User Käyttäjä Salasana  
   
torstai 24.7.2008 / 10:05
Hae:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > uutiset > demonoid alhaalla, koska cria uhkaili palveluntarjoajaa
Näytä aiheet
Uutiset
Uutiset

Demonoid alhaalla, koska CRIA uhkaili palveluntarjoajaa

Lauri "malagant" Jämsä @ 9.11.2007 14:56

Demonoid alhaalla, koska CRIA uhkaili palveluntarjoajaaTorrent-sivusto Demonoid on joutunut sulkemaan palvelunsa jälleen CRIA:n (Canadian Recording Industry Association) uhkailtua heidän palveluntarjoajaansa.

Sivustolta löytyy vain seuraava viesti: "CRIA uhkasi yhtiötä, joka vuokraa palvelimet meille. Tästä johtuen ei ole mahdollista pitää sivustoa toiminnassa. Pahoittelemme aiheutunutta vaivaa ja kiitämme teitä ymmärryksestänne."

Demonoid oli pois käytöstä edellisen kerran noin 1,5 kuukautta sitten, jolloin ongelman aiheuttajaksi epäiltiin juurikin CRIA:ta. Viime kuun alusta alkaen Demonoid on kuitenkin ollut toiminnassa muille paitsi kanadalaisille.

Demonoidin IRC-kanavalta löytyy seuraava viesti: "Sivusto on alhaalla, mutta trakkeri toimii. Voitte odottaa sivuston palaavan, ellemme kuule päinvastaista Deimokselta (Demonoidin ylläpitäjä)."

Sivuston kerrotaan sisältävän yli miljoona torrent-tiedostoa ja sen uskotaan olevan The Pirate Bayn jälkeen maailman toiseksi suurin torrent-trakkeri.


Lähteet:
Demonoid
Piraattiliitto


 

 
Aiheeseen liittyvät uutiset:

  • Kanadalaiset saavat latailla rauhassa (12 marraskuuta 2007)
  • Demonoid jälleen toiminnassa - ei tosin kanadalaisille (1 lokakuuta 2007)
  • Jälleen uusi torrent-sivusto ajettiin alas (27 syyskuuta 2007)
  • BREIN sulki eDonkey-palvelimia (19 syyskuuta 2007)
  • Leaseweb luovuttaa Demonoidin tiedot BREIN:ille (13 heinäkuuta 2007)
  • BREIN koettaa lopettaa Demonoidin toimintaa (27 kesäkuuta 2007)
  • « Edellinen otsikko
    Uusi AnyDVD kopioi kaikki Blu-ray-elokuvat
    Seuraava otsikko »
    Verkkokauppa.com mukaan AfterDawnin laitevertailuun
     Kommentoi!
    Keskustele uutisesta!   Vain 25 uusinta kommenttia on näkyvissä, lue loput kommentit täältä
    firece (Senior Member) 9.11.2007 15:59 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Cria uhkaili aika mafiamaista.
    Sanzu (Member) 9.11.2007 16:11 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti muuli59:
    Aivan naurettavaa, koska eihän itse torrent tiedostoissa ole mitään laitonta. Saisivat suksia kuuseen moiset uhkailijat.

    Voihan ne olla kanadassa kyseenalaisia, toisin kuin ruotsissa. Ei ruotsin lain säädäntö ole sama kuin kanadan. Eihän ne ole täälläkään laillisia, ei ainakaan niiden jakaminen. Siis ne jotka sisältävät tekijänoikeuksia rikkovaa matskua?

    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 9.11.2007 15:27

    JeiL (Member) 9.11.2007 16:54 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Riippuu mitä se torrent sisältää. Ei pelkästään itse torrent tiedostot ole laittomia.
    stillborn (Senior Member) 9.11.2007 19:22 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Kun vilkaisin uutisen lähteitä, tuli mieleen, onko uutinen provosoiva tai puolueellinen, mistä AD:a on syytetty? No ei ollut. Toivottavasti palaa pian toimintaan, vaikka en henkilökohtaisia kokemuksia palvelusta omistakkaan. Varmaan hyvä paikka, kun on noin suosittu?
    lolli2 (Junior Member) 9.11.2007 19:35 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Miten näistä aina jaksetaan uikuttaa? Demonoidilla on 99% tavarasta laitonta matskua, so what? Kaikki sen tietää! Kommentoikaa jotain järkevää, eikä tuota iänikuista puolustelua waretuksen puolesta. Hyväksykää jo se asia, että laiton on laitonta, ei siinä auta pölkyn nylkytys jos hinkkaaminenkaan!
    Nämä isot mediajätit pitää joka ikisestä pennistä kiinni, vaikka me täällä rutistas mitä. Miettikää ittenne samaan tilanteeseen. Kuka meistä warettajista muka antas vapaaehtosesti miljoonia pois, jos ois mahollisuus ne pitää?
    Vähän ajatusta kehiin ;)
    JasonSco (Member) 9.11.2007 20:12 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    MAFIAA:n suomen jaostolle tuossa yläpuolella tiedoksi,
    torrent trackerit eivät sisällä, edes välitä, laitonta dataa. Data siirtyy yksityisten käyttäjien koneilta toisille. Torrent sivustot ovat ainoastaan hakukoneita, jotka auttavat käyttäjiä löytämään toisensa!

