User Käyttäjä Salasana  
   
keskiviikko 9.7.2008 / 05:31
Hae:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > uutiset > ydinvoimalaonnettomuus onkin pankkihyökkäys
Näytä aiheet
Uutiset
Uutiset

Ydinvoimalaonnettomuus onkin pankkihyökkäys

Matti "Siggy" Vähäkainu @ 21.2.2008 15:01

Ydinvoimalaonnettomuus onkin pankkihyökkäysHiljattain suomalaisia hätkähdyttänyt spämmimaili ydinsaastumisesta on osoittautunut pankkitunnuksia kerääväksi troijalaiseksi. F-Secure tiedotti tänään, että kotimaassa levinneen suomenkielisen roskapostiviestin sisältämän linkin takaa löytyi ZBot.HS virus. Keskiviikon aikana huimasti levinnyt maili kulkee mm. otsikoilla "Uutinen Suomen ydinsaastumisesta", "Etsin rakastajaa" ja "Etsin kaveria".

F-Securen mukaan saastuneita koneita ei kuitenkaan ole kovin paljon laajasta levikistä huolimatta. "Ilmeisesti riittävän monet muistavat että Mikkelissä ei ole ydinvoimalaa, ja ovat siten ymmärtäneet viestin olevan huijausta ja jättäneet sen huomiotta. Toisaalta tämä voi kertoa myös siitä, että suomalaisilla tietokoneenkäyttäjillä on virustorjunta ajantasalla, jolloin vaaraa haittaohjelman latautumisesta omalle koneelle ei ole", sanoi F-Securen tietoturva-asiantuntija Erkki Mustonen.

Vaarassa ovat ainakin Nordean pankkitunnukset, "Jos asiakas on klikannut viestissä olevaa linkkiä eikä virustorjunta ole ajantasalla, tietokone on todennäköisesti saastunut. Saastuneella tietokoneella haittaohjelma pyrkii muun muassa keräämään Nordean verkkopankkiasiakkaiden tunnuksia tai mahdollisesti vaikuttamaan maksuihin", muistuttaa Kari Oksanen Nordeasta. Nordea.fi -osoitteeseen on päivitetty ajantasalla olevat ohjeet, joiden mukaan asiakkaan ei tule kirjautua verkkopankkiin, mikäli epäilee tietokoneensa saastuneen.

F-Securen virustentorjuntatuotteet havaitsevat ZBot.HS –haittaohjelman ja poistavat sen.

--

Ydinsaastumisviesti sisältää seuraavan tekstin:

"Subject: Uutinen Suomen ydinsaastumisesta

Internetin keskustelupalstoilla kirjoitettiin suuresta räjähdyksestä Suomen ydinvoimalassa Mikkelin tienoilla, joka silminnäkijöiden mukaan on tapahtunut klo 15.

Muun muuassa eräs kaupungin asukas ehti soittaa sukulaisilleen ja sanoi että kaupungissa katketaan puhelinlinjat estääkseen ihmisiä soittamasta muille. Hän väittää että ydinvoimalassa tapahtunut räjähdys oli hyvin voimakas. Nyt radioaktiivinen pilvi on liikkumassa.

Nämä tiedot on vahvistettu hallituksen yksityiskeskustelujen perusteella. Sitäpaitsi paikalliset asukkaat lataavat blogiinsa räjähdyksen seurauksia ja uhrien ruumiita käsitteleviä valokuvia.

Blogi: [geocities.com linkki]"


Etsin Rakastajaa/Kaveria -viesti sisältää seuraavan tekstin:

"Moi. Nimeni on Tatjana. Olen opiskelija ja tulin Suomeen opiskelemaan.
Etsin ystävää ja seksikumppania. Tarvitsen vain hyvän miehen joka on kunnollinen,
luotettava ja älykäs. Antakaa minun tietää jos haluatte tavata kanssani.
Edes jos tulette minulle vain hyväksi ystäväksi.

Voitte katsoa valokuviani kotisivullani osoitteella ….

[geocities.com linkki]

Huomioidaan vain vakavat tarjoukset. Kiitos."

