| Keskustele uutisesta! |
Vain 25 uusinta kommenttia on näkyvissä, lue loput kommentit täältä |
| mjk (Senior Member) 2.7.2008 9:45 |
|
Crysis ei myynyt, sen takia Crytek kiukuttelee..No itse asiassa ostin pelin itselleni (omistan myös farcry:n) ja koneeni pyöritti juuri ja juuri minimum asetuksilla vaikka koneeni oli heidän mukaansa medium. Joten sairaanraskas on ja sisältö puuttui kokonaan meni putkijuoksuksi...graffat taas olivat ala-arvoista juuri koneeni onnettumuudesta johtuen, mukamas. Sitten kopioihin, älkää hyvät ihmiset ottako warella koska täytyyhän saada tekijöiden korvaus...mutta ymmärrän suuresti myös niitä jotka kopiovat/warettavat. Koska "vituttaisi" se jos ostaa pelin ja kävisi kuten minulle pyörii jos pyörii ja miten, jolloin halvemmaksi tulee "warettaminen". Mielestäni Crytek:n poraaminen johtuu juuri siitä että tehtiin "teknologiademo", ja ei tullutkaan tarpeeksi hynää uuteen mersuun.
FarCry on edelleen parempi kuin crysis, pelipyörii moitteetta vanhemmallakin kalustolla ja näyttää hienolta uusilla maniinoilla ja on pelattavissa, mitä crysis ei ole.
Crytek tehkä parempia pelejä ja pienemmillä konetehoilla voisi myyntikin lisääntyä.
ps.EA:n itse kritisoi juuri konetehojen rajuutta ko pelin kohdalla ja crytek ei uskonut vaan koitti näemmä kepillä jäätä ja nyt syytetään "kopioita", voi voi.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 2.7.2008 9:46
|
| wipe2000 (AfterDawn Addict) 2.7.2008 12:11 |
|
Eipä koko Crysiksessa olisi mielestäni ollut juuri pointtia, jos se ei olisi graafisesti melkoisen kaunis ja sen takia myös raskas? Olisiko joku tosiaan ostanut sen täydellä hinnalla, kun itse peli on sisällöltään kuin lisälevy Far Crylle?
|
| Jaketus (Newbie) 2.7.2008 15:25 |
|
Itse myönnän warettaneeni Crysiksen nähdäkseni että toimiiko se, sen jälkeen ostin sen kun kone jaksoi pyörittää.
Ihan turhaan kyllä Crytek itkee. Ei se ole piraattien vika että tulot on alemmat, vaan sen ettei peliä myydä riittävästi, eli peli ei ole riittävän monen potenttiaalisen asiakkaan mieleen. Tässä tapauksessa niitä potenttiaalisia asiakkaita on muutenkin aivan häviävän pieni määrä, kun laitteistovaatimukset vähentää potenttiaalista asiakaskuntaa rajusti.
Piraatteja ei voida laskea potenttiaalisiksi asiakkaiksi (niinkuin ei voi myöskään tietokoneettomia tai yli 40 vuotiaita jne.jne.) koska joka tapauksessa ne ei sitä peliä saa (esim.) piraateille myytyä tehokkaasti = ne ei voi saada piraateilta rahaa = ne ei menetä tuloja piratismille, ne ei menetä mitään piratismin takia.
Mutta toki voi käydä niin että piraatti huomaa että peli on hyvä ja haluaa maksaa siitä (niinkuin minulle kävi), eli piratismi voi jopa lisätä myyntiä (en olisi ostanut Crysistä ellen olisi ensin pelannut peliä läpi, demot ei kerro paljon mitään).
Lainaus: Ei edes vuotta jaksanut olla huipun reunallakaan. Enkä kerralla jaksaisi pistää koneeseen mitään 3000€. Varmaan fiksuinta olis hommata pelikonsoli ja jos tietokonetta tarvii, niin macci mulle kiitos.
Totaali repeäminen.
Mac = Tehottomampi, Kalliimpi, eikä mitään päivitys mahdollisuutta.
Fiksuinta on hommata ihan PC, ainoa huono asia PCssä on MSän Windows, mut ei sitäkään tarvii onneks käyttää ku pelaamiseen, linuxilla kaikki muu.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 2.7.2008 16:50
|
| -fwf- (Newbie) 2.7.2008 16:29 |
|
Lainaus:
Lainaus: Eli kaikilla ei ole rahaa siihen ja varsinkin kun tarjotaan niin helppo tapa saada sama ilmaiseksi.
