User Käyttäjä Salasana  
   
perjantai 4.7.2008 / 09:02
Hae:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > uutiset > youtube tulinjalle muhammed-pilapiirroskiistassa
Näytä aiheet
Uutiset
Uutiset

YouTube tulinjalle Muhammed-pilapiirroskiistassa

Ilkka "Ankle" Ketola @ 24.2.2008 22:20

YouTube tulinjalle Muhammed-pilapiirroskiistassaYouTube on jälleen joutunut silmätikuksi turhan vapaamielisen sisältönsä vuoksi. Tällä kertaa videopalvelu määrättiin operaattoreiden estolistalle Pakistanissa, kun maan sisäministeriö katsoi palvelun sisältävän islamin uskontoa pilkkaavaa materiaalia. Estosta ilmoitettiin sunnuntaina, ja se on voimassa toistaiseksi.

YouTubesta löytyi ilmeisesti videoita, joissa on tanskalaisen Jyllands-Postenin alunperin vuonna 2005 julkaisemia Muhammed-aiheisia pilapiirroksia. Kuvat kuohuttivat koko islamista maailmaa, sillä uskonto ei perinteisesti salli profeettansa kuvien esittämistä. Jyllands-Posten julkaisi kuvat uudestaan pari viikkoa sitten, ja muut tanskalaislehdet seurasivat perässä.

Pakistanilaisoperaattorit ovat ilmoittaneet eston syyn asiakkailleen sähköpostitse. Asian korjaamiseksi asiakkaita kehotetaan ottamaan yhteyttä YouTubeen ja pyytämään videoiden poistoa.

Pakistanissa tanskalaisten sananvapauden puolesta taistelu on saanut islaminuskoiset osoittamaan raivoisasti mieltään. Sunnuntaina kiihkomielinen mielenosoittajajoukko marssi Karichin kaupungin kaduilla ja poltti Tanskan pääministeriä sekä eniten julkisuutta saanutta pilapiirtäjä Kurt Westergaardia esittäviä kuvia. Kuolemaa pilapiirtäjälle toivonut joukko myös poltti Tanskan ja Yhdysvaltojen lippuja. Vastaavia mielenosoituksia on ollut myös useissa muissa maan kaupungeissa.

Tanskalaiset pilapiirtäjät julkaisivat vuonna 2005 provokatiiviset kuvansa testatakseen, onko maan voimakkaasti kasvanut muslimiväestö vaikuttanut sananvapauden toteutumiseen maassa. Tällä kertaa tanskalaislehdet julkaisivat kuvat vahvistaakseen kantaansa sananvapauden säilyttämisen tärkeydestä, kun maassa oli ensin paljastunut juoni pilapiirtäjä Westergaardin murhaamiseksi. Murhan suunnittelusta epäiltynä pidätettiin kolme henkilöä.

Linkki tähän uutiseen

 

 
Aiheeseen liittyvät uutiset:

  • Pakistan poisti YouTuben mustalta listalta (27 helmikuuta 2008)
  • Pakistanin YouTube-esto hävitti YouTuben netistä (25 helmikuuta 2008)
  • YouTube taas avoinna turkkilaisille (25 tammikuuta 2008)
  • YouTube jälleen pannaan Turkissa (21 tammikuuta 2008)
  • Turkki blokkasi jälleen YouTuben (20 syyskuuta 2007)
  • « Edellinen otsikko
    Myös Onkyo luopuu HD DVD:stä
    Seuraava otsikko »
    Pakistanin YouTube-esto hävitti YouTuben netistä
     Kommentoi!
    Keskustele uutisesta!   Vain 25 uusinta kommenttia on näkyvissä, lue loput kommentit täältä
    Bladekill (Newbie) 25.2.2008 0:25 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Saa nähdä mitä tästäkin sitten seuraa. Aletaankohan taas tunkeutua kirkkoihin ja polttamaan kristittyjä elävältä?
    Toivottavasti youtube ei taivu tuon roskasakin edessä vaan pitää kiinni sananvapaudesta.
    Aladin812 (Inactive) 25.2.2008 1:20 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Kuulkaas nyt ihmiset en ole puolustelemassa niitä jotka rähjää tuolla jossain perseessä mutta ei siinä uskonnossa olla sanottu että pitää tappaa tai sotia joten älkää uskontoa syyttäkö.. Olen itse muslimi ja sanon että noiden rähjääjien takia sieltä lähdinkin ja onneksi pääsin turvalliseen paikkaan kuten suomi ja pyydän teitä että älkää uskontoa haukkuko vaan niitä ihmisiä jotka niin tekee kuten teen minäkin koska ei suomessakaan kaikki ole juoppoja... ja kun se ei muutenkaan koske meidän elämää niin ei meidän tarvitse ketään haukkua.. Ja mä en ole nähnyt yhtäkään huivipäistä tuolla ketään tappavan joten niitäkään ei tarvitse haukkua mutta jos ilman syytä tuomitsee niin luulis et on itsessä ongelmia joista vois murehtia..
    Pekssu (Newbie) 25.2.2008 2:10 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:
    Rättipää ählämit vaan kaikki isolle saarelle ja atomia perään isolla pamahduksella, rauhottus koko maailma kummasti.

