User Käyttäjä Salasana  
   
sunnuntai 12.10.2008 / 11:54
Hae:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > uutiset > sonera ottaa iphone tilauksia vastaan
Näytä aiheet
Uutiset
Uutiset

Sonera ottaa iPhone tilauksia vastaan

Matti "Siggy" Vähäkainu @ 1.7.2008 14:27

Sonera ottaa iPhone tilauksia vastaanSonera lähetti hetki sitten iPhone-ennakkorekisteröityneille tiedotuksen sähköpostilla ja tekstiviestillä. Lyhyessä tiedotteessa kerrotaan, että ennakkorekisteröityneille on avattu tilausnumero. Viestissä kehotetaan myös tilaamaan iPhone 3G -puhelin "HETI", sillä "puhelimia on rajoitettu määrä, suuren kysynnän vuoksi vain nopeimmat saavat omansa ensimmäisten joukossa."

Soneran viestissä linkataan myös hinta-/liittymätietoihin, jotka useimmat listaan rekisteröityneet ovat lienee jo nähneet viime perjantain uutisissa. Vaikka tuhansia ja tuhansia kiinnostuneita ennakkorekisteröityi Soneran iPhone 3G -listalle, niin saa nähdä kuinka moni on valmis tilaamaan puhelimen nyt kun hinnat ovat julki.

Linkki tähän uutiseen

 

 
Aiheeseen liittyvät uutiset:

  • Viikko ulkona jonottamassa uutta iPhonea (7 heinäkuuta 2008)
  • « Edellinen otsikko
    Warner mukaan Nokian Comes with Music -palveluun
    Seuraava otsikko »
    Crytek: PC-peleistä suurin osa piraatteja
     Kommentoi!
    Keskustele uutisesta!   Vain 25 uusinta kommenttia on näkyvissä, lue loput kommentit täältä
    exlex (Member) 2.7.2008 14:27 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    En kyllä käsitä kuka uskaltaa ostaa noilla hinnoilla iPhonen. Puhelujen hinnat on ihan hirveet. Puhelimen kokonaishinnaksi tulee paljon kun pitää sitä 24kk.

    Tuo iPhonen tekniikka ja Designkin alkaa olemaan jo vanhanaikaisen näköinen. Kohta muilla merkeillä varmaan kymmenkunta koskeketusnäytöllista puhelinta. Tuossa esim yksi joka on vuotanut nettiin: ( http://www.hilavitkutin.com/2008/04/10/n...otanut-nettiin/ ). Mahtaa varmaan iPhonen käyttäjiä harmittaa kun kavereilla on uudet pelit kädessä ja puoleen hintaan. :P

    Kaverilla on ollut tuo vangempi versio iPhonesta käytössä jo reilu puolivuotta ja se kaatuilee ja on muutenkin vaikea puhuessa. Mutta tottakai ymmärrän jos joku kuitenkin haluaa iPhonen. Onhan se Apple.

    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 2.7.2008 14:39

    375H&H (Member) 2.7.2008 16:00 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti exlex:
    Mahtaa varmaan iPhonen käyttäjiä harmittaa kun kavereilla on uudet pelit kädessä ja puoleen hintaan. :P
    No en usko että harmittaa sillä ovathan jo muidenkin Aplen tuotteiden käyttäjät jo aikaa sitten tottuneet ajatukseen.
    Nicto (Newbie) 2.7.2008 17:07 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Eikös ilmasia/suojaamattomia wlaneja oo tätä nykyä vähän siellä sun täällä, mitä sitä turhaan ottaa jotain datapaketteja, kun eikö niitäkin voi käyttää..vieläpä ihan ilmaiseks?
    375H&H (Member) 2.7.2008 17:22 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Nicto:
    Eikös ilmasia/suojaamattomia wlaneja oo tätä nykyä vähän siellä sun täällä, mitä sitä turhaan ottaa jotain datapaketteja, kun eikö niitäkin voi käyttää..vieläpä ihan ilmaiseks?
    No toisaalta miksipä ostaa auto kun kerran liftaamalla pääsee kyytiin vähän siellä sun täällä, ja jos ei liftaamalla niin voi maksaa taksista. Datapaketin ostaa sellainen käyttäjä joka tietää tarvitsevansa dataa reiluhkosti sekä ei luota ilmaisen yhteyden saatavuuteen. Muuten olen kyllä wlanien yleisyydestä samaa mieltä.
    jehu80 (Member) 2.7.2008 17:46 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Nicto:
    Eikös ilmasia/suojaamattomia wlaneja oo tätä nykyä vähän siellä sun täällä, mitä sitä turhaan ottaa jotain datapaketteja, kun eikö niitäkin voi käyttää..vieläpä ihan ilmaiseks?