Jos koruliikkeen ovi jätettäisiin joka yö auki, niin oikeuttaisiko se korujen varastamiseen, jos sinulla ei ole varaa niitä ostaa?
Muuten tomiva vertaus, mutta miten tästä päästään siihen että tämä sama varas ostaisi korut, jos ei niitä varastaisi.
Minusta pelintekijöiden ja muiden valittajien on turha kuvitella että jokainen waretettu peli olisi ostettu jos warettaminen olisi mahdotonta...
Esimerkiksi omalla kohdallani voin sanoa, että yhtään peliä minkä olen hankkinut muullatavoin kuin maksamalla, en olisi ostanut(muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta, jotka ovat osoittautuneet niin hyvikksi että on pitänyt hankkia jälkeen päin)(tähän on 2 syytä.. rahaa ei vaan ole... ja harva peli on niin hyvä että jaksan kunnolla pelata sitä...)
|
| Jaketus (Newbie) 2.7.2008 16:35 |
|
Lainaus:
Jos koruliikkeen ovi jätettäisiin joka yö auki, niin oikeuttaisiko se korujen varastamiseen, jos sinulla ei ole varaa niitä ostaa?
Ei, mutta entäs jos varas ei viekkään koruja vaan tekee itselleen kopiot?
Edelleenkään kopioitaessa (tai warettaessa) ei alkuperäinen muutu mitenkään tai katoa minnekkään.
Minäkin juuri lainasin sinun kirjoittamaa tekstiä tehdessäni vastauksen siihen, eikä sinun alkuperäiselle viestille tapahtunut mitään?
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 2.7.2008 16:36
|
| stillborn (Senior Member) 2.7.2008 16:49 |
|
|
"Yerlin mukaan yhtä ostettua peliä kohden maailmalla liikkuu 15-20 luvatonta (piraatti)kopiota ja Yerlin mielestä tämä on todella huono asia PC-pelaamiselle. "
Näin on ollut varmasti aina. Hyvät pelit pärjäävät aina ja sehän on tärkeintä.
|
| Jaketus (Newbie) 2.7.2008 17:03 |
|
Lainaus: Yerlin mukaan yhtä ostettua peliä kohden maailmalla liikkuu 15-20 luvatonta (piraatti)kopiota ja Yerlin mielestä tämä on todella huono asia PC-pelaamiselle.
Tuota täytyisi korjata.
"Yerlin mukaan yhtä pelien ostajaa kohden maailmalla liikkuu 15-20 ihmistä jotka ei osta pelejä ja Yerlin mielestä tämä on todella huono asia PC-pelaamiselle."
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 2.7.2008 17:05
|
| Teku007 (Junior Member) 2.7.2008 18:27 |
|
Lainaus: Ei, mutta entäs jos varas ei viekkään koruja vaan tekee itselleen kopiot?
Edelleenkään kopioitaessa (tai warettaessa) ei alkuperäinen muutu mitenkään tai katoa minnekkään.
Kyllä koruliikkeilläkin on vakuutus joten kyllä he omansa saavat takaisin (ajattelee että varas otti vain esim. yhden korun jolloin liikettä ei pidä sulkeä väliaikaisesti tms. jolloin siitä ei koidu harmia)
Lainaus: Minusta pelintekijöiden ja muiden valittajien on turha kuvitella että jokainen waretettu peli olisi ostettu jos warettaminen olisi mahdotonta...
Tuossa olen aivan samaa mieltä, mutta jos otetaan esimerkiksi nämä Yerlinin luvut (1 ostettu = 15 waretettua,) niin uskallan väittää, että näistä viidestätoista n. 3 ostaisi pelin jos warettemista ei olisi. Joka olisi kolme kertaa parempi tulos pelintekijöille.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 2.7.2008 18:29
|
| Persojet (Member) 2.7.2008 19:04 |
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Yottabyte: Crysishän ei nimenomaan ole kauhean hyvä peli, se on juuri "The Benchmark", ehkäpä juuri siksi siitä ei tee niin kovasti mieli maksaa.