    Näin ajattelemme me ja kutsumme heitä väkivaltaisiksi.
    klanh (Junior Member) 25.2.2008 4:20 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    "Kuolema niille jotka pitävät islamia väkivaltaisena" kuvastaa mielestäni aika sopivasti.

    Usein väitän itselleni ja muille, että en ole rasisti. Niin kauan kun arabit pysyvät lähi-idässä eikä minun naapurissa niin en ole rasisti, mutta heti kun he tuovat ongelmansa mukanaan suomeen minä muutun rasisitiksi.

    Vaikka Islam on se tämän hetken "kuuma uskonto" ni kannattaa muistaa, että kyllä kristinuskonkin takia on tapettu tosi paljon porukkaa. Valitettavasti ihmiset ovat niin epätoivoisia ja huono omatuntoisia, että heidän on pakko luottaa johonkin kun kerran itseen ei voi.

    Jenkit levittää demokratiaa Irakissa ja muslimit puhdistaa kansaa Sudanissa, uskonto vaan saa ihmiset sekaisin.

    -Ateisti
    lolli2 (Junior Member) 25.2.2008 10:01 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:
    Näin ajattelemme me ja kutsumme heitä väkivaltaisiksi.
    Ei tuo oo väkivaltaa, se on ongelman ratkaisu, kuten juutalaisten kaasuttaminen oli natseille ;)

    Mutta tosissaan, mikäli joku aikuinen ihminen vielä todellakin uskoo johonkin jumalaan, allahiin tms. satuolentoon, se kuvastaa kyllä näin tieteen aikakautena, varsinkin kun nykyään tiedetään hiukan enemmän kuin 1200-luvulla, kyseisen henkilön henkistä tilaa, joten onko ihme että nämä sitten räjäyttelee itsensä ja tosissaan uskoo saavansa kuoleman jälkeen 72 neitsyttä! Siis voi hyvä jysäys, kuinka sekasin sitä voi olla? Mutta ei siinä, että ählämit olis sekasin, niin uskoohan Suomessakin moni vielä aatamiin ja eevaan :D
    Innolla odotan, kun nämä sekopäät joskus tajuavat, että me emme ole mitään muuta kuin ajattelevia eläimiä, kiitos evoluution. Yksikään ihminen ei ole juurikaan sen ihmeellisempi luomus, kuin mitä on joku räkäinen hyeena Afrikan savannilla.
    dRD (I hate titles) 25.2.2008 12:55 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Pidetäänkö uskontoon liittyvän politiikan ja uskontonäkemysten kommentointi pois täältä, ok?

    Petteri Pyyny
    Webmaster
    http://AfterDawn.com/

    Please read our guides before posting questions! Guides are available here:
    http://www.afterdawn.com/guides/

    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 25.2.2008 11:02

    Sebu92 (AfterDawn Addict) 25.2.2008 14:35 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lolli2:
    ...joten onko ihme että nämä sitten räjäyttelee itsensä ja tosissaan uskoo saavansa kuoleman jälkeen 72 neitsyttä!
    Kannattaa katsoa Jeff Dunhamin videoita vaikka youtubesta, etenkin Achmed the Dead Terrorist. :)

    Itse aiheeseen, ei helvetti mikä maa. Tai lähinnä, mitkä lait. Siellähän on vielä jästimmät päättäjät ollut kuin täällä. :P