    Ei.
    Nicto (Newbie) 2.7.2008 19:09 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Nicto:
    Eikös ilmasia/suojaamattomia wlaneja oo tätä nykyä vähän siellä sun täällä, mitä sitä turhaan ottaa jotain datapaketteja, kun eikö niitäkin voi käyttää..vieläpä ihan ilmaiseks?

    Ei.

    Tämähän oli varsin informatiivinen vastaus... Miten niin ei?
    jehu80 (Member) 3.7.2008 10:29 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    No kieltämättä olihan tuo :)

    Eipä niitä ilmaisia WLAN verkkoja kovin paljon täällä armaassa kotimaassamme ole, joten jos siihen perustaa oman mobiilin nettikäytön niin aika pienelle käytölle jää.

    Lisäksi jos kyseessä ei ole avoimmeksi ja ilmaiseksi tiedetty verkko, vaan esimerkiksi verkko jota omistaja ei ole ymmärtänyt salata, ei tätä verkkoa saa käyttää ilman omistajan lupaa. Jos käytät vaikkapa naapurisi verkkoa hänen tietämättään syyllistyt rikokseen, Suomessa on jo tuomittu henkilö tälläisestä rikoksesta.

    Omasta mielestäni verkkoa voi käyttää jos se on avoin, mutta näköjään oikeus oli eri mieltä eräässä tapauksessa. Ihmeellinen on maailma.
    WLAN (Anonyymi käyttäjä) 3.7.2008 17:27
    Ai että siitä sakotetaan ku käyttää salaamattomia verkkoja? Kun henkilö ei salaa verkkoa, oletetaan että hänelle on saman tekevää ketkä verkkoa käyttävät, mutta jos hän salaa verkkonsa, niin silloinhan on sanomattakin selvää, että hän haluaa pitää sen yksityisenä. Ei pitäisi sakottaa siitä, että käyttää vapaita verkkoja.
    Cyka (Anonyymi käyttäjä) 3.7.2008 19:08
    On kyllä outoa minun korville tämä, että sakotetaan salaamattomasta verkosta sakotettaisiin.

    En epäile, ettei tuomioistuin tällä lailla joskus päättäny, mutta huono päätös sitten oli.

    Tätäkin kirjoittelen salaamattomalla verkolla. Sitten, kun käyttäjää kaistan pieneneminen haittaa, niin opettelee salaamaan =P

    Ja, jos jollai ei ole väliä, että sen verkkoa käytetään, niin siihen luulis olevan oikeus?! Pitäisi verkko nimetä: "SAA KÄYTTÄÄ, EN SAKOTA!" BD
    astrong (Junior Member) 4.7.2008 11:33 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti exlex:
    En kyllä käsitä kuka uskaltaa ostaa noilla hinnoilla iPhonen. Puhelujen hinnat on ihan hirveet. Puhelimen kokonaishinnaksi tulee paljon kun pitää sitä 24kk.

    Tuo iPhonen tekniikka ja Designkin alkaa olemaan jo vanhanaikaisen näköinen. Kohta muilla merkeillä varmaan kymmenkunta koskeketusnäytöllista puhelinta. Tuossa esim yksi joka on vuotanut nettiin: ( http://www.hilavitkutin.com/2008/04/10/n...otanut-nettiin/ ). Mahtaa varmaan iPhonen käyttäjiä harmittaa kun kavereilla on uudet pelit kädessä ja puoleen hintaan. :P

    Kaverilla on ollut tuo vangempi versio iPhonesta käytössä jo reilu puolivuotta ja se kaatuilee ja on muutenkin vaikea puhuessa. Mutta tottakai ymmärrän jos joku kuitenkin haluaa iPhonen. Onhan se Apple.
    iPhonessa on OS X-käyttis, joka on aivan toista luokkaa kuin Nokian Symbian käyttikset.
    Lisäksi iPhone on huomattavasti Mac- yhteensopivampi kuin Nokian kännykät.
    Epäilemättä Nokiakin voisi kehittää kännyköidensä käyttöliittymiä (esimerkkinä E90), mutta ehkä firma saa uusia mallejaan paremmin myytyä kun Symbian -käyttistä kehitetään vain vähän kerrallaan, joten pienetkin edistysaskeleet Nokia- kännykän toimivuudessa
    otetaan vastaan mullistavina uudistuksina.

