User Käyttäjä Salasana  
   
lauantai 4.7.2009 / 11:47
Hae:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > uutiset > warner hylkää hd dvd -elokuvat, sota ohi? (päivitys 2)
Näytä aiheet
Uutiset
Uutiset

Warner hylkää HD DVD -elokuvat, sota ohi? (päivitys 2)

Kaarlo "Agent_007" Räihä @ 6.1.2008 14:46

Warner hylkää HD DVD -elokuvat, sota ohi? (päivitys 2)Pitkään liikkuneet huhut Warnerin siirtymisestä Blu-ray-leiriin ovat osoittautuneet todeksi, kun Warner Bros. Entertainment julkaisi eilen lehdistötiedotteen, jossa kerrotaan suunnan muutoksesta.

HD DVD -leiriä uutinen ei lämmitä, sillä Warnerin viimeiset HD DVD -elokuvat julkaistaan toukokuussa, jonka jälkeen Warnerin elokuvia julkaistaan enää DVD- ja Blu-ray-levyillä. Warnerin vetäytymisen myötä HD DVD -leirin tilanne vaikuttaa synkältä, sillä isoista elokuvastudioista vain Universal Pictures ja Paramount Pictures tukevat enää HD DVD -formaattia.

Warner Brothersin toimitusjohtaja Barry Meyer uskoo päätöksen auttavan yritystä pitkällä aikavälillä ja Meyer uskoo myös formaattien välisen taistelun päättyvän tähän, jonka myötä kuluttajien kannalta tilanne helpottuu huomattavasti.

Warnerin Kevin Tsujiharan mukaan formaattien välinen taistelu on hidastanut teräväpiirtolevyjen suosion kasvua ja samalla se on aiheuttanut sekaannusta kuluttajien parissa. Tsujiharan mukaan kuluttajat suosivat Blu-ray-levyjä, jonka takia myös Warner päätyi lopulta tukemaan kyseistä formaattia. Tsujihara antoi kiitosta myös Toshiballe yritysten välisestä yhteistyöstä ja Warnerilla toivotaan, että yritykset voivat tehdä yhteistyötä myös jatkossa, vaikka Toshiban tukemalle HD DVD:lle Warner ei enää tulevaisuudessa julkaise elokuviaan.

Warnerin valinta herättänee keskustelua yhtä runsaasti kuin Paramountin viime vuonna tekemä päätös, jonka myötä Paramount lopetti vastaavasti Blu-ray-elokuvien julkaisun. Osapuolien kommentteja saadaan lisää ensi viikolla, jolloin Yhdysvalloissa käynnistyvät CES-messut.

Päivitys

Warnerin toimet ovat johtaneet välittömiin toimenpiteisiin HD DVD -leirin osalta ja CES-messuille suunnitellut lehdistötilaisuudet on peruttu kokonaan. HD DVD -leiri tiedotti asiasta sähköpostilla, jonka mukaan HD DVD -leirin edustajat pohtivat tällä hetkellä Warnerin päätöksen seurauksia ja mahdollisia tulevaisuuden suunnitelmia, mutta ainakaan toistaiseksi HD DVD -leiri ei aio luopua taistelusta, vaan mukana olevat yritykset uskovat kuluttajien hyötyvän jatkossakin HD DVD -leirin laadukkaista ja edullisista tuotteista.

Myös Toshiba julkaisi oman lehdistötiedotteensa asian tiimoilta. Toshiballe Warnerin päätös oli melkoinen yllätys, sillä Toshiban mukaan yritysten välillä on voimassa sopimuksia, joiden on tarkoitus auttaa HD DVD -formaattia. Toshiba on myös pettynyt siihen, että Warner päätyi Blu-rayn tukemiseen vaikka HD DVD -asemilla varustettuja tietokoneita ja tavallisia HD DVD -soittimia myytiin Yhdysvalloissa enemmän kuin vastaavia Blu-ray-laitteita.