samaa mieltä, peli oli ihan p**** joten jäljelle vain into kokeilla kuinka hyvin pyörii (ja minun koneella ei todellakaan pyöri hyvin)
EMO: Asus M2R-FVM
Näyttis: Gainward GeForce 7600 GT (609/1700)
prossu: AMD Athlon 64 X2 4200+ @ 2,2 GHz
RAM: Corsair 1GB,DDR2,667MHz,PC2-5300,5-5-5-15 CR1 (x2)
PSU: OCZ Stealth X Stream 600W
---------------------------------------------------------
# PS3 fan: No! That can't be! MGS is ours! It's exclusive to Sony!
# 360 fan: Go, Kojima! Come over to the dark side!
|
| vempula (Member) 2.7.2008 20:57 |
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti teosto: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti vempula: Itse ostin ps3n juuri sen takia, että en jaksa enään miettiä toimiikohan joku peli minun koneella vai ei.
Piratismiin varmasti auttaisi erilaiset netti rekisteröinnit, mutta tarpeeksi pitkälle vedettynä ne estävät pelien edelleen myymisen.
muistaakseni pelin jälleenmyyntikin olisi jotenkin kiellossa? en ole aivan saletti.
mutta jos ostat pelinkäytettynä on sen keycode jo mennyt yhdelle pelaajalle. ellei kyseessä ole accountin vaativa peli jollon saat ostajalta accountin samaan hintaan
ennemmin uutena kaupasta kuin käytetttynä joltain tuntemattomalta.
pelin demolla sen jo tietää mikä peli on hyvä ja mikä ei.
ja mitä tuohon pleikkariin tulee niin itse en pidä sen kontrolleista fps peleissä kankeaa ja väkisin ampumista. ennemmin hiiri ja näppis
Jälleenmyynin kieltämistä on toisinaan väläytelty. PC puolella ongelmana on juuri nuo CD-keyt jotka "vanhentuvat" asennuksen yhteydessä. Konsoleille pelejä oikeastaan kannattaa ostaa vain käytettynä, jos ei ole ihan pakko päästä uusinta uutta pelaamaan. Todella monet kaupat ostavat ja myyvät myös kätettyjä.
Itsellekkin tuo GTAn pelaaminen padilla vaati muutaman illan totuttelun, mutta nyt se jo sujuu ja on mielestäni todella nautinnollista.
|
| TemeTee (Senior Member) 2.7.2008 21:00 |
|
|
Kyllä tuossa aika rahamielisiä ollaan. Jos ei myynti vastaa odotuksia ja "kaikki" ovat pelin warettaneet, pitäisi ainakin olla tyytyväinen siihen, että peli on ainakin suosittu, sitä pelataan ja siitä pidetään (?).
|
| rmCowboy (Senior Member) 2.7.2008 21:03 |
|
|
Tuosta koruliikkeestä vielä että jos ei ole valvontakameraa niin totta hitossa ottaisin kaikki korut. Sama pätee waretukseen.
|
| TemeTee (Senior Member) 2.7.2008 21:49 |
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rmCowboy: Tuosta koruliikkeestä vielä että jos ei ole valvontakameraa niin totta hitossa ottaisin kaikki korut. Sama pätee waretukseen.
Itse vielä katsoisin ettei olisi silminnäkijöitä :D
HP Pavilion 6699eo Special Edition | 15.4" | Intel c2d T5250 @1.5Ghz | 2Gb DDR2 | 160GB | nVidia GeForce 8400M GS | Vista Home Premium 32-bit | Logitech G15 | Razer DeathAdder
|
| Shadows13 (Senior Member) 2.7.2008 22:24 |
|
Tuossa voi olla joku pointti ja useassa pikassa on epäilty miksi juuri gta aat julkaistaan aina monta kuukautta konsoliversioiden jälkee on se että porukka ostaisi niitä eka koska sillä tavalla saadaan porukka varmemmin ostamaan tuote. Minne ne pelikonsolien piraatit menneet on? Kun vähän katsoo jostain niin johan löytyy jo konsolille kuin konsolille vermeet joilla piraatit saa toimimaan ja piraatteja konsoleille on netti täynnä.