    Ehkä olen toista mieltä hankittuani ensimmäisen iPhoneni ensi viikolla, mutta ainakin iPod Touch on osoittautunut nerokkaaksi laitteeksi.
    Skole (Newbie) 4.7.2008 14:26 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    En viitsinyt siihen numeroon soittaa, joka sähköpostissa tuli Soneralta toissapäivänä, niin kai ne myy siellä jossain Veikon koneessa niillekin, jotka eivät ole varanneet kyseistä puhelinta? Vai pitääkö ennakkorekisteröitymättömien henkilöiden odottaa viikko siitä julkistamisesta, että varauksen tehneet henkilöt ovat varmasti saaneet poimittua omansa hyllyiltä?
    exlex (Member) 4.7.2008 15:49 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Jaa a. Jotku puhuivat tossa tuosta avoimesta WLAN:ista ettei niitä ole paljon missää. Niin ainakin isoissa kaupungeissa W-Lanit ovat ilmaisia esim. kotikaupungissani Oulussa W-LAN kattaa laajasti ja on ilmainen.

    Lainaus:
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti exlex:
    En kyllä käsitä kuka uskaltaa ostaa noilla hinnoilla iPhonen. Puhelujen hinnat on ihan hirveet. Puhelimen kokonaishinnaksi tulee paljon kun pitää sitä 24kk.

    Tuo iPhonen tekniikka ja Designkin alkaa olemaan jo vanhanaikaisen näköinen. Kohta muilla merkeillä varmaan kymmenkunta koskeketusnäytöllista puhelinta. Tuossa esim yksi joka on vuotanut nettiin: ( http://www.hilavitkutin.com/2008/04/10/n...otanut-nettiin/ ). Mahtaa varmaan iPhonen käyttäjiä harmittaa kun kavereilla on uudet pelit kädessä ja puoleen hintaan. :P

    Kaverilla on ollut tuo vangempi versio iPhonesta käytössä jo reilu puolivuotta ja se kaatuilee ja on muutenkin vaikea puhuessa. Mutta tottakai ymmärrän jos joku kuitenkin haluaa iPhonen. Onhan se Apple.
    iPhonessa on OS X-käyttis, joka on aivan toista luokkaa kuin Nokian Symbian käyttikset.
    Lisäksi iPhone on huomattavasti Mac- yhteensopivampi kuin Nokian kännykät.
    Epäilemättä Nokiakin voisi kehittää kännyköidensä käyttöliittymiä (esimerkkinä E90), mutta ehkä firma saa uusia mallejaan paremmin myytyä kun Symbian -käyttistä kehitetään vain vähän kerrallaan, joten pienetkin edistysaskeleet Nokia- kännykän toimivuudessa
    otetaan vastaan mullistavina uudistuksina.

    Ehkä olen toista mieltä hankittuani ensimmäisen iPhoneni ensi viikolla, mutta ainakin iPod Touch on osoittautunut nerokkaaksi laitteeksi.
    Heh. En lähtisi tuolle linjalle kyllä että Nokian käyttis on surkea. Kyseessä on kaksi ihan eri käyttistä kyllä ja toinen on tarkoitettu Touchille ja toinen perinteistä käyttöä varten joten vertailu on vaikeaa. Joten odotetaan vain sitä Nokian vastaavaa ja haukutaan sitten.
    Sitten tuosta yhteensopivuudesta. Varmasti iPhone on yhteensopiva oman merkin laitteiden kanssa mutta entäs muuten. :P
    En lähtisi siltikään maksamaan laitteesta tuollaisia hintoja. Se on yksinkertaisesti liikaa puhelimesta.