    AMD Athlon 3200+ | Asus A7V8X-LA | 1024MB (512MB x2) | 7600gs core 500mhz mem. 400mhz | 160Gt + 250Gt
    Ysf (Senior Member) 25.2.2008 16:46 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:
    todellakin uskoo johonkin jumalaan, allahiin tms. satuolentoon
    Uskonnot on siitä mielenkiintoisia, että hyvin monissa niistä puhutaan periaatteessa samasta asiasta, mutta sen "jonkin" löytämiseen käytetyt neuvot on kerrottu käsittelillä jotka - kuten kaikki varmasti tietävät - ovat suhteellisia asioita. Uskonnoista löytyy monia yhdyskohtia - esim. raamatun "Joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu" on hyvin suora esimerkkin Itämaisten uskontojen "karman laista". Buddhalaisuudessa tyhjyyttä kuvataan jollain tavoin sanolla "kaikki, ei mitään, tyhjyys, täyseys, kaikkivoipaisuus" ja kas kummaa.. Voisiko kristinuskon Jumalaa kuvata samalla tavalla?

    Juju on siinä, että ihmiset eivät oman egonsa takia voi hyväksyä sitä, että joku yrittää selittää periaatteessa samaaa asiaa eri näkökulmasta, käyttäen eri käsitteitä. Tässäkin jutussa kitkaa aiheuttaa se, että asioita arvotetaan: Allah on oikeammassa kuin Jeesus, Tiede on oikeammassa kuin uskonto yms. Tanskalainen on oikeammassa kuin arabi. Ja arvottaminen tulee kaikkien meidän omista päistämme: yksittäiset ihmiset pitävät arabeja jotenkin "vähempinä" kuin Tanskalaista pilapiirtäjää koska pilapiirtäjän näkemykset on lähempänä yksittäisten ihmiset egojen luomaa kuvaa "oikeasta maailmasta".

    Toisen näkemykset tulisi ottaa huomioon: Se on Tanskalaisen pilakuvapiirtäjän oma "miekka" johon hän on nyt hukkumassa. Hän oli varmasti tietoinen, että Allahin loukkaaminen voi olla arabialaisille herkkä kohta: Hänen ego oli kuitenkin sen verran suuri, että hän katsoi olevansa oikeammassa kuin arabit/islamistit - hän arvotti asiat ja toimi sen mukaan. Vaikka kuinka miehen tekoa kritisoidaan (tappouhkauskin on eräänlaista kritiikkiä) niin siitä huolimatta hänen ego (tai no tarkemmin sanottuna kollektiivinen länsimaisten toimittajien egot) tuppaa sanomaan, että "MINÄ olen oikeassa, muut ovat väärässä".

    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 25.2.2008 14:49

    Supo (Member) 25.2.2008 17:07 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Saatika että on huvittavaa uskoa johonkin yliluonnolliseen,mitä ihmiset ovat muokanneet aikojen saatossa sopimaan sen hetkiseen tilanteeseen ja vallanpitäjien pitämiseen vallassa.Ihan sama ,uskokaa vaikka suureen kurpitsaan, mutta pitäkää nämä uskonasiat omananne,elkääkä tunkeko niitä meidän elämään, jotka haluamme elää tässä todellisessa maailmassa.
    Aladin812 (Inactive) 25.2.2008 17:16 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Anteeksi että aloitin tälläisen puheenaiheen mutta en pidä siitä että joidenkin (terroristien) tekojen perusteella haukutaan koko uskonto ja kaikki arabit vaikka todellisuudessa se ei ole oikein.. en minä sille mitään voi että synnyin arabiksi suomessa ja minusta on tullut lähes tulkoon kokonaan suomalais käytöksinen mutta en pidä siitä että minutkin tuomitaan huonoksi vaikka en mitään ole tehnyt ja vaikka bush onkin kusipää niin en silti hauku koko amerikkaa kusipäiks.. loppujen lopuksi jokaisen kansa on ollut historiassa raaka ja tappanut paljon muuta kansaa.. ja en usko evoluutioon koska miten yhdestä eliöstä voi tulla naaras ja koiras ja muutenkin darwinin evoluutio teoriassa on niin paljon aukkokohtia joita voi kyseenalaistaa mutta ei löydy vastausta.. ja islamissa ei sanota että tuonpuoleisessa elämässä odottaisi 72 neitsyttä se on väärin en tiedä mistä olette sen päähänne saaneet kuka sen nyt sanoikin..