Päivitys 2

Variety-lehden saamien tietojen mukaan myös New Line Cinema jättää HD DVD -laivan. Aiemmin studio ilmoitti julkaisevansa teräväpiirtoelokuvia sekä Blu-ray- että HD DVD -levyillä. Tuolloin New Line Cinema tosin ilmoitti osan HD DVD -julkaisuista tulevan myöhemmin markkinoille kuin vastaavat Blu-ray-julkaisut, koska HD DVD -elokuvien kanssa ei voi käyttää aluekoodeja, joilla voidaan rajata elokuvien markkinointialuetta. Asiasta tiedotetaan todennäköisesti tarkemmin huomenna alkavilla CES-messuilla.

Lähteet:
Ars Technica
Time Warner (lehdistötiedote)


Linkki tähän uutiseen

 

 
Aiheeseen liittyvät uutiset:

  • Blu-ray jyrää myös Japanissa (20 tammikuuta 2008)
  • BBC tukee jatkossakin sekä Blu-ray- että HD DVD -formaatteja (18 tammikuuta 2008)
  • Blu-ray dominoi teräväpiirtoelokuvien myyntiä (18 tammikuuta 2008)
  • Toshiba tiputti HD DVD-soittimien hintoja (15 tammikuuta 2008)
  • Teräväpiirtotarjouksia Yhdysvalloissa (14 tammikuuta 2008)
  • LionsGate valitsi Blu-rayn piratismin takia (12 tammikuuta 2008)
  • Paramount ja Universal yhä HD DVD:n tukijoita (11 tammikuuta 2008)
  • Myös HBO ja New Line jättävät HD DVD:n (10 tammikuuta 2008)
  • CES 2008: Xbox 360 saa mahdollisesti tulevaisuudessa Blu-ray-aseman (9 tammikuuta 2008)
  • Warner sanoo hoitaneensa velvoitteensa HD DVD -leiriä kohtaan (8 tammikuuta 2008)
  • CES 2008: Paramount luopumassa HD DVD:stä? (8 tammikuuta 2008)
  • CES 2008: Sony päivitti kotiteatterikoneensa Blu-ray-aikaan (8 tammikuuta 2008)
  • CES 2008: Katsaus Blu-ray-julkaisuihin (7 tammikuuta 2008)
  • CES 2008: Taulutelevisiot entistä ohuempia ja mustempia (7 tammikuuta 2008)
  • JVC:ltä televisioita iPod-telakalla (7 tammikuuta 2008)
  • Warner sittenkin Blu-rayn leipiin? (11 joulukuuta 2007)
  • Warner ei ole siirtymässä Blu-rayn leiriin (6 marraskuuta 2007)
  • Warnerin Blu-ray/HD DVD -hybridi peruuntuu? (16 syyskuuta 2007)
  • Paramount hylkää Blu-rayn (20 elokuuta 2007)
  • Warner julkaisee HD-kokoelmia (10 heinäkuuta 2007)
  • EU tutkii HD DVD- ja Blu-ray-leirien toimia (3 heinäkuuta 2007)
  • Blu-ray- ja HD DVD -kopiointi pian ehkä laillisestikin (24 toukokuuta 2007)
  • « Edellinen otsikko
    SlingBoxista teräväpiirtomalli ja tuki BlackBerryille
    Seuraava otsikko »
    Trent Reznor paljasti Saul Williamsin levyn digitaalisia myyntilukuja
     Kommentoi!
    Keskustele uutisesta!   Vain 25 uusinta kommenttia on näkyvissä, lue loput kommentit täältä
    exlex (Member) 6.1.2008 19:08 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    No tämähän on hyvä uutinen. Pitää toivoa että formaattisota on pian ohi, niin saa varmuuden kumman formaatin soitin tulee ostaa.
    375H&H (Member) 6.1.2008 19:15 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:
    Lainaus:
    Tuolloin New Line Cinema tosin ilmoitti osan HD DVD -julkaisuista tulevan myöhemmin markkinoille kuin vastaavat Blu-ray-julkaisut, koska HD DVD -elokuvien kanssa ei voi käyttää aluekoodeja, joilla voidaan rajata elokuvien markkinointialuetta.