    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 4.7.2008 15:51

    astrong (Junior Member) 4.7.2008 22:14 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:
    Jaa a. Jotku puhuivat tossa tuosta avoimesta WLAN:ista ettei niitä ole paljon missää. Niin ainakin isoissa kaupungeissa W-Lanit ovat ilmaisia esim. kotikaupungissani Oulussa W-LAN kattaa laajasti ja on ilmainen.

    Lainaus:
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti exlex:
    En kyllä käsitä kuka uskaltaa ostaa noilla hinnoilla iPhonen. Puhelujen hinnat on ihan hirveet. Puhelimen kokonaishinnaksi tulee paljon kun pitää sitä 24kk.

    Tuo iPhonen tekniikka ja Designkin alkaa olemaan jo vanhanaikaisen näköinen. Kohta muilla merkeillä varmaan kymmenkunta koskeketusnäytöllista puhelinta. Tuossa esim yksi joka on vuotanut nettiin: ( http://www.hilavitkutin.com/2008/04/10/n...otanut-nettiin/ ). Mahtaa varmaan iPhonen käyttäjiä harmittaa kun kavereilla on uudet pelit kädessä ja puoleen hintaan. :P

    Kaverilla on ollut tuo vangempi versio iPhonesta käytössä jo reilu puolivuotta ja se kaatuilee ja on muutenkin vaikea puhuessa. Mutta tottakai ymmärrän jos joku kuitenkin haluaa iPhonen. Onhan se Apple.
    iPhonessa on OS X-käyttis, joka on aivan toista luokkaa kuin Nokian Symbian käyttikset.
    Lisäksi iPhone on huomattavasti Mac- yhteensopivampi kuin Nokian kännykät.
    Epäilemättä Nokiakin voisi kehittää kännyköidensä käyttöliittymiä (esimerkkinä E90), mutta ehkä firma saa uusia mallejaan paremmin myytyä kun Symbian -käyttistä kehitetään vain vähän kerrallaan, joten pienetkin edistysaskeleet Nokia- kännykän toimivuudessa
    otetaan vastaan mullistavina uudistuksina.

    Ehkä olen toista mieltä hankittuani ensimmäisen iPhoneni ensi viikolla, mutta ainakin iPod Touch on osoittautunut nerokkaaksi laitteeksi.
    Heh. En lähtisi tuolle linjalle kyllä että Nokian käyttis on surkea. Kyseessä on kaksi ihan eri käyttistä kyllä ja toinen on tarkoitettu Touchille ja toinen perinteistä käyttöä varten joten vertailu on vaikeaa. Joten odotetaan vain sitä Nokian vastaavaa ja haukutaan sitten.
    Sitten tuosta yhteensopivuudesta. Varmasti iPhone on yhteensopiva oman merkin laitteiden kanssa mutta entäs muuten. :P
    En lähtisi siltikään maksamaan laitteesta tuollaisia hintoja. Se on yksinkertaisesti liikaa puhelimesta.

    Maksoin viime vuoden marraskuussa Nokian E90 kännykästä n. 950 euroa. Hieman ylihintainen tuotehan tuo Nokian lippulaiva oli ainakin tuohon aikaan.
    iPhonen hankintahinta on kohdallaan, tosin lukitsematon iPhone vaikka +200 euroa kalliimmalla hankintahinnalla olisi parempi vaihtoehto.
    E71 taitaa tarjota kaikki E90:n ominaisuudet kohtuuhintaan, todennäköisesti myös E71 -kännykässä on yhtä kankea käyttöliittymäkin kuin E90-kännykässä, vai onko mitään kehittymistä tapahtunut n. vuodessa?