Linkki tähän uutiseen

 
« Edellinen otsikko
Teleoperaattorit puolustavat Comcastin toimia
Seuraava otsikko »
Ilmaisia XNA-pelejä voi ladata nyt Xbox Livestä
 Kommentoi!
Keskustele uutisesta!   Vain 25 uusinta kommenttia on näkyvissä, lue loput kommentit täältä
Divisor (Junior Member) 22.2.2008 4:28 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tostahan tulee ihan 24:n (siis tv-sarjan) yks tapahtuma mielee Nyt radioaktiivinen pilvi on liikkumassa. :DDD
opelman (Junior Member) 22.2.2008 7:41 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Entäs sitten kun joku oikeasti asioista perillä oleva kirjoittaa sen viestin?
Sebu92 (AfterDawn Addict) 22.2.2008 11:55 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti opelman:
Entäs sitten kun joku oikeasti asioista perillä oleva kirjoittaa sen viestin?
Ai siis saisi sen näyttämään aidolta? Kyllähän siitä olisi kaikki mediat heti täynnä, joten tyhmäkin sen tajuaisi, että se on kusetusta.
Kellopeli (Member) 22.2.2008 12:13 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aika onneton yritys.

Lainaus:
kaupungissa katketaan puhelinlinjat
Lainaus:
Nyt radioaktiivinen pilvi on liikkumassa.
Lainaus:
Sitäpaitsi paikalliset asukkaat
Lainaus:
lataavat blogiinsa räjähdyksen seurauksia ja uhrien ruumiita käsitteleviä valokuvia.
Näiden jälkeen joku vielä avaamassa liitteitä?
tapsa12 (Newbie) 22.2.2008 20:11 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toi tatjana juttu jos olisi tullut omalle kohdalle ni olisin varmasti innoissani avannut sen :D
sam49 (Member) 23.2.2008 16:21 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiinnostaisi tietää, onko tuo IPIX-install_fi.exe tai vastaava DLL, selaimen ohjelma vaiko tavallinen MS Windowsin heikkoja kohtia käyttävä virus / troijalainen. Windows XP:hen ja muistaakseni myös Vistaan on tämän vuoden puolella tullut kymmenen kriittistä korjauspakettia, yhteensä jotain 70 korjausta. Suurin kasa tuli helmikuun alussa.

Mikäli huhupuheisiin voi luottaa, kysessä on aika ovela temppu. Virus yms. aktivoituu näppäimistön, näytön ja salatun HTTPS-yhteyden väliin niin, että se muuttaa tilinumeroja ja summia. Kyseessä on siis eräänlainen viritetty versio näppäilytallentimesta (keyboard recorder). Olisi myös hauska tietää, osaako se näyttää käyttäjälle oikeat arvot pankin vastaussanomista, eli muutella liikennettä molempiin suuntiin.

Mikkeli on valittu paikaksi selvästi tahallaan. Se herättää uteliaisuutta. Moni miettii, onko siellä joku salainen ydinvoimala. Miettikääpä itseksenne, millä paikkakunnilla Suomessa on julkisten tietojen mukaan ydinreaktoreja. Niitä on yhteensä viisi, kuudes on rakenteilla. Terveisiä niille, jotka sanovat, ettei rahoja saa ulos tilisiirtoina. Kyllä saa, kun siirtää rahoja eri maissa olevien tilien kautta. Avustavat rahanpesijät pidetään kurissa uhkailuilla.
juuSOS (Member) 23.2.2008 21:47 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mäkin haluun testata tota virusta.. Nyt hakemaan linkkiä! :D
ghc (Junior Member) 21.3.2008 13:12 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikkelissä ei edes ole ydinvoimalaa. Tiedän tämän kun helsinkiläisen perheeni kesämökki on kyseisen kaupungin itäisessä kaupunginosassa. Maassamme on vain kuusi ydinvoimareaktoria, joista kolme sijaitsee Eurajoella, kaksi Loviisassa ja yksi Espoossa. Viimeksimainittu on vain tutkimuskäytössä eikä syötä sähköä valtakunnanverkkoon. Mikkelissä ei siis sijaitse yhtään ydinvoimalareaktoria.
Shadown (AfterDawn Addict) 21.3.2008 13:23 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ghc:
Mikkelissä ei edes ole ydinvoimalaa. Tiedän tämän kun helsinkiläisen perheeni kesämökki on kyseisen kaupungin itäisessä kaupunginosassa. Maassamme on vain kuusi ydinvoimareaktoria, joista kolme sijaitsee Eurajoella, kaksi Loviisassa ja yksi Espoossa. Viimeksimainittu on vain tutkimuskäytössä eikä syötä sähköä valtakunnanverkkoon. Mikkelissä ei siis sijaitse yhtään ydinvoimalareaktoria.
Meillä kyllä ei ole edelleenkään kuin viisi ydinvoimalaa maassamme.
stillborn (Senior Member) 21.3.2008 23:15 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shadown:


Meillä kyllä ei ole edelleenkään kuin viisi ydinvoimalaa maassamme.
Luulin, että viidettä vasta rakennetaan mutta kohtahan se on jo valmiskin.

MSI P35 Neo| Q6600@2,99 | 4GB 800MHz DDR2 | BFG 8800 GT OC2 | Sound Blaster X-Fi Gamer | Vista Ultimate Student's Edition | BenQ FP93G | Panasonic PT-AX 100E | Yamaha RX-N600 | Audio Pro Image 44, V2, B 1.36 | LG LC52 32" | PS3 | Topfield 4100 PVRC | melkoinen sähkölasku |
Shadown (AfterDawn Addict) 22.3.2008 0:18 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stillborn:

Luulin, että viidettä vasta rakennetaan mutta kohtahan se on jo valmiskin.
Luulit mitä luulit, viisi niitä nyt kuitenkin...ihan valmiinakin.

stillborn (Senior Member) 22.3.2008 12:00 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shadown:

Luulit mitä luulit, viisi niitä nyt kuitenkin...ihan valmiinakin.
Tiedän kyllä sen Otaniemen pienreaktorin olemassaolon ja olen siellä työtehtävien merkessä vieraillutkin, mutta sen vaikutus ydinturvallisuuteen on merkityksetön ja siksi sitä ei yleisessä keskustelussa ole juuri käsiteltykään. Me tiedemaailmassa edelleen puhumme neljästä ydinreaktorista ja rakenteilla olevasta viidennestä, mutta hyvä huomio sinulta kumminkin.

MSI P35 Neo| Q6600@2,99 | 4GB 800MHz DDR2 | BFG 8800 GT OC2 | Sound Blaster X-Fi Gamer | Vista Ultimate Student's Edition | BenQ FP93G | Panasonic PT-AX 100E | Yamaha RX-N600 | Audio Pro Image 44, V2, B 1.36 | LG LC52 32" | PS3 | Topfield 4100 PVRC | melkoinen sähkölasku |
Shadown (AfterDawn Addict) 22.3.2008 12:11 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stillborn:
Me tiedemaailmassa edelleen puhumme neljästä ydinreaktorista ja rakenteilla olevasta viidennestä, mutta hyvä huomio sinulta kumminkin.
Nää sun kirjoitukset ovat niin hauskoja "Me tiedemaailmassa..." Missä helvetin tiedemaailmassa?. Oletko nyt olevinasi ydinfyysikkokin? Tilanne nyt on vaan se, että meillä on viisi ydinvoimalaa eikä se "teidän tiedemaailma" sitä muuksi muuta.

Tosiasiassa juuri tiedemaailma puhuu viidestä ja kuudennesta rakenteilla olevasta. Tavalliset pulliaiset kuten sinä tai minä puhumme yleisesti neljästä ja viidennestä rakenteilla olevasta. Vai mistä lähtien yleiset uutiset ovatkin muuttuneet tiedemaailman uutisiksi?

stillborn (Senior Member) 22.3.2008 12:29 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shadown:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stillborn:
Me tiedemaailmassa edelleen puhumme neljästä ydinreaktorista ja rakenteilla olevasta viidennestä, mutta hyvä huomio sinulta kumminkin.
Nää sun kirjoitukset ovat niin hauskoja "Me tiedemaailmassa..." Missä helvetin tiedemaailmassa?. Oletko nyt olevinasi ydinfyysikkokin? Tilanne nyt on vaan se, että meillä on viisi ydinvoimalaa eikä se "teidän tiedemaailma" sitä muuksi muuta.