|
| jonzcu (Junior Member) 3.7.2008 0:20 |
|
Joo ja suomessakin on luotettavia, ammattimaisia ja toimivia kauppoja josta voi ostaa mieleisensä konsolin erilaisilla firmware patcheilla tai muilla vastaavilla vempaimilla varustettuna. Valikoimasta löytyy mm. xbox 360 malliston kaikki mallit lisävarusteineen ja tarjoavatpa liikkeet vielä laajaa huoltopalveluakin sekä takuuta laitteille. Eipä muutakun lafkoja etsimään googlella ja ''warekonsolit'' kaikille tilaukseen. ;)
|
| BlasterX (Senior Member) 3.7.2008 17:15 |
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TemeTee: Kyllä tuossa aika rahamielisiä ollaan. Jos ei myynti vastaa odotuksia ja "kaikki" ovat pelin warettaneet, pitäisi ainakin olla tyytyväinen siihen, että peli on ainakin suosittu, sitä pelataan ja siitä pidetään (?).
Pelifirmoja ei pyöritetä hyväntekeväisyyden vuoksi. Luulisi tämän olevan jo tuttua... Jokainen sijoittaja ja Crytekin omistajakaarti tuskin irroittaa euforiaa siitä, että naapurin pasi saa käyttää firman tuotetta siitä maksamatta.
Ja jos ei aikoisi muutenkaan peliä ostaa, niin ei silti ole oikeutettu peliä lataamaan. Yksinkertainen juttu, joka tulisi sisäistää ennenkuin alkaa latailemaan. Ei tekosyiden suoltaminen itselle paranna kuin ehkä omatuntoa...
|
| 1of2k (Newbie) 3.7.2008 18:08 |
|
|
Niin kyllähän Crytek on ihmisiä työllistävä yritys ja yrityksen tärkein tavoite on tehdä maksimaalista voittoa. Tuosta pelin raskaudesta olen kyllä vahvasti toista mieltä. No tietysti riippuu kokoonpanosta, mutta itse testasimme keskitason pelikoneella ja lähes täysillä grafiikoilla oli ruudunpäivitys huippuluokkaa. Koodaus oli onnistunutta.
|
| Fidelaar (Senior Member) 3.7.2008 20:44 |
|
|
Kyllähän tuota ei ostettua versiota mieluusti kokeili ja totes et vakio ladalla ei paljon juhlita. Vähemmän ottaa kaaliin se et peli ei pyöri ku se et maksaa siitä ja se ei pyöri... Demot kun tuppaavat olemaan kevennettyjä versioita markkinoinnin edistämiseksi..
|
| mjk (Senior Member) 3.7.2008 21:36 |
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Fidelaar: Kyllähän tuota ei ostettua versiota mieluusti kokeili ja totes et vakio ladalla ei paljon juhlita. Vähemmän ottaa kaaliin se et peli ei pyöri ku se et maksaa siitä ja se ei pyöri... Demot kun tuppaavat olemaan kevennettyjä versioita markkinoinnin edistämiseksi..
Niimpä..osassa demoista on juuri no finalversion, ja toinen juttu joka on yleistynyt juuri demoissa on se että peli on jo kaupoissa ja sitten pukkaa demoa...toivottavasti ei tule kuitenkaan tuollainen taktiikka menestyyn.
|
| Jaketus (Newbie) 4.7.2008 9:36 |
|
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TemeTee: Ja jos ei aikoisi muutenkaan peliä ostaa, niin ei silti ole oikeutettu peliä lataamaan. Yksinkertainen juttu, joka tulisi sisäistää ennenkuin alkaa latailemaan. Ei tekosyiden suoltaminen itselle paranna kuin ehkä omatuntoa...
Ei anna oikeutta ei, mutta se tekee väitteistä että "warettaminen tappaa x ja x teollisuuden" niin sanottua bullshittiä. Waretus ei vähennä myyntiä, koska warettajat eivät ole potenttiaalisia asiakkaita. Warettajat kuuluu myynnin silmissä samaan ryhmään tietokoneettomien kanssa, eikä jostain syystä tietokoneettomia syytetä x ja x teollisuuden tuhoamisesta.
Ja mitenköhän Crytek on onnistunut laskemaan että jokaista aitoa peliä kohtaan on 15-20 waretettua. Tämmöisen laskeminen on täysin mahdotonta.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 4.7.2008 9:39
|
| Persojet (Member) 4.7.2008 11:45 |
|
onko se nyt loppujen lopuksi niin kamalaa jos he eivät saa 10. ferraria pihaan ja kolmatta kartanoa?