    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 4.7.2008 22:19

    ferre185 (Newbie) 5.7.2008 9:35 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Liian kallis ja laatu ja ominaiset paljon huonommat kuin halvemmissa Nokia ja Sony Ericssonissa- Tämän puhelimen hyvä puoli tehokas markinointikoneisto, joka toimii juuri tehokkaasti , että puhelimen laatu ja ominaisuuksita tehtiin jopa enemmän kuin todellisuus on- Minulla on ko puhelin ja toin sen Usasta- Todella surkea ja jää reippaasti taakse vastaavista Nokian ja Sony ericssonin malleista- Myöskään puhelin ei ole pärjänyt mistään testeissä edesse 60/100pistettä enempää- alscore listan puhelimen pisteet olivat 50-60 välillä , jonka arvioineet asiantuntijat- Siis hintalaatusuhde ei vastaa todellisuutta- Soneran tarjous on todella törekeän kallis kun sain 16 GB Usasta n alle 200€- Että ei kiitos- Muuten puhlein teki jo ensimäisenä viikkona ja eron minun kanssa ja koko softa sekosi , liäsksi näyttön mekanismit petti- Huoltoa ei löytnyt Suomesta ja käytin sen nopeasti Usassa ja myin- Kiitos minulle riittä nämä markkinakoneiston luomat illuusiot- Kiitos
    jespa (Anonyymi käyttäjä) 6.7.2008 16:52
    paskat
    jampe (Anonyymi käyttäjä) 6.7.2008 16:53
    on se kiva juttu
    tekstiä (Anonyymi käyttäjä) 8.7.2008 13:14
    No jo on kommentoitu.. Mutta on sitä mullaki asiaa. Ensinnäkin nuista lanjattomista verkoista. Niistä ei ole hirveesti hyötyä tossa puhelimessa, mikäli haluaa säästää laskussa ottamalla datapaketin pois, sillä esim paikannin käyttää tietoverkkoa sun paikantamiseen. Siihen ei yksin langaton verkko riitä. Toiseksi.. Langatonta verkkoa ei saa käyttää vaikka siinä ei olekkaan salausta. Tämä tapaus on rinnastettavissa siihen, että voisit vain rikkoa jonkun ikkunan ja mennä sisään. Ikkunan rikkominen on ihan yhtä helppoa, kun on vapaaseen langattomaan verkkoon kytkeytyminenkin. Mikäli langattoman verkon omistaja on tietoinen että sitä voidaan käyttää luvattomasti, hän voi salata sen. Ei ole vaikeeta nykyään. Ja jos hän haluaa jakaa sen kaikille, niin verkon nimessä pitää olla joko "FREE", "ILMAINEN", "OPEN", AUKI" sanoja, mitkä ilmaisee sen, että tätä verkkoa saa käyttää.

    Ja sitten itse tuohon luuriin.... Itse olen saanut kokeilla tuota puhelinta(edellinen versio), ja täytyy sanoa että ihastuin sen tekniikkaan tunnistaa asento. Pelejä oli todella kiva pelata, kun tarvitsee vain puhelinta kallistaa. Lisäksi langaton verkko toimi, ja kaatuilua ei sattunut. Itse saan tuon puhelimen kaverilta, joka lähettää sen ranskasta. Siellä kaikki kytkyliittymien puhelimet pitää myydä myös ilman lukitusta. Käsittämättömillä såneran hinnoilla en kyseistä puhelinta osta!
    astrong (Junior Member) 11.7.2008 11:21 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ferre185:
    Liian kallis ja laatu ja ominaiset paljon huonommat kuin halvemmissa Nokia ja Sony Ericssonissa- Tämän puhelimen hyvä puoli tehokas markinointikoneisto, joka toimii juuri tehokkaasti , että puhelimen laatu ja ominaisuuksita tehtiin jopa enemmän kuin todellisuus on- Minulla on ko puhelin ja toin sen Usasta- Todella surkea ja jää reippaasti taakse vastaavista Nokian ja Sony ericssonin malleista- Myöskään puhelin ei ole pärjänyt mistään testeissä edesse 60/100pistettä enempää- alscore listan puhelimen pisteet olivat 50-60 välillä , jonka arvioineet asiantuntijat- Siis hintalaatusuhde ei vastaa todellisuutta- Soneran tarjous on todella törekeän kallis kun sain 16 GB Usasta n alle 200€- Että ei kiitos- Muuten puhlein teki jo ensimäisenä viikkona ja eron minun kanssa ja koko softa sekosi , liäsksi näyttön mekanismit petti- Huoltoa ei löytnyt Suomesta ja käytin sen nopeasti Usassa ja myin- Kiitos minulle riittä nämä markkinakoneiston luomat illuusiot- Kiitos

    Missäs olet nähnyt Applen tai Soneran iPhone-mainoksia.? Ei tuo Soneran markkinointi vaikuta kovin tehokkaalta esim. Nokiaan verrattuna.
    Huomioipa että olet käyttänyt lukitsematonta jenkki-iPhonea, jolla ei ole takuuta eikä sitä myyty Suomessa. No tiedät tilanteen itsekin ja turha 2g-iPhonen kohtalosta on valittaa.