Tosiasiassa juuri tiedemaailma puhuu viidestä ja kuudennesta rakenteilla olevasta. Tavalliset pulliaiset kuten sinä tai minä puhumme yleisesti neljästä ja viidennestä rakenteilla olevasta. Vai mistä lähtien yleiset uutiset ovatkin muuttuneet tiedemaailman uutisiksi?
Älä nyt hermostu, ystävä? Jos olet tavallinen pulliainen kuten väität, niin miksi sitten puhut, että Suomessa on viisi ydinreaktoria, kun niitä käytännössä on neljä ja lisäksi pieni tutkimuskäyttöön tarkoitettu laboratorioreaktori. Halusit siis vain esitellä triviatietojasi, mikä on ihan ok. Ja ei, en ole ydinfyysikko, mutta olen koulutukseltani sähköinsinööri, DI.

MSI P35 Neo| Q6600@2,99 | 4GB 800MHz DDR2 | BFG 8800 GT OC2 | Sound Blaster X-Fi Gamer | Vista Ultimate Student's Edition | BenQ FP93G | Panasonic PT-AX 100E | Yamaha RX-N600 | Audio Pro Image 44, V2, B 1.36 | LG LC52 32" | PS3 | Topfield 4100 PVRC | melkoinen sähkölasku |
Shadown (AfterDawn Addict) 22.3.2008 13:00 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stillborn:

Älä nyt hermostu, ystävä? Jos olet tavallinen pulliainen kuten väität, niin miksi sitten puhut, että Suomessa on viisi ydinreaktoria, kun niitä käytännössä on neljä ja lisäksi pieni tutkimuskäyttöön tarkoitettu laboratorioreaktori. Halusit siis vain esitellä triviatietojasi, mikä on ihan ok. Ja ei, en ole ydinfyysikko, mutta olen koulutukseltani sähköinsinööri, DI.
Lähinnä nyt pidän hieman maantasaisempaa kuvitelmaa itsestäni, enkä ala louskuttamaan "Meidän tiedekunnista", jos puhun ihan tavanomaisista jutuista, etenkään kun en ole tiedemies tai ylipäätään yliopistotason koulutusta pahemmin käynyt.

Enkä tosiaan hermostu, lähinnä naureskelen tommosille "kapakkatason" keskusteluille, joissa ollaan millon mitäkin insnööriä "tarpeen mukaan". :D

stillborn (Senior Member) 22.3.2008 13:19 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shadown:


Lähinnä nyt pidän hieman maantasaisempaa kuvitelmaa itsestäni, enkä ala louskuttamaan "Meidän tiedekunnista", jos puhun ihan tavanomaisista jutuista, etenkään kun en ole tiedemies tai ylipäätään yliopistotason koulutusta pahemmin käynyt.

Enkä tosiaan hermostu, lähinnä naureskelen tommosille "kapakkatason" keskusteluille, joissa ollaan millon mitäkin insnööriä "tarpeen mukaan". :D
En ole mistään tiedekunnista kylläkään puhunut kunhan sain sinut taas hermostumaan mikä tuottaa minulle hetkittäisen mielihyvän tunteen, myönnetään. Kapakkatason kyllä olet itse tuonut tähän ja moneen muuhunkin keskusteluun, eikös kapakoissa järjestetä paljon triviatietokilpailuja, sinne vain pätemään nippelitiedoillasi. Kyllä me kaikki jo uskomme, että tiedät Suomen ydinreaktoreista kaiken tarvittavan. :)

MSI P35 Neo| Q6600@2,99 | 4GB 800MHz DDR2 | BFG 8800 GT OC2 | Sound Blaster X-Fi Gamer | Vista Ultimate Student's Edition | BenQ FP93G | Panasonic PT-AX 100E | Yamaha RX-N600 | Audio Pro Image 44, V2, B 1.36 | LG LC52 32" | PS3 | Topfield 4100 PVRC | melkoinen sähkölasku |
Shadown (AfterDawn Addict) 22.3.2008 13:26 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pientä lainausta aiemmasta:

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stillborn:
Me tiedemaailmassa edelleen puhumme neljästä ydinreaktorista ja rakenteilla olevasta viidennestä, mutta hyvä huomio sinulta kumminkin.
Mielihyvänsä kaikilla. Minua kyllä edelleenkin naurattaa noi sun kommenttisi eikä se muuksi muutu vaikka miten yrität "vastapalloon" jauhaa. Mutta niinhän se ehkä on, että todellinen idiootti on se joka ei sitä itse huomaa itsestään. ;)

BTW. Kävitkö sielä Espoossa atomeita halkaisemassa käsin? Eihän ne sielä Espoossa ilman insnöörö niitä kummiskaan osaa. :DD
...vai kävitkö lukemassa lakia niille?

stillborn (Senior Member) 22.3.2008 14:31 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
^ ..en viitsi edes lainata kaverin tekstejä, jolle tiedekunta ja tiedemaailma tarkoittaa samaa asiaa. Mutta ei kannata sinunkaan huolestua, yleistiedon tietäjiä tarvitaan aina ja pärjäät sinä varmasti Trivial Pursuitissa. Besserwisserit on ihan hauskoja kavereita, he ainakin ovat tietoisia omista kyvyistään ja tiedoistaan ja haluavat, että muutkin sen huomaavat. Joitakin tietysti näsäviisaus ärsyttää, mutta minua se huvittaa.

MSI P35 Neo| Q6600@2,99 | 4GB 800MHz DDR2 | BFG 8800 GT OC2 | Sound Blaster X-Fi Gamer | Vista Ultimate Student's Edition | BenQ FP93G | Panasonic PT-AX 100E | Yamaha RX-N600 | Audio Pro Image 44, V2, B 1.36 | LG LC52 32" | PS3 | Topfield 4100 PVRC | melkoinen sähkölasku |
Shadown (AfterDawn Addict) 22.3.2008 14:51 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stillborn:
Joitakin tietysti näsäviisaus ärsyttää, mutta minua se huvittaa.
Se on hyvä, muutenhan joutuisit itsellesi ärsyyntymään, kun lauot tämmösiä:

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stillborn:
^ ..en viitsi edes lainata kaverin tekstejä, jolle tiedekunta ja tiedemaailma tarkoittaa samaa asiaa.
Varmaan on hyvin hankalaa elää kun ei voi myöntää rehellisesti olevansa väärässä, vaan pitää keksiä noinkin lennokkaita selityksiä kuin "Me tiedemaailmassa"..." jne. Siinä voi tosiaan poltsi seota ja tulla vittuilua takasin.

Mutta ilmeisesti et ole pursuittia pelaillut, kun et pahemmin ymmärrä niiden kysymyksien vaikeutta. Siis onhan niissä toki se "juniori" versio, joka sopisi sinullekkin.

BTW. En ole muuten yhtään varma miten Suomessa, mutta onko tosiaankin niin, että meillä on viisi ydinreaktoria vai viisi ydinvoimalaa?


stillborn (Senior Member) 22.3.2008 16:31 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
"Me tiedemaailmassa" olikin sarkastista provoa, johon sinä huumoriaymmärtämättömänä heti tartuit, niinkuin arvasinkin. Tuohon pohdintaasi ydinvoimalaitosten määrästä, niin niitä on neljä kappaletta, joista kaksi on Loviisassa ja kaksi Olkiluodossa, johon sitä viidettäkin rakennetaan. Sitten on tietysti se yksi siellä Espoon Otaniemessä, jonka sinäkin tiesit.

Samaa mieltähän me olimme, kunhan vaan yllytin vanhaa ystävää. :D

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 22.3.2008 15:05

Shadown (AfterDawn Addict) 22.3.2008 17:08 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stillborn:
"Me tiedemaailmassa" olikin sarkastista provoa, johon sinä huumoriaymmärtämättömänä heti tartuit, niinkuin arvasinkin. Tuohon pohdintaasi ydinvoimalaitosten määrästä, niin ntä on neljä kappaletta, joista kaksi on Loviisassa ja kaksi Olkiluodossa, johon sitä viidettäkin rakennetaan. Sitten on tietysti se yksi siellä Espoon Otaniemessä, jonka sinäkin tiesit.