    Tää on oikeasti uskomantonta, siis millaisia hemmetin apukoululaisia noiden firmojen johdossa istuu?? Aluekoodittomuus pitäisi tajuta hyödyntää ko. formaatin etuna, eikä suinkaan haittana. Turha ihmetellä, miksi porukka imasee materiaalin mieluummin netistä, kun kaupan versioissa on kaiken maailman aluekoodipaskoja sun muuta.
    Olen kanssasi samaa mieltä asiasta, mielestäni aluekoodit ovat p*stä, mutta se iso MUTTA:

    Jos joku todella tarvitsee noita aluekoodeja niin vähittäiskauppahan niitä tarvitsee. Eli vähittäiskauppiaat tekevät sen likaisen työn eli myyvät levyn kuluttajalle. He varaavat kallista hyllytilaa (neliöitä kaupasta), esittelevät tuotteita mainoksissaan (eli maksavat osan markkinoinnista) ja hoitavat suurenosan varastointi, kuljetus ja yms. kuluista.

    Aluekoodittomassa tilanteessa me kuluttajat tilaisimme (tullaus ja ALV-rajaan asti) tuotteemme netin kautta milloin mistäkin "hinkuintiasta". Ja mikäli paikallinen kauppias ei saisi myyntituloja niin ei hän enää alkaisi osallistumaan "likaiseen työhön" tuotteen markkinoimiseksi. No modatut soittimet, koneelle rippaus AnyDVD jne. kyllä tosin mahdollistaa kaikkien levyjen käyttämisen. Mutta kauppa niitä koodeja tarvitsee ja elokuvien tuottajat tarvitsevat vähittäiskauppoja.
    teme565 (Senior Member) 6.1.2008 19:19 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti exlex:
    No tämähän on hyvä uutinen. Pitää toivoa että formaattisota on pian ohi, niin saa varmuuden kumman formaatin soitin tulee ostaa.

    Kyllä se pikkuhiljaa alkaa siltä näyttää, että ainakin elokuvapuolella BR vie voiton. Tiedä sitten kokonaisuutta tarkastellen, jokuhan oli jossain spekuloinut, että voi käydä niin, että BR yleistyy elokuvaformaattina ja sitten taas HD-DVD:stä saattaa tulla sellainen PC-maailmassa käytettävä tallennusväline.
    amtiainen (Senior Member) 6.1.2008 21:19 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti teme565:
    Kyllä se pikkuhiljaa alkaa siltä näyttää, että ainakin elokuvapuolella BR vie voiton. Tiedä sitten kokonaisuutta tarkastellen, jokuhan oli jossain spekuloinut, että voi käydä niin, että BR yleistyy elokuvaformaattina ja sitten taas HD-DVD:stä saattaa tulla sellainen PC-maailmassa käytettävä tallennusväline.
    Apple julkaisee Mac tietokoneisiinsa Blu-Ray asemat ja virallisen tuen tammikuussa pidettävillä Macworld Expo messuilla joten eipä tuo huonompi formaatti jää kuin windows käyttiksellä varustettujen tietokoneiden käyttöön niille tietokonevalmistajille jotka halua säästää muutamia kymmeniä euroja HD-DVD asemalla. Tietty paremman väen PC läppärit kuten Sony VAIO:ssa on Blu-Ray asemat.

    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 6.1.2008 21:20

    Kaakatus (Senior Member) 6.1.2008 23:20 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:
    Tää on oikeasti uskomantonta, siis millaisia hemmetin apukoululaisia noiden firmojen johdossa istuu?? Aluekoodittomuus pitäisi tajuta hyödyntää ko. formaatin etuna, eikä suinkaan haittana. Turha ihmetellä, miksi porukka imasee materiaalin mieluummin netistä, kun kaupan versioissa on kaiken maailman aluekoodipaskoja sun muuta.
    Se on bisnestä se. Ei niitä ole vain kuluttajaa kiusaamaan laitettu.
    wipe2000 (AfterDawn Addict) 7.1.2008 9:56 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:
    Olen kanssasi samaa mieltä asiasta, mielestäni aluekoodit ovat p*stä, mutta se iso MUTTA:

    Jos joku todella tarvitsee noita aluekoodeja niin vähittäiskauppahan niitä tarvitsee. Eli vähittäiskauppiaat tekevät sen likaisen työn eli myyvät levyn kuluttajalle.
    ...

    No, musiikkimyyntihän jo näyttää, mihin ollaan menossa: Vähittäiskaupan merkitys vähenee jatkuvasti kaikessa äänitemyynnissä.