    mutta hei en ole haukkunut tai tuominut ketään joten älkää pliis tuomitko kaikkia arabeja tai uskontoa.. ja jospa nyt uskotaan mihin itse halutaan ja ei toisista tarvitse välittää.. eletään nyt suomessa rauhassa ja kun ei ole täällä lähelläkään ongelmia niin ollaan niin pitkään hiljaa.. tämä osaan otto voi tuoda ongelmia joten jospa pysytään hiljaa kun ne asiat ei meitä koske.. Ja kiitän ikuisesti suomalaisia että hyväksyitte minut suomeen..
    Henull (Junior Member) 25.2.2008 17:40 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Aladin812:
    Anteeksi että aloitin tälläisen puheenaiheen mutta en pidä siitä että joidenkin (terroristien) tekojen perusteella haukutaan koko uskonto ja kaikki arabit vaikka todellisuudessa se ei ole oikein.. en minä sille mitään voi että synnyin arabiksi suomessa ja minusta on tullut lähes tulkoon kokonaan suomalais käytöksinen mutta en pidä siitä että minutkin tuomitaan huonoksi vaikka en mitään ole tehnyt ja vaikka bush onkin kusipää niin en silti hauku koko amerikkaa kusipäiks.. loppujen lopuksi jokaisen kansa on ollut historiassa raaka ja tappanut paljon muuta kansaa.. ja en usko evoluutioon koska miten yhdestä eliöstä voi tulla naaras ja koiras ja muutenkin darwinin evoluutio teoriassa on niin paljon aukkokohtia joita voi kyseenalaistaa mutta ei löydy vastausta.. ja islamissa ei sanota että tuonpuoleisessa elämässä odottaisi 72 neitsyttä se on väärin en tiedä mistä olette sen päähänne saaneet kuka sen nyt sanoikin..

    mutta hei en ole haukkunut tai tuominut ketään joten älkää pliis tuomitko kaikkia arabeja tai uskontoa.. ja jospa nyt uskotaan mihin itse halutaan ja ei toisista tarvitse välittää.. eletään nyt suomessa rauhassa ja kun ei ole täällä lähelläkään ongelmia niin ollaan niin pitkään hiljaa.. tämä osaan otto voi tuoda ongelmia joten jospa pysytään hiljaa kun ne asiat ei meitä koske.. Ja kiitän ikuisesti suomalaisia että hyväksyitte minut suomeen..
    Voi kun kyseessä olisikin vain "terroristit". Lähinnä itse ainakin tarkiotin sitä, että jos joku jossain peräpöndessä julkaisee kuvan, jolla ei ole mitään helvetin merkitystä yhtään mihinkään, niin suuri joukko ihmisiä rupeaa polttamaan lippuja ja pahimmat suunnittelemaan salamurhaa. Ja minkä vuoksi? Jonkun joulupukin.. eikun shivan.. eipäs kun allahin ja muinaisen satukirjan vuoksi.. Ristiretkien teurastukset sentään loppuviimein johtivat jonkinlaiseen järjestykseen. Itse en hyväksy mitään uskontoa, koska pelkkä ajatus siittä, että joku rajoittaisi ihmisten tekoja ja ajatuksia - on pelkkää vastuun välttelyä. Jos Suomalaiset lähtisivät tulkitsemaan raamattua kirjaimellisesti, niin joutuisimme telottamaan aika paljon ihmisiä, esim. miesten hiustenleikkaaminen, sunnuntaisin työskentely ym. kuolemsynnit.
    Sebu92 (AfterDawn Addict) 25.2.2008 17:44 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Tämä lähtee jo rankasti ohi aiheen, pahoittelen siitä.