    Koskakohan to-mafia ymmärtää tuon asian...Mutta ei se mitään, sillä Demonoind kyllä palaa takaisin, mutta sillä erolla, että sillä on tuhansia käyttäjiä enemmän, kiitos tällä kertaa CRIA:n mainostaisen!
    SuomiP (Member) 9.11.2007 21:26 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JasonSco:
    MAFIAA:n suomen jaostolle tuossa yläpuolella tiedoksi,
    torrent trackerit eivät sisällä, edes välitä, laitonta dataa. Data siirtyy yksityisten käyttäjien koneilta toisille. Torrent sivustot ovat ainoastaan hakukoneita, jotka auttavat käyttäjiä löytämään toisensa!

    Koskakohan to-mafia ymmärtää tuon asian...Mutta ei se mitään, sillä Demonoind kyllä palaa takaisin, mutta sillä erolla, että sillä on tuhansia käyttäjiä enemmän, kiitos tällä kertaa CRIA:n mainostaisen!
    Avunannosta rikoksiin nuo sivut tuomitaankin eikä laittoman materiaalin lataamisesta
    JasonSco (Member) 9.11.2007 22:42 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:
    Avunannosta rikoksiin nuo sivut tuomitaankin eikä laittoman materiaalin lataamisesta
    Mitään sivustolla olevaa tiedostoa ei oikeasti pidetä palvelimella. Sivuston käyttäjät yksinomaan tarjoavat linkkejä tiedostoihin. Sivuston ylläpitäjiä ei voida pitää vastuussa siitä, mitä sen käyttäjät sivustolla tekevät. Tätä sivustoa ei saa käyttää laittoman materiaalin lataamiseen tai jakamiseen. On oma asiasi hyväksytkö nämä ehdot, vai et.

    Sama kuin joku murtautuisi taloosi, varastaisi vasarasi ja tappaisi sillä jonkun...
    Eli sinun ylläpitämä vasara, jota joku toinen käytti(mutta sehän ei auta yhtään sinua?), eli sinä joudut tappajan ohella myös vankilaan?

    (vähän hankala selittää sinulle, joka et asiasta mitään ymmärrä, mutta yhteenvetona), ei sinua voida tuomita joidenkin muiden tekemistä rikkeistä, tässä tapauksessa sivullesi laitetusta materiaalista.
    Koska se ei yksinkertaisesti tekisi mitään järkeä...


    Piratismi ei ole varastamista. Se on kulttuuriteosten kopioimista ja kopioiden jakamista kansalaisten kesken.

    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 9.11.2007 20:44

    SuomiP (Member) 9.11.2007 22:56 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:
    vähän hankala selittää sinulle, joka et asiasta mitään ymmärrä
    mihinköhän tuo väittämäsi perustuu?

    mutta siis tosissaan ilmeisesti itse olet kujalla jos suomessa admineita tuomittiin oikeudessa niin silloin se on laitonta (luulen että tuomarit tulkitsevat meistä lakia parhaiten ja luotan sen heille.. kohta nähdään onko laitonta ruotsissa trackereiden pito kunhan oikeuteen pääsevät)

    tiedän kyllä varsin hyvin mikä on torrent tiedosto ja miten se toimii koska olen itsekkin ollut trackerin ylläpito hommissa ym

    mutta toistanpa nyt vielä että jos oikeudessa tuomitaan joku syylliseksi se on lakia jos sinä tuomitset täällä syyttömäksi se on mielipide
    lolli2 (Junior Member) 9.11.2007 23:09 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:

    Sama kuin joku murtautuisi taloosi, varastaisi vasarasi ja tappaisi sillä jonkun...
    Hiukka sää oot pihalla kuvioista :D
    Naigel (Junior Member) 9.11.2007 23:12 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:
    Sama kuin joku murtautuisi taloosi, varastaisi vasarasi ja tappaisi sillä jonkun...
    Eli sinun ylläpitämä vasara, jota joku toinen käytti(mutta sehän ei auta yhtään sinua?), eli sinä joudut tappajan ohella myös vankilaan?