Samaa mieltähän me olimme, kunhan vaan yllytin vanhaa ystävää. :D
Se on tietysti selitys tuokin. Eiköhän me kummatkin kuitenkin tiedetä, että yritit olla vain nokkela. Mutta ei se mitään.

Mutta et kuitenkaan ihan vastannut kysymykseeni. Tai vastasit, mutta osaisin minäkin äkkisiltään noin vastata. Kyse on kuitenkin siitä, että onko meillä kaksi ydinvoimalaa, joissa on kaksi reaktoria ja yksi ydinvoimala, jossa on yksi reaktori, vai onko meillä tosiaan viisi täysin erillistä voimalaa.

Minähän en tähän täysin asioista ymmärtämättömänä pysty enkä osaa vastata, mutta ehkä sielä sinun tiedemaailmassa osataan.

stillborn (Senior Member) 22.3.2008 17:26 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shadown:


Se on tietysti selitys tuokin. Eiköhän me kummatkin kuitenkin tiedetä, että yritit olla vain nokkela. Mutta ei se mitään.

Mutta et kuitenkaan ihan vastannut kysymykseeni. Tai vastasit, mutta osaisin minäkin äkkisiltään noin vastata. Kyse on kuitenkin siitä, että onko meillä kaksi ydinvoimalaa, joissa on kaksi reaktoria ja yksi ydinvoimala, jossa on yksi reaktori, vai onko meillä tosiaan viisi täysin erillistä voimalaa.

Minähän en tähän täysin asioista ymmärtämättömänä pysty enkä osaa vastata, mutta ehkä sielä sinun tiedemaailmassa osataan.
Meillä täällä Suomessa on kaksi ydinvoimalaitosta, neljä ydinvoimalaitosyksikköä sekä se yksi pienreaktori. Kun kumminkin olet eri mieltä tästä niin tosin teillä tavisten puheissa puhutaan usein neljästä ydinvoimalasta ja ei sekään väärin ole sanottu, sillä mediassakin näin usein puhutaan. Ja ei, en yrittänyt olla nokkela, mutta sinä näsäviisastelit ja katsoin velvollisuudekseni taas vähän sinua provosoida jos vaikka oppisit tavoille.

MSI P35 Neo| Q6600@2,99 | 4GB 800MHz DDR2 | BFG 8800 GT OC2 | Sound Blaster X-Fi Gamer | Vista Ultimate Student's Edition | BenQ FP93G | Panasonic PT-AX 100E | Yamaha RX-N600 | Audio Pro Image 44, V2, B 1.36 | LG LC52 32" | PS3 | Topfield 4100 PVRC | melkoinen sähkölasku |
Shadown (AfterDawn Addict) 22.3.2008 17:42 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stillborn:

Meillä täällä Suomessa on kaksi ydinvoimalaitosta, neljä ydinvoimalaitosyksikköä sekä se yksi pienreaktori. Kun kumminkin olet eri mieltä tästä niin tosin teillä tavisten puheissa puhutaan usein neljästä ydinvoimalasta ja ei sekään väärin ole sanottu, sillä mediassakin näin usein puhutaan. Ja ei, en yrittänyt olla nokkela, mutta sinä näsäviisastelit ja katsoin velvollisuudekseni taas vähän sinua provosoida jos vaikka oppisit tavoille.
Noin minäkin sen ajattelin, koska luin itsekkin wikistä kaiken tuon mitä sinäkin luit sieltä.

Mutta on sääli jos noinkin loukkaannut, jos joku menee kertomaan asiat miten ne ovat. No mutta onhan se tietysti varsin epämiellyttävää 25 opintoviikon lakien lukeneena ja insnöörin näkökantilta ihan kuitenkin huomata, että on itsekkin ihan samanlainen kuin kaikki muut ja ei voi tietää kaikkea ja voi erehtyä. Kuitenkin on hyvä huomioida, että jollei tiedä, niin ei kommentoi jos kerta vastaukset saattavatkin tulla ihan täytenä yllätyksenä ja se uutisten uutisointi ei pitänytkään ihan paikkaansa.

stillborn (Senior Member) 22.3.2008 19:07 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shadown:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stillborn:

Meillä täällä Suomessa on kaksi ydinvoimalaitosta, neljä ydinvoimalaitosyksikköä sekä se yksi pienreaktori. Kun kumminkin olet eri mieltä tästä niin tosin teillä tavisten puheissa puhutaan usein neljästä ydinvoimalasta ja ei sekään väärin ole sanottu, sillä mediassakin näin usein puhutaan. Ja ei, en yrittänyt olla nokkela, mutta sinä näsäviisastelit ja katsoin velvollisuudekseni taas vähän sinua provosoida jos vaikka oppisit tavoille.
Noin minäkin sen ajattelin, koska luin itsekkin wikistä kaiken tuon mitä sinäkin luit sieltä.