    "Two points need to be noted. First, there is no mention anywhere in the Koran of the actual number of virgins available in paradise, and second, the dark-eyed damsels are available for all Muslims, not just martyrs. It is in the Islamic Traditions that we find the 72 virgins in heaven specified: in a Hadith (Islamic Tradition) collected by Al-Tirmidhi (died 892 CE [common era*]) in the Book of Sunan (volume IV, chapters on The Features of Paradise as described by the Messenger of Allah [Prophet Muhammad], chapter 21, About the Smallest Reward for the People of Paradise, (Hadith 2687). The same hadith is also quoted by Ibn Kathir (died 1373 CE ) in his Koranic commentary (Tafsir) of Surah Al-Rahman (55), verse 72: "The Prophet Muhammad was heard saying: 'The smallest reward for the people of paradise is an abode where there are 80,000 servants and 72 wives, over which stands a dome decorated with pearls, aquamarine, and ruby, as wide as the distance from Al-Jabiyyah [a Damascus suburb] to Sana'a [Yemen]'.""

    http://www.guardian.co.uk/saturday_review/story/0,,631332,00.html

    Eli tosiaan, Koraanissa tuota ei ole määritelty, mutta joku allahin profeetta kyllä on niin sanonut. Kunhan Englanti taipuu.

    Edit:No siis ei oikeasti sanonut, eihän miltään henkimaailman olennoilta järjissään oleva ihminen voi saada viestejä, mutta itse islamilaisten mukaan on sanonut.

    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 25.2.2008 15:49

    Aladin812 (Inactive) 25.2.2008 17:48 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    ja vielä lisäisin sen että jos ei tiedä asiasta mitään niin ei kannata puhua koska sen näkee joidenkin teidän kommenteista ja mun mielestä toi näyttää jo siltä että teillä joillakin on vaan ongelmia joita haluutte purkaa.. älkää puratko niitä meihin.. ja miks hitler ja natsit sitten kaasutti näitä juutalaisia niin vois ottaa enemmän selvää siitäkin ennen ku sanoo yhtään mitään.. ensinnäkin hitler joka sen määräs niin oli itse juutalainen ja vielä itävallasta ja se syy miks se vihas juutalaisia oli se että kiersi huhu että juutalaisten takia saksa hävis sodan ensimmäises maailman sodas ja mun mielest sotiminen on väärin joten hitler ja natsit ovat väärässä..

    Ja tuskin teistä kukaan on rasisti koska rasismi on ihan erilaista kun toi.. mä sanoisin että toi on vaan refleksi kuten kaikissa maissa se on ihan normaalia että ihminen alkaa vihaa joitakin jotka muuttaa heidän maahansa.. sanoisin esimerkiks kiinassa japanilaiset ja irakissa kurdit, venäläiset suomessa se on ihan normaalia..

    Joten hei antaisin neuvon että älkää tuomitko jos ette tiedä asiasta mitään..

    Niin en tarkoittanutkaan ainoastaan terroristeja vaan niitä just jotka siellä rähisee ja uhkailee. kuten aikasemmin joku sanoi että se tanskalainen tiesi varmasti seuraukset ja teki sen tahallaan aloittaakseen tälläisen.. mutta en viittis riidellä enään mistään tälläsestä joka ei meitä koske halusin vaan sanoa että älkää kaikkia tuomitko ja jos ei tiedä asiasta niin ei kannata tuomita..


    alska

    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 25.2.2008 15:57

    Henull (Junior Member) 25.2.2008 17:59 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Aladin812:
    ja vielä lisäisin sen että jos ei tiedä asiasta mitään niin ei kannata puhua koska sen näkee joidenkin teidän kommenteista ja mun mielestä toi näyttää jo siltä että teillä joillakin on vaan ongelmia joita haluutte purkaa.. älkää puratko niitä meihin.. ja miks hitler ja natsit sitten kaasutti näitä juutalaisia niin vois ottaa enemmän selvää siitäkin ennen ku sanoo yhtään mitään.. ensinnäkin hitler joka sen määräs niin oli itse juutalainen ja vielä itävallasta ja se syy miks se vihas juutalaisia oli se että kiersi huhu että juutalaisten takia saksa hävis sodan ensimmäises maailman sodas ja mun mielest sotiminen on väärin joten hitler ja natsit ovat väärässä..

    Ja tuskin teistä kukaan on rasisti koska rasismi on ihan erilaista kun toi.. mä sanoisin että toi on vaan refleksi kuten kaikissa maissa se on ihan normaalia että ihminen alkaa vihaa joitakin jotka muuttaa heidän maahansa.. sanoisin esimerkiks kiinassa japanilaiset ja irakissa kurdit, venäläiset suomessa se on ihan normaalia..