    iPhonea myydään kytkykännykkänä ja mahd. jatkossa myös kalliimpana ei-kytkyllisenä operaattori-lukittuna mallina. Tällä hetkellä on epäselvää voiko suomalainen turisti edes ostaa laitettu USA:sta ilman yhdysvaltalaista ID:tä (esim. ajokortti, soc. security number etc). Joka tapauksessa laitetta myydään ensisijaisesti 24 kk AT&T:n kytkysopimuksella, minkä vuoksi sitä ei kannata hankkia USA:sta, mikäli joutuu allekirjoittamaan siellä kytkysopimuksen tai edes pystyy turistina iPhonea sieltä hankkimaan.

    Minä hankin tänään Soneran iPhonen ja käyttöönotto oli vaivatonta. Käyttöliittymä on viimeisen päälle intuitiivinen ja helppo. Toki laitteessa ilmenee varmaankin puutteita, joita toivottavasti voidaan eliminoidaan softapäivitysten kautta. Nokian N95 -kännykkään verrattuna iPhone on jopa huokea ja viihdekännykkänä selvästi kätevämpi ja monipuolisempi. iTunes-synkronisoinnista voidaan olla monta mieltä: ainakin hyvin helppoa mutta ehkä hieman rajoittunutta.
    Applen uusi iPhone -softakauppa on juuri avattu, mutta sieltä löytyy jo yllättävän paljon hienoja ohjelmia.
    ferre185 (Newbie) 11.7.2008 21:27 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Hei puhelimen saa Usasta ihan ilman kytkyä kun ostaa se ihan paikallisesta edustajalta- ei siinä se kummempaa- kun tuot sen kotiin niin sillä selvä - Älä höpötä laatujen suhteen- Tuo puhelimen tarina ja laatu on todella surkea- Mutta aina saa pyytää täällä mitä haluaa - Toinen miten saat puhelimen - Pyydä kaveria laittamaan sinulle tai tuomaan mukana kun tulee Usasta tai muista europaan maista- ja on puolet halvempi kuin Soneralla_ Appple ei tiennyt mille systemille antoi myyntiluvan ja luule että toista lupaa ei tule- MUtta kiitos en tarviste ko puhelinta- Möin sen pois ja ostin SE ja pelannut paremmin- kiitos
    astrong (Junior Member) 11.7.2008 21:50 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ferre185:
    Hei puhelimen saa Usasta ihan ilman kytkyä kun ostaa se ihan paikallisesta edustajalta- ei siinä se kummempaa- kun tuot sen kotiin niin sillä selvä - Älä höpötä laatujen suhteen- Tuo puhelimen tarina ja laatu on todella surkea- Mutta aina saa pyytää täällä mitä haluaa - Toinen miten saat puhelimen - Pyydä kaveria laittamaan sinulle tai tuomaan mukana kun tulee Usasta tai muista europaan maista- ja on puolet halvempi kuin Soneralla_ Appple ei tiennyt mille systemille antoi myyntiluvan ja luule että toista lupaa ei tule- MUtta kiitos en tarviste ko puhelinta- Möin sen pois ja ostin SE ja pelannut paremmin- kiitos