    Eikä kauppakaan tuota "likaista työtään" hyvää hyvyyttään tee, vaan ihan tienatakseen rahaa. Vähittäiskaupan osuus äänitteen hinnasta on kuitenkin melkoisen suuri, paljon suurempi, kuin mitä esim. itse artisti saa.
    jarvis7 (Newbie) 7.1.2008 10:34 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Ei vaikuta reilulta asiakkaita kohtaan kun toimitaan näin.HD DVD standalone soittimet ovat vihdoin Suomessakin menneet alle 250eur ja niitä on myyty ihan hyvin koko syksyn maailmalla. Mietityttää onko tämä enää edes laillista? Microsoft on istunut viimeiset 10v EU:n tuomioistuimessa syystettynä vapaan kilpailun rajoittamisesta ja tämä muistuttaa vähintään vastavaa tilannetta. Toshiban HD DVD:ltä viedään kilpailumahdollisuus keinoilla jotka eivät ole reiluja. Veikkaan että perästä kuuluu vielä, onhan EU:n kilpailuvirnaomaiset jo aloittaneet asian tutkimisen.
    dRD (I hate titles) 7.1.2008 11:11 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jarvis7:
    Ei vaikuta reilulta asiakkaita kohtaan kun toimitaan näin.HD DVD standalone soittimet ovat vihdoin Suomessakin menneet alle 250eur ja niitä on myyty ihan hyvin koko syksyn maailmalla. Mietityttää onko tämä enää edes laillista? Microsoft on istunut viimeiset 10v EU:n tuomioistuimessa syystettynä vapaan kilpailun rajoittamisesta ja tämä muistuttaa vähintään vastavaa tilannetta. Toshiban HD DVD:ltä viedään kilpailumahdollisuus keinoilla jotka eivät ole reiluja. Veikkaan että perästä kuuluu vielä, onhan EU:n kilpailuvirnaomaiset jo aloittaneet asian tutkimisen.
    Eli se, että esim. Lord of the Ringsiä ei julkaistu beta-videokaseteilla on epäreilua kilpailun vääristämistä?
    bloc (Member) 7.1.2008 11:57 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    On kyllä niiin hyvä, että levy-yhtiöillä on viimein munaa valita leirinsä. Sääli vain Paramountia, kun valitsi taannoin väärin. No, kuluttajille HD-touhu on ehkä tästä lähtien helpompaa.
    jarvis7 (Newbie) 7.1.2008 13:00 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jarvis7:
    Ei vaikuta reilulta asiakkaita kohtaan kun toimitaan näin.HD DVD standalone soittimet ovat vihdoin Suomessakin menneet alle 250eur ja niitä on myyty ihan hyvin koko syksyn maailmalla. Mietityttää onko tämä enää edes laillista? Microsoft on istunut viimeiset 10v EU:n tuomioistuimessa syystettynä vapaan kilpailun rajoittamisesta ja tämä muistuttaa vähintään vastavaa tilannetta. Toshiban HD DVD:ltä viedään kilpailumahdollisuus keinoilla jotka eivät ole reiluja. Veikkaan että perästä kuuluu vielä, onhan EU:n kilpailuvirnaomaiset jo aloittaneet asian tutkimisen.
    Eli se, että esim. Lord of the Ringsiä ei julkaistu beta-videokaseteilla on epäreilua kilpailun vääristämistä?
    Ensinnäkään tuohon aikaan ei ollut vastavia reilua kilpailua edistävää lainsäädäntöä, joka nykyään on EU-alueella voimassa. Toisekseen leffoista Beta-elokuvia oli valtaosa ja sitä tuettiin elokuvastudioiden taholta loppuun asti,kunnes Betamax laitteet eivät yksinkertaisesti enää kelvanneet kenellekään. Betalla oli studioiden täysi tuki takana,mutta se floppasi silti.
    Eihän tilanne ole nyt enää lainkaan sana,pitäähän se nyt tajuta. Nyt on lähdetty kaatamaan kilpailijaa jonka tuotteella olisi vasta tulevaisuus edessä. BD leirin toiminta vääristää vapaata kilpailua sen verran, että eiköhän perästä kuulu kuten jo sanoin.
    jeppe (Junior Member) 7.1.2008 13:45 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jarvis7:
    Ei vaikuta reilulta asiakkaita kohtaan kun toimitaan näin.HD DVD standalone soittimet ovat vihdoin Suomessakin menneet alle 250eur ja niitä on myyty ihan hyvin koko syksyn maailmalla. Mietityttää onko tämä enää edes laillista? Microsoft on istunut viimeiset 10v EU:n tuomioistuimessa syystettynä vapaan kilpailun rajoittamisesta ja tämä muistuttaa vähintään vastavaa tilannetta. Toshiban HD DVD:ltä viedään kilpailumahdollisuus keinoilla jotka eivät ole reiluja. Veikkaan että perästä kuuluu vielä, onhan EU:n kilpailuvirnaomaiset jo aloittaneet asian tutkimisen.