    Mutta siinä on se ero, että ylläpitäjät antavat vapaasti ja täysin tietoisena asioista ihmisten hakea tuolta sivulta niitä torrentteja.

    Tätä vois lähinnä verrata siihen, että sää annat jollekkin ihmiselle luvan ottaa sun vasaran, jotta se voi sitten tappaa sillä jonkun.
    MannFred (Inactive) 10.11.2007 2:44 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Tai sitten annat vasaran jollekkin käyttöön, kun se tarvitsee sitä talonsa korjaamiseen. Kotimatkalla tää henkilö kuitenkin tappaa jonkun sillä.

    Toisinsanoen trakkerit antaa mahdollisuuden tiedostojen levitykseen, mutta ei ole vastuussa jos käyttäjät päättävät jakaa laittomia tiedostoja.
    coocie98 (Member) 10.11.2007 10:22 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lisätään vielä se fakta teidän keskusteluihin, että tapaus Finreaktor on edelleen oikeudessa. Suomessa ei ole vielä 100% varmaa tulkintaa asiasta ja mikäli on, niin rikkeeseen avustamisesta voi saada miljoonasakot tässä mätävaltiossa. Teoston kätyrit voivat taputella karvaisia käsiään mutta jos hovioikeudesta tulee vapauttava päätös niin...

    Se ei ole täysin mahdotonta.
    Sebu92 (AfterDawn Addict) 10.11.2007 10:44 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MannFred:
    Tai sitten annat vasaran jollekkin käyttöön, kun se tarvitsee sitä talonsa korjaamiseen. Kotimatkalla tää henkilö kuitenkin tappaa jonkun sillä.
    Väitätkö tosissasi, että torrent-trackereitten ylläpitäjät eivät tiedä, että heidän lataamiaan torrentteja ei käytetä? Että ihmiset vain lataisivat torrentit ja jättäisivät sen koneelle?
    coocie98 (Member) 10.11.2007 11:20 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Periaatteessa tuosta on aika turha väitellä, sillä teollisuus vei selvästi ensimmäisen erän. Mikäli tuo on laitonta (rikokseen yllyttämistä), niin ei siinä mitään. Ei pystytetä Demonoidin kaltaisia träckereitä mutta ei ihmisille saisi tuollaisia korvauksia lätkäistä kun senttiäkään tappioista ei olla todistettu.

    yritän vain sanoa, että jos tuo on laitonta täällä niin ok mutta kohtuus kaikkeen. Ketään ei varmasti halua joutua tuollaiseen tilanteeseen vain sen takia, että oli aktiivinen ja halusi luoda jotain uutta tässä mätävaltiossa. Hieman käy edelleen kavereita sääliksi.
    BlasterX (Senior Member) 10.11.2007 12:38 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JasonSco:
    Piratismi ei ole varastamista. Se on kulttuuriteosten kopioimista ja kopioiden jakamista kansalaisten kesken.
    Oletko samaa mieltä viellä, kun pankkitilisi/HT:si "kopioidaan" ja laitetaan vapaaseen jakoon nettiin? "Ei se oo varastamista, ne vaan kopsas sen, ja nyt joku esiintyy minuna tuolla."

    Kyllä. Itsekkin latailen, mutta en sentään tarvi piraattiliiton takomia tekopyhyyksiä. Siivoojakin on nykyään siistijä: asioita voi kaunistella, mutta perustarkoitus ei muutu.

    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 10.11.2007 10:43

    karivee (Newbie) 10.11.2007 15:02 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Orvoksi jääneen Demonoid-käyttäjän on nyt ilmeisesti etsittävä uusi koti.

    Anteeksi maalaisuuteni, mutta millä ilveellä saavat Pirate Bay'n pysymään pystyssä? Kyllä kai niitäkin uhkaillaan jatkuvasti?
    yussef (Junior Member) 10.11.2007 21:15 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:

    Oletko samaa mieltä viellä, kun pankkitilisi/HT:si "kopioidaan" ja laitetaan vapaaseen jakoon nettiin? "Ei se oo varastamista, ne vaan kopsas sen, ja nyt joku esiintyy minuna tuolla."