    Joten hei antaisin neuvon että älkää tuomitko jos ette tiedä asiasta mitään..

    Niin en tarkoittanutkaan ainoastaan terroristeja vaan niitä just jotka siellä rähisee ja uhkailee. kuten aikasemmin joku sanoi että se tanskalainen tiesi varmasti seuraukset ja teki sen tahallaan aloittaakseen tälläisen.. mutta en viittis riidellä enään mistään tälläsestä joka ei meitä koske halusin vaan sanoa että älkää kaikkia tuomitko ja jos ei tiedä asiasta niin ei kannata tuomita..
    Kerro siis meille. Miksi ihmeessä ihmiset polttavat lippuja, suunnittelevat murhaa ym. vajaamielistä touhua muutaman piirrustuksen takia?
    Aladin812 (Inactive) 25.2.2008 18:08 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    tottakai voin kertoa NE VAAN ON NIIN VITUN TYHMIÄ JA HALUAVAT RIEHUA.. ja se on mun mielestä ärsyttävää.. jos ne todella Allahiin uskoo niin niiden pitäis tietää että kyllä Allah sen pilapiirtäjän sitten tuomitsee mut kun ne vaan on niin tyhmiä.. mut älkää siitä uskontoa ja kaikkia arabeja tuomitko koska kaikki ei sitä tee ja Allah ei niin ole sanonut..
    BoNeLeZz (Junior Member) 25.2.2008 21:48 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Jos joku tekisi Jeesuksesta pilakuvan, niin tuskinpa kaikki maailman kristityt lähtisivät tekemään jotain mielenosoituksia.
    Aladin812 (Inactive) 25.2.2008 22:15 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Olet oikeassa ei kenenkään kuuluisi tehdä niinkuin ne rähjääjät siellä tekevät.. mutta se on vaan omaa tyhmyyttä..
    Sebu92 (AfterDawn Addict) 25.2.2008 22:56 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Ymmärrän kyllä pointtisi, Aladdin. Olet oikeassa siinä, että on väärin, että kaikkia tietyn kansanryhmän ihmisiä vihataan pienen osan vuoksi.

    Osaatko selittää, miksi he siellä riehuvat tuohon tapaan jostain pilapiirroksesta? Eikö heillä ole ollenkaan huumorintajua, vai mikä on ongelma?
    Nicto (Newbie) 25.2.2008 23:17 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Yhdyn Aladinin mielipiteeseen;
    Lainaus:
    Jos ei tiedä asiasta mitään niin ei kannata puhua koska sen näkee joidenkin teidän kommenteista ja mun mielestä toi näyttää jo siltä että teillä joillakin on vaan ongelmia joita haluutte purkaa..
    Lainaus:
    Kerro siis meille. Miksi ihmeessä ihmiset polttavat lippuja, suunnittelevat murhaa ym. vajaamielistä touhua muutaman piirrustuksen takia?
    yksi syy voisi olla:
    Asia on heille erityisen pyhä ja lähi-idässä ääntään ei saa helposti kuuluviin ilman radikaaleja toimia?
    vaiko eikö?

    en tiedä, mutta pointti on se, että älä tuomitse ellet tiedä paremmin.
    Sebu92 (AfterDawn Addict) 25.2.2008 23:29 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Nicto:
    Asia on heille erityisen pyhä ja lähi-idässä ääntään ei saa helposti kuuluviin ilman radikaaleja toimia?
    vaiko eikö?
    Kuvitellaan vaikka, että että minulle minun kissani on todella pyhä, enkä toivo että kukaan solvaa sitä. Palvon sitä aina iltaisin. Joku arabi pistää todella solvaavaa materiaalia nettiin. Alanko polttaa heidän lippujaan ja lähettelemään tappouhkauksia? Tuskin.