    Mikkisoftahan siellä HD-DVD:n takana hyörii, vaikka Toshibasta eniten puhutaankin. Olisivat vaan alusta asti laittaneet siihen XBOX:iin sen HD-DVD aseman, niin tilanne saattaisi olla tänään toinen, tai sitten ei, mistäpä sen tietää. Vuoden etumatka markkinoilla olisi kuitenkin saattanut kääntää kilpailun heidän edukseen, näin maallikon näkökulmasta.
    jarvis7 (Newbie) 7.1.2008 14:32 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jarvis7:
    Ei vaikuta reilulta asiakkaita kohtaan kun toimitaan näin.HD DVD standalone soittimet ovat vihdoin Suomessakin menneet alle 250eur ja niitä on myyty ihan hyvin koko syksyn maailmalla. Mietityttää onko tämä enää edes laillista? Microsoft on istunut viimeiset 10v EU:n tuomioistuimessa syystettynä vapaan kilpailun rajoittamisesta ja tämä muistuttaa vähintään vastavaa tilannetta. Toshiban HD DVD:ltä viedään kilpailumahdollisuus keinoilla jotka eivät ole reiluja. Veikkaan että perästä kuuluu vielä, onhan EU:n kilpailuvirnaomaiset jo aloittaneet asian tutkimisen.
    Mikkisoftahan siellä HD-DVD:n takana hyörii, vaikka Toshibasta eniten puhutaankin. Olisivat vaan alusta asti laittaneet siihen XBOX:iin sen HD-DVD aseman, niin tilanne saattaisi olla tänään toinen, tai sitten ei, mistäpä sen tietää. Vuoden etumatka markkinoilla olisi kuitenkin saattanut kääntää kilpailun heidän edukseen, näin maallikon näkökulmasta.
    MS ei kuitenkaan omista mitään oikeuksia HD DVD -teknologiaan, ne vain ovat Toshiban ja HD DVD:n tukijoukoissa. Tässä mielessä on MS:lle täysin sama kuinka asiassa lopulta käy ja isku koskee lähinnä Toshibaa. Mielestäni on vain törkeää, että BD ei uskalla kilpailla HD DVD:tä vastaan reilusti, ilmeisesti Sonylla on vielä mielessä miten kävi Betamaxin kanssa kun kansa sai päättää vapaasti.
    Pallero20 (Member) 7.1.2008 14:45 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    oon samaa mieltä teme565n kanssa, kun noi lyö noita aluekoodeja niin piratismi vaan lisääntyy.
    Mutta HD dvdssähän kaikki on parempaa, miks noi sitten valittee Bluerayn.
    mjk (Senior Member) 7.1.2008 16:16 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:
    Lainaus:
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jarvis7:
    Ei vaikuta reilulta asiakkaita kohtaan kun toimitaan näin.HD DVD standalone soittimet ovat vihdoin Suomessakin menneet alle 250eur ja niitä on myyty ihan hyvin koko syksyn maailmalla. Mietityttää onko tämä enää edes laillista? Microsoft on istunut viimeiset 10v EU:n tuomioistuimessa syystettynä vapaan kilpailun rajoittamisesta ja tämä muistuttaa vähintään vastavaa tilannetta. Toshiban HD DVD:ltä viedään kilpailumahdollisuus keinoilla jotka eivät ole reiluja. Veikkaan että perästä kuuluu vielä, onhan EU:n kilpailuvirnaomaiset jo aloittaneet asian tutkimisen.
    Eli se, että esim. Lord of the Ringsiä ei julkaistu beta-videokaseteilla on epäreilua kilpailun vääristämistä?
    Ensinnäkään tuohon aikaan ei ollut vastavia reilua kilpailua edistävää lainsäädäntöä, joka nykyään on EU-alueella voimassa. Toisekseen leffoista Beta-elokuvia oli valtaosa ja sitä tuettiin elokuvastudioiden taholta loppuun asti,kunnes Betamax laitteet eivät yksinkertaisesti enää kelvanneet kenellekään. Betalla oli studioiden täysi tuki takana,mutta se floppasi silti.
    Eihän tilanne ole nyt enää lainkaan sana,pitäähän se nyt tajuta. Nyt on lähdetty kaatamaan kilpailijaa jonka tuotteella olisi vasta tulevaisuus edessä. BD leirin toiminta vääristää vapaata kilpailua sen verran, että eiköhän perästä kuulu kuten jo sanoin.