    En tuosta ite ainakaa valittais...jos sieltä tililtä kopioidaan rahaa niin tokko se multa on pois...voisinpa vaikka itekki ladata sinne lisää rahaa samaa kautta ;)
    madmann (Inactive) 11.11.2007 12:11 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti karivee:
    Anteeksi maalaisuuteni, mutta millä ilveellä saavat Pirate Bay'n pysymään pystyssä? Kyllä kai niitäkin uhkaillaan jatkuvasti?
    Niillä pojilla taitaa olla ihan omat systeemit järjestelmän ylläpitämiseen. Eli ihka omat palvelimet ja yhteydet joten ei ole ketään ulkopuolista jota uhkailla.

    Samoin kun heillä on asianajaja joka ei todellakaan ole oikeuden määräämä, varattomille tarkoitettu puoskari! =)

    Voisin jo toivoa että Demonoid laittaisi lapun luukulle ellei jo suunnittele samaa systeemiä kuin PB.
    Eihän tuosta tule mitään että joka toinen kuukausi on kiinni..
    Sebu92 (AfterDawn Addict) 11.11.2007 12:42 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:
    Voisin jo toivoa että Demonoid laittaisi lapun luukulle ellei jo suunnittele samaa systeemiä kuin PB.
    Eihän tuosta tule mitään että joka toinen kuukausi on kiinni..
    Mieluummin näin, kuin että kokonaan kiinni.
    SuomiP (Member) 11.11.2007 15:29 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    se on vaa hyvä et demonoid pitää to lafkat kiireisinä nii muut saa kukoistaa rauhassa :D
    AvenZer (Member) 11.11.2007 16:45 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti karivee:
    Anteeksi maalaisuuteni, mutta millä ilveellä saavat Pirate Bay'n pysymään pystyssä? Kyllä kai niitäkin uhkaillaan jatkuvasti?
    Niillä pojilla taitaa olla ihan omat systeemit järjestelmän .
    Ei niillä mitään omia systeemejä ole (eli eivät itse kotona pitä palvelimia). PB:lla on ihan dedikoitut palvelimet ruotsissa eli joku firma joka tarjoaa tälläisiä hosting palveluja. Onhan siitä PB jutustuka tulossa jo oikeusjuttu saa nähä miten käy siinä.
    SuomiP (Member) 11.11.2007 20:10 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:
    Lainaus:
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti karivee:
    Anteeksi maalaisuuteni, mutta millä ilveellä saavat Pirate Bay'n pysymään pystyssä? Kyllä kai niitäkin uhkaillaan jatkuvasti?
    Niillä pojilla taitaa olla ihan omat systeemit järjestelmän .
    Ei niillä mitään omia systeemejä ole (eli eivät itse kotona pitä palvelimia). PB:lla on ihan dedikoitut palvelimet ruotsissa eli joku firma joka tarjoaa tälläisiä hosting palveluja. Onhan siitä PB jutustuka tulossa jo oikeusjuttu saa nähä miten käy siinä.
    siis piratebayn palvelimet ovat prq nimisen firman palvelin hallissa http://prq.se/ kaista taas on rix|port.80 nimiseltä yritykseltä http://www.rixport80.se/
    kamelot (Newbie) 12.11.2007 17:36 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    ihme jeesustelijat, piratismi on parasta, muut imekää litteetä !!!
    Sebu92 (AfterDawn Addict) 12.11.2007 23:06 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Onko demonoid siis ihan lopullisesti lopetettu? Kun trackeritkaan eivät näy enää olevan pystyssä. Tällaista uTorrent valittaa:


    piaaru (Junior Member) 23.11.2007 13:03 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kamelot:
    ihme jeesustelijat, piratismi on parasta, muut imekää litteetä !!!
    HYVIN SANOTTU
     Kommentoi
     

    Seuraa uutisiamme RSS-virtana

    Lue AfterDawnin uutiset suoraan haluamallasi RSS-lukijalla tai lisää uutisemme Googlen, Yahoon tai MSN:n aloitussivullesi.

    RSS -syöte
    Lisää Googlen aloitussivulle
    Lisää My Yahoo! -palveluun
    Lisää MyMSN -palveluun

    Hae uutisia

    Hae uutisotsikoita uutisarkistostamme vuodesta 1999 lähtien.

    Multimedia: AfterDawn.com | AfterDawnin keskustelualueet
    Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
    Musiikkia: MP3Lizard.com
    Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia
    Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit | Blasteroids.com (engl.)
    Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
    International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | Gaming downloads | AfterDawn på svenska
    RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
    Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
    Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
     
      © 1999-2008 AfterDawn Oy