EMO: Asus M2R-FVM
Näyttis: Gainward GeForce 7600 GT (609/1700)
prossu: AMD Athlon 64 X2 4200+ @ 2,2 GHz
RAM: Corsair 1GB,DDR2,667MHz,PC2-5300,5-5-5-15 CR1 (x2)
PSU: OCZ Stealth X Stream 600W
---------------------------------------------------------
# PS3 fan: No! That can't be! MGS is ours! It's exclusive to Sony!
# 360 fan: Go, Kojima! Come over to the dark side!
|
| Teku007 (Junior Member) 4.7.2008 14:07 |
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Persojet: onko se nyt loppujen lopuksi niin kamalaa jos he eivät saa 10. ferraria pihaan ja kolmatta kartanoa?
Luuletko että pelifirmoissa työskentelevät ohjelmoijat ovat jtn upporikkaita? Monet ovat kantapään kautta kotikoneillaan monta vuotta ohjelmointia opiskelleita ahkeria työntekijöitä, jotka ovat varmasti nytkin pienen palkkansa saaneet mutta jos peliä oltaisiin ostettu enemmän ja warettu vähemmän niin he olisivat voineet saada vaikka mojovan jouluboonuksen jotta olisi ollut varaa ostaa lapsille polkupyörät. Mutta onhan se helppo warettajien parantaa omaatuntoansa kuvittelemalla että kyseessä on "jo-valmiiksi-miljonääri-riistäjät-jotka-vaan-tahtoo-riistää-enemmän". Totuus on toisenlainen.
|
| Persojet (Member) 4.7.2008 22:06 |
|
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Persojet: onko se nyt loppujen lopuksi niin kamalaa jos he eivät saa 10. ferraria pihaan ja kolmatta kartanoa?
Luuletko että pelifirmoissa työskentelevät ohjelmoijat ovat jtn upporikkaita? Monet ovat kantapään kautta kotikoneillaan monta vuotta ohjelmointia opiskelleita ahkeria työntekijöitä, jotka ovat varmasti nytkin pienen palkkansa saaneet mutta jos peliä oltaisiin ostettu enemmän ja warettu vähemmän niin he olisivat voineet saada vaikka mojovan jouluboonuksen jotta olisi ollut varaa ostaa lapsille polkupyörät. Mutta onhan se helppo warettajien parantaa omaatuntoansa kuvittelemalla että kyseessä on "jo-valmiiksi-miljonääri-riistäjät-jotka-vaan-tahtoo-riistää-enemmän". Totuus on toisenlainen.
periaatteessa olet oikeassa, serkku on tuolla bugbearilla töissä ollut jo pitkään eikä se mikään upporikas ole mutta ei se warettajista mitään numeroa tee
|
| sk0ude (Junior Member) 4.7.2008 22:20 |
|
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Persojet: onko se nyt loppujen lopuksi niin kamalaa jos he eivät saa 10. ferraria pihaan ja kolmatta kartanoa?
Luuletko että pelifirmoissa työskentelevät ohjelmoijat ovat jtn upporikkaita? Monet ovat kantapään kautta kotikoneillaan monta vuotta ohjelmointia opiskelleita ahkeria työntekijöitä, jotka ovat varmasti nytkin pienen palkkansa saaneet mutta jos peliä oltaisiin ostettu enemmän ja warettu vähemmän niin he olisivat voineet saada vaikka mojovan jouluboonuksen jotta olisi ollut varaa ostaa lapsille polkupyörät. Mutta onhan se helppo warettajien parantaa omaatuntoansa kuvittelemalla että kyseessä on "jo-valmiiksi-miljonääri-riistäjät-jotka-vaan-tahtoo-riistää-enemmän". Totuus on toisenlainen.
No voi, koodariparat. Hehehe.
|
| kolmis (Member) 6.7.2008 3:33 |
|
|
omatuntoahan tässä pitääkin aina vain kohottaa, noh on mulla kasa aitoja pelejä, pari kopioa jotka vain on ja pari varmuuskopioa jotka ostan kun taloudellinen tilanne vain paranee, mitään hyvää en ole jättänyt vielä pois jos vain jostain olen saanut, toisinkin on käynyt eli myydään EI OO:ta.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 6.7.2008 3:36
|
| Persojet (Member) 11.7.2008 5:29 |
|
|
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 11.7.2008 5:32
|