    Betamax loppasi juuri sen tekniikan kalleuteen...vhs oli selvästi halvempi valmistaa että vhs-kasetitikin halvempia, joten money talks again.
    375H&H (Member) 7.1.2008 18:02 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:
    No, musiikkimyyntihän jo näyttää, mihin ollaan menossa: Vähittäiskaupan merkitys vähenee jatkuvasti kaikessa äänitemyynnissä.

    Eikä kauppakaan tuota "likaista työtään" hyvää hyvyyttään tee, vaan ihan tienatakseen rahaa. Vähittäiskaupan osuus äänitteen hinnasta on kuitenkin melkoisen suuri, paljon suurempi, kuin mitä esim. itse artisti saa.
    No shit Sherlock :D

    Tuolla levy sanalla tarkoitin dvd-, hd-dvd- tai blu-ray-levyä vai onko musiikkilevyissäkin nykyään aluekoodit.
    wipe2000 (AfterDawn Addict) 8.1.2008 8:10 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    No, tarkoitin, että sama kohtalo on odotettavissa elokuvalevyilläkin, tosin suurempien datamäärien takia hieman hitaammin.
    Sikunen (Junior Member) 8.1.2008 9:36 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jarvis7:
    Ei vaikuta reilulta asiakkaita kohtaan kun toimitaan näin.HD DVD standalone soittimet ovat vihdoin Suomessakin menneet alle 250eur ja niitä on myyty ihan hyvin koko syksyn maailmalla. Mietityttää onko tämä enää edes laillista? Microsoft on istunut viimeiset 10v EU:n tuomioistuimessa syystettynä vapaan kilpailun rajoittamisesta ja tämä muistuttaa vähintään vastavaa tilannetta. Toshiban HD DVD:ltä viedään kilpailumahdollisuus keinoilla jotka eivät ole reiluja. Veikkaan että perästä kuuluu vielä, onhan EU:n kilpailuvirnaomaiset jo aloittaneet asian tutkimisen.
    Mikkisoftahan siellä HD-DVD:n takana hyörii, vaikka Toshibasta eniten puhutaankin. Olisivat vaan alusta asti laittaneet siihen XBOX:iin sen HD-DVD aseman, niin tilanne saattaisi olla tänään toinen, tai sitten ei, mistäpä sen tietää. Vuoden etumatka markkinoilla olisi kuitenkin saattanut kääntää kilpailun heidän edukseen, näin maallikon näkökulmasta.
    MS teki taas omasta mielestäni fiksusti että, jätti HD-DVD-aseman pois tuosta Xboxista. Kun taasen Sony laittoi konsoliinsa Blueray-aseman sekä pelit ilmestyvät Blueray-levyillä. Tämä tarkoittaa sitä, että mikäli Blueray-leiri olisi hävinnyt formaatti sodan, niin pleikkarilla olisi saanut heittää vesilintua (ja tätähän ei tietysti suuryhtiöt voi hyväksyä) eli todella suurella rahalla on laitettu muita firmoja bluerayn taakse. Ainut, joka tässä olisi voinut hävitä, olisi ollut SONY.

    Mutta miten kävikään Ms:lle? No pelithän tulevat dual-layer DVD levyillä ja ylipäänsä DVD-julkaisuja tehdään varmasti vielä vuosia teräväpiirron rinnalla. MS otti varman päälle, kun taas muut ottivat riskin.