    AMD Athlon 3200+ | Asus A7V8X-LA | 1024MB (512MB x2) | 7600gs core 500mhz mem. 400mhz | 160Gt + 250Gt
    Aladin812 (Inactive) 25.2.2008 23:40 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Tää alkaa jo mennä liian pitkälle.. älä esitä tyhmää ja pliis anna asian olla jo.. on olemassa tyhmiä ihmisiä joka kansalla ja ne vaan valitettavasti tulee useimmiten esiin parhaiten mutta kuten tossa sanottiin jo ne ei pidä siitä että sillä asialla pelleillään joten ei sillä sitten kannata pelleillä.. huomaatko että jotkut ihmiset myös tykkää tahallaan ärsyttää islamilaisia just sen takia koska se on niille arka asia mut nyt riitti tää keskustelu en kommentoi tähän enempää.. jos jokin jäi vielä epäselväks niin saa sitten ottaa itse selvää..
    Henull (Junior Member) 26.2.2008 0:14 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Aladin812:
    Tää alkaa jo mennä liian pitkälle.. älä esitä tyhmää ja pliis anna asian olla jo.. on olemassa tyhmiä ihmisiä joka kansalla ja ne vaan valitettavasti tulee useimmiten esiin parhaiten mutta kuten tossa sanottiin jo ne ei pidä siitä että sillä asialla pelleillään joten ei sillä sitten kannata pelleillä.. huomaatko että jotkut ihmiset myös tykkää tahallaan ärsyttää islamilaisia just sen takia koska se on niille arka asia mut nyt riitti tää keskustelu en kommentoi tähän enempää.. jos jokin jäi vielä epäselväks niin saa sitten ottaa itse selvää..
    Euroopassa on sellainen asia kuin sananvapaus, sen nimissä saa sanoa mielipiteensä ja kenelläkään ei ole siihen sanomista (paitsi poliisilla, mafialla, Suvi Lindenillä ja hallituksella). Se että ihmiset eivät siellä pääse esille, on sulaa heikkoutta. Kansannousua kehiin, se on se yksi luoti jolla voi päättää diktaattorin työkauden. Ihmiset ärsyttävät tahallaan islamilaisia juuri sentakia, koska he hiiltyvät naurettavan pienistä asioista. En ole lukenut koraania, mutta oletan sen olevan pohjimmiltaan rauhanomainen. Joten mikä mättää? Jos he todella uskoisivat siihen mitä he lukevat, he "tietäisivät" että Allah rankaisee vääräuskoisia ja heillä ei olisi huolen häivää, eivätkä he pillaistuisi noin vähästä. Vaikka jokainen ei islamilainen ihminen haukkuisi koraanin ja sen päähenkilöt lyttyyn, ei heillä tulisi olla mitään ongelmia. Tämä siihen perustuen että oletan raamatun perimmän ideologian olevan melkeenpä sama kuin koraanissa. Missä ovat islamilaisten sivut jossa he pahoittelevat sitä että osa heistä käyttäytyy kuin vähä-älyiset kakarat? Miksi näitä rauhanomaisia henkilöitä näkyy niin huonosti mediassa, vaikka heillä on kaikki mahdollisuudet käyttää niitä? Internetsensurointi ei ole kuin hidaste, joten he voisivat lähettää videoita youtubeen, ym. En vanno ettei olisi jo, mutta huonosti niitä ainakin on esillä.
    lolli2 (Junior Member) 26.2.2008 0:16 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Aladin812:
    on olemassa tyhmiä ihmisiä joka kansalla ja ne vaan valitettavasti tulee useimmiten esiin parhaiten
    Miksi ne tulee aina esiin vain arabimaailmassa, tai tarkemmin sanottuna islaminuskossa? Ei mikään muu uskonto hihhuloi ja räjäyttele toisiaan harva se päivä.
    Aladin, en ole rasisti, enkä koskaan tuomitse koko kansaa yksilön perusteella, mutta nämä jihad-sankarit jotka tappavat itsemurhapommeillaan omia maanmiehiään, lapsiaan, naisiaan ja vanhuksiaan eivät mene enää yksilöstä, ja jos ne teot edes etäisesti tukeutuu johonkin uskontoon, sellainen uskonto pitää karsia pois.
    Kristinusko on viimeksi tappanut samoja määriä ihmisiä ristiretkien aikaan, joten arabimaailma on jäänyt sille samalle 1200 luvulle, ei sitä muuten voi järjellä selittää.