    USA:ssa kaikki on mahdollista, mutta esim. viime kuussa olisit joutunut tekemään 24 kk sopimuksen saadaksesi 2G-IPHONEN ostettua itärannikon operaattorin myymälästä. Nykyisin joutunet myös osoittamaan että olet USA:n kansalainen, jotta voit ostaa iPhonen tuosta maasta. 24 kk kytkysopimuksen voi kuitenkin perua, mutta joudut maksamaan sakkokulut.
    Nettikeskustelujen huhujen mukaan iPhonen voisi ostaa Sveitsistä, Italiasta, Belgiasta tai UK:sta ilman kytkyä. Ostohinta on hieman kalliimpi kuin USA:ssa, josta et ehkä hetkeen ssa puhelinta edes hankittua, koska laite on kovin suosittu.
    Soneran 16G- iPhoneen olen hyvin tyytyväinen. Laite soittaa musiikkia ja näyttää videot- esim. Elgaton Eyetv-digiboxin tai Elgaton s-videokonvertterin nauhoitukset (myös Viasatin HD- tai Sonyn BD-nauhoitukset).
    Ehkä päivitykset vielä hieman korjaavat iPhonen puutteita. Aika näyttää.
    astrong (Junior Member) 11.7.2008 21:50 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ferre185:
    Hei puhelimen saa Usasta ihan ilman kytkyä kun ostaa se ihan paikallisesta edustajalta- ei siinä se kummempaa- kun tuot sen kotiin niin sillä selvä - Älä höpötä laatujen suhteen- Tuo puhelimen tarina ja laatu on todella surkea- Mutta aina saa pyytää täällä mitä haluaa - Toinen miten saat puhelimen - Pyydä kaveria laittamaan sinulle tai tuomaan mukana kun tulee Usasta tai muista europaan maista- ja on puolet halvempi kuin Soneralla_ Appple ei tiennyt mille systemille antoi myyntiluvan ja luule että toista lupaa ei tule- MUtta kiitos en tarviste ko puhelinta- Möin sen pois ja ostin SE ja pelannut paremmin- kiitos

    USA:ssa kaikki on mahdollista, mutta esim. viime kuussa olisit joutunut tekemään 24 kk sopimuksen saadaksesi 2G-IPHONEN ostettua itärannikon operaattorin myymälästä. Nykyisin joutunet myös osoittamaan että olet USA:n kansalainen, jotta voit ostaa iPhonen tuosta maasta. 24 kk kytkysopimuksen voi kuitenkin perua, mutta joudut maksamaan sakkokulut.
    Nettikeskustelujen huhujen mukaan iPhonen voisi ostaa Sveitsistä, Italiasta, Belgiasta tai UK:sta ilman kytkyä. Ostohinta on hieman kalliimpi kuin USA:ssa, josta et ehkä hetkeen ssa puhelinta edes hankittua, koska laite on kovin suosittu.
    Soneran 16G- iPhoneen olen hyvin tyytyväinen. Laite soittaa musiikkia ja näyttää videot- esim. Elgaton Eyetv-digiboxin tai Elgaton s-videokonvertterin nauhoitukset (myös Viasatin HD- tai Sonyn BD-nauhoitukset).
    Ehkä päivitykset vielä hieman korjaavat iPhonen puutteita. Aika näyttää.
    desmond tutu (Anonyymi käyttäjä) 15.7.2008 18:37
    en ymmärrä miksi haukutte soneran kytky iphonea.. Maksaisin 160 ekuu ja saisin puhelimen käteen jonka jälkeen maksan rapiat 30 ekuu kuussa. Mun nykyinen puhelinlasku on noin 25 ekuu kuussa, joten tohon kytky hintaan kannataisi herra isosuidenkin miettii että maksat samalla joka kuisen puhelinlaskusi pois! Mun tapauksessa noin 5 ekuu kuussa enemmän. Eli 160e + 24*5e = iphonen hinta eli 280 euroa!!
    joku (Anonyymi käyttäjä) 22.7.2008 14:10
    joo mutta et oo vissiin ottanu huomioon että sun puhelinlasku tuee nousemaan, jos puhut enemmän ku 100min ja tekstaat 100viestiä..

    itellä puhelinlasku 20 ja saan sillä 500min ja 100 viestiä.. eli jos saman verran puhuisin jatkossaki, olis lasku n. 60 kuussa..
     Kommentoi
     

    Seuraa uutisiamme RSS-virtana

    Lue AfterDawnin uutiset suoraan haluamallasi RSS-lukijalla tai lisää uutisemme Googlen, Yahoon tai MSN:n aloitussivullesi.

    RSS -syöte
    Lisää Googlen aloitussivulle
    Lisää My Yahoo! -palveluun
    Lisää MyMSN -palveluun

    Hae uutisia

    Hae uutisotsikoita uutisarkistostamme vuodesta 1999 lähtien.

    Multimedia: AfterDawn.com | AfterDawnin keskustelualueet
    Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
    Musiikkia: MP3Lizard.com
    Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
    Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit | Blasteroids.com (engl.)
    Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
    International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | Gaming downloads | AfterDawn på svenska
    RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
    Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
    Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
     
      © 1999-2008 AfterDawn Oy