    Noilla formaateilla ei sinänsä ole mitään järisyttävää eroa tavalliselle kuluttajalle. Alle 42" telkkarilla ei edes huomaa onko kyseessä HD-ready vai Full-HD kuva.

    Kaikki on kiinni siitä, millainen TV, soitin ja blueray materiaali sulla on, ennen kun voit sanoa että "blueray" on parempi. Ja piste.
    finck (Member) 8.1.2008 10:47 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    itse kyllä huomaan jo 19" näytössä eron..

    edit: joo, otin silmät päähän ja kyse oli siis full ja ready erosta. ja muutenkin offtopic eli kaikinpuolin turha viesti. yhtiömme pahoittelee.

    AMD Athlon 64 3500+, nVIDIA GeForce 7600 GT PCI-E, 1gb

    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 8.1.2008 10:58

    BlasterX (Senior Member) 8.1.2008 12:10 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:
    MS teki taas omasta mielestäni fiksusti että, jätti HD-DVD-aseman pois tuosta Xboxista. Kun taasen Sony laittoi konsoliinsa Blueray-aseman sekä pelit ilmestyvät Blueray-levyillä. Tämä tarkoittaa sitä, että mikäli Blueray-leiri olisi hävinnyt formaatti sodan, niin pleikkarilla olisi saanut heittää vesilintua (ja tätähän ei tietysti suuryhtiöt voi hyväksyä) eli todella suurella rahalla on laitettu muita firmoja bluerayn taakse. Ainut, joka tässä olisi voinut hävitä, olisi ollut SONY.

    Mutta miten kävikään Ms:lle? No pelithän tulevat dual-layer DVD levyillä ja ylipäänsä DVD-julkaisuja tehdään varmasti vielä vuosia teräväpiirron rinnalla. MS otti varman päälle, kun taas muut ottivat riskin.
    Niin... Tässä on taas se puoli, riskejä ottamatta jää voitot pienemmiksi. Sony otti suuren riskin laittaessaan Blu-ray soittimen omaan konsoliinsa, mutta nyt alkaa näyttää siltä, että se kannatti. Varmanpäälle pelaamisella pärjää, mutta suuria voittoja on turhaa odottaa. Omasta mielestäni siis Sony teki fiksusti.

    Ja mikäli studiot olisivat valinneet HD DVD:n - pelejen tekemistä oltaisiin jatkettu Blu-raylle. Jos elokuvastudiot tekevät jotain, ei se tarkoita, että pelistudioiden pitää tehdä suoraan perässä.

    BTW. Blueray-levyjä ei ole vielä valmistettu kappalettakaan - ellet tarkoita tuota yleiskäsitteenä kaikille sinilaseria tukeville levyille.

    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 8.1.2008 12:11

    Sikunen (Junior Member) 8.1.2008 12:20 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:
    Lainaus:
    MS teki taas omasta mielestäni fiksusti että, jätti HD-DVD-aseman pois tuosta Xboxista. Kun taasen Sony laittoi konsoliinsa Blueray-aseman sekä pelit ilmestyvät Blueray-levyillä. Tämä tarkoittaa sitä, että mikäli Blueray-leiri olisi hävinnyt formaatti sodan, niin pleikkarilla olisi saanut heittää vesilintua (ja tätähän ei tietysti suuryhtiöt voi hyväksyä) eli todella suurella rahalla on laitettu muita firmoja bluerayn taakse. Ainut, joka tässä olisi voinut hävitä, olisi ollut SONY.

    Mutta miten kävikään Ms:lle? No pelithän tulevat dual-layer DVD levyillä ja ylipäänsä DVD-julkaisuja tehdään varmasti vielä vuosia teräväpiirron rinnalla. MS otti varman päälle, kun taas muut ottivat riskin.
    Niin... Tässä on taas se puoli, riskejä ottamatta jää voitot pienemmiksi. Sony otti suuren riskin laittaessaan Blu-ray soittimen omaan konsoliinsa, mutta nyt alkaa näyttää siltä, että se kannatti. Varmanpäälle pelaamisella pärjää, mutta suuria voittoja on turhaa odottaa. Omasta mielestäni siis Sony teki fiksusti.