Mutta on sääli jos noinkin loukkaannut, jos joku menee kertomaan asiat miten ne ovat. No mutta onhan se tietysti varsin epämiellyttävää 25 opintoviikon lakien lukeneena ja insnöörin näkökantilta ihan kuitenkin huomata, että on itsekkin ihan samanlainen kuin kaikki muut ja ei voi tietää kaikkea ja voi erehtyä. Kuitenkin on hyvä huomioida, että jollei tiedä, niin ei kommentoi jos kerta vastaukset saattavatkin tulla ihan täytenä yllätyksenä ja se uutisten uutisointi ei pitänytkään ihan paikkaansa.
Kävin kyllä varmistamassa asian Säteilyturvakeskuksen sivuilta, wikiin en enää usko, kun kerran väitit sen luotettavuutta lähdetietona huonoksi.

MSI P35 Neo| Q6600@2,99 | 4GB 800MHz DDR2 | BFG 8800 GT OC2 | Sound Blaster X-Fi Gamer | Vista Ultimate Student's Edition | BenQ FP93G | Panasonic PT-AX 100E | Yamaha RX-N600 | Audio Pro Image 44, V2, B 1.36 | LG LC52 32" | PS3 | Topfield 4100 PVRC | melkoinen sähkölasku |
Shadown (AfterDawn Addict) 22.3.2008 19:50 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stillborn:

Kävin kyllä varmistamassa asian Säteilyturvakeskuksen sivuilta, wikiin en enää usko, kun kerran väitit sen luotettavuutta lähdetietona huonoksi.
Joo wikiin ei kannata luottaa aina, mutta hyvä, että tietemiehenä hait tiedon luotettavalta taholta ja voimme nyt todeta tässä tapauksessa myöskin wikin olleen oikeassa. Sillähän vähän varausta otinkin näin asioista tietämättömänä perustallaajana tuohon asiaan kun vain wikistä lueskelin ja kysyin tietemieheltä asiaa.

stillborn (Senior Member) 23.3.2008 16:57 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shadown:


Joo wikiin ei kannata luottaa aina, mutta hyvä, että tietemiehenä hait tiedon luotettavalta taholta ja voimme nyt todeta tässä tapauksessa myöskin wikin olleen oikeassa. Sillähän vähän varausta otinkin näin asioista tietämättömänä perustallaajana tuohon asiaan kun vain wikistä lueskelin ja kysyin tietemieheltä asiaa.
Ei kysyvä tieltä eksy, sanoi jo vanha kansa.

MSI P35 Neo| Q6600@2,99 | 4GB 800MHz DDR2 | BFG 8800 GT OC2 | Sound Blaster X-Fi Gamer | Vista Ultimate Student's Edition | BenQ FP93G | Panasonic PT-AX 100E | Yamaha RX-N600 | Audio Pro Image 44, V2, B 1.36 | LG LC52 32" | PS3 | Topfield 4100 PVRC | melkoinen sähkölasku |
 Kommentoi
 

Seuraa uutisiamme RSS-virtana

Lue AfterDawnin uutiset suoraan haluamallasi RSS-lukijalla tai lisää uutisemme Googlen, Yahoon tai MSN:n aloitussivullesi.

RSS -syöte
Lisää Googlen aloitussivulle
Lisää My Yahoo! -palveluun
Lisää MyMSN -palveluun

Hae uutisia

Hae uutisotsikoita uutisarkistostamme vuodesta 1999 lähtien.

Multimedia: AfterDawn.com | AfterDawnin keskustelualueet
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit | Blasteroids.com (engl.)
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | Gaming downloads | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2008 AfterDawn Oy