entistä typerimmiltä saavat itsensä näyttämään. Nyt olisi viimeistään aika saada niin laajaa ja kriittistä keskustelua asiasta aikaiseksi, että se noteerataan laajemmallakin tasolla. Silloin kun saadaan lehtiin, tv:seen ja radioon kärkästä, mutta asiallista keskustelua aiheesta ja siihen nämä jo pidempään jatkuneet nettikeskustelut päälle, voidaan saavuttaa jopa jotakin. Siinä sivussa toki toimintaa on jatkettava, jotta iskujen teho hukkuu hiljaisuuteen. Painostamalla näin vaalien alla voidaan saada sama tilanne kuin Ruotsissa on nyt. Suuret puolueet menivät hätäpäissään lupailemaan yhtä jos toista ja siitä media muistuttaa sitä jatkuvasti. Ja tästä syystä uskon, että ensimmäinen maa joka tekee muutoksia tilateeseen tulee olemaan Ruotsi. Miksei siis meilläkin? Ainakin yrittää pitäisi, mutta se ei onnistu 1 tai 2 hepulta.
|
| naulapaa (Newbie) 2.11.2006 9:06 |
|
|
Ehkä hieman offtopic:
"Sonera Laajakaistan nopeuden lasku muuttuu maksulliseksi 25 €/kerta 1.12.2006 alkaen.
Nopeuden nosto säilyy kuitenkin edelleen maksuttomana."
Eilen tullutta Soneran s-postia. Waretus vähenee -> pienennetään kaistaa ja Sonera vetää välistä, ovelaa. Itse kyllä vaihdan samalla operaattoria jos kaistan pienempään vaihdan.
|
| trooper78 (Senior Member) 3.11.2006 4:29 |
|
Lainaus:
Waretus vähenee -> pienennetään kaistaa ja Sonera vetää välistä, ovelaa.
Sonara sietäisi haastaa oikeuteen rikokseen yllyttämisestä. Pakottavat asiakkaiden pitamaan isot kaistat, joten heidan on pakko warettaa, etta saavat rahoillensa vastinetta
EDIT>aakkoset herkes toimimasta, heh
|
| Betrayed (Senior Member) 3.11.2006 5:36 |
|
Alkaa muistuttamaan jo muinaisia noitavainoja :/ poltetaan vaan kaikki mitä ei ymmärretä, ja sitten kun se ihminen palaa niin "oho, ei se ollukkaa noita, muuten se olis vapauttanu ittesä" :) Tökitään nukkuvaa karhua tässä kokoajan...
Poliisilla ei muutenkaan ole mitenkään mahtavat resurssit käsitykseni mukaan, nyt niitä vielä haaskataan parin leffan lataajan jahtaamiseen kun raiskaajat hippaloivat vapaana. Taitaa täälläkin olla sanottu että raiskauksestakin selviää vähemmällä kun warettamisella, miten tämä on mahdollista "oikeusvaltiossa"?
Nämä "oikeusjärjestöt" eivät ilmeisesti välitä siitä, että tuhoavat monen nuoren elämän ("omapahan on vikansa") kohtuuttomilla korvauksilla. Sitten armahdetaan korvaukset ja media saa heidät näyttämään hyvältä "voikun kilttiä kun ne sedät anto anteeks "velat"". Anteeksi antamista tietenkin edellyttää että nuoret sitoutuvat olemaan warettamatta, ja "oikeusjärjestöjen" mallinukeiksi.
EDIT: Lisää avautumista
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 3.11.2006 3:39
|
| himpo (Junior Member) 3.11.2006 7:23 |
|
|
Jos suomiträkit menee kaikki, eikä uusia tule tilalle, niin sitten se on muutettava vaikka ruotsiin, piraattipoukama näkyy myös suomeksi ja siellä saa puhua suomea kommenteissa.
|
| SuomiP (Member) 3.11.2006 19:08 |
|
|
datamoon.org on jälleen auki.. folioo voi taase vähä löysätä ainakin itse pääsin vanhoilla tunnuksilla sisään!
|
| kolmis (Member) 5.11.2006 10:55 |
|
|
Alan vihata suomea koska täällä poliisit saa tehä mitä tahaansa ku ne tuskin tulee tutkimaan ittensä saati sitten puhuvat aina totta... kaikenlisäksi saavat kohtuu palkan sen lisäksi että waretus on lähes turvattu.
|
| noobster (Member) 6.11.2006 15:42 |
|
|
poikki ja pinoon nuo poliitikot ym. (riisto)kiihottajat! ei oikein tää suomen oikeus mee mun kaaliin, jos kauppias X myy mulle kiväärin ja kassin kuteja joilla sitten meen ja ammun koko eduskunnan paskaks, niin tän logiikan mukaan myyjälle myös tuomio siitä ettei se ollut telepaatti ja tiennyt mitä mun korvien välissä liikkuu... SONTAA sanon minä!
|
| kolmis (Member) 8.11.2006 3:54 |
|
|
Koska on olemassa mediamafia voisin sanoa että meidän pitäisi perustaa antimediamafia tai jotain...
|
| Fidelaar (Senior Member) 8.11.2006 10:46 |
|
"Alan vihata suomea koska täällä poliisit saa tehä mitä tahaansa"
ei se poliisi syypää ole... heh... ne tekee ku tutkintapyyntö tulee työtänsä...
Athlon64 3400+ | 2048Mb DDR400 | Club GF7800GS
|
| kolmis (Member) 8.11.2006 12:33 |
|
|
en minä sanonut että syy olisi poliisin mutta poliisina oleminen varmistaa melkein täysin että olet virkavallalta turvassa... jos nyt tajusit?
|
| Alcareru (Junior Member) 8.11.2006 15:40 |
|
-Rex- puhuu asiaa. Pitäisi saada jotakin näkyvää aikaseksi. Ei se hyödytä yhtään mitään, että täällä vaan uhotaan kaikki kilpaa keskenämme. Pitäisi saada julkisuutta ja muidenkin kuin jo ennestään samaa mieltä olevien keskuudessa. Juurikin niihin lehtiin ja valtamedioihin pitäisi nämä asiat saada.
Ehkä lehtiin pääsisi, kun saataisiin kunnon mielenosoitus tai muu tempaus järjestettyä..
Jos vaikka kaverit tuolta pystyis koordinoimaan jotakin fiksua toimintaa.
http://masinointi.org/
|
| kolmis (Member) 9.11.2006 13:39 |
|
|
Alcareru olet oikeassa -Rex- puhuu asiaa ja voishan tommoseen mukaan lähteäkkin.
|
| Mestaus (Senior Member) 11.11.2006 1:49 |
|
|
Kotelo tahtoo vähän uhoo ;)
"Ei kannata kuvitella, että jätämme asian tähän, kun Finreactor-tuomio tuli" jatkaa Kotilainen.
|