    Ja mikäli studiot olisivat valinneet HD DVD:n - pelejen tekemistä oltaisiin jatkettu Blu-raylle. Jos elokuvastudiot tekevät jotain, ei se tarkoita, että pelistudioiden pitää tehdä suoraan perässä.

    BTW. [b]Blueray-levyjä ei ole vielä valmistettu kappalettakaan - ellet tarkoita tuota yleiskäsitteenä kaikille sinilaseria tukeville levyille.
    [/b]

    Anteeksi, termini oli väärä. Kiitos siihen tarttumisesta ja pilkun hyväksikäyttämisestä ;)

    En nyt haluaisi itse hyväksikäyttää tuota pilkkua, mutta kuten sanoin, lisälaitteena ulkoinen HD-DVD-asema oli fiksu teko Microsoftilta (todennäköisesti heidän ainut fiksu teko).

    Jossittelu on sitten asia erikseen.

    Lainaus:
    Ja mikäli studiot olisivat valinneet HD DVD:n - pelejen tekemistä oltaisiin jatkettu Blu-raylle.
    En ollutkaan tietoinen, että PC:lle on olemassa jo Blu-ray pelejä.(?)
    Kaikkea sitä oppii.

    ps. niin ja tietysti ne ps3 pelit on blu-rayllä....

    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 8.1.2008 12:24

    BlasterX (Senior Member) 8.1.2008 21:00 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:
    En ollutkaan tietoinen, että PC:lle on olemassa jo Blu-ray pelejä.(?)
    Kaikkea sitä oppii.
    Tuolla tarkoitinkin lähinnä pelkkiä PS3:n pelejä. PC:lle DVD:llä, boxille DVD:llä (DL) ja PS:lle DVD:llä sekä blu-ray:llä. Samalla tavoin, kun mobiilipelit-/ohjelmatkin tahdään monille alustoille (symbian series, java jne).
    deeep75 (Inactive) 15.1.2008 9:33 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    koska HD DVD -elokuvien kanssa ei voi käyttää aluekoodeja, joilla voidaan rajata elokuvien markkinointialuetta. Asiasta tiedotetaan todennäköisesti tarkemmin huomenna alkavilla CES-messuilla



    sano kuka mitä hyvänsä nii kyl pistää pienel ihmisel vihaks
    nwind (Member) 16.1.2008 4:35 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Aukustus (Junior Member) 17.1.2008 13:01 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Vaikka blu-ray ois menny vituksi niin ei se ois ps3 vaikuttanu mitenkään. se soitin on vaan boonus ostajalle ei muuta! tulevaisuuden pelit tullaan julkaseen blu-ray tilantees joka tapukses.

    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 17.1.2008 13:13

    Sikunen (Junior Member) 17.1.2008 13:25 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Aukustus:
    Vaikka blu-ray ois menny vituksi niin ei se ois ps3 vaikuttanu mitenkään. se soitin on vaan boonus ostajalle ei muuta! tulevaisuuden pelit tullaan julkaseen blu-ray tilantees joka tapukses.
    Jos blu-ray olis menny puihin, niin sillon se ps3:n blu-ray asema olis ollu vaan pelikäyttöön. Eikä sinänsä olis ollu mikään boonus.
    Aukustus (Junior Member) 17.1.2008 13:28 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    jos jos ja jos mut hyvä näin
     Kommentoi
     

    Seuraa uutisiamme RSS-virtana

    Lue AfterDawnin uutiset suoraan haluamallasi RSS-lukijalla tai lisää uutisemme Googlen, Yahoon tai MSN:n aloitussivullesi.

    RSS -syöte
    Lisää Googlen aloitussivulle
    Lisää My Yahoo! -palveluun
    Lisää MyMSN -palveluun

    Hae uutisia

    Hae uutisotsikoita uutisarkistostamme vuodesta 1999 lähtien.

    Multimedia: AfterDawn.com | AfterDawnin keskustelualueet
    Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
    Musiikkia: MP3Lizard.com
    Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
    Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit | Blasteroids.com (engl.)
    Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
    International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | Gaming downloads | AfterDawn på svenska
    RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
    Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
    Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
     
      © 1999-2009 AfterDawn Oy