    http://lindell.netmission.fi/islam-rauha.htm

    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Aladin812:
    ensinnäkin hitler joka sen määräs niin oli itse juutalainen
    Hitlerin juutalaisuus on tietysti mahdollinen, mutta epätodennäköinen poliittissävytteinen teoria, joka on sekoittunut hänen isoisänsä henkilöllisyyden selvittämisen ympärille kehittyneeseen mysteeriin.
    Kannattaa ottaa itse ensin asioista selvää...
    Ysf (Senior Member) 26.2.2008 17:05 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:
    Ei mikään muu uskonto hihhuloi ja räjäyttele toisiaan harva se päivä
    Saanen olla eri mieltä: Mitenkäs Pohjois-Irlannin rähinä kristinuskon kahden eri "lahkon" - protestanttien ja katolilaisten - välillä? jos nyt en ihan väärin muista niin nämä lahkot ovat pommittaneet toisiaan siellä 1600-luvulta lähtien.. Vaikka Harri Holkerikin yritti rauhaa siellä hieroa rauhaa 90-luvulla, niin tilanne on rauhoittunut kuitenkin vasta 2000-luvun puolella. alle 20v ihmiset eivät tätä pientä konfliktia varmasti edes muista.

    "Ei muut, kun ne vitun rättipäät" - just joo. Ei ne islamistit ole muita kummempia. Media tuppaa vaan tuomaan tapetille juuri ne asiat joihin mediaa seuraavat voivat samaistua eniten (lue: myyvät parhaiten) eli shokeeraavat ja länsimaisen ajattelutavan vastaiset asiat.
    lolli2 (Junior Member) 27.2.2008 22:39 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:

    Saanen olla eri mieltä: Mitenkäs Pohjois-Irlannin rähinä kristinuskon kahden eri "lahkon" - protestanttien ja katolilaisten - välillä? jos nyt en ihan väärin muista niin nämä lahkot ovat pommittaneet toisiaan siellä 1600-luvulta lähtien..
    "On vaikea sanoa, onko "katolisuus" ja "protestanttisuus" Pohjois-Irlannissa uskonnollinen vai etninen identiteetti."
    Lukaseppa vaikka wikipediasta Irlannista, tai googleta.

    Lainaus:
    Media tuppaa vaan tuomaan tapetille juuri ne asiat joihin mediaa seuraavat voivat samaistua eniten (lue: myyvät parhaiten) eli shokeeraavat ja länsimaisen ajattelutavan vastaiset asiat.
    Huh huh, sulla on hiukkasen hukassa mitä media tuo esille, ja mitä ei...

    Edit: "Ensi kertaa pari vuotta sitten julkaistut tanskalaislehtien Muhammed-pilakuvat saivat tuolloin maassa aikaan mellakoita, jotka johtivat ihmishenkien menetyksiin."

    Kertoo uskonnosta aika paljon, jos nykypäivänä muutaman siihen liittyvän pilakuvan takia aletaan teurastamaan ihmisiä.

    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 27.2.2008 20:43

    timonsteri (Senior Member) 1.3.2008 2:01 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Uskontoa voidaan käyttää tekosyynä kaikkiin tekoihin. Taitava puhuja saa heikkouskoset tekemään mitä vain. Jenkkilässä on varmaan hauskin esimerkki tästä. "God bless America" ja eiku sotimaan! Siis oikeesti, ne pitää itseään kristittyinä. Kristityt, jotka tappaa...ideat hieman vähissä?
     Kommentoi
     

    Seuraa uutisiamme RSS-virtana

    Lue AfterDawnin uutiset suoraan haluamallasi RSS-lukijalla tai lisää uutisemme Googlen, Yahoon tai MSN:n aloitussivullesi.

    RSS -syöte
    Lisää Googlen aloitussivulle
    Lisää My Yahoo! -palveluun
    Lisää MyMSN -palveluun

    Hae uutisia

    Hae uutisotsikoita uutisarkistostamme vuodesta 1999 lähtien.

    Multimedia: AfterDawn.com | AfterDawnin keskustelualueet
    Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
    Musiikkia: MP3Lizard.com
    Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia
    Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit | Blasteroids.com (engl.)
    Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
    International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | Gaming downloads | AfterDawn på svenska
    RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
    Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
    Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
     
      © 1999-2008 AfterDawn Oy